| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjellvete

Joined: Aug 29, 2006 Posts: 5538 Location: 22 Acacia avenue
|
Posted: Mon Apr 02, 2012 9:55 09 Post subject: Tips og triks for tidslinjen på FB |
|
|
Etter at myspace vitret hen i en pøl av brukeruvennlighet så seiler FB opp som et godt alternativ bare man lærer seg å utnytte mulighetene.
Sikkert flere enn oss her til boards som benytter seg av dette i bandsammenheng så det jeg er ute etter her er tips og råd for å få siden opp et nivå eller to til.
Hvilke "apper" man bør ha?
og ikke minst hvordan man får tak på de?
Er ikke så fryktelig kompetent på området så forklaringer på et forståelig språk hadde vært greit
Kan forresten anbefale annonser via FB for å øke trafikken. Både billigere,mer treffsikker og ikke minst langt større respons enn mulighetene via reverbnation _________________ PS Er je den eneste som..?
www.facebook.com/legacyofemptiness
www.reverbnation.com/legacyofemptiness |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 10:26 10 Post subject: |
|
|
Har ikke noe greie på dette, dessverre, men å være aktiv som side ser jeg at hjelper veldig for vår del. Legger ut noe relevant musikk i ny og ne, kjør en konkurranse, svar på innlegg, etc. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 11:41 11 Post subject: |
|
|
Hjelper til og med å nevne Facebook på andre forum, ser jeg. ;) _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

|
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 2:59 14 Post subject: |
|
|
Er litt synd å si det ja, men Myspace har på en måte blitt litt forbikjørt, bruker sjelden linker dit selv. _________________ SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang |
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 3:02 15 Post subject: |
|
|
... _________________ SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Last edited by yngve on Mon Apr 02, 2012 3:05 15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 3:02 15 Post subject: |
|
|
Myspace fornya seg i hjel. Var jo glimrende som det var. Og nå valfarter folk til Reverbnation, Bandcamp og Soundcloud, ting som jo bare er det samme som Myspace var før. Helt ufattelig at de ikke skjønner det. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 3:39 15 Post subject: |
|
|
| VonMünchhausen wrote: | | Syns FB har blitt ræva med sin nye timeline. De har blitt den nye myspace. |
Ble ikke så radikalt forandret som jeg fryktet. Synes til og med det virker mer oversiktlig.
Også en fordel med meldingsfunksjon som jeg savnet tidligere.
Tror det kan bli enda bedre bare man mestrer de forskjellige applikasjonene man kan fylle på med _________________ PS Er je den eneste som..?
www.facebook.com/legacyofemptiness
www.reverbnation.com/legacyofemptiness |
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 3:41 15 Post subject: |
|
|
Facebook går det i hvertfall an å bruke. Myspace er helræva og ustabilt 24/7. _________________
GHOST, MASTER, ENSLAVED, PAGAN ALTAR, RUST, TIMEGHOUL, FORTERESSE, IN SOLITUDE, MOONSPELL, VIRTUE, OZ, DEVIL, DARKTHRONE, CAR |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 4:37 16 Post subject: |
|
|
| Kjellvete wrote: | | Synes til og med det virker mer oversiktlig. |
8O Syns det ser ut som er jævla takras. Rotete, uoversiktlig, lite brukervennlig, vanskelig å orientere seg i nye innlegg, knotete å lage nye arrangementer etc.. Den SER fancy og flott ut, men der stopper det også. _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 10:33 22 Post subject: |
|
|
| Kjellvete wrote: | | VonMünchhausen wrote: | | Syns FB har blitt ræva med sin nye timeline. De har blitt den nye myspace. |
Ble ikke så radikalt forandret som jeg fryktet. Synes til og med det virker mer oversiktlig.
Også en fordel med meldingsfunksjon som jeg savnet tidligere. |
Må si meg enig med Kjellvete her. Var skeptisk, men syns det har blitt enda bedre med tidslinje-konseptet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 11:11 23 Post subject: |
|
|
Det er ikke så stor forandring med den nye tidslinjen at det gjør så mye. Men synes det var bedre før. Litt vel rotete nå.
Men litt verre er det at Facebook egentlig bare har blitt noe voldsomt med linking til Youtube. _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
Bija

|
Posted: Tue Apr 03, 2012 8:55 08 Post subject: |
|
|
| Tidslinja ser dritt ut på lave oppløsninger. Også max unødvendig med så store ikoner og så mange pixler mellom hver boble. Satser på at det blir tweaka etterhvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

|
|
| Back to top |
|
 |
Shrinebuilder

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 11:29 11 Post subject: |
|
|
Ikke spesielt overraskende, men veldig piss. _________________ RESONAUT
SPECTRAL HAZE |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 11:30 11 Post subject: |
|
|
Hm, jeg får da opp et tall på "reached" som langt overgår ti prosent hver gang. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

|
|
| Back to top |
|
 |
BlueGrot

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 11:46 11 Post subject: |
|
|
Det er ingen forandring fra hvordan det fungerte før bortsett fra at man kan nå flere ved å betale. Hver oppdatering en artist gjør blir ikke pushet på alle som liker det. Man hadde dødd av spam. Istedet så noteres det når man trykker seg inn på noe, og man har større sjans for å motta notiser fra de sidene man faktisk trykker seg inn på. Det at Devil får mer enn så og så mange prosent reached betyr at mange av de som liker Devil faktisk er inne på facebooksiden og kikker.
tl;dr: Slutt å syt. |
|
| Back to top |
|
 |
kattpiss

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 12:28 12 Post subject: |
|
|
BlueGrot knows whats up. Eneste forskjellen er at page-eiere nå vet at de normalt ikke når mer enn 10% av fanbasen sin.
Nå kan man ved å betale gjøre at innlegg dukker opp i feeden til folk som normalt ikke ville fått så hyppig strøm fra siden din. Man kan også betale slik at en post holder seg relevant over lengre tid (altså, at den fortsatt ligger høyt oppe selv etter et døgn). Problemet med dette er dog at om gigantiske bandsider som Metallica/Kiss/ACDC/Iron Maiden/Devil begynner å benytte seg av dette så kommer det til å utkonkurrere mindre pages og man vil sitte igjen med en passe uinteressant feed. _________________ http://mabusemetal.bandcamp.com/
http://mionshill.bandcamp.com/ |
|
| Back to top |
|
 |
|