| View previous topic :: View next topic |
| Beste Vain Skive? |
| No Respect (1989) |
|
80% |
[ 12 ] |
| All Those Strangers (1991) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Move On It (1994) |
|
13% |
[ 2 ] |
| Fade (1995) |
|
6% |
[ 1 ] |
| On The Line (2005) |
|
0% |
[ 0 ] |
| In From Out Of Nowhere (Davy Vain Solo) |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 15 |
|
| Author |
Message |
Within_Temptation

|
Posted: Mon Dec 12, 2011 9:05 09 Post subject: |
|
|
God Morgen Godt Folk!!!!
Her har det skjedd saker og ting siden skiva kom ut.
Jeg har desverre ligget pal på soffaen de siste ukene med influensa, derfor ikke vært innom her alt for ofte.
Må dog forklare at jeg IKKE er, eller har vært i L.A (desverre), det er facebook statusen min som spiller folk et lite puss da jeg har L.A som "hometown".
Over til skiva:
Favoritten er helt klart Cindy, den har vært en høydare siden jeg fikk tak i demoen for 11-12 år siden. Satan for en låt!
Enig med Marken, det lukter party lang vei, og satan så lyst jeg får på pils/jack når jeg hører den låta!
Og: Marken har rett......det er litt ullen lyd på trommene på Cindy desverre, da det er original demoen som bare er pusset opp så godt det lot seg gjøre.
Sa til Davy at de måtte spille den inn på nytt når jeg pratet med han i 2009, men han svarte at INGEN kunne matche tromminga til Adler, så om den ble utgitt igjen, så var det kun aktuellt å gi ut original innspillingen som vi nå fikk på Enough Rope.
For min del er det bare Triple X og Solid Gold som ikke sitter helt som de skal enda, men regner med det går seg til.
Jeg liker faktisk Treasure Girl, sunes Davy er flink med roligere låter, og denne føyer seg inn i rekken av bra ballader forfattet av Mr Vain himself.
Kjenner også rockefoten begynne å trippe når låta Vain kommer på annlegget, party låt det også!!!
Av definitive favoritter vil jeg trekke frem Cindy som allerede nevnt, Greener, Hot Stage Lights, Stray Kitten Burns og Vain.
Meget bra skive, definitivt årsbeste for meg, men må finne seg i en tredjeplass på lista etter No Respect og ATS pr i dag iallefall.
Siden skiva består av gamle låter/gamle inspillinger sunes jeg lyden/stilen er sånn som VAiN skal være, personelig ville jeg ikke forandret på noen ting.
Regner med denne blir spillt titt og ofte på fester utover, nå kan det bare bli juleferie a.s.a.p
Edit:
Jeg hører heller ikke den Cult referansen Marken sikter til
Bra band begge, for all del, men også meget forskjellige både hva låter og vokal gjelder.
Edit 2: Marken: siden du liker Cindy, så kanskje du kan få fot for låta Whisper fra Move On It også!?
Steven Adler som trommer på den også faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Mon Dec 12, 2011 6:48 18 Post subject: |
|
|
Sjekka Whisper nå, men neida, den falt ikke i smak. Sorry  _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Sun Jan 01, 2012 1:45 01 Post subject: |
|
|
VAiN spiller i Stockholm 28 Mars, noen som har hørt noe om konsert i Norge denne gangen?
Jonathan!? |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Sun Jan 01, 2012 1:56 13 Post subject: |
|
|
Fett! Nei, ikke hørt noe ennå, men regner med at de tar en tur om de først er i Sverige. Gutta flyr vel ikke helt over for å henge med Skinny og Cat og gjøre en gig i Stockholm, nå som de har ny skive ute osv.
Jeg krysser vaffal fingra! _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
HAD

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 9:08 09 Post subject: |
|
|
| Within_Temptation wrote: | VAiN spiller i Stockholm 28 Mars, noen som har hørt noe om konsert i Norge denne gangen?
Jonathan!? |
Var snakk om noe men tror ikke det blir noe av faktisk.....(hvis ikke Planty har annen info da...) _________________ Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 9:10 09 Post subject: |
|
|
| HAD wrote: | | Within_Temptation wrote: | VAiN spiller i Stockholm 28 Mars, noen som har hørt noe om konsert i Norge denne gangen?
Jonathan!? |
Var snakk om noe men tror ikke det blir noe av faktisk.....(hvis ikke Planty har annen info da...) |
Spiller egentlig ingen stor rolle for meg, da det koster like lite å fly til Sthlm som Oslo for å gå på konsert.
Billigere å spise/drikke er det der også.
Hadde dog vært kult å møtt Jonathan igjen, en fellow VAiNiac! |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 9:17 09 Post subject: |
|
|
| Within_Temptation wrote: | | HAD wrote: | | Within_Temptation wrote: | VAiN spiller i Stockholm 28 Mars, noen som har hørt noe om konsert i Norge denne gangen?
Jonathan!? |
Var snakk om noe men tror ikke det blir noe av faktisk.....(hvis ikke Planty har annen info da...) |
Spiller egentlig ingen stor rolle for meg, da det koster like lite å fly til Sthlm som Oslo for å gå på konsert.
Billigere å spise/drikke er det der også.
Hadde dog vært kult å møtt Jonathan igjen, en fellow VAiNiac! |
Usikker på om jeg kommer meg til Stockholm, så krysser fingra for Oslo gig.
MÅ jo nesten se dem når den nye skiva er så bra. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 1:12 13 Post subject: |
|
|
Vain og Stala and So ( Medlemmer fra Hanoi Rocks og xxx)
Dato: lørdag 31 Mars
Sted: Gamla, Oslo _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Pandora

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 1:28 13 Post subject: |
|
|
Kult! Konserten på Elm sist var dritbra. _________________ I've been Robbed  |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 1:33 13 Post subject: |
|
|
Lørdag ja. Da skal det i hvert fall vurderes når datoen nærmer seg. _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 1:58 13 Post subject: |
|
|
Se DER ja
Tøfft!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 2:04 14 Post subject: |
|
|
Jepp! Dette blir fett! Har ikke vært på gig på Gamla på mange år, men etter sigende er det blitt veldig bra lyd der siden sist også. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 2:20 14 Post subject: |
|
|
Nå ble jeg litt i tvil gitt.....
Ingen billige flybilletter nedover til Oslo siden det er lørdag, å fly kl 06,30 er helt uaktuellt!!!
Da ser det ut som at det kan bli Stockholm likevell.
Kunne selvfølgelig dratt nedover på fredag, men det betyr 1000:- kr extra i hotell og en extra dag med parkering på flyplassen........hmmmmm.... |
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 2:26 14 Post subject: |
|
|
| TheUnborn wrote: | | 1000 kroner ekstra på hotell? Finnes vel noen billigere alternativer enn som så. |
For dobbeltrom? Sentralt, i helgen?
Tips mottas med stor takk
Har ligget på div Thon hoteller tidligere, og prisen har ligget på rundt 1000:- lappen pr natt.
Anker Hostel er IKKE et alternativ
Edit: 880:- pr natt, grei pris, men ikke såååå langt unna 1000:- lappen  |
|
| Back to top |
|
 |
PastorBengtsson

|
Posted: Tue Jan 03, 2012 4:33 16 Post subject: |
|
|
| Jajamen! Detta blir bra det. Var bäst førsta gången, men andra Elm-gigen var inte långt efter. Och lørdag är kanon før de gamle. Gläder mig. |
|
| Back to top |
|
 |
Harvest

|
Posted: Wed Jan 04, 2012 1:51 01 Post subject: |
|
|
Interessant. Skal vurderes når det nærmer seg. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PastorBengtsson

|
Posted: Wed Jan 04, 2012 8:55 08 Post subject: |
|
|
| Harvest wrote: | | Interessant. Skal vurderes når det nærmer seg. |
Oj! Visste inte att du gillade Vain, eller tycker herrn kanske om att trycka i ett hørn på Gamla?
Edit. Vors på Rælingen?  |
|
| Back to top |
|
 |
Harvest

|
Posted: Wed Jan 04, 2012 10:03 10 Post subject: |
|
|
| PastorBengtsson wrote: | | Harvest wrote: | | Interessant. Skal vurderes når det nærmer seg. |
Oj! Visste inte att du gillade Vain, eller tycker herrn kanske om att trycka i ett hørn på Gamla?
Oppdaget Vain for to år siden og syns det er bra saker. Vors på Rælingen høres knall ut det, nå som du bor rett nedi her. Har sikkert fått tilbake smaken på alkohol på den tiden og. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
PastorBengtsson

|
Posted: Wed Jan 04, 2012 12:38 12 Post subject: |
|
|
| Harvest wrote: | | PastorBengtsson wrote: | | Harvest wrote: | | Interessant. Skal vurderes når det nærmer seg. |
Oppdaget Vain for to år siden og syns det er bra saker. Vors på Rælingen høres knall ut det, nå som du bor rett nedi her. Har sikkert fått tilbake smaken på alkohol på den tiden og. |
Det høres bra ut. Räknar med att du är tørst innan den syndafloden dränker oss alla. |
|
| Back to top |
|
 |
|