screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - R.U.S.T.: Forged in the fire of metal
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

R.U.S.T.: Forged in the fire of metal

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Goatfog

PostPosted: Thu Dec 08, 2011 12:01 12    Post subject: R.U.S.T.: Forged in the fire of metal Reply with quote

2011 har jaggu vært knallskivenes år for mitt vedkommende, med utgivelser fra Doomsword, Dexter Ward, Wrathblade, Strikelight, High Spirits, Holy Martyr, m.fl.

Nå helt på tampen av året dukker det opp enda en juvel, denne gangen fra Kypros. Og Forged in the fire of metal seiler nok opp som en av de mest relevante og reelle metalutgivelsene for meg så langt i 2011. Det er rein heavy det handler om, med en touch av det episke, som gjør hele pakka så perfekt.

Ingen av låtene finner opp kruttet på nytt på noen måte, men samtlige holder et så høyt nivå at det gjør ingen verdens ting. Under føste lytt var jeg nesten nervøs mot slutten, da jeg frykta at det skulle dukke opp et spor eller to som ikke svarte til den samme standarden som de foregående. Men jaggu holdt skiva seg til siste minutt, og låtene "Queen of the Amazons" og tittelsporet er faen salte meg et par av de beste metalhymnene som er komponert på denne sida av 2010.

Disse poengene kan dere gjerne håne, tilbakevise og hetse så fort et par av låtene er sjekket ut. Jeg sku gjerne vist til noen youtubelinker, men alt jeg fant var en promomedley og en liveversjon av "Forged in the fire of metal":

http://www.youtube.com/watch?v=U8jcAfgZ2lw

http://www.youtube.com/watch?v=L5N2DoixpIQ
Marken

PostPosted: Thu Dec 08, 2011 3:04 15    Post subject: Reply with quote

Ikke sjokkert over at du liker dette, Goatfog, for dette låt veldig gresk. Ikke noe for meg.
Dæven så bra svenskene er på metal i forhold til alle andre, det var det første jeg tenkte da R.U.S.T. dro igang.
Goatfog

PostPosted: Thu Dec 08, 2011 5:17 17    Post subject: Reply with quote

Regnet ikke helt med at det falt i god jord hos deg, men det får gå. Dette er en av tidenes beste metalutgivelser uansett. For å sitere en anmeldelse fra Forgotten Scroll:

Quote:
I put this release among releases by bigger and older bands because it simply has been a long time since I heard a band delivering their Steel in SUCH passion and power. Moreover if you have to stick in the category of "the young band of 00s that pays tribute to the Classic Heavy Metal genre" then simply the band from Nicosia has released the BEST album you can hear leaving all the other bands of their age and period -00s- to eat their dust.

Det som ikke får gå er detta:

Marken wrote:
Dæven så bra svenskene er på metal i forhold til alle andre

Pfffff!! Svenskene? Witches' Coven, Enforcer og Steelwing er helt kurrant, og Heavy Load og Lost Horizon er jo knall, men i forhold til band som ennå holder på har ikke söta bror så veldig mye annet å vise til når det kommer til heavy.

Nei, når det kommer til musikk bør svenskene holde seg til det de kan ganske så bra, nemlig synthpopen.
Goatfog

PostPosted: Mon Dec 03, 2012 11:31 11    Post subject: Reply with quote

Musikkvideo!

http://www.youtube.com/watch?v=vzGA9aEwhwc

Jeg kan ikke noe for det, men jeg lot meg sjarmere av denne koselige videoen. Og låta er jo helknall.
Lance

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 2:08 14    Post subject: Reply with quote

Haha hva faen?! Very Happy
Det rir en bølge av latterlig dårlig musikk over forumet for tida, og det snodigste av alt, er at det blir hyllet...
Videoen her var virkelig noe for seg selv, og jeg likte spesielt godt at lyden fra filmopptakene var med. Det var pur klasse... Very Happy

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 3:17 15    Post subject: Reply with quote

En av de fjorårets fineste utgivelser for mitt vedkommende, og kanskje den plata som jeg svidde av mest gåsehud på da. Også kommer det en hoffnarr som Lance (Lance!!) og påstår at det ikke holder mål. Elsker, elsker internett...
Lance

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 3:55 15    Post subject: Reply with quote

Goatfog wrote:
En av de fjorårets fineste utgivelser for mitt vedkommende, og kanskje den plata som jeg svidde av mest gåsehud på da. Også kommer det en hoffnarr som Lance (Lance!!) og påstår at det ikke holder mål. Elsker, elsker internett...

Happy Bare hyggelig Goatfog (Goatfog!) Wink And Kiss

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 11:00 23    Post subject: Reply with quote

Goatfog wrote:
Musikkvideo!

http://www.youtube.com/watch?v=vzGA9aEwhwc

Jeg kan ikke noe for det, men jeg lot meg sjarmere av denne koselige videoen. Og låta er jo helknall.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Very Happy

Kjempegøy å se en gang på YouTube, men at folk faktisk bruker penger på det, og enda verre, påstår at det er bra, er bare skremmende. Ikke rart metal får dårlig rykte om sjangerens representanter framstiller avføring som dette som bra.

Noen ganger lurer jeg på om Goatfog, Marken og dere andre som poster sånne her dritband på boardet, egentlig bare driver med denne såkalte "trollinga", og at jeg er naiv som biter på og faktisk tror dere egentlig liker det. Men ikke denne gangen, jeg nekter å tro at du faktisk mener det. Ingen i verden skal få meg til å tro at du faktisk sitter og hører på dette på CD i di egen stue, selv om du later som om du liker det her. Bra spøk da, men jeg biter ikke på denne gangen!

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 1:36 01    Post subject: Reply with quote

Cool
Very Happy
Surprised
Smile
Wink

Noen ganger går det en skikkelig skøyer i meg, vettu!

Men til saka: Du som får mye tyn og hånlatter for dritten du hører på, og som du med all sannsynlighet liker ganske godt (jeg for min del tror ikke at du troller når du sier at du digger f.eks. Stryper eller Nugent):

Hva skulle jeg få ut av å fronte et band jeg egentlig ikke liker? R.U.S.T. sitt uttrykk skiller seg ikke mye fra mange av de andre banda jeg hører på, så hvor skulle gleden ligge for meg å hylle det offentlig når det egentlig ikke er tilfelle?

Du må gjerne tro at jeg kødder, men da setter du deg samtidig sjøl i rollen som et innsnevra og trangsynt menneske - men det er jo selvsagt helt opp til deg.
Goatfog

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 6:12 06    Post subject: Reply with quote

OT: En av skivas beste låter:

www.youtube.com/watch?v=3fGjle3KuSM
Stian

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 10:32 10    Post subject: Reply with quote

Dette er sånn Manowar-drit jeg på ingen måte liker.
Lance

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 11:10 11    Post subject: Reply with quote

Goatfog wrote:

Men til saka: Du som får mye tyn og hånlatter for dritten du hører på, og som du med all sannsynlighet liker ganske godt (jeg for min del tror ikke at du troller når du sier at du digger f.eks. Stryper eller Nugent):

Hva skulle jeg få ut av å fronte et band jeg egentlig ikke liker? R.U.S.T. sitt uttrykk skiller seg ikke mye fra mange av de andre banda jeg hører på, så hvor skulle gleden ligge for meg å hylle det offentlig når det egentlig ikke er tilfelle?

Du må gjerne tro at jeg kødder, men da setter du deg samtidig sjøl i rollen som et innsnevra og trangsynt menneske - men det er jo selvsagt helt opp til deg.

Jeg er kjempetilhenger av å finne lugubre band og utgivelser, og du har kanskje ikke vært den værste med å slenge dritt på diverse utgivelser andre har posta, men det er jo ingen tvil om at mange på forumet her har latt det gå sport i å rakke ned på andres musikksmak og band, ikke minst.
Du tar det forholdsvis bra syns jeg, men mange andre virker direkte snurte når bandene de legger ut blir latterliggjort på samme måte. Og det syns jeg er temmelig merkelig.
Det virker nesten som om at visse folk er de eneste som har rett til å rakke ned på andre, og skjer det at noen rakker ned på det de liker, reagerer de nesten som fornærma kvinnfolk.
Jeg syns bare det er veldig morsomt, og jeg bryr meg heller ikke om hva andre mener om meg og min musikksmak. Da hadde jeg antagelig forsvunnet fra forumet for lenge siden.
Fornærma, her på Scream? Ja det skulle tatt seg ut Happy

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 6:32 18    Post subject: Reply with quote

Å bli fornærma pga. av at andre ikke liker et band du liker er og blir fjollete. Hadde jeg spilt i noen av orkestrene, hadde det naturligvis vært en helt annen prat.
Gorgar

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 8:22 20    Post subject: Reply with quote

Dette med smak og behag er kompliserte greier, gitt Happy

Likte ikke dette noe særlig selv, men sååå dårlig var det da ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Marken

PostPosted: Wed Jan 02, 2013 7:17 19    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:

Noen ganger lurer jeg på om Goatfog, Marken og dere andre som poster sånne her dritband på boardet, egentlig bare driver med denne såkalte "trollinga", og at jeg er naiv som biter på og faktisk tror dere egentlig liker det.

Hva synes du om dette refrenget da, Affen?

http://www.youtube.com/watch?v=Mst3csxmiVw

Metal, metal, metal!
Back to top
Affen

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 12:08 00    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Affen wrote:

Noen ganger lurer jeg på om Goatfog, Marken og dere andre som poster sånne her dritband på boardet, egentlig bare driver med denne såkalte "trollinga", og at jeg er naiv som biter på og faktisk tror dere egentlig liker det.

Hva synes du om dette refrenget da, Affen?

http://www.youtube.com/watch?v=Mst3csxmiVw

Metal, metal, metal!

Tragisk.

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 12:24 00    Post subject: Reply with quote

Beintøff låt!
Back to top
Goatfog

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 8:47 08    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Tragisk.

Du rådigger dette egentlig, og kaller det "tragisk" bare på trass. Det er et ledd i trollinga di, og jeg gikk nesten fem på. Men ikke denne gangen, jeg nekter å tro at du faktisk mener det. Ingen i verden skal få meg til å tro at du ikke sitter og hører på dette på dette i di egen stue, selv om du later som om du ikke liker det her. Bra spøk da, men jeg biter ikke på denne gangen!
yngve

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 9:35 09    Post subject: Reply with quote

Jeg anmeldte et band som het R.u.s.t. forleden, men de mener jeg er fra Romaina...sikkert bare en dobbelgreie Smile http://www.heavymetal.no/show.article.asp?menuid=10&artid=14211&rid=4851

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Goatfog

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 9:48 09    Post subject: Reply with quote

Tror jeg hørte en låt fra det bandet, og det var sånn litt på treet. Men det blir vel til at jeg gir hele plata en sjanse om jeg finner den et sted.
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum