| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Marken

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 8:03 08 Post subject: Miseration - Tragedy Has Spoken |
|
|
Miseration - for et håpløst bandnavn.
Har absolutt null trua på positive tilbakemeldinger, eller tilbakemeldinger i det hele tatt, men vi kjører på.
Svensk band som er ute med sin tredje fullengder. Består blant annet av Christian Älvestam (Unmoored og Scar Symmetry) på vokal og Jani Stefanovic (Am I Blood, Sins Of Omission og førti band til) på gitar.
De spiller en eller annen form for death metal. Tidvis veldig bråkete og kaotisk, men inniblant funker det bra.
Har på feelingen at trommene er trigga, så sånn sett kan de sammenlignes litt med gammal Death, Obituary osv.
Stepping Stone Agenda:
http://www.youtube.com/watch?v=cXp3YctRE9E&feature=related
Min favoritt er Ghost Barrier. Det er også en av få relativt melodiøse låter på skiva:
http://www.youtube.com/watch?v=QXhWcENOeMY
Last edited by Marken on Fri Jul 06, 2012 8:05 08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vorax

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 8:04 08 Post subject: |
|
|
| Gøteborg? |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 8:07 08 Post subject: |
|
|
Nei, i hvert fall ikke som i In Flames og Dark Tranquillity.
Har hørt litt av debuten også, og det låt forsovet litt Soilwork, men den nye er langt mer "brutal".
Tatt fra en anmeldelse:
The man with the 20 (or so) different bands Christian Älvestam, delivers yet another excellent release in the Death Metal category. Mixing elements of Technical Death Metal, Melodic Death Metal, and the rawness of pure Death Metal, “Tragedy Has Spoken” is a very brutal release that has many different facets to it, making it quite an enjoyable release to dissect over a few dozen spins (or more). |
|
| Back to top |
|
 |
Analfeber

Joined: Aug 04, 2003 Posts: 2235 Location: Typisk Norsk-etasjen
|
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

Joined: Aug 29, 2006 Posts: 5521 Location: 22 Acacia avenue
|
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 1:56 13 Post subject: |
|
|
| Analfeber wrote: | | Virker bra det lille jeg har hørt, såpass bra at jeg bestilte alle tre platene fra labelen, tilsammen under 200 kroner lar seg høre, blindkjøp eller ei. |
Dritfett cover på andreskiva, så jeg vurderte den jeg også. Må nok ta av litt mer på nyskiva før jeg eventuelt handler de andre, men den er absolutt brukbar. |
|
| Back to top |
|
 |
Invictus

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 3:53 15 Post subject: |
|
|
Har forrigeskiva, og skulle mene det er bra death metal-saker. Har denne i bestilling.
Er fan av hva Älvestam gjorde i Scar Symmetry. For en allsidig og dyktig vokalist! Såvidt jeg vet er debuten mer i melodeath/Scar Symmetry-gata.
Imponerende arbeidskapasitet på den mannen, forresten! |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Jul 06, 2012 4:22 16 Post subject: |
|
|
Jævlig fet vokal på fyr'n, ja, uansett om det gjelder growling eller Swanö-vokalen hans. Sistnevnte er det ikke noe av på siste Miseration.
Har alle Scar Symmetry-skivene med han på vokal. Greie skiver alle sammen, men gikk fort lei dem.
Hill Of the Poison Tree og White Light/Black Rain er låtene jeg sliter med på nyskiva, ellers er det en del tøft. |
|
| Back to top |
|
 |
SculptorOfFlesh

|
Posted: Sat Jul 07, 2012 7:22 07 Post subject: |
|
|
| Scar Symmetry er sinnsykt bra, både med og uten Christian. Nevnes altfor lite her inne. Samme med The Few Against Many, et annet band av fyren. Aldri hørt noe særlig på de tidligere Miseration skivene, men skal gi denne en lytt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lothar Schramm

Joined: Jul 01, 2006 Posts: 1248 Location: Beyond the Unholy Grave
|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Jul 09, 2012 10:12 10 Post subject: |
|
|
Meget bra death metal! Kjøpte like godt alle 3 skivene deres samtidig, og har hørt mye på debuten og denne nye den siste drøye uka. Traff forresten Marcus "Skägget" Bertilsson her om dagen, da han også er bassist i Crimson Moonlight. Trivelig og morsom fyr. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Analfeber

Joined: Aug 04, 2003 Posts: 2235 Location: Typisk Norsk-etasjen
|
Posted: Mon Jul 09, 2012 1:35 13 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Meget bra death metal! Kjøpte like godt alle 3 skivene deres samtidig, og har hørt mye på debuten og denne nye den siste drøye uka. Traff forresten Marcus "Skägget" Bertilsson her om dagen, da han også er bassist i Crimson Moonlight. Trivelig og morsom fyr. |
"Skägget" ja, det skal han ha.  _________________ www.beattheblizzard.com
www.ancestrallegacy.com
www.myspace.com/legacyofemptiness |
|
| Back to top |
|
 |
|