| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mordo

|
Posted: Wed May 05, 2010 2:04 14 Post subject: Disiplin - Hostis Humani Generis |
|
|
Noen som har hørt denne enda? Har nettopp bestilt den, og venter utålmodig på at dern skal ankomme. Har kun hørt det som er lagt ut på http://www.myspace.com/wolfaxis, og synes det låter sykt fett. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Blotvatn

|
Posted: Wed May 05, 2010 5:05 17 Post subject: |
|
|
Jeg syntes Anti-Life var sykt bra og er faktisk blitt en av favorittskivene mine.
MEN den nye musikalske stilretningen til Disiplin har jeg lite til overs for føler jeg. Gir meg liksom fint lite.
Så blir nok ikke noe mer kjøp fra den kanten. Med mindre de skrur seg litt ordentlig lyd igjen og fortsetter med gode låter med litt trøkk som tidligere.
Men aldri si aldri  |
|
| Back to top |
|
 |
Mordo

|
Posted: Wed May 05, 2010 9:49 21 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg fikk sjokk da jeg hørte den nye retningen de valgte, og hadde problemer med å høre hva som skjedde. Men etter noen gjennomlyttinger av et par utvalgte låter fra Molti Nemici - Molto Onore fikk jeg virkelig sansen for den nye sounden deres. Er i grunnen overrasket over hvor godt jeg liker nye Disiplin.
Er dog sykt irriterende at musikken deres er såpass utilgjengelig,
Anti-Life er en sykt fet plate, og var den som introduserte meg for bandet.
Favorittlåtene er Pesticide, Kill at Will og Orthodox Devil Worship. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Blotvatn

|
Posted: Wed May 05, 2010 11:08 23 Post subject: |
|
|
Hm. Har ikke hørt alt av det nye materialet, men jeg vil vel påstå at jeg umiddelbart hører at soundet er såpass annerledes at det aldri kommer til å være i nærheten av Anti-Life kvalitetsmessig.
Omtrent bare kanon låter på den skiva, men første delen av den svinger nok mest her i gården! De 4 første er bl.a. sinnsykt bra.
Tror det skal MYE til for at Disiplin noengang blir så bra igjen. Er jo bare Håkon Forwald igjen fra Anti-Life besetningen, men er vel igjen han som laget låtene?
Om bandet hadde gått for samme produksjon, Jonas tilbake på vokal og en like dyktig trommeslager som Nex så hadde det ikke vært umulig. Men det kan vi nok se langt etter!  |
|
| Back to top |
|
 |
Mordo

|
Posted: Fri May 07, 2010 11:00 11 Post subject: |
|
|
Er bare Forwald igjen, ja. I følge myspace og intervjuer så sikter han til en personlig opplevelse som gjorde at han forandret syn på ting. Kanskje det var det som førte til det nyen lydbildet? Nå lager de jo en helt ummenneskelig industriell og noise-aktig NSBM. Noe som har ført til at nesten ingen distributører vil røre dem. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
daimonion

|
Posted: Fri May 07, 2010 1:55 13 Post subject: |
|
|
| Høres mer interessant ut en tidligere utgivelser. |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
Lang trang gang

Joined: Aug 31, 2003 Posts: 12329 Location: Borg, Vingulmórk
|
Posted: Wed May 26, 2010 2:34 02 Post subject: |
|
|
Syns dette har blitt tullete greier etterhvert, egentlig. _________________
Fyy faan kor jæævlig det e!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Mordo

|
Posted: Fri Jun 25, 2010 10:45 10 Post subject: |
|
|
Hørt gjennom platen flere ganger nå, og må si at den svarte virkelig til forventningene. Sykt fet plate!  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PhantomB

|
Posted: Tue Jun 29, 2010 11:36 23 Post subject: |
|
|
Ble ålreit detta ja. _________________ Det var ikke bare vann. |
|
| Back to top |
|
 |
sumostig

|
Posted: Tue Dec 28, 2010 6:02 18 Post subject: |
|
|
Hvordan er egentlig Hostis Humani Generis og Radikale Randgruppe? Er de verdt og bruke tiden på? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DJGADD

|
Posted: Tue Dec 28, 2010 8:40 20 Post subject: |
|
|
Blir for mye politikk (feil retning ) til at jeg bruker kroner på dette, men du verden så brutalt. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Medicinmannen

|
Posted: Wed Dec 29, 2010 5:32 17 Post subject: |
|
|
Syns de burde gitt ut alt etter "Anti-Life" under et annet banner enn Disiplin.
Fucking sell-outs. _________________ Fire, walk with me.
| Icequeen wrote: | | Jeg sa jo tidligere at Hong Kong e helt motsatt for Norge. Så de trenger så skikkelig støtte fra oss, utentvil. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Admiral NOX

|
Posted: Wed Dec 29, 2010 5:54 17 Post subject: |
|
|
| Lang trang gang wrote: | | Syns dette har blitt tullete greier etterhvert, egentlig. |
Må si jeg faktisk er positivt overrasket over neue disiplin. Kan styre meg for 40 minutters fuzzulyd ala Weltenfeind/Ariosofi - men mye av den kortere disiplinmuzaken fungerer jo fint. _________________ 卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
IT IS A SYMBOL OF LUCK & HAPPYNESS |
|
| Back to top |
|
 |
Mordo

|
Posted: Fri Dec 31, 2010 12:07 00 Post subject: |
|
|
| sumostig wrote: | | Hvordan er egentlig Hostis Humani Generis og Radikale Randgruppe? Er de verdt og bruke tiden på? |
Har ikke hørt Radikale Randgruppe enda men Hostis Humani Generis er en knallskive. Den er ganske industriell med hint av noise, og hee platen har et ganske ekstremt lydbilde.
| Medicinmannen wrote: |
Fucking sell-outs. |
Hm, what? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
King_P

|
Posted: Fri Dec 31, 2010 12:08 00 Post subject: |
|
|
Kan ikke bry deg om hva Medicinmannen skriver. _________________ Duvende bryster. |
|
| Back to top |
|
 |
SatanExMachina

|
Posted: Fri Dec 31, 2010 3:58 15 Post subject: |
|
|
Grim og kaotisk plate. Tidvis ganske bra, tidvis skit.
The World Trembles får tommel opp. _________________ and with joy shall ye draw water out
of the wells of damnation |
|
| Back to top |
|
 |
Comegetyourbootyyohoho

|
Posted: Sat Jan 01, 2011 1:04 13 Post subject: |
|
|
| Venter på randgruppa i posten nå. Har den blitt gitt ut enda? |
|
| Back to top |
|
 |
Goatblessed necropenis

|
Posted: Sat Jan 01, 2011 4:12 16 Post subject: |
|
|
| Mordo wrote: | | sumostig wrote: | | Hvordan er egentlig Hostis Humani Generis og Radikale Randgruppe? Er de verdt og bruke tiden på? |
Har ikke hørt Radikale Randgruppe enda men Hostis Humani Generis er en knallskive. Den er ganske industriell med hint av noise, og hee platen har et ganske ekstremt lydbilde.
| Medicinmannen wrote: |
Fucking sell-outs. |
Hm, what? |
Hehe, reagerte også på "sell out" beskrivelsen der. (Noen burde ta medisinene sine...)
Er det en ting Disiplin ikke har noe med å gjøre, så er det sell out.
Forøvrig det eneste jeg finner positivt med bandet for tiden er at denne Håkon Forwald karen ikke er redd for å gjøre som han vil. Han bryr seg fint lite om hva andre mener og synser og det virker som han går veldig dypt inn i det han til enhver tid predikerer gjennom bandet sitt. _________________ DØDSMARSJ TIL HELVETE! |
|
| Back to top |
|
 |
Terror_mit_uns

|
Posted: Tue Jan 04, 2011 10:21 10 Post subject: |
|
|
ja å skifte gjennomsnittlig skifte ideologi/bakgrunn per fullengder er jammen meg dypt.. _________________
Choke! choke! choke! the devil we evoke! |
|
| Back to top |
|
 |
|