| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Shrinebuilder

|
Posted: Wed Mar 09, 2011 11:19 11 Post subject: |
|
|
Synthen på Morning of the Magicians! _________________ RESONAUT
SPECTRAL HAZE |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

Joined: Apr 11, 2004 Posts: 14699 Location: En ås i dype skogen
|
Posted: Wed Mar 09, 2011 1:24 13 Post subject: |
|
|
Som Munchausen sier er det nok et helhetlig album. Skal sette meg ned i ro og mak og ta den innover meg fra start til slutt når jeg har den. Har blitt alt for flink til å bare sette på nye ting ved frokosten mens jeg går til og fra. Uvane, får jo ikke med meg noe. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
sumostig

|
Posted: Wed Mar 09, 2011 3:49 15 Post subject: |
|
|
Har gitt skiva noen flere runder. Rett og slett jævlig bra! Føler selv at den er litt mer tilgjengelig enn debuten, men like bra. Ei skive som kommer til å spilles mye fremover. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Fri Mar 11, 2011 7:32 07 Post subject: |
|
|
Hørte gjennom en i går kveld, mye kult. Deilig produksjon, gitarlyden er kul. Litt for tidlig å komme med en endelig dom, men jeg liker det jeg hører. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Sat Mar 12, 2011 2:11 14 Post subject: |
|
|
Til tross for overraskende mye NWOBHM-innflytelser setter denne seg veldig bra! Ballefett rett og slett. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Shrinebuilder

|
Posted: Fri Mar 18, 2011 1:30 13 Post subject: |
|
|
Of all the musical trends to come creeping back into vogue in the latter half of the last decade, a resurgence of female-fronted occult rock à la Coven could surely only have been prophesised by particularly ancient, hash-addled, longhaired haruspices. But here we are, eleven years into the new millennium, overrun with wild women singing the praises of Satan and Pan. From Sabbath Assembly to Jex Thoth, Blood Ceremony to The Devil's Blood, the witch-cult mania of the 70s has never been so popular. Even Jack White's The Dead Weather, fronted by Alison Mosshart of The Kills, have conjured up a cover of Pentagram's 'Forever My Queen', for Lucifer's sake – we're all doomed.
http://thequietus.com/articles/05884-blood-ceremony-living-with-the-ancients-review _________________ RESONAUT
SPECTRAL HAZE |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Fri Mar 18, 2011 2:15 14 Post subject: |
|
|
Dette liker jeg godt. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Olavr

|
Posted: Fri Mar 18, 2011 2:49 14 Post subject: |
|
|
Kan man egentlig kalle ett antall band man kan telle på en hånd, for en trend? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Shrinebuilder

|
Posted: Fri Mar 18, 2011 3:31 15 Post subject: |
|
|
Tja, hvis trenden er helt i startfasen, så. _________________ RESONAUT
SPECTRAL HAZE |
|
| Back to top |
|
 |
BjornNorsterud

|
Posted: Sat Mar 19, 2011 3:24 15 Post subject: |
|
|
Rett og slett fantastisk! _________________ Er det lov å si at Nørsterud er KONGEN AV SCREAM? |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Sat Mar 19, 2011 11:00 23 Post subject: |
|
|
| Olavr wrote: | | Kan man egentlig kalle ett antall band man kan telle på en hånd, for en trend? |
Alle band man selv ikke liker er en del av en trend man ikke liker. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Olavr

|
Posted: Sat Mar 19, 2011 11:13 23 Post subject: |
|
|
| Dirant wrote: | | Olavr wrote: | | Kan man egentlig kalle ett antall band man kan telle på en hånd, for en trend? |
Alle band man selv ikke liker er en del av en trend man ikke liker. |
Ja har skjønt dette. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Mon Mar 21, 2011 8:10 20 Post subject: |
|
|
Kjøpte skiva i dag. Hadde tenkt å vente, men så var prisen på Apollon ganske grei så jeg slo til. Halvveis i første låta får jeg følelsen at jeg liker produksjon, spilling og vokal bedre her enn på førsteskiva. Får se om jeg sitter igjen med samme inntrykk når hele er gjennomhørt. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Mon Mar 21, 2011 9:05 21 Post subject: |
|
|
Hører på skiva hver dag, den hever seg når "har-jeg-ikke-hørt-dette-før"-følelsen forsvinner! _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Mon Mar 21, 2011 9:06 21 Post subject: |
|
|
inb4: "Den følelsen kan jo komme fordi du hører på den hver dag"  _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Mon Mar 21, 2011 9:53 21 Post subject: |
|
|
^^
Jeg får litt Deep Purple Mk. I-vibber her, noe jeg ikke kan huske at jeg fikk av den forrige. Låter litt mer levende og fargerikt. Avslutningen Daugter Of The Sun slo meg med en gang som en kjempekomposisjon, ellers må den nok høres noen ganger før man kan danne seg et skikkelig inntrykk. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Tue Mar 22, 2011 6:06 06 Post subject: |
|
|
Har tenkt Deep Purple selv, men først og fremst lit senere. Føles generelt sett ut som om de har beveget seg litt frem i tid på innflytelsene. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Tue Mar 22, 2011 10:58 10 Post subject: |
|
|
Jeg mener da at Blood Ceremony bruker orgelet på en måte som minner mer om Jon Lord i tidlig DP. Altså at orgelet brukes til melodier og atmosfære i større grad enn som en andregitar slik DP gjorde det fra In Rock og utover. Ikke mye vreng på orgelet heller. Men finnes sikkert grupper innen prog og slikt som er mer relevant å sammenlikne med i forhold til virkemidlene jeg tenker på. Emmerson, Lake & Palmer kanskje?
På den annen side får jeg av og til følelsen av at gitaristen kan høres ut som Blackmore som prøver å spille Iommi-soloer. Ren og fin lyd på leadgitaren og elegant spilt, men ikke så speed/fancy som Blackmore.
Skiva blir bedre og bedre, og Daughter of the Sun er vinneren! De må spille den og Master Of Confusion på Roadburn-gigen, da blir det god stemning! Andre låter jeg liker på nyskiva er The Great God Pan, Morning Of The Magicians og Oliver Haddo for å nevne noen jeg har bitt meg merke i. Men alt i alt virker albumet helstøpt og sterkere enn forgjengeren. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
King_P

|
Posted: Tue Mar 22, 2011 12:24 12 Post subject: |
|
|
Har hørt masse på nyskive og synes den er ekstremt fet. Til tross for at debuten er helt rå, er den her langt fetere. Rett og slett helt konge!
-Sumo _________________ Duvende bryster. |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Tue Mar 22, 2011 1:15 13 Post subject: |
|
|
Det var faktisk i hovedsak gitaren jeg tenkte Deep Purple på. På noen låter, spesielt Daughter of the Sun høres det ut som om de inspirerte Maiden. Bare hør for deg refrenget der med Bruce Dickinsons soaring vocals. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
|