screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Christian Mistress
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Christian Mistress
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal
View previous topic :: View next topic  

hva nå?
kul
12%
 12%  [ 1 ]
kulest
87%
 87%  [ 7 ]
Total Votes : 8

Author Message
Tyrion

PostPosted: Tue Feb 21, 2012 12:39 12    Post subject: Reply with quote

TheUnborn wrote:
Marken wrote:
Lp-utgaven slippes samtidig:

http://www.relapse.com/search_result.php?search_by=all&q=christian+mistress&x=0&y=0

Allright. Takker.

Fett! Da er det bare å smøre seg med litt tålmodighet

PostPosted: Sun Feb 26, 2012 1:48 13    Post subject: Reply with quote

Skiva dumpet ned i postkassa i går.
Brukbare saker, men jeg er ikke helt overbevist etter to runder. Nå kom minien seg voldsomt etterhvert, så jeg ser ikke helt bort fra at det kan skje med denne også.
Tittellåta er forresten en cover av det svenske bandet Faith. Sangen er b-sida på en singel utgitt i 1986. Det får'n si.
Back to top
View user's profile Send private message
Marken

PostPosted: Sat Mar 03, 2012 12:06 12    Post subject: Reply with quote

Flere som har sjekka nyskiva?

Har fått rundt femten runder. Bra saker, men savner de råe gitarene som debuten hadde. Litt snillere denne gangen.
Veldig jevn skive, kanskje litt for jevn. Alle låtene er bra, men det mangler ei skikkelig knallåt, slik som Omega Stone på debuten. There Is Nowhere er nærmest.
For øyeblikket sterk firer til denne og svak femmer til debuten. Men det gjenstår mange runder...
Back to top
Goatfog

PostPosted: Sat Mar 03, 2012 8:03 20    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med omtrent samme inntrykk, dog jeg har ikke valgt meg noen favorittlåt ennå. Den beste låta bandet har prestert for mitt vedkommende er "Home in the sun" fra EP-en, og jeg har ennå ikke finni en låt på fullengderen som innehar den samme snerten som denne. Men som du sier så gjenstår det en del runder.
Marken

PostPosted: Sat Mar 03, 2012 8:09 20    Post subject: Reply with quote

Home In the Sun er meget bra, ja. Samme med Desert Rose. Da er topp tre fra ep-en i boks.
Back to top
Invictus

PostPosted: Sat Mar 03, 2012 8:17 20    Post subject: Reply with quote

Filler'n, jeg har fortsatt ikke mottatt denne. Bestilt fra Play... Må nok trøste meg med å spille debuten en gang til mens jeg venter, merker jeg. Desert Rose er nok favoritten min fra debuten.
Back to top
Dundrix

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 1:28 01    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært litt sint på denne nye skiva fordi den ikke har vært like tilgjengelig og åpenbar som debuten, men nå begynner det å løsne. Synes egentlig det er litt kult at bandet trekker i den retningen her, men en skikkelig kanonlåt hadde gjort seg.
Invictus

PostPosted: Thu Mar 08, 2012 8:31 08    Post subject: Reply with quote

Status etter fire runder: Debuten er best av den grunn at låtene står mer ut og har klarere identitet. Og debuten har kulere lyd.
Ellers så har Possession klart voksepotensiale, så den skal selvfølgelig få mange flere sjanser. To låter skiller seg litt ut for øyeblikket, og det er tittellåta og Haunted Hunted.
Back to top
Affen

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 1:30 01    Post subject: Reply with quote

Huff, tragisk band. Skjønner ikke hva dere liker med dette, men hver sin smak. Bedre enn det meste av black metal ihvertfall. Omtrent like bra som nye Freedom Call.

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 9:14 21    Post subject: Reply with quote

Måtte sjekke ut dette i dag, da det plutselig dukka opp et par garantister for at det var bra, og joda, den nye skiva er slett ikke ille. Hvis den første er bedre, er den nok veldig for meg, så den skal også sjekkes ut. Liker melodiene veldig godt. Også den litt Vibeke Saugestad-aktige vokalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dundrix

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 9:46 21    Post subject: Reply with quote

Vil anbefale førsteskiva til alle som ikke har kjennskap til bandet fra før, da den er veldig umiddelbar med flere sterke låter som fester seg med en gang. Denne nye krever mer aktiv lytting for at den skal feste seg, men om du allerede liker den har du et knallbra utgangspunkt! Vokser bra hos meg også, denne.
TheUnborn

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 5:40 05    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Huff, tragisk band. Skjønner ikke hva dere liker med dette, men hver sin smak. Bedre enn det meste av black metal ihvertfall. Omtrent like bra som nye Freedom Call.

"Black metal" og "Freedom Call" nevnt i samme innlegg i en tråd om Christian Mistress, ikke verst.

*edit*
Etter førsteinntrykket å dømme så syns jeg faktisk "Possession" virker sterkere enn "Agony & Opium". Christian Mistress er ikke et band man får tak på med det samme, mye merkelig struktur, men det kommer seg så absolutt.

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 12:47 12    Post subject: Reply with quote

Måtte jo sjekke ut dette ordentlig, for å se what the fuzz is all about... De knuser jo bl.a. Freedom Call har jeg hørt.... HAHAHAHAHA... Jadda...!

Over & Over - 3/10
Pentagram And Crucifix - 2/10
Conviction - 2/10
The Way Beyond - 2/10
Possession - 2/10
Black To Gold - 3/10
There Is Nowhere - 2/10
Haunted Hunted - 3/10
All Abandond - 2/10

Helt seriøst så skjønner jeg ikke greia. Dette har øvingslokale-lyd, og mange av soloene høres sure ut. Og melodiene er jo overhodet ingenting å skrive hjem om. Nå tror jeg nok ikke jeg er målgruppen, men jeg skjønner fremdeles ikke hva de prøver og formidle her. SKAL det låte garasje, er det poenget? I så fall har de lykkes. Til tider er det noe Alanis Morissette å høre innimellom skrammelet. En dårlig Alanis vel og merke...
Nei, jeg hører på det "dårligste" til FC anytime over dette. For dette var noe av det svakeste jeg har hørt hittil i år.

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 2:35 02    Post subject: Reply with quote

Begynner å gå seg til litt denne skiva nå. Synes fortsatt noen låter er i overkant anonyme, men liker allikevel plata godt. Det er noe særegent og forfriskende ved dette bandet som tiltaler.

Er det ikke en smule sært at tittellåta er en coverlåt, forresten? Kan ikke huske å ha vært borti det før. Bandet som har originalen, Faith, er ganske så bra band også. Jeg har siste skiva deres, Blessed?, og den er ikke ueffen. De kjører dog en ganske annen stil enn Christian Mistress. Doom med folk-elementer er vel en grei beskrivelse.

La også merke til en morsom detalj på selve cd-plata: Det er printa "stereo" på den. Ska det værra retro så ska det værra..
Back to top
Goatfog

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 8:41 08    Post subject: Reply with quote

Lance wrote:
men jeg skjønner fremdeles ikke hva de prøver og formidle her.

I motsetning til Freedom Call: metall.
Lance

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 6:59 18    Post subject: Reply with quote

Goatfog wrote:
Lance wrote:
men jeg skjønner fremdeles ikke hva de prøver og formidle her.

I motsetning til Freedom Call: metall.

Ja skikkelig metall. Høres ut som de har spilt inn skiva i garasjen.
Hvis du mener at det er metal, har vi to vidt forskjellig formening om hva som er metal.

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 7:12 19    Post subject: Reply with quote

Rett og galt er to vidt forskjellige ting, ja.
Lance

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 7:18 19    Post subject: Reply with quote

Dundrix wrote:
Rett og galt er to vidt forskjellige ting, ja.

Ja det kan du si.
Men det er nyttig uansett. De banda en del på forumet roser opp i skyene, holder jeg meg langt unna, mens de banda de samme hater, sjekker jeg ut. Og som regel er det band som fenger.
At noen digger skurrete garasjelyd og sure soloer mens andre liker krystallklare produksjoner er jo bare en smaksak.
Husker jo godt den tiden hvor blackmetalfansen syns det var et stort pluss at skivene var spilt inn gjennom høretelefoner ute i et skur. Jammen mye rart folk liker...

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 9:09 21    Post subject: Reply with quote

Lance wrote:

Husker jo godt den tiden hvor blackmetalfansen syns det var et stort pluss at skivene var spilt inn gjennom høretelefoner ute i et skur.

Tror det meste av tyskerjazz hadde vært mer hørbart med en sånn produksjon. Det bør du prøve med det prosjektet du har på gang.
Lance

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 9:12 21    Post subject: Reply with quote

manimal wrote:
Lance wrote:

Husker jo godt den tiden hvor blackmetalfansen syns det var et stort pluss at skivene var spilt inn gjennom høretelefoner ute i et skur.

Tror det meste av tyskerjazz hadde vært mer hørbart med en sånn produksjon. Det bør du prøve med det prosjektet du har på gang.

Very Happy Ja da hadde kanskje black-metalfansen kjøpt...
Men nei du, her satser vi på krystallklar produksjon. Jeg syns det kan være en fordel å høre hva som foregår på skiva jeg lytter til Smile
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum