screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Scream 164
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Scream 164
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stian

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 1:51 13    Post subject: Scream 164 Reply with quote

Lå joggu i regningsmagneten i dag. Opeth (bandet) på coveret, og små bilder av Aura Noir og Kabba Kop. Ellers Barren Earth, Borknagar, Overkill, Epica, Ufo, Andromedia, Sunstorm(!), Eluveite, Demonia, Gothminister, Desaster, Halloween, etc.

Månedens album kommer til å skape grining, GARANTERT, dessuten en "Stakkars Store Stygge Karer" med blant annet Everest, hvor halvparten av bandet ligner på Anders Marken! Har ledd i flere minutter av det.

Edit: Og så er Christian Mistress flankert av de to mest tussete karene jeg noensinne har sett i metal!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Imhotep616

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 2:29 14    Post subject: Reply with quote

Jeg synes forsiden er av de bedre på lenge.
Vet du er en vennlig faen som sikkert bare prøver å være morsom, men er dette et forsøk på humor, eller postet du i stupfylla i går? Umulig å vite hvor man har deg for du skriver så mye piss at jeg blir dummere for hver post jeg leser fra deg. (Kattpiss)
Back to top
View user's profile Send private message
Affen

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:24 15    Post subject: Reply with quote

Lå i kassa her og, sammen med en pakke fra Girl-IT (til jentungen). Kjedelig cover, men ser fram til å lese intervjuene med Cannibal Corpse, Overkill, UFO, og Joe Lynn Turner's Sunstorm.

Apropos Everst og Marken, han med skjerfet ser ut som Marken har prøve å kle seg ut som Don Johnson i Miami Vice!

Registrerer også til min store forundrelse at kjerringene i Hysterica nok en gang klarer å få 5 i Scream. Heia Stig Ødegaard!

Artig med UFO forresten, hvor Vinnie Moore på snart 50 framstår som ei barnerompe i forhold til resten.

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:29 15    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Lå i kassa her og, sammen med en pakke fra Girl-IT (til jentungen). Kjedelig cover,

Sikker på det med (til jentungen)? Kjedelig og kjedelig, det coveret? Vel, jeg synes nå sjelden at cover er så vannvittig spennende uansett, men jeg synes nå dette var oversiktlig og helt fint...
Vet du er en vennlig faen som sikkert bare prøver å være morsom, men er dette et forsøk på humor, eller postet du i stupfylla i går? Umulig å vite hvor man har deg for du skriver så mye piss at jeg blir dummere for hver post jeg leser fra deg. (Kattpiss)
Back to top
Marken

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:30 15    Post subject: Re: Scream 164 Reply with quote

Stian wrote:
... dessuten en "Stakkars Store Stygge Karer" med blant annet Everest, hvor halvparten av bandet ligner på Anders Marken! Har ledd i flere minutter av det.

Han til høyre var faktisk ikke helt ulik.
Hoho, kona mente jeg ligna mer på han med hvitt skjerf. Tøft.

Har bare bladd litt. Skal leses i morra.
Back to top
Stian

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 3:51 15    Post subject: Reply with quote

Coveret var oversiktlig og kjedelig.
Back to top
Kjellvete

PostPosted: Sat Mar 10, 2012 4:33 16    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Coveret var oversiktlig og kjedelig.

Et lite steg tilbake fra et ganske bra snitt det siste året.

Gledelig at fontstørrelsen skal opp. Større sjanse for at korrekturleseren finner feilene da Razz
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Marken

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 7:40 07    Post subject: Reply with quote

UFO-intervjuet falt i smak. Musikken til bandet liker jeg ikke i det hele tatt, men Paul Raymond virka som en hyggelig kar. Fikk lyst til å be han på vorspiel.

Opeth er miserable greier, men da jeg kjapt bladde gjennom blekka i går, så gleda jeg meg til å lese intervjuet i dag ettersom jeg så det var veldig langt. Skuffa!
Trodde det skulle være et langt intervju med bandets historie, men istedet var det tre intervjuer gjort over en sjuårs-periode, eller noe sånt. Skuffelsen kom derfor pga. mine egne forventninger, og ikke nødvendigvis av at intervjuene var svake. Del 3 var helt klart mest interessant.

Last edited by Marken on Sun Mar 11, 2012 8:27 08; edited 1 time in total
Back to top
Stian

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 7:57 07    Post subject: Reply with quote

Aura Noir var ok, men Calle er så ordentlig at det blir liksom ikke noe punch i det. Kudos for bra og innsiktsfulle spørsmål nok en gang til Kringen. Demonia-intervjuet så jeg ikke helt poenget med, selv om jeg også er en av de som er innom og leser bloggen hennes. Begynte på Opeth-intervjuet TRE ganger, og orka ikke lese. Ikke fordi det er dårlig, men det er noe med alt Opeth er borti som gjør det helt vanvittig søvndyssende. Sovna faktisk rett etter det også, så jeg får ta litt mer i dag.

Ellers ønsker jeg meg mer intervjuer med folk som er sånn styggsære og ikke henger på greip. Sånn som Furze-intervjuet. Finnes det ikke flere sånne? Rob Darken, han må være samme typen?
Back to top
UndeadFlowerKing

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 2:41 14    Post subject: Reply with quote

Begynte på plateannmeldelsene i går. Syns det er veldig lite reviews av progrock i det siste. At pro/gress/siv spalten ble borte var jeg egentlig positiv til, da jeg syns den siden hadde sett sine beste dager. Jeg hadde da trodd at det skulle bli litt mer plass til ny prog-musikk i resten av bladet.
Må si jeg savner litt av det gamle Scream, fra rundt 2003/2002 osv med flere intervjuer med progband og annmeldelser i hvert nr.
Gleder meg til å lese Opeth intervjuet forresten,
Back to top
Imhotep616

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 2:49 14    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Opeth er miserable greier, men da jeg kjapt bladde gjennom blekka i går, så gleda jeg meg til å lese intervjuet i dag ettersom jeg så det var veldig langt. Skuffa!
Trodde det skulle være et langt intervju med bandets historie, men istedet var det tre intervjuer gjort over en sjuårs-periode, eller noe sånt. Skuffelsen kom derfor pga. mine egne forventninger, og ikke nødvendigvis av at intervjuene var svake. Del 3 var helt klart mest interessant.

Det er ikke alltid lengden som teller. Meningen med intervjuet ligger i å se ting fra forskjellige synsvinkler. Kunne selvsagt snakket med Mikael i et par timer istedenfor, men... ...det ble nå ikke slikt!
Back to top
Affen

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 3:02 15    Post subject: Reply with quote

Sat ute i sola idag og leste Scream til formiddagskaffen. Trivelig det, og lenge siden sist jeg har lest gjennom hele bladet på en dag, når jeg nettopp har fått det. Aura Noir er et band som bryr meg minimalt, men blei sittende å lese hele intervjuet fordi det var så godt skrevet, og fullt av interessante spørsmål. Meget bra utført intervju! Cannibal Corpse likeså, og Alex Webster framstår som alltid som en særdeles hyggelig fyr. UFO-intervjuet var også meget bra, og som MArken nevner, virker Paul Raymond som en svært jovial kar. Skumma gjennom Opeth, men var bare gjennomgangen av diskografien jeg gadd å lese skikkelig. Skal vurdere å lese skikkelig gjennom hele intervjuet neste gang jeg får kick på Opeth. Et av de beste intervjuene var faktisk HMØ sitt med Joe Lynn Turner. Artig å få litt historikk, og få høre hans kommentarer om Yngwie.Borknagar-intervjuet var også veldig bra, og jeg blei for første gang på lenge gira på å sjekke ut nye skiva fra den kanten. Det er alltid morsomt å lese intervjuer med Overkill, og denne gangen var intet unntak. Stakkars store, stygge karer-saken var morsom, og du MÅ få til mer sånt framover, Kringen! Sentimental var kjedelig, da ingen av de 3 skivene er noe for meg. Håper på mer interessante ting der neste gang.

Alt i alt et bedre og mer givende nummer enn på lenge, håper denne utviklinga fortsetter!

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 4:42 16    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Alt i alt et bedre og mer givende nummer enn på lenge, håper denne utviklinga fortsetter!

No offense, Affen, men er redd for at når du og dine mener at det er bra utvikling i Scream, så tenker jeg at det er fare på ferde.
Dette har selvsagt med smaken å gjøre.
Back to top
Stian

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 4:45 16    Post subject: Reply with quote

Men han har forsåvidt rett. Bra variasjon og mange innslag denne gangen. Ikke at jeg har lest alt ennå, så jeg vet ikke om alt er like bra, men innholdsmessig der dere bør være.
Back to top
Imhotep616

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 7:39 19    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Men han har forsåvidt rett. Bra variasjon og mange innslag denne gangen. Ikke at jeg har lest alt ennå, så jeg vet ikke om alt er like bra, men innholdsmessig der dere bør være.

Jepps... Jeg er ikke uenig i dette, og variasjon i Scream er det nok av. Men mindre ekstrem metal og mer annet er vel det Affen liker, og det er mer eller mindre ikke helt i min gate. Selv om jeg jo gjorde Epica intervjuet, ahem...
Back to top
UndeadFlowerKing

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 7:55 19    Post subject: Reply with quote

Mer prog og heavy, mindre undergrunn avantgarde ekstrem metall!
Back to top
Nash

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 8:15 20    Post subject: Reply with quote

Mer prog it shall be!!
UndeadFlowerKing

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 8:20 20    Post subject: Reply with quote

Nash wrote:
Mer prog it shall be!!

Nice Smile
Hadde vært fint med ihvertfall ett intervju med et skikkelig progrock band hver måned, så kan plassen til prog-siden heller brukes på plateannmeldelser, slik som for noen år siden, hvis de ikke får plass på de vanlige sidene.
Nå høres det nesten ut som jeg ikke liker metal, og det er langt fra sannheten. Har hørt på metal lengre enn prog, men syns det blir litt mye obskur ekstrem-metal for min smak. Men variasjon er bra, til en viss grad.
Back to top
sumostig

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 8:23 20    Post subject: Reply with quote

UndeadFlowerKing wrote:
Nash wrote:
Mer prog it shall be!!

Nice Smile
Hadde vært fint med ihvertfall ett intervju med et skikkelig progrock band hver måned, så kan plassen til prog-siden heller brukes på plateannmeldelser, slik som for noen år siden, hvis de ikke får plass på de vanlige sidene.
Nå høres det nesten ut som jeg ikke liker metal, og det er langt fra sannheten. Har hørt på metal lengre enn prog, men syns det blir litt mye obskur ekstrem-metal for min smak. Men variasjon er bra, til en viss grad.

Eh?

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 8:24 20    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder kommende greier, så kan et triks være å kjøre en skikkelig Pentagram-feature i et av de aller første nå, med Liebling på coveret og greier. Regner med den filmen gjør at folk får opp øya for bandet, og han er jo lett å huske utseendet på. Den hadde vel premiere i USA for en uke siden, men vet ikke når dvden er beregnet til.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum