| View previous topic :: View next topic |
| Beste plate? |
| Underground And Beyond 1997 |
|
0% |
[ 0 ] |
| In Anadi's Bower 2000 |
|
66% |
[ 2 ] |
| Blues From Hellah 2004 |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Divine Tree 2007 |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Crown Of Creation 2010 |
|
33% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 3 |
|
| Author |
Message |
Antonzen

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 7264 Location: Kongsberg über alles.
|
Posted: Tue Jun 12, 2012 5:30 17 Post subject: Lucifer Was |
|
|
Fant ingen tråd om dette glimrende bandet så da er det på tide.
Noen andre her som liker eller har kjennskap til bandet? Digger mye av musikken, spesielt de to første platene. Oppdaget nå at de har kommet med en ny skive (ihvertfall i 2010, hehe) så den er bestilt nu.
Kjører opp en poll.
| Quote: | Lucifer Was is a Nordic prog rock band strongly influenced by early seventies guitar, flute and vocal-oriented melodic progressive heavy rock.
The band's heavy guitar based sound is characterized by the creative use of the flute and unusual instruments like the Mellotron. Imagine a mix of Black Sabbath and early East Of Eden, with a dash of Jethro Tull.
Band leader Thore Engen's lyrics have a mystical flair, and all the albums so far are part of a larger poetic cycle on the fall of the angel Lucifer.
luciferwas.com will help you find the best resources on the Web devoted to this amazing band. |
http://youtu.be/3bW-QneP78w |
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

Joined: Apr 30, 2004 Posts: 20082 Location: 127.0.0.1, kjære 127.0.0.1
|
Posted: Tue Jun 12, 2012 5:36 17 Post subject: |
|
|
Satt nettopp her og lurte på om noen visste om de fortsatt var aktive. Bra band, takk til High Voltage for at jeg oppdaget dem. _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
BjornNorsterud

|
Posted: Tue Jun 12, 2012 5:37 17 Post subject: Re: Lucifer Was |
|
|
| Antonzen wrote: | Fant ingen tråd om dette glimrende bandet så da er det på tide.
Noen andre her som liker eller har kjennskap til bandet? Digger mye av musikken, spesielt de to første platene. Oppdaget nå at de har kommet med en ny skive (ihvertfall i 2010, hehe) så den er bestilt nu.
Kjører opp en poll.
| Quote: | Lucifer Was is a Nordic prog rock band strongly influenced by early seventies guitar, flute and vocal-oriented melodic progressive heavy rock.
The band's heavy guitar based sound is characterized by the creative use of the flute and unusual instruments like the Mellotron. Imagine a mix of Black Sabbath and early East Of Eden, with a dash of Jethro Tull.
Band leader Thore Engen's lyrics have a mystical flair, and all the albums so far are part of a larger poetic cycle on the fall of the angel Lucifer.
luciferwas.com will help you find the best resources on the Web devoted to this amazing band. |
http://youtu.be/3bW-QneP78w |
Fett band, blandingen av Tull og Sabbath er noenlunde riktig den  _________________ Er det lov å si at Nørsterud er KONGEN AV SCREAM? |
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

|
Posted: Tue Jun 12, 2012 5:47 17 Post subject: |
|
|
I det 'siste' har det vel blitt mindre fløyte og mindre Tull og mindre av det jeg trodde jeg likte av bandet – og overraskende nok likte jeg det minst like bra likevel. Ergrer meg fortsatt litt over at jeg ikke tok den turen til Southern Discomfort.
Som sagt, vet noen om de er aktive? Bookbare av noen med god smak?  _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Thu Jun 14, 2012 6:16 06 Post subject: |
|
|
Kult band, men jeg liker nok den første skiva best. Har de egentlig noen gang vært veldig aktive? Vet de har spilt noe live, men for det meste har det vel vært et studioprosjekt for å kunne spille inn låter. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

|
Posted: Thu Jun 14, 2012 6:05 18 Post subject: |
|
|
Southern Discomfort 2009, med Kristiansand Symfoniorkester?
http://www.youtube.com/watch?v=NQM7wY6yvO8 _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Fri Jun 15, 2012 9:45 09 Post subject: |
|
|
Overambisiøst er vel stikkordet. Når en tabloidkritiker får grøsninger av tanken på å kombinere et rockeband med et symfoniorkester så er det nok noe i denne gata han tenker på- Kjedelig, intetsigende og pompøst. Hadde vært mye mer interessant å få servert et mer tradisjonelt reportoar fra LW, så jeg dømmer ikke bandet nord og ned live basert bare på denne konserten. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be. |
|
| Back to top |
|
 |
|