| View previous topic :: View next topic |
| Beste skive |
| High Voltage |
|
13% |
[ 6 ] |
| Dirty Deeds Done Dirt Cheap |
|
0% |
[ 0 ] |
| Let There Be Rock |
|
9% |
[ 4 ] |
| Powerage |
|
18% |
[ 8 ] |
| Highway to Hell |
|
27% |
[ 12 ] |
| Back in Black |
|
11% |
[ 5 ] |
| For Those About to Rock |
|
4% |
[ 2 ] |
| Flick of the Switch |
|
2% |
[ 1 ] |
| Fly on the Wall |
|
2% |
[ 1 ] |
| Who Made Who |
|
0% |
[ 0 ] |
| Blow Up Your Video |
|
6% |
[ 3 ] |
| The Razors Edge |
|
2% |
[ 1 ] |
| Ballbreaker |
|
2% |
[ 1 ] |
| Stiff Upper Lip |
|
0% |
[ 0 ] |
| Black Ice |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 44 |
|
| Author |
Message |
Dave

|
Posted: Mon Oct 10, 2011 1:43 01 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke om dette har vært nevnt tidligere i tråden, men Powerage finnes i to ulike versjoner.
Den originale er vinylen og kopier av denne fra 1978 og utover, mens CD-utgaven er noe annerledes, med annen låtrekkefølge, andre versjoner/mikser av noen låter og annen miks.
Jeg har begge. Jeg oppdaget dette tilfeldig på en platemesse i Oslo, der CD-versjonen ble spilt over anlegget på Rockefeller, og jeg stusset over at låtene hørtes annerledes ut enn på min LP. Så jeg endte opp med å kjøpe CD-versjonen også.
Her er link til en anmeldelse av vinylversjonen:
http://www.headheritage.co.uk/unsung/review/1614/ |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Mon Oct 24, 2011 1:33 13 Post subject: |
|
|
| Dave wrote: | Jeg vet ikke om dette har vært nevnt tidligere i tråden, men Powerage finnes i to ulike versjoner.
Den originale er vinylen og kopier av denne fra 1978 og utover, mens CD-utgaven er noe annerledes, med annen låtrekkefølge, andre versjoner/mikser av noen låter og annen miks.
Jeg har begge. Jeg oppdaget dette tilfeldig på en platemesse i Oslo, der CD-versjonen ble spilt over anlegget på Rockefeller, og jeg stusset over at låtene hørtes annerledes ut enn på min LP. Så jeg endte opp med å kjøpe CD-versjonen også.
Her er link til en anmeldelse av vinylversjonen:
http://www.headheritage.co.uk/unsung/review/1614/ |
Tror jeg nevnte det i gjennomgangen. Prøvde ihvertfall å få med meg alle produksjonsdetaljer. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Mon Oct 24, 2011 4:10 16 Post subject: |
|
|
Utrolig at jeg ikke har stemt i denne tråden, Highway to Hell er det soleklare svaret her! Er på lik linje med Maiden pisslei det meste bandet har gitt ut pga overspilling over alt man ferdes, men de har sin andel gull i diskografien; nevnte HTH, High Voltage, Powerage, For Those About To Rock og ikke minst svært undervurderte Flick of the Switch! Black In Black har en svært overvurdert klassikerstatus da de har flere skiver jevnere og bedre enn denne, men de beste låtene derfra er rent gull (med unntak av tittellåta som slettes ikke er blant de beste sporene!)- overspilling eller ikke.... _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Tue Oct 25, 2011 8:46 08 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | Utrolig at jeg ikke har stemt i denne tråden, Highway to Hell er det soleklare svaret her! Er på lik linje med Maiden pisslei det meste bandet har gitt ut pga overspilling over alt man ferdes, men de har sin andel gull i diskografien; nevnte HTH, High Voltage, Powerage, For Those About To Rock og ikke minst svært undervurderte Flick of the Switch! Black In Black har en svært overvurdert klassikerstatus da de har flere skiver jevnere og bedre enn denne, men de beste låtene derfra er rent gull (med unntak av tittellåta som slettes ikke er blant de beste sporene!)- overspilling eller ikke.... |
Du var vel ikke så ofte innom forumet da vi dreiv med denne tråden.
Husker ikke, men tror jeg stemte Flick Of The Switch og det er vel også den skiva som blir trukket oftest fram i dag. Ellers synes jeg alle Bon Scott skivene er bra og annenhver Johnson skive er bra. BiB er bra, FTATR er mindre bra, FotS er bra osv.
Merkelig hvordan det er annehver skive hele tiden der, men... _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Oct 25, 2011 8:49 08 Post subject: |
|
|
Lyncho stemte helt sikkert i den gamle AC/DC-tråden min. Tipper han stemte Back In Black der. Han har det med å vende kappa etter vinden.  _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Tue Oct 25, 2011 12:33 12 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | Lyncho stemte helt sikkert i den gamle AC/DC-tråden min. Tipper han stemte Back In Black der. Han har det med å vende kappa etter vinden.  |
Haha, populistisk som jeg er, FRP neste ... hoho  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

Joined: Aug 29, 2006 Posts: 5529 Location: 22 Acacia avenue
|
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Tue Mar 06, 2012 2:39 14 Post subject: |
|
|
| Kjellvete wrote: | Noen burde ta seg bryet med å renskrive disse albumgjennomgangene og trykke de i Scream  |
Hehe... Tror det vil ta litt for mye plass i en trykt blekke. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Sun Mar 18, 2012 7:07 19 Post subject: |
|
|
Steven Tyler gjør en bra jobb der, han holdt nok koken live en god del lenger enn bandet hans har gjort i studio. Den akustiske greia var jo... ikke noe man ønsker å høre igjen, for å være diplomatisk. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
|