screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Vain
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vain
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock
View previous topic :: View next topic  

Beste Vain Skive?
No Respect (1989)
80%
 80%  [ 12 ]
All Those Strangers (1991)
0%
 0%  [ 0 ]
Move On It (1994)
13%
 13%  [ 2 ]
Fade (1995)
6%
 6%  [ 1 ]
On The Line (2005)
0%
 0%  [ 0 ]
In From Out Of Nowhere (Davy Vain Solo)
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 15

Author Message
Marken

PostPosted: Sun Nov 27, 2011 6:59 18    Post subject: Reply with quote

Skiva ble sendt fra AORHeaven mandag. Normalt tar det maks 3-4 dager derifra, men får bare se når den er på plass ettersom posten er rimelig ustabil om dagen.
Affen

PostPosted: Sun Nov 27, 2011 10:15 22    Post subject: Reply with quote

JonathanSaxx wrote:
Nå som du har pynta CD samlinga til jul, burde du bryte innkjøpsstoppen, så du får Enough Rope i hus i god tid før jula... Tenk så digg å kunnr kose seg på fridagene med den:-)

Får se hva man sitter igjen med på desemberlønna. Tviler på at det blir noe overskudd, dessverre, men greit å ha noe å glede seg til på nyåret også.

PostPosted: Tue Nov 29, 2011 5:07 17    Post subject: Reply with quote

Ferdig med første lytt, og kan i hvert fall slå fast at skiva beholdes.
Får komme tilbake etter en del runder, men førsteinntrykket er at Enough Rope er brukbar. Bra driv.
Kan ikke helt forklare hvorfor, men i enkelte partier tenker jeg fortsatt litt The Cult, akkurat som jeg gjorde da jeg hørte noen låter fra debuten.

Cindy er bortimot årets beste låt. Ellers slo spesielt Hot Stage Lights, Stray Kitten Burns og Worship You godt an. Treasure Girl og Distance Of Love virka å være de klart svakeste.

Består bandet nå av original line-up'en? Og hvorfor er det isåfall kun bilder av Davy i booklet'en? Har du svar på det, Mr. Saxx?
Ser jo at de gamle medlemmene er med på de fleste låtene, men er de med for fullt?

EDIT: Spilt skiva tre runder, og den holder seg på noenlunde samme nivå. Rundt en svak firer.
Irriterer meg litt at de ikke har spilt inn trommene på nytt på Cindy og Worship You ettersom trommeproduksjon tydelig er mer grumsete på de sporene. Mulig de skal prøve å cashe inn litt på at det er Steven Adler som trommer på de låtene, uten at jeg tror de selger mer av den grunn. Dette er uansett de to beste låtene.
JonathanSaxx

PostPosted: Thu Dec 01, 2011 10:20 22    Post subject: Reply with quote

Moro at den falt i smak, Marken, og at du nener Cindy kanskje er årets låt er langt over hva jeg hadde regna med:-) Rart du ikke har merka deg tittelkuttet ennå. Det er vel den låta som har fått mest spilletid her og også en låt som egentlig var med Roadcrew, selv om den ikke ble spilt inn på den tiden (må da legge til at jeg har hatt Cindy, Worship og Distance en stund allerede). Merkelig nok åpna Stray Kitten Burns seg for meg idag og kommer også til å bli en repeatlåt. Da er det bare Hot Stage Lights og Treasure Girl som ikke er like fete som resten.

Har ikke merka meg noe mer muddy trommeproduksjon på de låtene Adler spiller på, men du har sikkert rett. Tviler vel egentlig på at det går på noe Cash In. Ser at Louie Senor spiller på et par låter også, som vil si at de låtene var spillt inn til en av skivene han spiller på, før Tommy Rickard kom tilbake. VAiN pleier stort sett å gjøre det sånn på skiver. Davy liker å spille ca. 3 låter av gangen, så de ikke blir så mye å huske på for trommisene og han får grisebra trommetake. Vil tro det er derfor innspillinger beholdes og alle 3 trommisene spiller møkkafett på skiva.

Catcher ikke helt hva som minner deg om Cult her ass. For meg er de to helt forskjellige band. Vain starter som regel i et mollgrep, som de fleste metalband og har en helt spesiell vokal hvor setningene stort sett ender med en stupetone. Cult starter som oftest i dur, som de fleste rock'n'rollband. De har en psykadelisk syre edge som vain ikke har og de har en vokalist med ganske begrensa spekter. Begge banda benytter seg innimellom av lyse gitarmelodier, men det er mye mer innarbeida hos Cult. Cult sine er i tilegg ofte mer svevende, mens VAiN kjører hardere rytmiske greier.
Hva er d som r likt? (jeg digger begge banda, bare så d r sagt).

VEt ikke hvorfor bare Davy er i coveret, men VAiN har alltid vært hans band. Han er låtskriveren osv. Var jo bare han på fronten på debuten også.
Alle originalmedlemmene minus Danny West spiller på nye skiva, men tror reunionen er mer i studio enn real life. Er f.eks bare Davy og Tommy som turnerer i Europa, så de andre har nok livene sine å ta seg av. I tilegg har jo alle vært ute av bandet i perioder. Mulig d r derfor coveret ble sånn. Ikke veit jeg.

Sorry for rotete post, men gjort fra tlf. Hold meg oppdatert på lyttinga. I'll do the same:-)[/list]
Marken

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 7:14 07    Post subject: Reply with quote

Joda, jeg liker tittellåta ganske godt også. Den er i hvert fall en av de fem beste på skiva.

Nå skal det sies at at jeg foreløpig kun har hørt skiva i discman, men der merka jeg forskjell på trommelyden. Mye mulig det låter litt annerledes når den spilles på anlegget.

Enig i at The Cult og Vain er to vidt forskjellige band, men det er noe med vibratoen og vokalmelodiene som noen ganger minner meg om The Cult, spesielt i Stray Kitten Burns.
Jeg er ingen kjenner av hverken The Cult eller Vain, så det er mye mulig at denne likheten kun forekommer i huggu mitt.
Vibratoen minner meg også tidvis om Lenny Wolf i Kingdom Come. Begge høres litt survete ut, og surving liker jeg.

Og Danny West spiller også litt på nyskiva. Ifølge bookleten spiller han på Solid Gold, ei låt han også har vært med å mekke, ser det ut til. Brukbar den.

Cindy er forresten ei låt som gjør at jeg tenker på Tokyo med Dirty Looks. Ikke at de ligner veldig mye, men litt samme type låt. Lukter party lang vei.

Etter 7-8 runder er ikke firer'n lenger svak, men helt grei. Treasure Girl irriterer meg derimot noe jævlig. Terningkast 1 til den.

Men hvor blir det av Within_Temptation? Han må da ha noen meninger om Enough Rope.

Er Steven Adler en bra trommis? Synes han spiller tøft på Cindy og Worship You.
HAD

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 9:33 09    Post subject: Reply with quote

Endelig fått bestilt meg denne...
And always a beer will do it
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Marken

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 10:04 10    Post subject: Reply with quote

HAD wrote:

Har trua på at du liker denne - Part I.

Saxx: Hot Stage Lights er jo grom! Og versene på Distance Of Love minner meg også om The Cult.
Lynchomaniac

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 10:49 10    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Begge høres litt survete ut, og surving liker jeg.

Very Happy Coldplay neste Question Wink

Skal sjekke ut nye skiva, men har så langt tilgode å bli nevneverdig imponert over Vain...

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Marken

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 11:57 11    Post subject: Reply with quote

Lynchomaniac wrote:
Marken wrote:

Nei takk. Har hørt et par Coldplay-låter, og det var jaggu ille.

Sjekk denne, Lyncho:

http://www.youtube.com/watch?v=9U2h42a0d1Q
JonathanSaxx

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 5:03 17    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Joda, jeg liker tittellåta ganske godt også. Den er i hvert fall en av de fem beste på skiva.

Og de andre 4 er da Cindy, Worship You, Stray Kitten Burns og Hot Stage Lights?

Synes selv det er vanskelig å plukke favoritter, men Greener, Enough Rope, Cindy, Distance Of Love, Vain og Worship You er alle på toppen.

Solid Gold og Stray Kitten Burns brukte lengere tid på å feste seg, men har også blitt repeatlåter nå.

Triple X satt med en gang og kommer til å være en kick ass låt live. Riffet er dritfett og humrer godt av teksten, men i det hele er låta kanskje litt flat og en som sikkert mister litt status etterhvert.

Treasure Girl er en helt ok ballade og høres ut som den er skrevet om hun dama som tok coverbildet til skiva. Ikke den feteste balladen jeg har hørt, men helt ok.

Marken wrote:
Saxx: Hot Stage Lights er jo grom!

Jeg liker den litt mørkere feelinga på låta og i og med at jeg ikke synes det er noen dårlige låter på denne, kan jeg ikke si at den er dårlig, men jeg synes den er litt sidrompa. Den sleper seg sakte avgårde uten at det er så mye som skjer på en måte.

Marken wrote:
Nå skal det sies at at jeg foreløpig kun har hørt skiva i discman, men der merka jeg forskjell på trommelyden. Mye mulig det låter litt annerledes når den spilles på anlegget.

Hovedsaklig hørt skiva på iPod, men også en del hjemme. Har ikke merka så stor forskjell på trommelyden, men du har helt sikkert rett.

Marken wrote:
Enig i at The Cult og Vain er to vidt forskjellige band, men det er noe med vibratoen og vokalmelodiene som noen ganger minner meg om The Cult, spesielt i Stray Kitten Burns.
Jeg er ingen kjenner av hverken The Cult eller Vain, så det er mye mulig at denne likheten kun forekommer i huggu mitt.
Vibratoen minner meg også tidvis om Lenny Wolf i Kingdom Come. Begge høres litt survete ut, og surving liker jeg.

Det er godt mulig du er inne på noe der, selv om jeg ikke hører det. Ian Astbury i The Cult har jeg alltid sett på som en litt svak vokalist. Han ar sjelden de helt store melodiene og man hører at han sliter en del innimellom. Allikevel synger han veldig tøfft og de bra Cult låtene er helt konge. Surving er vel dialekt for sutring/klaging og den er jeg med på når det gjelder han. Alltid sett på han som en indianer med mye smerte, selv om jeg veit at han ikke er det.

Davy Vain synes jeg stort sett høres ut som han er midt i en orgasme og det synes jeg passer musikken veldig bra. Han er også en solid vokalist, som faktisk synger like bra live i dag som han gjør på debutskiva.

Marken wrote:
Og versene på Distance Of Love minner meg også om The Cult.

Aldri tenkt på, men skal prøve å høre etter det neste gang jeg spiller låta.

Marken wrote:
Og Danny West spiller også litt på nyskiva. Ifølge bookleten spiller han på Solid Gold, ei låt han også har vært med å mekke, ser det ut til. Brukbar den.

Sorry. My bad. Leste ikke i coveret før jeg svarte, bare tok det på dårlig husk. Danny West var med til Europa på forrige turneen. Altså ikke den siste, men den før der og spilte dritfett. Når noen ropte "Where is Danny West?" sist på Elm, var det en i bandet som svarte "He's Drunk" og det hørtes ut som de muligens hadde parted on bad terms utifra det, men vanskelig å si. Legger ihvertfall merke til at han ikke er med så mye på nye skiva. Refrenget på Solid Gold er konge og når det først sitter, kommer resten av låta snikende etter Smile

Marken wrote:
Cindy er forresten ei låt som gjør at jeg tenker på Tokyo med Dirty Looks. Ikke at de ligner veldig mye, men litt samme type låt. Lukter party lang vei.

Og i og med at det er en av dine absolutte favorittlåter, får VAiN gutta ta det som et Solid Gold kompliment fra Marken!Smile
Refrenget starter muligens på samme tona og gir samme harmoni, ellers er det vel bare partyfaktoren jeg merker meg av likheter der, men uansett kult.

Marken wrote:
Etter 7-8 runder er ikke firer'n lenger svak, men helt grei. Treasure Girl irriterer meg derimot noe jævlig. Terningkast 1 til den.
Skiva vokste, og vokser fortsatt, voldsomt for meg og. Vet ikke om du får jobba'n helt opp til en 6er, men fra å være rimelig lunka til hele bandet til nå å ha jobba skiva opp på en solid firer + at den muligens inneholder årets låt for deg, må jo være bra. Vil tippe du får den opp på en 5er tilslutt.

Marken wrote:
Men hvor blir det av Within_Temptation? Han må da ha noen meninger om Enough Rope.

Har sett at han har det på Facebook. Der ser det også ut som han er en tur i USA. Mulig det er derfor det er stille fra han her, men håper han dukker opp snart. Hadde gleda meg til å høre hva han synes også.

Marken wrote:
Er Steven Adler en bra trommis? Synes han spiller tøft på Cindy og Worship You.

Det er vel delte meninger om det. Rusmisbruket hans har jo gitt han et par slag i de senere år, så aner ikke hvor bra han spiller nå lenger. Han har heller aldri hatt den beste inebygde metronomen, men jeg har alltid digga den litt løse og allikevel beinharde spillestilen hans.
Appetite For Destruction adde ikke vært halvparten så kul med en annen trommis og med f.eks dritkjedelige Matt Sorum, hadde skiva vært helt ødelagt. Jeg synes han spiller møkkafett på låtene på den nye Vain skiva, som ble gjordt på tidlig 90 tallet, men veit også at Davy sleit noe jævlig med han. Steven's rusmisbruk hadde allerede da gått over stokk og stein, var jo derfor han fikk fyken fra GNR, så han var visst rimelig ustabil.
Davy nekta og gi'n fri fordi han var dårlig og Steven ble dratt på øving og måtte spille uansett form... glad jeg ikke var med i det bandet, men fy faen for noen fete låter de hadde.
Har en live booteg på DVD med Roadcrew fra Lilelight i NYC i 1992 og det låter sinnsykt fett. Tror de 3 Roadcrew låtene fra denne skiva er med der.
Det finnes noen andre også, som er gitt ut på tidligere VAiN skiver.

Minner meg på at jeg må se den igjen:-)

Marken wrote:
HAD wrote:

Har trua på at du liker denne - Part I.

Har trua på at alle som liker noe i sjangeren liker denne Happy

Marken wrote:
Lynchomaniac wrote:
Marken wrote:

Nei takk. Har hørt et par Coldplay-låter, og det var jaggu ille.

Sjekk denne, Lyncho:

http://www.youtube.com/watch?v=9U2h42a0d1Q

Coldplay my ass! Marken var ikke særlig imponert over bandet før sisteskiva han heller, så give it a chance Lyncho!

Her er forresten Walk Away, Marken. Det er den siste innspillingen de gjorde til Roadcrew og låta er bonustrack på Japan utgaven av nye skiva
http://www.youtube.com/watch?v=0QMVzFh2_rw&feature=related
Marken

PostPosted: Fri Dec 02, 2011 6:07 18    Post subject: Reply with quote

Det får'n si! Artig og interessant å lese postene dine, Saxx.

De fire du nevnte er mine favoritter, ja. Solid Gold og tittellåta er jevngode. Balladen og Distance Of Love er svake, mens de resterende tre er ok. Det er ståa foreløpig.

Walk Away synes jeg ikke var all verden, men merker at jeg har fått jævlig sansen for vokalen til Vain. Takla den ikke helt tidligere, men det har tydeligvis vært en tilvenningssak for min del.
JonathanSaxx

PostPosted: Sat Dec 03, 2011 4:47 16    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
Det får'n si! Artig og interessant å lese postene dine, Saxx.

De fire du nevnte er mine favoritter, ja. Solid Gold og tittellåta er jevngode. Balladen og Distance Of Love er svake, mens de resterende tre er ok. Det er ståa foreløpig.

Walk Away synes jeg ikke var all verden, men merker at jeg har fått jævlig sansen for vokalen til Vain. Takla den ikke helt tidligere, men det har tydeligvis vært en tilvenningssak for min del.

Takk skal du ha! Har jo vært fan siden '89. Jeg vil anslå at ihvertfall Greener kommer til å vokse for deg. Det gjorde den ihvertfall for meg. Triple X og Vain satt med en gang her, så usikker på om du finner ut av dem.

Jeg digger Walk Away, men er også helt enig med gutta i at den ble bonustrack. Jeg synes den er bedre enn de låtene jeg synes er svakest på skiva, men i og med at det er en gammel innspilling og den inke er like sterk som de andre gamle innspillingene, er det en perfekt bonustrack.

Jeg har digga vokalen til Davy siden første gang jeg hørte den, men merker meg at folk som ikke kicker helt på bandet stort sett lister at de ikke helt fikser syngemåten. Det kan jeg godt forstå. Det er en spesiell stil å synge på, som tar mye plass i lydbildet. Jeg har alltid digga vokalen, men hender faktisk innimellom at selv en blodfan som meg blir litt sliten av den å må høre noe annen musikk i mellomtida. Sjelden jeg hører hele backkatalogen i ett strekk, for å si det sånn, men nå er det vel strengt tatt sjelde. Jeg hører backkatalogen med noe band i ett strekk.

Synes det er kult at du har gått fra å ikke fikse syngestilen helt, til å digge den. Tror det er første gangen je har hørt om. Hos de fleste virkeer det som den enten sitter eller ikke sitter fra første lytt også forblir det sånn.
JonathanSaxx

PostPosted: Sat Dec 10, 2011 11:49 11    Post subject: Reply with quote

VAiN skiva har fått hvile litt etter den fantastiske Motorhead konserten på Sentrum, men idag var det på tide å ta den fram igjen.
Kaffe, frokost og VAiN etter 12 timers søvn og før julegaveshopping. Perfekt morgen!

Konstaterer at skiva fortsatt sitter like bra og at det var digg å få hørt litt på den igjen.

Noen flere som har fått skiva i hus siden sist?
Hva tycks?

Noen flere låter som har vokst på deg, Marken?
Conroy Bumpus

PostPosted: Sat Dec 10, 2011 7:59 19    Post subject: Reply with quote

Har bestilt "Enough Rope" nå pga. den voldsomme entusiasmen i denne tråden.
Slengte med de to første skivene au.

PostPosted: Sat Dec 10, 2011 11:40 23    Post subject: Reply with quote

Har den på lista over skiver som skal bestilles i 2012, når alt av julegaver, flybilletter o.l. er ute av verden.

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 3:50 15    Post subject: Reply with quote

Fett! Regner med dere blir fornøyde begge to!Smile
De to første? No Respect er den første, men er det All Those Strangers eller Move On It du regner som nr. 2? (ATS r jo egentlig 2. Skiva, men blei ikke gitt ut ofesiellt før for noen år siden...)

Noen andre som har fått skiva i hus og har synspunkter?
Marken

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 4:04 16    Post subject: Reply with quote

JonathanSaxx wrote:

Nei, egentlig ikke. Kun spilt skiva to-tre runder siden siste post, og den holder seg fortsatt på en grei firer.
Conroy Bumpus

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 4:10 16    Post subject: Reply with quote

JonathanSaxx wrote:
men er det All Those Strangers eller Move On It du regner som nr. 2? (ATS r jo egentlig 2. Skiva, men blei ikke gitt ut ofesiellt før for noen år siden...)

ATS. Jeg gikk ut fra pollen i denne tråden.

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 9:02 21    Post subject: Reply with quote

Marken wrote:
JonathanSaxx wrote:

Nei, egentlig ikke. Kun spilt skiva to-tre runder siden siste post, og den holder seg fortsatt på en grei firer.

Da er det bare å høre mer:-)))
JonathanSaxx

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 9:08 21    Post subject: Reply with quote

Conroy Bumpus wrote:
JonathanSaxx wrote:
men er det All Those Strangers eller Move On It du regner som nr. 2? (ATS r jo egentlig 2. Skiva, men blei ikke gitt ut ofesiellt før for noen år siden...)

ATS. Jeg gikk ut fra pollen i denne tråden.

Awright! No Respect er den store skiva dems og den som jevnt over får best kritikker. En av mine absolutte favorittskiver igjennom tidene. All Those Strangers er veldig lik i utrykket og lydbildet, den har også en del skikkelig bra låter, men når ikke helt opp til Enough Rope og No Respect, da den også har 3-4 svakere låter. Allikevel absolutt verdt å ha.

Fade er vel den skiva jeg er mest glad i, etter NR og ER. Den har et litt mer 70 talls lydbilde, med varmere gitarlyd og ikke så mye vreng. Men den inneholder også en del låter som er helt fantastiske... Og ganske mange av dem også.

Ellers er det vel bare On The Line jeg ikke kicka skikkelig på av skivene. Den har voks en del på den tiden jeg har hatt den og som blodfan ville jeg ikke vært foruten den, men veit ikke om jeg hadde vært like blodfsn om det hadde vært den første skiva jeg hørte av bandet, for å si det sånn.

Blir kult å høre hva du synes når skivene kommer i hus!
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum