screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Beastcraft
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Beastcraft

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Extreme Metal
View previous topic :: View next topic  

Beste Beastcraft?
Into the Burning Pit of Hell
12%
 12%  [ 1 ]
Dawn of the Serpent
12%
 12%  [ 1 ]
Baptised in Blood and Goatsemen
75%
 75%  [ 6 ]
Total Votes : 8

Author Message
Wraith

PostPosted: Thu Jun 21, 2012 12:26 12    Post subject: Beastcraft Reply with quote

Beastcraft wrote:

Alastor Nefas tragically dies in May, at the age of only 34.
Beastcraft will preform their second black metal mass as a tribute to Nefas, at Bunker 2012 Festival in Oslo on friday the 24th of August, together with a.o. CARPATHIAN FOREST.
In August, a box-set of the demos will be released on Black Saw Rec., who also did the A5 Digi of "Baptised", containing 3 7"s and poster.

All Beastcraft material that Nefas left behind will be released in time, but no new songs will ever be made.

At Urgehal legger opp(?) er jo naturlig, men jeg hadde et lite håp om at Beastcraft ville fortsette til tross for Nefas' tragiske bortgang, men dengang ei. Leste i et intervju med Nefas at han sto for rundt 95% av musikken i Beastcraft, så det spørs vel om Northgrove hadde klart å holde bandet gående uten ham. Det blir i det minste konsert i August. Gleder meg noe helt sykt til Bunker.

Hva er ditt forhold til dette über-knalle bandet? Hvilken plate er best? Ka du trur?

I min mening var de, sammen med Throne of Katarsis, norgesmestere i grim, kald og jævlig svartmetall. Min stemme går til "Dawn of the Serpent".

Kjør debatt
TheUnborn

PostPosted: Thu Jun 21, 2012 12:27 12    Post subject: Reply with quote

"Baptised in Blood & Goatsemen"

GHOST, MASTER, ENSLAVED, PAGAN ALTAR, RUST, TIMEGHOUL, FORTERESSE, IN SOLITUDE, MOONSPELL, VIRTUE, OZ, DEVIL, DARKTHRONE, CAR
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Anders S

PostPosted: Thu Jun 21, 2012 3:25 15    Post subject: Reply with quote

Baptised in Blood and Goatsemen er en suveren skive som har fått mange runder i spilleren her hos meg. Alle sporene har en simpelthen ubehagelig og guffen vibbe ved seg tvers i gjennom uten at enkelte partier fremstår som særlig mye bedre enn andre, noe som gjør at skiva gir meg en meget solid helhetsfølelse. Det er svært synd at Nefas sin bortgang medfører en avslutning på utgivelsesfronten til dette bandet, men heldigvis har jeg fortsatt til gode å høre det tidligere materialet.
myr

PostPosted: Thu Jun 21, 2012 7:16 19    Post subject: Reply with quote

"Baptised in Blood & Goatsemen"
Back to top
View user's profile Send private message
Goatblessed necropenis

PostPosted: Fri Jun 22, 2012 10:13 10    Post subject: Reply with quote

Det beste black metal bandet her til lands siden de gamle Darkthrone skivene frem til midten på 90 tallet.
Jævlig trist med Nefas og det stemmer at han skrev så og si alt av musikken i Beastcraft, mens Northgrove tok seg av tekstene.
Jeg kan ikke se for meg at Urgehal kan fortsette, men der var låtskriveransvaret mer 50/50 med gitarist Enzifer. Aner ikke hva som skjer der.
Ser ikke lenger at den kommende fullengderen til Beastcraft er annonsert på hjemmesiden, dermed har de vel dessverre ikke rukket å spille den inn før Nefas gikk bort, men tror all musikk og tekst var ferdigstilt. Mulig de gir ut den samlesaken som har vært annonsert en stund og samler mesteparten av de nye låtene på den.

Stemte forøvrig "Baptised in blood and goatsemen" i pollen, perfekt skive. Kald og rå black metal og riffene til Nefas er helt gåsehud.
"Dawn of the serpent" ser jeg ikke på som en "fullengder", det er jo mer en demo-samlesak, men mildt sagt verdt å ha ja.

Får helt frysninger på ryggen av å tenke på konserten på Bunker, det blir forhåpentligvis en minneverdig markering og avslutning for både Nefas og Beastcraft.
Guybrush Threepwood

PostPosted: Fri Jun 22, 2012 4:37 16    Post subject: Reply with quote

Baptised in Blood and Goatsemen, men syns alle utgivelsene holder høyt nivå.
Back to top
Wraith

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 10:57 10    Post subject: Reply with quote

Nytt på tidslinjen på bandets hjemmeside:

Beastcraft wrote:

2013
3 unreleased songs, written by Nefas, will be released on 10" vinyl, entitled "Occult Ceremonial Rites".
The 4th and final black metal mass, "The Infernal Gospel of Primitive Devilworship" will be released, celebrating the 10 year anniversary and death of Beastcraft.

Goatblessed necropenis

PostPosted: Wed Jul 11, 2012 1:29 13    Post subject: Reply with quote

Det som er jævlig synd her i forhold til hva som kommer fra Beastcraft er at "The infernal gospel of primitive devil worship" som skulle være neste fullengder med kun nye låter, nå heller ser ut til å ende opp som en compilation sak bestående av syvtommer låter, nyinnspillinger av eldre låter og kun et par ekslusive nye låter. Sannsynligvis mye bra materiale som har gått til spille her....
Wraith

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 5:33 17    Post subject: Reply with quote

Tvilsom engelsk til tross, denne kan bli interessant. Northgrove spurte om han kunne få bruke noen av bildene mine fra konserten til denne utgivelsen, mot foto-kred og gratis plate. Så det blir spennende å se hva det ble til.
Goatblessed necropenis

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 5:54 17    Post subject: Reply with quote

Jepp, den skal selvsagt i hus.

Ser forøvrig ut til at en siste Urgehal skive kommer ut også. Den skal være ferdigstilt. Når denne kommer og hvem som gjør vokal osv har jeg dog ikke peiling på.
Wraith

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 5:58 17    Post subject: Reply with quote

Goatblessed necropenis wrote:
Jepp, den skal selvsagt i hus.

Ser forøvrig ut til at en siste Urgehal skive kommer ut også. Den skal være ferdigstilt. Når denne kommer og hvem som gjør vokal osv har jeg dog ikke peiling på.

Hørte dette, det kan så absolutt bli bra. Fint å se at Nefas etterlot seg litt å gå på. Det er vel enda snakk om noe siste studio-greier fra Beastcraft også.
Speedfreak

PostPosted: Fri Apr 19, 2013 7:50 19    Post subject: Reply with quote

Etter hva jeg minnes er det flere gjeste-vokalister på Urgehal skiva.Hørte et par låter i bilen til Enzifer for en stund siden,og det låt bra.
Back to top
Knugen

PostPosted: Fri Apr 19, 2013 9:35 21    Post subject: Reply with quote

Du råna rundt med han og ungen?
Speedfreak

PostPosted: Fri Apr 19, 2013 9:52 21    Post subject: Reply with quote

Knugen wrote:
Du råna rundt med han og ungen?
Hehe,ungen var heldigvis ikke med,men det var cola-blandingene.Satt på til Endezzma konsert.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Extreme Metal All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum