| View previous topic :: View next topic |
| Hvilket band foretrekkes? |
| U.D.O. |
|
13% |
[ 7 ] |
| ACCEPT |
|
86% |
[ 46 ] |
|
| Total Votes : 53 |
|
| Author |
Message |
Affen

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 4:19 16 Post subject: Re: ACCEPT -VS- U.D.O. |
|
|
| TheUnborn wrote: | Animal House (6)
Mean Machine (5,5)
Faceless World (5)
Time Bomb (4)
Solid (6)
No Limits (5)
Holy (6)
Man and Machine (6)
Thunderball (5)
Mission No. X (4,5)
Mastercutor (5)
vs.
Accept (3)
I'm a Rebel (3,5)
Breaker (6)
Restless and Wild (6)
Balls to the Wall (6)
Metal Heart (5,5)
Russian Roulette (5,5)
Eat the Heat (5)
Objection Overruled (4,5)
Death Row (3)
Predator (3) |
U.D.O. har en jevnere diskografi, og får min stemme. I tillegg er det et av tidenes feteste liveband. Men for all del, begge band er noe av det bedre metal-sjangeren har å by på! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Joakim

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 14103 Location: Camp Crystal lake
|
Posted: Mon Jan 19, 2009 4:23 16 Post subject: |
|
|
Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? _________________ Spineless from the start. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 4:30 16 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: | | Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? |
Ja, på reunion-turnéen i 2005... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
oddefa

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 4:53 16 Post subject: |
|
|
| BruunoRamone wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Accept selvfølgelig - da 4 skiver på rad i form av Restless and Wild, Balls to the Wall, Metal Heart og Russian Roulette vanskelig kan slås - ikke bare målt opp i mot UDO men opp i mot Metal generellt! Men som Porcus påpeker, er nok UDO langt festligere live - har riktignok bare sett Accept 1 gang og UDO et par ganger men live var sistnevnte langt mer overbevisende!
Synes også at diskografien til UDO er langt mer ujevn men slettes ikke uten gullkorn, da vil jeg spesielt fremheve Animal House og Faceless World som er mine favoritter. De to nevnte er i mine ører betraktelig bedre enn alle Accept-skiver jeg ikke har nevnt  |
Helt enig i alt! |
Også helt enig, men ville også ha reknet med Breaker. Litt mer ujevn, men veldig bra råhet på den plata. Har relativt mye UDO også, hvor Animal house og Holy er favoritter. Ikke sett UDO live, Accept en gang (Roskilde 94 ?). UDO spiller mange Accept låter, Accept spiller ikke UDO låter. Sier vel det meste. |
|
| Back to top |
|
 |
Porcus

Joined: Apr 30, 2004 Posts: 20082 Location: 127.0.0.1, kjære 127.0.0.1
|
Posted: Mon Jan 19, 2009 6:34 18 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: | | Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? |
Etter Objection Overruled og etter Predator, og to ganger på festivalene for noen år siden. Selvsagt aldeles utmerket det også. _________________ «Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard |
|
| Back to top |
|
 |
Terrorsatan

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 10763 Location: Smedmoen Camping
|
Posted: Mon Jan 19, 2009 6:39 18 Post subject: |
|
|
| Accept uten tvil. Kimser ikke av Udo solo heller,men det er likevel noe med opprinnelsen... |
|
| Back to top |
|
 |
BruunoRamone

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 6:59 18 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sagt det, men synes UDO er like tøft som Accept live. Har sett begge deler to ganger hver. |
|
| Back to top |
|
 |
BruunoRamone

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 7:01 19 Post subject: Re: ACCEPT -VS- U.D.O. |
|
|
| Affen wrote: | | TheUnborn wrote: | Animal House (6)
Mean Machine (5,5)
Faceless World (5)
Time Bomb (4)
Solid (6)
No Limits (5)
Holy (6)
Man and Machine (6)
Thunderball (5)
Mission No. X (4,5)
Mastercutor (5)
vs.
Accept (3)
I'm a Rebel (3,5)
Breaker (6)
Restless and Wild (6)
Balls to the Wall (6)
Metal Heart (5,5)
Russian Roulette (5,5)
Eat the Heat (5)
Objection Overruled (4,5)
Death Row (3)
Predator (3) |
U.D.O. har en jevnere diskografi, og får min stemme. I tillegg er det et av tidenes feteste liveband. Men for all del, begge band er noe av det bedre metal-sjangeren har å by på! |
Haha, bombe! Ingen skal fortelle deg at du følger strømmen i hvertfall, Affen! |
|
| Back to top |
|
 |
Snik

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 7:23 19 Post subject: |
|
|
Accept, helt klart. Apropos: Da UDO spilte på Garage, raget jeg høyere enn Udo (som stod på en scene). læl! _________________ Hva med dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Grimkvlt

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 7:26 19 Post subject: |
|
|
Greie band for kuriosaen sin del. _________________ Langt hår og headbanging er homo. |
|
| Back to top |
|
 |
Joakim

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 14103 Location: Camp Crystal lake
|
Posted: Mon Jan 19, 2009 7:53 19 Post subject: |
|
|
| BruunoRamone wrote: | | Joakim wrote: | | Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? |
Jeg har ikke sagt det, men synes UDO er like tøft som Accept live. Har sett begge deler to ganger hver. |
Jovist. Skal ikke kimse av UDO live. Men tror Accept på på midten av åttitallet sparket godt ifra seg. Jeg har sett Accept tre ganger og Udo tosifret, men tar Accept anyday, også på grunn av låtmatrialet.
UDO i Finland 91' med herlig sveis
http://www.youtube.com/watch?v=jidmNE2TJFc _________________ Spineless from the start. |
|
| Back to top |
|
 |
BruunoRamone

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 8:03 20 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: | | BruunoRamone wrote: | | Joakim wrote: | | Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? |
Jovist. Skal ikke kimse av UDO live. Men tror Accept på på midten av åttitallet sparket godt ifra seg. Jeg har sett Accept tre ganger og Udo tosifret, men tar Accept anyday, også på grunn av låtmatrialet.
UDO i Finland 91' med herlig sveis
http://www.youtube.com/watch?v=jidmNE2TJFc |
Ja, det er jeg definitivt enig i. Låtmaterialet til Accept overgår faktisk de fleste band i historien når det gjelder skivene de ga ut på 80-tallet. Jeg fikk dessverre ikke sett de live før de tvilsomme 90-åra. |
|
| Back to top |
|
 |
BingoMeister

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 8:10 20 Post subject: |
|
|
Accept! 'rright! _________________ "If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find" |
|
| Back to top |
|
 |
Imp y Celyn

|
Posted: Mon Jan 19, 2009 10:25 22 Post subject: |
|
|
| U.D.O har eit par kanonplater, av dei eg har høyrt, men alt i alt so sett eg Accept høgare! |
|
| Back to top |
|
 |
hateyou

Joined: Oct 21, 2004 Posts: 13223 Location: Ved migosenteret Tr.heim
|
|
| Back to top |
|
 |
Steve Peck

Joined: Nov 02, 2004 Posts: 8011 Location: Where the moustaches grow...
|
Posted: Tue Jan 20, 2009 3:57 15 Post subject: |
|
|
Med tanke på at den ene kandidaten ga ut fire STORE klassikere på rad i form av Restless and Wild, Balls to the Wall, Metal Heart og Russian Roulette blir det rått parti mellom disse to... _________________
| Tenebres wrote: | | Smoothie er altså litt som sex. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Tue Jan 20, 2009 4:17 16 Post subject: |
|
|
Som sagt, ja - en gang
| Steve Peck wrote: | | Med tanke på at den ene kandidaten ga ut fire STORE klassikere på rad i form av Restless and Wild, Balls to the Wall, Metal Heart og Russian Roulette blir det rått parti mellom disse to... |
"Relativt" enige om den biten Bruuno, du og jeg  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
BruunoRamone

|
Posted: Tue Jan 20, 2009 7:56 19 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | Joakim wrote: | | Dere som sier UDO er fetere live enn Accept, har dere sett Accept? |
Som sagt, ja - en gang
| Steve Peck wrote: | | Med tanke på at den ene kandidaten ga ut fire STORE klassikere på rad i form av Restless and Wild, Balls to the Wall, Metal Heart og Russian Roulette blir det rått parti mellom disse to... |
"Relativt" enige om den biten Bruuno, du og jeg  |
Oh yesss. Her snakker vi om det viktigste innen tysk metal-historie. |
|
| Back to top |
|
 |
beast_number_666

|
Posted: Tue Jan 20, 2009 8:59 20 Post subject: |
|
|
The princess, the princess, princess of the dawn
Accept selvfølgelig _________________ WEITER WEITER INS VERDERBEN, WIR MÜSSEN LEBEN BIS WIR STERBEN. |
|
| Back to top |
|
 |
metaldude

|
Posted: Wed Jan 21, 2009 1:40 01 Post subject: |
|
|
| accept |
|
| Back to top |