| View previous topic :: View next topic |
| Confused? |
| Angel Witch |
|
58% |
[ 27 ] |
| Atlantis |
|
4% |
[ 2 ] |
| White Witch |
|
4% |
[ 2 ] |
| Confused |
|
6% |
[ 3 ] |
| Sorcerers |
|
2% |
[ 1 ] |
| Gorgon |
|
4% |
[ 2 ] |
| Sweet Danger |
|
0% |
[ 0 ] |
| Free Man |
|
2% |
[ 1 ] |
| Angel of Death |
|
17% |
[ 8 ] |
| Devil's Tower |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 46 |
|
| Author |
Message |
Eon

Joined: Sep 19, 2006 Posts: 7845 Location: Dancing like a fucker around the altar stones
|
Posted: Sun Feb 26, 2012 9:08 21 Post subject: |
|
|
| knuthulhu wrote: | | Overraskende hvor bra denne er. Fikk nesten lyst på å kjøpe den nye skiva selv om jeg prøver å ligge unna Rise Aboves utgivelser. |
Jeg har hørt rykter om at Metal Blade kommer til å slippe en vanlig LP-versjon etterhvert, men om det er sant vet jeg ikke.
"Die Hard" til blodpris blir ihvertfall ikke aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Mon Feb 27, 2012 12:09 12 Post subject: |
|
|
| Eon wrote: | | knuthulhu wrote: | | Overraskende hvor bra denne er. Fikk nesten lyst på å kjøpe den nye skiva selv om jeg prøver å ligge unna Rise Aboves utgivelser. |
Jeg har hørt rykter om at Metal Blade kommer til å slippe en vanlig LP-versjon etterhvert, men om det er sant vet jeg ikke.
"Die Hard" til blodpris blir ihvertfall ikke aktuelt. |
Det har jeg hørt også, var overraska over at det plutselig var Rise Above som skulle slippe denne. "Die Hard" utgivelser fra det selskapet er i alle tilfelle helt uaktuelt. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 5:31 17 Post subject: |
|
|
Er bare på første runden av As Above, So Below, men dette høres såpass bra ut at handling av debuten faktisk må vurderes . Ser det ligger diverse utgaver på ebay, men hvem av dem bør jeg isåfall handle?
Nok en gang, for en trommelyd det er på nyskiva!
Og det er klin umulig å høre hva som er nye og hva som er gamle låter. |
|
| Back to top |
|
 |
HAD

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 5:48 17 Post subject: |
|
|
Må få bestilt meg denne ja... _________________ Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 5:52 17 Post subject: |
|
|
| knuthulhu wrote: |
Det har jeg hørt også, var overraska over at det plutselig var Rise Above som skulle slippe denne. "Die Hard" utgivelser fra det selskapet er i alle tilfelle helt uaktuelt. |
Hjelper at bassisten jobber i Rise Above, tenker jeg. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
LeifK

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 5:53 17 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | Er bare på første runden av As Above, So Below, men dette høres såpass bra ut at handling av debuten faktisk må vurderes . Ser det ligger diverse utgaver på ebay, men hvem av dem bør jeg isåfall handle?
Har eid den samme utgaven av debuten i alle år. Er vel litt hipp som happ, tror jeg. Mye det samme bonusmaterialet som går igjen, alternative versjoner osv... |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 6:22 18 Post subject: |
|
|
| LeifK wrote: | | Marken wrote: | Er bare på første runden av As Above, So Below, men dette høres såpass bra ut at handling av debuten faktisk må vurderes . Ser det ligger diverse utgaver på ebay, men hvem av dem bør jeg isåfall handle?
Har eid den samme utgaven av debuten i alle år. Er vel litt hipp som happ, tror jeg. Mye det samme bonusmaterialet som går igjen, alternative versjoner osv... |
Ok. Får høre litt hos Affen i morra først, tenker jeg. Sikkert ikke i nærheten av nyskiva uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
LeifK

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 6:33 18 Post subject: |
|
|
| Blir overraska om du liker det, men er ikke langt unna nyskiva rent stilmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 6:34 18 Post subject: |
|
|
Det viktige er at Loser of Suffer er blant bonuslåtene. Ikke at det slår meg som Marken-låter da, men man vet jo aldri. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
LeifK

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 6:43 18 Post subject: |
|
|
| Har alltid hatt sans for "Dr. Phibes". Kul instrumental. Husker den ble brukt som vignett for metalprogrammet på nærradioen her for mange herrens år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Mar 09, 2012 7:06 19 Post subject: |
|
|
Sjekka 5-6 låter fra debuten + Dr. Phibes og Loser nå. Ikke ille, men problemet er at man hører altfor godt at det er spilt inn for tredve år sida. Hadde gjort seg med nyinnspillinger. Dessuten har de rappa litt her og der fra Enforcer.
Loser var beste låt. |
|
| Back to top |
|
 |
Eon

Joined: Sep 19, 2006 Posts: 7845 Location: Dancing like a fucker around the altar stones
|
Posted: Fri Mar 09, 2012 7:57 19 Post subject: |
|
|
| Angel of Death er vel forresten den beste låta på debuten, men det er mest på grunn av Dreams of Eschaton!! |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Sat Mar 10, 2012 11:08 11 Post subject: |
|
|
| Eon wrote: | | Dreams of Eschaton!! |
Åpninga på den høres ut som South Park som parodierer Styx. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

Joined: Apr 11, 2004 Posts: 14699 Location: En ås i dype skogen
|
Posted: Sat Mar 10, 2012 11:30 11 Post subject: |
|
|
Haha! _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Sat Mar 10, 2012 3:40 15 Post subject: |
|
|
Haha! Noe av det artigste jeg har opplevd på konsert var da Focus Indulgence spilte Dreams Of Eschaton - som ganske mange på den konserten kjente - og alle i bandet sang. Trommisen på introen, Axevyper-Guido på de hissige partiene og bassisten på resten. Stemning! Og en jævlig bra låt. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sun Mar 11, 2012 3:23 15 Post subject: |
|
|
Har spilt albumet fem runder nå, og jeg liker det godt. Alle låtene er bra, men ingen er knallbra. Savner en skikkelig knallert. Litt ensformig er det også uten at det plager meg voldsomt.
Upon This Cord og Guillotine er muligens favorittene. Og nok en gang, produksjonen er fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
|
| Back to top |
|
 |
norseman

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 7:17 07 Post subject: |
|
|
As Above So Below... Veldig bra plate faktisk. Er meget fornøyd. Dead Sea Scrolls er en ok låt, men tok meg ikke akkurat med storm, derimot kan jeg konstatere at en del av de andre låtene er innertiere, slik som Guillotine og The Horla. Mye bra riff som er veldig klassisk NWOBHM, men har akkurat nok Angel Witch personlighet og vrier over seg til at det fungerer helt topp. I det hele tatt mye bra gitarspill og som Marken påpeker helt kanon lyd. Veldig passende produksjon. Det eneste jeg savner er den vanvittige Geezingen til bassist Riddles på debuten. Han var helt suveren. Ok den nye bassisten og men det blir ikke helt det samme. Uansett; 8/10 - 5/6, ikke helt klassikerstatus men en gjennomført bra plate som hadde stått som en sterk oppfølger til debuten om den hadde kommet et år eller to etter den. _________________ 'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be. |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Fri Jun 22, 2012 9:03 09 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler, men det er mulig jeg hadde gitt en sterk 4er i stedet. Elevene mine påstår at jeg er streng med karakterene. Gullotine og The Horla er kanskje de beste på skiva ja, men jeg rangerer nok Dead Sea Scrolls like høyt.
Og det med bassinga er så riktig, så riktig. En av grunnene til at instrumentalpartiene til Angel Witch var så kule, selv om selve melodiene var ganske enkle. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
|