| View previous topic :: View next topic |
| Marken's favoritt? |
| Dokken - Back for the attack |
|
17% |
[ 9 ] |
| Leatherwolf - Leatherwolf |
|
1% |
[ 1 ] |
| Shy - Excess all areas |
|
0% |
[ 0 ] |
| Y&T - Contagious |
|
7% |
[ 4 ] |
| Vinnie Vincent Invasion - All Systems go |
|
1% |
[ 1 ] |
| Cinderella - Long Cold Winter |
|
15% |
[ 8 ] |
| Ratt - Detonator |
|
1% |
[ 1 ] |
| Keel - Keel |
|
1% |
[ 1 ] |
| Krokus - Heart Attack |
|
1% |
[ 1 ] |
| Don Dokken - Up from the ashes |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bonfire - Fireworks |
|
1% |
[ 1 ] |
| Skid Row - Skid Row |
|
38% |
[ 20 ] |
| Lillian Axe - Love + War |
|
3% |
[ 2 ] |
| House of Lords - House of Lords |
|
0% |
[ 0 ] |
| Kix - Hot wire |
|
1% |
[ 1 ] |
| Bad English - Bad English |
|
1% |
[ 1 ] |
| White Lion - Big Game |
|
0% |
[ 0 ] |
| Victory - Culture killed the native |
|
0% |
[ 0 ] |
| Kingdom Come - In youre face |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 52 |
|
| Author |
Message |
Marken

|
Posted: Mon Nov 02, 2009 4:05 04 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Marken wrote: | | Aldri hørt Lostboys tidligere, men Cryin' Out var heftig. La inn bud på skiva med det samme. Jeff Duncan fra Armored Saint på gitar også gitt. Takker for tips, Affen! |
Kult at du likte det! For øyeblikket er Cryin' Out tiiidenes låt her i heimen, og spilles mange runder om dagen. Hele skiva er ikke like jevn, men det er ingen dårlige låter. Fett om du får den, er vel ikke bare bare å få tak i? |
Vant budrunden, og totalsummen kom på 79 kroner. Lå et par andre billige eksemplarer der også, så den er nok ikke spesielt vrien å få tak i for en grei sum.
Slengte også inn et bud på Weapons-skiva. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Nov 02, 2009 7:19 07 Post subject: |
|
|
Tenkte forresten ikke over at det var samme Jeff Duncan som blei med i Armored Saint etterpå. Han har vært med der hele veien siden '91, han? Var ihvertfall fortsatt med på Nod To The Old School i 2001, ser jeg... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Mon Nov 02, 2009 7:55 07 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Tenkte forresten ikke over at det var samme Jeff Duncan som blei med i Armored Saint etterpå. Han har vært med der hele veien siden '91, han? Var ihvertfall fortsatt med på Nod To The Old School i 2001, ser jeg... |
Jepps, vært med siden Symbol Of Salvation. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Nov 07, 2009 12:40 12 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | | Affen wrote: | | Marken wrote: | | Aldri hørt Lostboys tidligere, men Cryin' Out var heftig. La inn bud på skiva med det samme. Jeff Duncan fra Armored Saint på gitar også gitt. Takker for tips, Affen! |
Kult at du likte det! For øyeblikket er Cryin' Out tiiidenes låt her i heimen, og spilles mange runder om dagen. Hele skiva er ikke like jevn, men det er ingen dårlige låter. Fett om du får den, er vel ikke bare bare å få tak i? |
Vant budrunden, og totalsummen kom på 79 kroner. Lå et par andre billige eksemplarer der også, så den er nok ikke spesielt vrien å få tak i for en grei sum.
Slengte også inn et bud på Weapons-skiva. |
Hørt gjennom skiva nå. Ikke rart at dette bandet huskes av veldig få til tross for at skiva ble utgitt på Atlantic under sjangerens storhetstid. Rimelig snåle greier og attpåtil jævlig dårlig. Cryin' Out er veldig bra, i tillegg var tittellåta brukbar, mens resten er helt på trynet. Huff og huff. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Tue Feb 09, 2010 3:50 15 Post subject: |
|
|
Fett!
It's been nearly 20 years since WILDSIDE played Sunset Boulevard but that will change Saturday February 27, 2010. The band will share the stage at the world-famous Roxy Theatre in Hollywood, California with fellow Strip veterans TUFF, along with special guests, Swedish imports VAINS of JENNA.
It was the summer of 1990 when YOUNG GUNNS last played that same Roxy Theatre as special guests to TUFF. A year later YOUNG GUNNS signed a major label deal with Capitol Records and changed their name to WILDSIDE. The band went on to release "Under the Influence" (Capitol, 1992) and the follow-up self-titled effort (TNT Records, 1995) before disbanding shortly after.
WILDSIDE lay relatively dormant over the last 15-plus years with the exception of their third release, "The Wasted Years" (RLS Records), in 2004. The band reformed at that time and played a handful of shows only to go back into hibernation with the exception of some digital releases. "The Essential" was made available in 2008 and "The Essential - Volume 2" in 2009. These can be found through outlets like Amazon and iTunes.
The band will return with four of the original five members still intact. Lead singer Drew Hanna, guitarist Brent Woods, bassist Marc Simon and drummer Jimmy D will be playing some of their classic tracks like "Hang On Lucy", "Hair of the Dog", "How Many Lies" and "Clock Strikes 12". |
|
| Back to top |
|
 |
Troll

|
Posted: Sat Feb 13, 2010 6:30 18 Post subject: |
|
|
1. Dokken - Back For The Attack
2. Cinderella - Long Cold Winter
3. Bonfire - Fireworks _________________
   |
|
| Back to top |
|
 |
LostParadise

|
Posted: Sat Feb 13, 2010 10:13 22 Post subject: |
|
|
| Troll wrote: | 1. Dokken - Back For The Attack
2. Cinderella - Long Cold Winter
3. Bonfire - Fireworks |
Ai ai ai for en topp 3 liste! Mangler vel egentlig bare Skid Row der (som jeg stemte i pollen). |
|
| Back to top |
|
 |
rock-nisse

|
Posted: Mon Feb 15, 2010 7:04 19 Post subject: |
|
|
1.Skid Row
2. Kix (men helst Blow My Fuse) _________________ VERS! REFRÄNG! VERS! REFRÄNG!
BREAK! SOLOVERS! REFRÄNG! SLUT! |
|
| Back to top |
|
 |
hateyou

Joined: Oct 21, 2004 Posts: 13223 Location: Ved migosenteret Tr.heim
|
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Wed Feb 17, 2010 3:56 15 Post subject: |
|
|
Slik vil det nok forbli:
1. Kix - Hot Wire
2. Lillian Axe - Love and War
3. Victory - Culture Killed the Native |
|
| Back to top |
|
 |
Goatfog

Joined: Aug 29, 2003 Posts: 5155 Location: Kirkeveien! Oslo!
|
Posted: Wed Feb 17, 2010 6:36 18 Post subject: |
|
|
Bonfire får min stemme! _________________ "It's still real to me, damn it!" |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Wed Feb 17, 2010 6:37 18 Post subject: |
|
|
| Goatfog wrote: | | Bonfire får min stemme! |
Jøss, så du liker mer skikkelig musikk og, ikke bare Virgin Steele? Kult! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Goatfog

|
Posted: Wed Feb 17, 2010 6:41 18 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Goatfog wrote: | | Bonfire får min stemme! |
Jøss, så du liker mer skikkelig musikk og, ikke bare Virgin Steele? Kult!
|
Ja visst. Du har jo sikkert lagt merke til at stafetten min er sjølve definisjonen på god smak. _________________ "It's still real to me, damn it!" |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Wed Feb 17, 2010 6:43 18 Post subject: |
|
|
| Goatfog wrote: | | Affen wrote: | | Goatfog wrote: | | Bonfire får min stemme! |
Jøss, så du liker mer skikkelig musikk og, ikke bare Virgin Steele? Kult!
|
Ja visst. Du har jo sikkert lagt merke til at stafetten min er sjølve definisjonen på god smak. |
HAHA!  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Goatfog

|
Posted: Wed Feb 17, 2010 6:46 18 Post subject: |
|
|
Hø hø.
Krokus er forøvrig på min andreplass, etterfulgt av Y&T. _________________ "It's still real to me, damn it!" |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sun Jan 09, 2011 6:10 18 Post subject: |
|
|
Faen, når det gjelder musikalske tips og påminnelser, er dette den soleklart beste tråden på hele boardet! Dæven så myew bra som er nevnt her! Har bytta ut halvparten av musikken i iPhone'n min mens jeg leste gjennom tråden. Har forresten fått tak i Wildside-skiva siden sist jeg var innom her!
I, Napoleon - Everytime I See Your Picture _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Sun Jan 09, 2011 7:18 19 Post subject: |
|
|
| Mye kult, mye jeg ikke har hørt. Av de jeg har kjennskap til her er Long Cold Winter en klar favoritt! |
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

Joined: Apr 30, 2004 Posts: 20082 Location: 127.0.0.1, kjære 127.0.0.1
|
Posted: Sun Jan 09, 2011 7:30 19 Post subject: |
|
|
Hørte faktisk gjennom In Your Face nå, bare fordi noen bumpet denne tråden. _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sun Jan 09, 2011 8:00 20 Post subject: |
|
|
| Porcus wrote: | | Hørte faktisk gjennom In Your Face nå, bare fordi noen bumpet denne tråden. |
Kult!
Her går det i Lostboys for øyeblikket. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

Joined: Apr 30, 2004 Posts: 20082 Location: 127.0.0.1, kjære 127.0.0.1
|
Posted: Sun Jan 09, 2011 8:42 20 Post subject: |
|
|
Tok selvsagt den jeg visste jeg hadde. Ved nærmere søk ser jeg at jeg ikke hadde så mye valg, siden det bare er bare den og House of Lords jeg har på fil. OK, jeg har noen demoversjoner av enkelte andre fra noen bootlegs ...
Noen av disse skivene kjenner jeg jo relativt godt fra den perioden jeg faktisk likte puddel, men det er lite av dette jeg har kjøpt igjen på CD. Long Cold Winter kunne jeg utenat, men jeg savner den ikke.
Mulig jeg burde kjøpe igjen litt Dokken, da. Den eneste av åttitalllsplatene jeg har i FLAC-samlinga, er ULaK.
Pluss Back In The Streets (1979, men utgitt på åttitallet, jeg kjøpte den uten å vite at det var bootleg. MP3-er kan lastes ned fritt fra http://www.dokken.net/albums/bits.html for å unngå at flere bruker penger på den). _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
|