| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lang trang gang

Joined: Aug 31, 2003 Posts: 12329 Location: Borg, Vingulmórk
|
Posted: Sun Nov 13, 2011 11:45 23 Post subject: Faustcoven og Bethzaida: hva skjedde med Obumbrata, da? |
|
|
Ga ut en demo, spilte inn en til som skulle komme ut etterhvert, det gjorde den ikke, og så ble det stilt...
Gunnar Hansen (Norseman her på forumet) starta samtidig Faustcoven, og en av de andre lager tegneserien M... Noen av medlemmene spilte i sin tid i Bethzaida før Obumbrata ble starta...
Første demoen var ganske fet, alltid lurt på hvordan nummer to ble...
Bandet er historie, regner jeg med? _________________
Fyy faan kor jæævlig det e!!! |
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Mon Nov 14, 2011 10:03 10 Post subject: |
|
|
Bandet er ikke historie. Vi skiftet navn til Morbid Angel og fortsatte som før. Vi ga nettopp ut en plate; Illud Divinum Insanus. Du har kanskje hørt den?
Nei bandet ble vel oppløst i 2002 tror jeg. Ingen kunstneriske konflikter eller noe slikt. Vi var alle bare for travle og slet med å møtes for øving i noe særlig grad. Dette var mye av grunnen til at jeg ønsket å ha Faustcoven som ett enmannsprosjekt fra starten av. Var lei av alt styret med å skulle samle folk på øving. Terje ønsket og å satse på Anti Depressive Delivery på denne tiden. Mads Eriksen (mannen bak M) som skulle overta vokalen etter Lars fra Bethzaida var vel knapt innom øvingslokalet. Det eneste han gjorde for bandet var å legge vokal på ett spor fra andredemoen, som også er det eneste sporet som har vokal pr dags dato. Demoen ligger fortsatt ukomplett med fire spor som mangler vokal, og jeg har fortsatt ambisjoner om at den på ett eller annet tidspunkt skal se dagens lys om jeg så skal spille inn vokalen selv. Men tidsmessig er det eneste målet mitt å få det gjort før jeg parkerer tøflene.
Allerede demo 1 så forresten en del crossover fra det jeg puslet med på siden av Obumbrata som etter hvert skulle bli Faustcoven (to demoer ble spilt inn før Faustcoven ble til, disse er ikke utgitt). Nattens Gjest og The Pit and the Pendulum var egentlig låter fra dette sideprosjektet som ble tatt inn i Obumbrata. Det samme gjelder 2/5 låter på andredemoen. 1/5 av disse låtene er laget av Jonathan Millar, (skjønt siste halvdel av låten ble laget av meg). Resten er skrevet av meg selv både på første demoen og sistedemoen. Untatt introen på 1stedemoen. Den tar jeg ikke skylden for, ehehe.
Bandet spilte bare 1 konsert noensinne. På Samfundet i Trondheim under uka i 99 tror jeg det var. Kenneth Hognestad som spiller bass live for Faustcoven var forresten med i bandet i begynnelsen men flyttet til Oslo før han fikk deltatt på noen demoer.
Det skulle vel være rikelig med info. Jeg kan sende deg mp3’er av 2dre-demoen i sin ufullstendige form om det er interessant. For alt jeg vet er det så langt som den noensinne vil komme selv om jeg håper det annerledes. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be. |
|
| Back to top |
|
 |
Lang trang gang

|
Posted: Fri Nov 18, 2011 5:29 17 Post subject: |
|
|
Takk for info! Ja, du kan godt sende over hvis du gidder. Hadde vært kult å høre!
Første demoen er i allefall veldig bra!
Ang sending, hvordan skal vi gjøre dette? _________________
|
| Back to top |
|
 |
Goregasm

|
Posted: Fri Nov 18, 2011 5:32 17 Post subject: |
|
|
Nysgjerrig om -Dan-? HEHE. TOGDUN!! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Lang trang gang

|
Posted: Fri Nov 18, 2011 5:33 17 Post subject: |
|
|
Festlig ordspill, Are... Ikke hørt før...  _________________
|
| Back to top |
|
 |
Goregasm

|
Posted: Fri Nov 18, 2011 5:36 17 Post subject: |
|
|
hehe  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Thu Nov 24, 2011 9:38 09 Post subject: |
|
|
| Lang trang gang wrote: |
Ang sending, hvordan skal vi gjøre dette? |
Jeg har bare digitale kopier. Siden demoen teknisk sett ikke er ferdig så er det ikke laget noen fysisk kopi jeg kan sende. Jeg ser for meg to mulige løsninger:
1) Du tar med en USB flash disc setter deg på ekspressbussen til Kristiansand, skifter til M2 på rutebilstasjonen, går av ved rema 1000, går 300 meter, banker på døren min, får en kopi og tar samme rute tilbake.
2) Du sender meg mailadressen din på PM og jeg sender filene på mail eller som nedlastbar link. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Thu Nov 24, 2011 12:15 12 Post subject: |
|
|
| norseman wrote: | | Lang trang gang wrote: |
Jeg har bare digitale kopier. Siden demoen teknisk sett ikke er ferdig så er det ikke laget noen fysisk kopi jeg kan sende. Jeg ser for meg to mulige løsninger:
1) Du tar med en USB flash disc setter deg på ekspressbussen til Kristiansand, skifter til M2 på rutebilstasjonen, går av ved rema 1000, går 300 meter, banker på døren min, får en kopi og tar samme rute tilbake.
2) Du sender meg mailadressen din på PM og jeg sender filene på mail eller som nedlastbar link. |
Ahh, the choices... the choices. |
|
| Back to top |
|
 |
Espen

Joined: Apr 13, 2004 Posts: 5652 Location: Vålerenga, så klart.
|
Posted: Thu Nov 24, 2011 1:03 13 Post subject: |
|
|
Hørt om Posten, eller? _________________ The lime of the ancient marinade. |
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Thu Nov 24, 2011 1:07 13 Post subject: |
|
|
Ja, det er selvfølgelig og en elegant måte å overføre digitale filer på, og det tredje alternativet som jeg ikke tok med i første omgang.
3) Gå ned på postkontoret, postlegg en usb-nøkkel til meg, så kopierer jeg filene på den og sender den tilbake til deg. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

Joined: Apr 11, 2004 Posts: 14699 Location: En ås i dype skogen
|
Posted: Thu Nov 24, 2011 1:20 13 Post subject: |
|
|
Let me fax you my e-mail address. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Leif

|
Posted: Thu Nov 24, 2011 1:25 13 Post subject: |
|
|
| "No, I ain't got a fax machine! I also ain't got an Apple IIc, polio, or a falcon!" |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
Lang trang gang

|
Posted: Wed Nov 30, 2011 6:31 06 Post subject: |
|
|
| norseman wrote: | | Lang trang gang wrote: |
2) Du sender meg mailadressen din på PM og jeg sender filene på mail eller som nedlastbar link. |
Haha, humor! Tenkte liksom mere i retning av hvorvidt du hadde spesielle preferanser mellom å sende dem som vedlegg i en mail, eller om du brukte mediafire e.l., da vet du.
Men flott! Du har PM. _________________
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

Joined: Apr 11, 2004 Posts: 14699 Location: En ås i dype skogen
|
Posted: Sun Feb 19, 2012 1:54 13 Post subject: |
|
|
Ka-bump. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Sun Feb 19, 2012 5:31 17 Post subject: |
|
|
Glemte hele jævla dritten. Skal få sett på det i morra. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
|
| Back to top |
|
 |
Espen

Joined: Apr 13, 2004 Posts: 5652 Location: Vålerenga, så klart.
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 3:32 15 Post subject: |
|
|
Bethzaida + Faustcoven = Beethoven. _________________ The lime of the ancient marinade. |
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Tue Feb 28, 2012 1:38 13 Post subject: |
|
|
| Espen wrote: | | Bethzaida + Faustcoven = Beethoven. |
Så sannelig. Eller kanskje heller Beth-Oven. Et band dedikert til å brenne Kiss-slageren. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
|
| Back to top |
|
 |
|