screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Musikkforum?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Musikkforum?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Suggestions
View previous topic :: View next topic  

Vil vi ha et slikt forum?
Ja
74%
 74%  [ 76 ]
Nei
25%
 25%  [ 26 ]
Total Votes : 102

Author Message
Kill.Fuck.Die.

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 7:46 19    Post subject: Reply with quote

Onkel Ond wrote:
Jeg skjønner ikke logikken med at vi ikke kan ha ett musikkforum, spesielt ikke når 90 prosent av aktiviteten er på Off topic uansett.

Det er en dau hest du trekker fram nå, men Runar sin begrunnelse er at dette er et metall-forum og han har rett og slett ikke tenkt å legge to pinner i kors for at andre typer musikk skal kunne diskuteres. Bakgrunnen er at dette vil tiltrekke seg feil folk (dvs. folk som kanskje ikke liker metall). Det synes jeg er en ærlig sak.
Jeg husker med skrekk og gru Idol-tråden der etterhvert en fuckings idol-deltaker registrerte seg for å diskutere! Da svartnet det for meg, så jeg slettet hele dritten, hvorpå han klaget i Hvor-faen-tråden: "hvorfor slettet du idoltråden min?".

Onkel Ond wrote:
3 tråder om hår går greit, men med 4 går grensen lizzam.
Bah!

Det handler ikke om antall i dette tilfellet, men om at det er forskjell på tråder som er noenlunde seriøse og tråder som bare er kødd.
Bæh!

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 12:00 12    Post subject: Reply with quote

Faktum er uansett at metall(og rock) er det som diskuteres minst her, og U2 og hår er sånn circus akkurat like mye off fucking topic.

10% metall, 90% svada.

Bryr meg egentlig ikke så mye i musikkforum debatten, men følte for å lufte litt frustrasjon over hvor utrolig mye svada det er her nå. Og i stedet for å lage en ny tråd valgte jeg denne som utgangspunkt.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
torjo

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 4:59 16    Post subject: Reply with quote

Onkel Ond wrote:
Bryr meg egentlig ikke så mye i musikkforum debatten, men følte for å lufte litt frustrasjon over hvor utrolig mye svada det er her nå.

Dette er jeg jamrende enig med deg i.
Noen fora har statistikk over hvilket delforum en bruker har postet flest innlegg i. Kanskje dette hadde vært noe for screamforumet?
Så kunne man bannet de som har 60% (tentativt tall) eller fler innlegg i off-topic. Wink
Stian

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:32 17    Post subject: Reply with quote

Onkel Ond wrote:
U2 og hår er sånn circus akkurat like mye off fucking topic.

Så er det vel heller ingen som har nektet noen å lage saklige tråder om U2, eller annen musikk som ikke passer de andre foraene, på off topic heller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Onkel Ond

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:39 17    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Onkel Ond wrote:
U2 og hår er sånn circus akkurat like mye off fucking topic.

Så er det vel heller ingen som har nektet noen å lage saklige tråder om U2, eller annen musikk som ikke passer de andre foraene, på off topic heller?

Sant nok.
Men kan ikke se at det er verre at U2(som jeg ikke liker sjøl) fans dukker opp her enn folk som bare vil diskutere hår, sminke og alt mulig annet enn metall.

Edit: Bra det ikke bare er meg Torjo.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stian

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:42 17    Post subject: Reply with quote

Jeg synes begge deler er en uting.
Back to top
Onkel Ond

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:44 17    Post subject: Reply with quote

Onkel Ond wrote:

Bryr meg egentlig ikke så mye i musikkforum debatten, men følte for å lufte litt frustrasjon over hvor utrolig mye svada det er her nå. Og i stedet for å lage en ny tråd valgte jeg denne som utgangspunkt.

Som sagt...
Stian

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 5:46 17    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe problemer med at folk er mye off topic, men folk som BARE er off topic, ser jeg ikke helt at har noe her å gjøre.
Back to top
Onkel Ond

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 6:11 18    Post subject: Reply with quote

Jeg har ett problem med at stort sett alle musikktråder drukner i tråder om hår og annet uinteressant(i Scream sammenheng).

Vi har minst 5 fotballtråder med aktivitet i, og selv om jeg er fotballinteressert syns jeg det er omtrent 4 for mange.

Svadatråden, for oss som hater, hva vet du om personen over deg er blant de mest aktive trådene, og ingen av dem har noe med metall og gjøre.

Greit nok at det kan være ok å diskutere andre ting enn metall, men når dette tar helt over blir ihvertfall jeg litt oppgitt.
Stian

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 6:18 18    Post subject: Reply with quote

Er vel greit nok, synes jeg. Det er begrensa hvor mange ganger du gidder å lese om folk som ramser opp favorittbanda sine, og hvor gode musikerene i favorittbanda sine er, hvor kule biler folka i favorittbanda sine kjører, etc. Metal er ikke et uuttømmelig tema, og vi ser ut til å være inne i en etappe uten særlig vind i seila.

I say fuck it. Frivillig å væra her.
Back to top
Onkel Ond

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 7:04 19    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Er vel greit nok, synes jeg. Det er begrensa hvor mange ganger du gidder å lese om folk som ramser opp favorittbanda sine, og hvor gode musikerene i favorittbanda sine er, hvor kule biler folka i favorittbanda sine kjører, etc. Metal er ikke et uuttømmelig tema, og vi ser ut til å være inne i en etappe uten særlig vind i seila.

I say fuck it. Frivillig å væra her.

True, og derfor gidder jeg ikke slamre demonstrativt med (den fiktive)døra til lyden av ingen som bryr seg mens jeg sier takk og farvel.

Prøver heller å diskutere dette i håp om at det blir bedre.
Mr.Gumble

PostPosted: Thu Sep 28, 2006 9:38 21    Post subject: Reply with quote

Musikkforum FTW!!!
Tenebres

PostPosted: Fri Sep 29, 2006 5:52 05    Post subject: Reply with quote

Kill.Fuck.Die. wrote:
OnkelOnd wrote:
oi,skjeggetøs.dem er nå bedre enn de homofile bedehusmusikantene i venom,nye trommisen vår heter antton...hohohoe

Meget respektløst overfor den som liker Venom.

Fikset den for deg.

Ellers er forslaget ganske godt. "Other Music"-kategorien høres fornuftig ut.

Edit: jeg har lest alle argumentene som ble sagt og absolutt alle har et poeng, selv om folk er uenige. Jeg synes for min del det er mye mer logisk å ha en "other music" kategori på et metallforum enn en "off topic" kategori som har enda mindre med metal å gjøre. Metal er som alle musikkstiler påvirket av andre musikkstiler, enten det er klassisk, electronica, pop eller gothpiss.
Back to top
View user's profile Send private message
skadesk

PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:09 13    Post subject: Re: Musikkforum? Reply with quote

ReignInMetal wrote:
HeimBrent wrote:
Hva med et forum for musikk generelt? Til Kaizers, Ole Ivars osv? Ja, jeg vet dette er et metalforum, men litt variasjon skader ingen.

Ja, du har helt rett... dette er ett metalforum...

90% av alt her inne dreier seg ikke om metall en gang,bare svada og drit..
Hadde vi delt opp komposten litt hadde det faktisk blitt mindre rot..
Bra forslag forresten:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
HeimBrent

PostPosted: Thu Nov 02, 2006 7:39 19    Post subject: Reply with quote

Oi? Har jeg faktisk postet noe majoriteten på Scream er enig i noen gang? Vel; dette er jo høyaktuelt nå som Off Ståpikk er gone fishing?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
fantomas

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 9:28 09    Post subject: Reply with quote

fukkwitt wrote:

Jeg forsøkte å vise at argumentet ditt om at prog var relatert til metall bare fordi begge kom fra rock var nokså fjernt, da det også er mange andre stiler som også kommer fra rock, uten at de av den grunn havner i ei metallblekke. Så som f.eks idierock (og nei, jeg vil selvsagt ikke ha indie i scream). Men prog er uansett ikke mer relatert til metall enn det synth, indie eller avantgarde rock er.

Jeg så bare denne fordi den ble *bumpet* mht offtopic-diskusjonen.. Selv om diskusjonen mellom fukkwitt og Runar er lagt død for lenge siden, vil jeg bare skyte inn:

Prog Forum: Talk about prog metal, prog rock, technical metal, avantgarde and krautrock.

Ikke kom her å si at prog metal og technical metal ikke har no med metal å gjøre.. Og skal man ha disse, bør prog rock og krautrock være med, ettersom de er så direkte knyttet til hverandre. Jeg har sagt mitt.. Burde være et knusende argument. (Selv om jeg gjerne kunne vært foruten visse prog metal-diskusjoner der inne).
Angelgrinder

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 9:42 09    Post subject: Reply with quote

Oh, hvilken idol deltaker var det?
fantomas

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 9:55 09    Post subject: Reply with quote

Angelgrinder wrote:
Oh, hvilken idol deltaker var det?

Vanskelig å skjønne den posten uten noe quote..
DOH

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 10:12 10    Post subject: Reply with quote

For fantomas...

Kill.Fuck.Die. wrote:

Jeg husker med skrekk og gru Idol-tråden der etterhvert en fuckings idol-deltaker registrerte seg for å diskutere! Da svartnet det for meg, så jeg slettet hele dritten, hvorpå han klaget i Hvor-faen-tråden: "hvorfor slettet du idoltråden min?".

Dette har jeg ikke fått med meg. Høres herlig mongo ut, føler jeg har gått glipp av noe stort, for å være helt ærlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Affen

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 10:42 10    Post subject: Reply with quote

Grei idé dette, så slipper vi Neil Young o.l. på hardrockforumet Cool
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Suggestions All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum