screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Desemberutgaven av Prog-spalten
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Desemberutgaven av Prog-spalten
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stian

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 6:26 18    Post subject: Desemberutgaven av Prog-spalten Reply with quote

Normalt er jeg ingen fan av progspalten i et metalblad uansett, men leste denne i går, og det viser seg at den til alt overmål ikke handlet om musikk i det hele tatt, men tulleruske teorier om UFOer og besøk fra andre planeter!

Jeg må spørre: Er det nødvendig å bruke ei side på dette fjaset? Greit å ta med inspirasjonene i en reportasje eller noe, men dette var da bare en tulleartikkel, eller? En test for å se om folk leser det?
Nash

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 6:58 18    Post subject: Reply with quote

Hey, vet du hva? Synes Bjørn gjorde en KJEMPEJOBB med den saken der jeg, han bare beviser at det faktisk er folk der ute som har det samme synet som han og meg. Hvorvidt det er for søkt som en sau som deg for så være - og du får fortsette å hoppe GLATT over den spalten hvis den plager deg så mye.

Og ja den handler om musikk, men siden du TYDELIGVIS ikke har satt deg godt inn i progens verden så er jo selvsagt du på din fulle rett å uttale deg så ignorant som du nettopp gjorde.

Beklager hvis jeg var for skarp, men noen ganger må jeg bare...
sumostig

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 6:59 18    Post subject: Reply with quote

Very Happy

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 7:11 19    Post subject: Reply with quote

Prognissekongen har talt.
yngve

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 7:20 19    Post subject: Reply with quote

Nå er jo Bjørn godt "der ute" med planeter og astroider, men er vel kanskje et skille mellom musikalsk redaksjonelt innhold og egne meninger. Hadde vel fått på pukkelen om jeg hadde gjort det samme, med min vri Wink

Dog, avventer seffers å kommentere ytterligere før man leser, men faller det feil klager man, man betaler jo spenn for blekka...he-he.

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Marken

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 7:25 19    Post subject: Reply with quote

Hva med den greia du starta på, Nash, der du analyserte cover innen progrocken? Hvor blir det av fortsettelsen? Jeg venter i spenning.
Back to top
View user's profile Send private message
PsychoDad

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 7:48 19    Post subject: Reply with quote

No har eg ikkje lest spalta det er snakk om, men mitt generelle synspunkt er at det er best for alle partar om UFO og konspirasjonsteoriar er noko ein tek om med behandlaren sin og ikkje i riksdekkande media ala Jannicke Gry Jarlum.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjellvete

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 7:59 19    Post subject: Reply with quote

Snakk om å gå rett i skyttergrava Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Stian

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 8:08 20    Post subject: Reply with quote

Haha! Vel, jeg håper Bjørn har en litt annen tilnærming til kritikken og faktisk kan belyse det litt.
stramvaier

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 8:32 20    Post subject: Reply with quote

haha!
Back to top
BlueGrot

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 8:39 20    Post subject: Reply with quote

Nash wrote:
Hey, vet du hva? Synes Bjørn gjorde en KJEMPEJOBB med den saken der jeg, han bare beviser at det faktisk er folk der ute som har det samme synet som han og meg. Hvorvidt det er for søkt som en sau som deg for så være - og du får fortsette å hoppe GLATT over den spalten hvis den plager deg så mye.

Og ja den handler om musikk, men siden du TYDELIGVIS ikke har satt deg godt inn i progens verden så er jo selvsagt du på din fulle rett å uttale deg så ignorant som du nettopp gjorde.

Det er uvitenskapelig tant og fjas som ikke har noe i et musikkmagasin å gjøre.
Back to top
Udunpute

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 8:41 20    Post subject: Reply with quote

Enig med flertallet. Fjas som ikke har noe med verken fornuft eller musikk å gjøre.
Nash

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:06 21    Post subject: Reply with quote

Kjellvete wrote:
Snakk om å gå rett i skyttergrava Happy

Du må gjerne utdype den litt Smile! Jeg kaller det ikke skyttergrava, men heller et forsvar på et angrep. Men det virker jaggu slik at det ikke er lov her inne (og ja det er angrep, ikke et stort ett ei heller vondt ment, men det er allikevel et angrep).

De som faktisk har satt seg inn i musikken vet at musikere gjerne låner, henter, bruker, skriver om, stjeler og rabler vilt om diverse temaer i verden og universet. Mange av de igjen bruker faktisk dette såpass tungt at det er verdt å belyse - de bruker jo tross alt dette i sin vei til å bli "kjente". Så neste gang vi skriver en anmeldelse og/eller intervju så skal vi kanskje ikke belyse hva innholdet, tema og konsept er på skiva? Og jeg snakker nå om metal-delen.
Joda, dette er satt på spissen, men det er allikevel et snev av virkelighet i det jeg skriver. Til og med de som ikke kan fordra meg tror jeg ikke ser seg noen annen mulighet til å si det (om det så blir sagt "i stillhet" for bli en annen sak hehe).

Synes det var kult at bjørn belyste at det faktum at musikere også tenker på interstelare teorier. (alle teorier kan være konspirasjoner - et paradoks)
BlueGrot

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:07 21    Post subject: Reply with quote

Teorier er som regel ikke konspirasjoner. Det å finne konspirasjoner hvor det ikke er grunnlag for det er et kriterie for en del mentale lidelser.
Back to top
Nash

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:08 21    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Hva med den greia du starta på, Nash, der du analyserte cover innen progrocken? Hvor blir det av fortsettelsen? Jeg venter i spenning.

Egen synsing er visst noe som ikke blir godt mottatt i denne blekka hehe.....for det jeg skrev er tross alt MIN mening Razz

OT: vet ikke hva som skjer, jeg har flere covere inne, men kommer an på om Bjørn har noe ledig plass.
PsychoDad

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:09 21    Post subject: Reply with quote

Nash wrote:
[Til og med de som ikke kan fordra meg tror jeg ikke ser seg noen annen mulighet til å si det (om det så blir sagt "i stillhet" for bli en annen sak hehe).

Hæ?

Nash wrote:
Synes det var kult at bjørn belyste at det faktum at musikere også tenker på interstelare teorier. (alle teorier kan være konspirasjoner - et paradoks)

Hæ?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nash

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:12 21    Post subject: Reply with quote

Sorry, ble skrevet litt fort det der gitt - my bad.

Det jeg mente var at de som ikke kan fordra meg må si seg enig i det jeg mener.
Nash

PostPosted: Thu Feb 02, 2012 9:15 21    Post subject: Reply with quote

Og det andre var vel veldig tungt og dårlig formulert hehe - må bare legge litt skylda på Hendricks Gin og sola her nede på Gran Canaria. Men det jeg mente var i all hovedsak at det finnes folk der ute som manifesterer sine teorier og tanker viA musikken sin.
Affen

PostPosted: Fri Feb 03, 2012 12:51 00    Post subject: Reply with quote

Regner med du Nash også kan forsvare om noen i Scream skriver ei side om Jesus og bibelen, siden det tross alt er mange metalband som er opptatt av dette? Ærlig talt, enig med flertallet her - Scream er et musikkmagasin. Finnes vel nok av egne blader for denslags hvor Bjørn kan sende inn en freelance-artikkel om han vil? Scream er da ikke mediet for sånt.

Og som Marken er inne på, hva skjedde med "Nash' Cover-Up"? Ikke særlig gjennomført å starte opp en ny artikkelserie som forsvinner etter en gang, og det var jo mildt sagt underholdende å lese dine tolkninger av coveret til Selling England By the Pound Smile

Etid: Ser du allerede har svart på det.

PostPosted: Fri Feb 03, 2012 5:35 05    Post subject: Reply with quote

Nash wrote:

Jeg har ikke ord.
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum