L.A. Blues Authority Volume II: Glenn Hughes - Blues (1992)
28%
[ 2 ]
From Now On... (1994)
0%
[ 0 ]
Feel (1995)
14%
[ 1 ]
Addiction (1996)
0%
[ 0 ]
The Way It Is (1999)
0%
[ 0 ]
Return of the Crystal Karma (2000)
0%
[ 0 ]
Building the Machine (2001)
0%
[ 0 ]
Songs in the Key of Rock (2003)
42%
[ 3 ]
Soul Mover (2005)
0%
[ 0 ]
Music For the Divine (2006)
14%
[ 1 ]
First Underground Nuclear Kitchen (2008)
0%
[ 0 ]
Total Votes : 7
Author
Posted: Mon May 26, 2008 1:03 13 Post subject: Glenn Hughes solokarriere
Glenn Hughes - The Voice of Rock, har en rimelig heftig karriere. Han har spilt med band som Trapeze, Deep Purple, Black Sabbath, Gary Moore, Hughes/Thrall, Phenomena, Brazen Abbot, HTP, John Norum, etc. I tillegg har han bidratt med alt fra gjestevokal på enkeltlåter til backingvokal på skiver med Tommy Bolin, Pat Travers, Night Ranger, Whitesnake, Lynch Mob, Mötley Crüe, Richie Kotzen, Asia, Erik Norlander, Tony Iommi, Quiet Riot, Ken Hensley, og mange fler. Men i denne tråden er det mannens solokarriere som står i fokus.
Mine favoritter er "Blues" fra '92, der han samarbeider med massevis av supermusikere, oppfølgeren "From Now On...", og den glimrende "Songs in the Key of Rock". Men de fleste soloskivene inneholder mer eller mindre godkjent materiale, selv om ikke alt er like jevnt. Liker f.eks både den funka, rolige "Feel", og den harde, moderne "Addiction" godt. "Music For the Divine" har jeg hørt mye positivt om, og har faktisk promoen, så den har jeg funnet fram og skal høre på nå framover.
Har ikke hørt alle skivene, men de jeg kjenner godt får følgende terningkast av meg:
L.A. Blues Authority Volume II: Glenn Hughes - Blues 5
From Now On... 5
Feel 4
Addiction 4
Songs in the Key of Rock 5+ _________________
Last edited by Affen on Mon May 26, 2008 3:49 15; edited 1 time in total
Eier kun de fire siste, men syns de er sånn rimelig bra. Soul Mover har vel vært favoritten en stund, men nå lurer jeg faktisk på om siste skiva har tatt over den plassen.
Music For The Divine begynner veldig bra, syns jeg, men blir litt kjedelig etterhvert. Forresten, hvilken låt på Whitesnakes Slip Of The Tongue er det Hughes deltar på? _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?"
Lurt på det en stund faktisk. I bookleten står det at han er med, men det står ikke hvilken låt. Og jeg må innrømme jeg aldri har lagt merke til han når jeg hører på skiva. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?"
På hans egen diskografi står det at ca ingen vet hvilke låter det faktisk er snakk om. Kunne jo ha spurt ham da vi åt middag. _________________ www.facebook.com/devilband
Den pollen mangler riktignok de 2 siste skivene fra en Hughes som må sies å ha vært særdeles produktiv de siste årene, etter mange års fravær i årene 86 - 92 da han nyktret seg ...
Hva Hughes sitt bidrag på SOTT angår så er'n etter mine opplysninger med å korer på store deler eller hele plata - altså ikke bare en låt _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
Den pollen mangler riktignok de 2 siste skivene fra en Hughes som må sies å ha vært særdeles produktiv de siste årene, etter mange års fravær i årene 86 - 92 da han nyktret seg ...
Mangler og Play Me Out, så jeg. Like greit å mekke en ny, oppdatert tråd da _________________
Posted: Mon May 26, 2008 8:21 20 Post subject:
Nå har Music For the Divine snurra et par runder her, og den er nok litt for ujevn til å komme opp på 5'eren. Tidvis veldig bra, men dessverre og tidvis småkjedelig. _________________
Enig der, Affen. Sjekk ut den nye, den er kulere. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?"
Mangler og Play Me Out, så jeg. Like greit å mekke en ny, oppdatert tråd da
Lynchomaniac wrote:
Utelater soul/funk skiva Play me out av åpenbare grunner - come on, dette er da et Hardrockforum:!: Ikke er skiva noe bra heller
That's why buddy
Det blir kanskje litt lite varaisjon på de siste skivene til mannen, muligens med unntak av Music for the Divine som er en anelse bedre på akkurat den biten! En ting som er banna bein sikkert er at de fleste av låtene kommer bedre til sin rett i live-sammenheng enn på skive!
Det foranderer likevel ikke det faktum at Songs In The Key Of Rock er det beste mannen har gitt ut på egne bein - deretter følger;
L.A. Blues Authority II : Glenn Hughes - Blues, From Now On og Addiction i den rekkefølgen! De resterende er mer ujevne så de rangerer jeg ikke, men det er også endel bra på alle disse skivene - men Play Me Out og Feel er de desidert svakeste _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
Mmm liker Blues best, jeg da. Mye pga The Boy Can Sing the Blues. Imba!
Angående hans senere eskapader: Er det noen som liker Nights in White Satin cover'n? Jeg syntes den var høvelig crappy nemlig, men nå liker jeg originalen ganske så godt. _________________ http://cyclophonia.no/
Posted: Wed May 28, 2008 10:09 10 Post subject:
Uncle_Oyster wrote:
Angående hans senere eskapader: Er det noen som liker Nights in White Satin cover'n? Jeg syntes den var høvelig crappy nemlig, men nå liker jeg originalen ganske så godt.
Nights in White Satin cover'n er helt grei den. Ingen høydare, men ikke crap heller liksom.
Sjekk ut Songs In The Key Of Rock, om du ikke faller for låtene og gitarspillet til J.J. Marsh der, blir jeg seriøst overraska... _________________
EForresten, hvilken låt på Whitesnakes Slip Of The Tongue er det Hughes deltar på?
Han synger på "The Deeper the love". Det er eneste som er helt sikkert.
Ellers hevdes det at han også bidrar på "Fool for your loving" og "Cheap 'N Nasty".
Tror ikke mannen vet sikkert selv en gang, og det er jo flere som bidrar med backing vocals, bl.a. Tommy Funderburk og Richard Page.
På den annen side, er det vel dem som fortsatt diskuterer hvorvidt det ikke er John Sykes som spiller all gitat på dette albumet også. Who knows?
Tipper Tawny Kitaen spilte trompet under innspillinga også. _________________ PS 4. Så lenge det er på et lukka forum, for bare heavy-friker, så blir vel ikke det noen vanlig del av samfunnet, akkurat. Så jeg kommer nok bare til å bli tulla med, hvis jeg skriver der. Og det orker jeg ikke. Det høres ikke så artig ut, akkurat.
Angående hans senere eskapader: Er det noen som liker Nights in White Satin cover'n? Jeg syntes den var høvelig crappy nemlig, men nå liker jeg originalen ganske så godt.
Nights in White Satin cover'n er helt grei den. Ingen høydare, men ikke crap heller liksom.
Sjekk ut Songs In The Key Of Rock, om du ikke faller for låtene og gitarspillet til J.J. Marsh der, blir jeg seriøst overraska...
Joda, fin skive det. Blues treffer mer hjem her, dog. Merkelige greier, men mye av hardrockmaterialet til Hughes etterlater meg litt uengasjert til tider. Tar liksom aldri HEEEELT av. _________________ http://cyclophonia.no/
Merkelige greier, men mye av hardrockmaterialet til Hughes etterlater meg litt uengasjert til tider. Tar liksom aldri HEEEELT av.
Samme her. Merkelig indeed. Jeg synes han gjør hardrock best sammen med andre, da især Deep Purple og Tony Iommi. Av solomaterialet foretrekker jeg faktisk det mer funky. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?"
Posted: Wed May 28, 2008 10:55 22 Post subject:
Doomination wrote:
Uncle_Oyster wrote:
Merkelige greier, men mye av hardrockmaterialet til Hughes etterlater meg litt uengasjert til tider. Tar liksom aldri HEEEELT av.
Samme her. Merkelig indeed. Jeg synes han gjør hardrock best sammen med andre, da især Deep Purple og Tony Iommi. Av solomaterialet foretrekker jeg faktisk det mer funky.
Snålt i grunn, SITKOR er jo den suverent beste skiva mannen har begått solowise - nesten på høyde med første HTP-skiva Jeg liker mye av funk-materialet hans også, men i Hardrock-modus funker Hughes best _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
Sparky var som de fleste artister best i starten av karrieren, ble ikke noen ubetinget suksess da han prøvde å inkludere henholdsvis spanske og tyske innflytelser i uttrykket sitt. Fikk en real oppsvinger da han gikk back to the roots i '88, og holdt det gående temmelig solid inntil han trakk seg tilbake og inntok produsentrollen rett etter årtusenskiftet.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum