| View previous topic :: View next topic |
| Din favoritt er...? |
| Opiate EP (1992) |
|
3% |
[ 1 ] |
| Undertow (1993) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ænima (1996) |
|
41% |
[ 13 ] |
| Lateralus (2001) |
|
22% |
[ 7 ] |
| 10,000 Days (2006) |
|
9% |
[ 3 ] |
| Jeg liker ikke Tool. |
|
22% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 31 |
|
| Author |
Message |
stunix

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 8:51 08 Post subject: Tool |
|
|
Når det kommer til alternativ metal er Tool min absolutte favoritt. Gjennomført til de grader, og at Maynard & Co. klarer å diske opp med musikk som dette er nesten utenfor min fatteevne.
Det var i stor grad Tool som introduserte meg for metal, det var et av de første bandene jeg falt for.
Det finnes en lignende tråd fra 2004 som jeg fant, men den mangler "10,000 Days", og derfor syntes jeg det var på plass med en ny.
Min favoritt er fortsatt "Ænima". "10,000 Days" falt i særdeles god smak, og når følgende informasjon fra Wikipedia er tilgjengelig, så er det vel bare å glede seg:
| Quote: | | As of April 2010, according to the band's webmaster, Tool is currently working on a new album |
Er det lov å håpe på nytt Tool album i 2011?  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 12:46 12 Post subject: |
|
|
De tre siste albumene er ekstremt bra alle sammen, men siden jeg oppdaget bandet med ænema er det fortsatt min favoritt. Hadde vært konge med et nytt album. Det kommer jo et album hvert femte år fra denne gjengen, så da er det vel tid for noe nytt igjen. _________________ Never hurts to splurge when your days are numbered |
|
| Back to top |
|
 |
Tomas

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 2:18 14 Post subject: |
|
|
Jeg har prøvd å like Tool. Klarer det rett og slett ikke. _________________ Cuius testiculos habes, habeas cardia et cerebellum.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Opeth82

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 3:08 15 Post subject: |
|
|
"Ænima". _________________
| Affen wrote: | | Det går faktisk an å bare holde helt kjeft. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mr. Wildside

Joined: Aug 04, 2003 Posts: 9582 Location: Tilbake til Eidsvoll
|
Posted: Mon Jan 24, 2011 5:00 17 Post subject: |
|
|
Uansett hvor mye jeg prøver å like Tool så klarer jeg det ikke. Må allikevel innrømme at de var på god vei til noe bra med Ænima, men det er liksom noe som mangler uten at jeg kan sette fingeren på akkurat hva det er.
Tror Tool er et veldig enten/eller-band, og for oss som ikke skjønner greia så blir Tool fort et band som sees på som relativt oppskrytt. _________________ Thou Shall Suffer In Eternal Fire,
Forever Burn In The Depths Of Hell.
We Are Forever Chosen,
All The Demons In The Wishing Well. |
|
| Back to top |
|
 |
SculptorOfFlesh

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:44 21 Post subject: |
|
|
| Tomas wrote: | | Jeg har prøvd å like Tool. Klarer det rett og slett ikke. |
|
|
| Back to top |
|
 |
King_P

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 10:11 22 Post subject: |
|
|
Ænima _________________ Duvende bryster. |
|
| Back to top |
|
 |
master_k

|
Posted: Mon Jan 24, 2011 11:01 23 Post subject: |
|
|
| Ænima har holdt seg lengst for min del. Lateralus og Undertow på delt andreplass. |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Tue Jan 25, 2011 12:34 00 Post subject: |
|
|
| Jeg har bare hørt Ænema og Lateralus men de er ihvertfall førsteklasses progrock. Kjøpte sisteplata når den kom ut men fikk bare spilt av de tre første låtene, tror jeg fikk lagd hakk i den for det var så jævlig vanskelig å få cden ut av det idiotiske omslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Conroy Bumpus

|
Posted: Tue Jan 25, 2011 8:58 20 Post subject: |
|
|
| Tomas wrote: | | Jeg har prøvd å like Tool. Klarer det rett og slett ikke. |
Jeg har også problemer med å oppdage storheten i bandet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Cursed

|
Posted: Wed Jan 26, 2011 8:07 08 Post subject: |
|
|
Liker ikke Tool. Det verste er Toolfans som sier "Tool er for avansert for deg sikkert. Man må ha høy musikkforståelse for å like det". Kyss meg i ræva. _________________ Gnothi Seauton |
|
| Back to top |
|
 |
Sigurd

|
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5423 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Thu Jan 27, 2011 2:13 14 Post subject: |
|
|
Tålte ikke Tool i storhetstiden til bandet, men har sett i ettertid kvalitetene til bandet. Jævlig mye bra. Det som er dårlig er dårlig, det som er bra er bra osv. _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
Uggebugg

|
Posted: Thu Jan 27, 2011 7:30 19 Post subject: |
|
|
| Disker opp med en fantastisk fin mystisk, steril og rå stemning. Med Lateralus synes jeg de gjennomførte den særegne stilen sin til det fulle og det albumet står som favoritten per i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu Jan 27, 2011 8:09 20 Post subject: |
|
|
| Conroy Bumpus wrote: | | Tomas wrote: | | Jeg har prøvd å like Tool. Klarer det rett og slett ikke. |
Jeg har også problemer med å oppdage storheten i bandet. |
Samme her. Prøvde med skive etter skive mens jeg jobba på platesjappa, og når jeg fikk sansen for Manson, Korn, Rammstein og annen alternativ metal, tenkte jeg kanskje Tool også skulle funke, men nei. Min konklusjon etter gjentatte forsøk er enkel - Tool suger. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DarthVidar

|
Posted: Fri Jan 28, 2011 7:49 07 Post subject: |
|
|
| tyand wrote: | | Tålte ikke Tool i storhetstiden til bandet, men har sett i ettertid kvalitetene til bandet. Jævlig mye bra. Det som er dårlig er dårlig, det som er bra er bra osv. | Jaggu _________________
| Bija wrote: | | FAEN TA DEG DARTHVIDAR MITT ERKENEMESIS |
|
|
| Back to top |
|
 |
Tomas

|
Posted: Fri Jan 28, 2011 12:20 12 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Min konklusjon etter gjentatte forsøk er enkel - Tool suger. |
Jeg klarer fint å høre at Tool har massevis av kvaliteter jeg ikke setter umåtelig stor pris på. Dermed får jeg meg ikke til å si at det suger. _________________ Cuius testiculos habes, habeas cardia et cerebellum.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Udunpute

|
Posted: Mon Jan 31, 2011 3:29 15 Post subject: |
|
|
Lateralus er glimrende, men det er også den eneste skiva jeg har klart å komme under huden på. Ænima har noen gode enkeltlåter. _________________ Steve Holt! |
|
| Back to top |
|
 |
Buman

|
Posted: Thu Feb 03, 2011 7:32 07 Post subject: |
|
|
| Cursed wrote: | | Liker ikke Tool. Det verste er Toolfans som sier "Tool er for avansert for deg sikkert. Man må ha høy musikkforståelse for å like det". Kyss meg i ræva. |
Smertelig korrekt, dessverre og arrogant pisspreik selvfølgelig....som med mye annet svada folk kommer med som tror de har fasitsvaret på alt som er god musikk.
Tool er en av mine favorittband, men jeg påstår ikke at jeg eier noen "høy musikkforståelse"...hva enn det er.
Lateralus er og forblir bandets desidert beste utgivelse. Jeg driter i om det ligger Fibbonachi-signaturer eller whatnot på Danny Careys tromming. Det låter simpelten jævlig bra i mine ører. _________________ SMOKE FROM A GAPING WOUND
 |
|
| Back to top |
|
 |
Ray

|
Posted: Thu Feb 03, 2011 4:53 16 Post subject: |
|
|
| Ænima er et kongealbum, men noe av opplevelsen av den platen er for meg ødelagt siden den ble spilt i sin helhet hele jævla tiden på Elm i gamle dager. Sober og videon til den gikk noen ganger i stua mi og det var denne låta som introduserte meg og mange andre til bandet. |
|
| Back to top |
|
 |
|