| View previous topic :: View next topic |
| Guns n' Roses? |
| Appetite for Destruction (1987) |
|
66% |
[ 54 ] |
| GN'R Lies (1988) |
|
3% |
[ 3 ] |
| Use Your Illusion I (1991) |
|
7% |
[ 6 ] |
| Use Your Illusion II (1991) |
|
14% |
[ 12 ] |
| The Spaghetti Incident? (1993) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Chinese Democracy (2008) |
|
7% |
[ 6 ] |
|
| Total Votes : 81 |
|
| Author |
Message |
Doomination

|
Posted: Mon Apr 09, 2012 12:49 12 Post subject: |
|
|
| Stian wrote: | | Hehe, det er som å si at Ozzy and friends er Black Sabbath. |
Møtte en på Finnegans i helga som var glad for at Ozzy & Friends skal spille i stedet for Sabbath, særlig siden Slash og BLS er med. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Lance

|
Posted: Mon Apr 09, 2012 12:56 12 Post subject: |
|
|
Et band jeg aldri har digga. Litt rart egentlig, for disse blei jo store på den tida jeg for alvor begynte å interessere meg for metal/hardrock.
Men vi hørte jo på Appetite For Destruction på sjappa da den kom, men den var altså bare et stort gjesp. Har hørt det meste de har kommet med, og selv om enkeltlåter er veldig bra, er det ingen skiver som kommer over "middels" her i går'n. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

Joined: Aug 29, 2006 Posts: 5534 Location: 22 Acacia avenue
|
|
| Back to top |
|
 |
kattpiss

|
Posted: Fri Apr 13, 2012 7:03 19 Post subject: |
|
|
| skaumannen wrote: | | Marken wrote: | - Guns 'N Roses ble fort et av verdens største hard rock-band da de slo igjennom med «Appetite For Destruction» i 1987, og det er vel ikke en rock og metal-fan som ikke har dette eller «Use Your Illusion» 1 og 2 i platesamlingen, sier Guro Juul Andersen, redaktør av Metal Hammer Norway, til VG Nett.
Å joda, jeg vet om flere. |
 |
+1 _________________ http://mabusemetal.bandcamp.com/
http://mionshill.bandcamp.com/ |
|
| Back to top |
|
 |
hateyou

Joined: Oct 21, 2004 Posts: 13223 Location: Ved migosenteret Tr.heim
|
Posted: Sat Apr 14, 2012 7:54 07 Post subject: |
|
|
Liker Guns jeg, men eneste jeg har i samlinga er den halvhjertelige cover-skiva på orginal kassett. Grunnen til at jeg ikke har har skaffet noe skyldes at jeg har hørt bandet av venner så mange ganger at det blir mer spennende å sjekke ut ukjente band. Det er jo også bare debuten som er knall. _________________ http://soundcloud.com/taphephobia
http://www.myspace.com/mulm01 |
|
| Back to top |
|
 |
MARDVK

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:22 12 Post subject: |
|
|
Et av historiens kuleste band.
Så et klipp fra Hall Of Fame-greia som hørtes knall ut. Originale GNR på tur med han nye på vokal hadde vært great success. Axl er bare en skygge av det han engang var, ironisk nok enda han veier tre ganger så mye. _________________ MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
 |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5391 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:28 12 Post subject: |
|
|
(Sikkert allerede skrevet følgende i denne tråden.)
Digga GnR noe inne helvete da AFD kom ut. Var så blodfan at jeg fikk fadern til å spare på Jack Daniels-flasker, modern til å fylle opp med eplemost slik at jeg kunne ha på en hylle på gutterommet, haha.
Da UYI 1 + 2 kom ut, og alle jentene i klasse begynte å digge bandet, ble GnR (sammen med Metallicas Black Album) veldig lite kult å digge. Da gikk jeg over til hardere saker. Sånn gikk det med denne karen.
Elvis Costello _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:29 12 Post subject: |
|
|
| Det blir dog et mektig stort antiklimaks uten Slash og Axl på samme scene om resten av Guns skulle gå sammen å kjøre tour, uansett hvor god den nye stemmen måtte være. Skal ikke være lett! |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:40 12 Post subject: |
|
|
1987-versjonen av bandet er et av historiens kuleste band ja. Senere versjoner.... not so much. _________________ Never hurts to splurge when your days are numbered |
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:40 12 Post subject: |
|
|
| tyand wrote: |
Digga GnR noe inne helvete da AFD kom ut. Var så blodfan at jeg fikk fadern til å spare på Jack Daniels-flasker, modern til å fylle opp med eplemost slik at jeg kunne ha på en hylle på gutterommet, haha.
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 12:42 12 Post subject: |
|
|
Funny historie
Spilte på Pukkelpopfestivalen i 2002 med "GnR" som headlinere. Bandet skulle gått på kl 23, men gikk ikke på får nærmere 01 foran et rimelig hissig og utålmodig publikum.
Så, grunnen. Backstagen bestod av masse små brakker 40 meter bak hovedscenen. Axel Gud Rose nektet å gå denne avstanden og fikk festivalledelsen til å lage en slags tildekket passasje "fra dør til dør" slik at ingen kunne se eller ta på han. Muhaha. Saklig opplegg.
Mener å huske et medlem fra Jaga Jazzist klarte å komme seg inn i denne tunnelen og ble etter få sekunder overbemannet av et fotballag med sikkerhetsvakter.  _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
MARDVK

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 1:46 13 Post subject: |
|
|
Ler meg ut at Tyldens historier. Så søt, vøtt.
Helt sjukt å ikke digge GNR uansett æra og grunn. Vil kjøre spikermatte i trynet på folk. Ryk og reis, apetryner! _________________ MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
 |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 2:23 14 Post subject: |
|
|
Har så mye mer på lager, kamrat. _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 4:39 16 Post subject: |
|
|
Digga GNR som faen når de kom og holdt vel ut TOM Spaghetti Incident, selv om den ikke var mye å hoppe i taket av. Etter det ble jeg lei og idag er det strengt tatt bare AFD som sitter godt. Illusion skivene har en og annen låt, men mangler de virkelig store rockerne. GNR hadde bare en sånn plate i seg, desverre.
Reunion er jeg heller ikke så gira på og det skyldes egentlig kun at jeg har mista all respekt og interesse for Axl Rose. Jeg synes mannen er en fjomp og har ikke lyst til å bruke penger på å vente på han... Drar sikkert uansett, hvis det blir reunion, men men... _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Dick Hardy

Joined: Dec 11, 2004 Posts: 7070 Location: Fælt så nysgjerrige vi var, da!
|
Posted: Mon Apr 16, 2012 4:45 16 Post subject: |
|
|
| JonathanSaxx wrote: | Digga GNR som faen når de kom og holdt vel ut TOM Spaghetti Incident, selv om den ikke var mye å hoppe i taket av. Etter det ble jeg lei og idag er det strengt tatt bare AFD som sitter godt. Illusion skivene har en og annen låt, men mangler de virkelig store rockerne. GNR hadde bare en sånn plate i seg, desverre.
Reunion er jeg heller ikke så gira på og det skyldes egentlig kun at jeg har mista all respekt og interesse for Axl Rose. Jeg synes mannen er en fjomp og har ikke lyst til å bruke penger på å vente på han... Drar sikkert uansett, hvis det blir reunion, men men... |
Enig med deg på samtlige punkter her! Bortsett fra at jeg aldri har tatt meg bryet å handle Spaghetti Incident. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 4:48 16 Post subject: |
|
|
| Dick Hardy wrote: | | JonathanSaxx wrote: | Digga GNR som faen når de kom og holdt vel ut TOM Spaghetti Incident, selv om den ikke var mye å hoppe i taket av. Etter det ble jeg lei og idag er det strengt tatt bare AFD som sitter godt. Illusion skivene har en og annen låt, men mangler de virkelig store rockerne. GNR hadde bare en sånn plate i seg, desverre.
Reunion er jeg heller ikke så gira på og det skyldes egentlig kun at jeg har mista all respekt og interesse for Axl Rose. Jeg synes mannen er en fjomp og har ikke lyst til å bruke penger på å vente på han... Drar sikkert uansett, hvis det blir reunion, men men... |
Enig med deg på samtlige punkter her! Bortsett fra at jeg aldri har tatt meg bryet å handle Spaghetti Incident. |
Tror faktisk jeg fikk den til jul selv, uten å ha ønska meg den, men bytta'n ikke. Synes de gjorde en grei versjon av Down On The Farm og en annen låt der... selv om jeg synes skiva spriker altfor mye sjangermessig og det stinker "uinspirert" av framførelsene. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
MARDVK

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 5:04 17 Post subject: |
|
|
Liker Spaghetti bedre idag enn da den kom. Jævla kul skive! _________________ MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
 |
|
| Back to top |
|
 |
tomarnold

Joined: May 14, 2004 Posts: 10807 Location: Nei men så forklar hele jævla driten da. Kom igjen for faen
|
Posted: Mon Apr 16, 2012 5:31 17 Post subject: |
|
|
Hører en del på Use You Illusion-skivene om dagen. Skulle ønske det bare var én skive, for det er mye jævlig bra og mye som bare er helt OK. Appetite er beste skiva, men Estranged er beste låta. _________________ From my Solemn Hill in the Sunset
I throw myself to Grim Forverhell |
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 5:37 17 Post subject: |
|
|
| tomarnold wrote: | | Hører en del på Use You Illusion-skivene om dagen. Skulle ønske det bare var én skive. |
Helt enig i det. |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 5:53 17 Post subject: |
|
|
| TheUnborn wrote: | | tomarnold wrote: | | Hører en del på Use You Illusion-skivene om dagen. Skulle ønske det bare var én skive. |
Helt enig i det. |
Problemet, i mine ører, er at om Illusion skivene skulle bli satt sammen til en og alle de dårligste låtene bli tatt bort, hadde det ikke vært noe rock igjen.
Det som gjorde AFD så bra var de store rockelåtene, med de store arrangementene, som glatt hevet seg over det meste andre som ble utgitt på den tida. På Illusion skivene har de bare klart å beholde dette preget på "balladene." Estranged, November Rain, Civil War etc. er store GNR låter, sånn vi kjenner dem, men ikke akkurat rock.
Ser man på de det de presenterer av rockere på disse skivene er det heller begredelig. You Could Be Mine funker bra, uten at den helt greier å stå side om side med de beste fra AFD, og etter den er vel den nest beste låta Right Next Door To Hell, som stiller ganske mange hakk bak.
Så har man kule og enkle låter, som ikke hever seg over noe som helst, men som funker greit allikevel. 14 Years er en sånn... Punkelåter som Double Talking Jive er også fett, men ikke akkurat den helt store låta den heller og skvip som Get In The Ring foremlig talt lukter "uferdig ide" lang vei.
GNR gjorde et sjakktrekk med Illusionskivene. De ga ut så mange låter på en gang, i en tid da folk virkelig var i humør til dem, og en del av låtene holdt svært høy standard, men fordi man blei så overøst med musikk var det ingen av oss som fikk med oss at en rockelåt i klasse med Rocket Queen, Welcome To The Jungle, Paradise City e.l. rett og slett ikke var på noen av de 4 LPene. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
|