screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Vain
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vain
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock
View previous topic :: View next topic  

Beste Vain Skive?
No Respect (1989)
80%
 80%  [ 12 ]
All Those Strangers (1991)
0%
 0%  [ 0 ]
Move On It (1994)
13%
 13%  [ 2 ]
Fade (1995)
6%
 6%  [ 1 ]
On The Line (2005)
0%
 0%  [ 0 ]
In From Out Of Nowhere (Davy Vain Solo)
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 15

Author Message
Within_Temptation

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 8:01 08    Post subject: Vain Reply with quote

Da var tiden kommet for en poll om tidenes beste glam-band, Vain Exclamation

Tar med All Those Strangers likevel om den aldri har blitt utgitt offisiellt, regner med at folk som liker bandet har denne skiva i samlingen uansett.

Etter Move On It ble Vain mer et solo band for vokalist Davy Vain før fire av de fem original medlemmene gjenforentes og ga ut On The Line.

Det kan nevnes at Davy Vain og Steven Adler (Guns N`Roses) spillte sammen i Roadcrew mellom All Those Strangers og Move On It, desverre kom det ut kun en sang fra dette samarbeidet, Whisper fra nevnte Move On It.

Har noen demo-taper av Vain hjemme, og kan fortelle at mange av Vains desidert beste sanger desverre aldri har blitt utgitt, noe som er intet mindre enn en skandale.

Stemmer selv No Respect som er tidenes beste debut uansett sjanger, må legge til at All Those Stranger også holder meget høy kvalitet.

So then..........hva mener folket?

Back to top
View user's profile Send private message
Dick Hardy

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 9:09 09    Post subject: Reply with quote

Har debuten på vinyl. Den er knall. Kan vel ikke stemme når jeg ikke er i besittelse av flere.

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 11:59 11    Post subject: Reply with quote

Dick_Hardy wrote:
Har debuten på vinyl. Den er knall. Kan vel ikke stemme når jeg ikke er i besittelse av flere.

Jepp, har også kun debuten, men jeg stemmer alikevel for jeg nekter å tro at de klarte å overgå denne....
And always a beer will do it
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hateyou

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 12:05 12    Post subject: Reply with quote

No Respect. Fy faan, for ei skive.
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Within_Temptation

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 12:35 12    Post subject: Reply with quote

HAD wrote:
Dick_Hardy wrote:

Jepp, har også kun debuten, men jeg stemmer alikevel for jeg nekter å tro at de klarte å overgå denne....

Sunes faktisk at ATS er nesten like bra som debuten.

Har desverre ikke fått tak i den med optimal lyd ennå.

Meget spesiell men veldig bra stemme på Davy Vain.

Av sangene som ikke ble utgitt kan Cindy nevnes som en av de aller beste, pussig at de ikke fikk med denne på ATS.
Back to top
Lynchomaniac

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 12:40 12    Post subject: Reply with quote

Har bare hørt No Respect, Move On It og Fade av disse var No Respect best! Husker også at selv om jeg syntes skiva var ganske så bra, så var hype'n i overkant stor i forhold til nden "klassiker-status" skiva har fått! Skal legges til at det begynner å bli forsvinnende lenge siden jeg har hørt skivene

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
Affen

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 1:34 13    Post subject: Reply with quote

Har kun No Respect og Fade, så avstår fra å stemme enda. Debuten er bra, men har ikke tatt sånn av på den som WT og enkelte andre. Mange bedre band i sjangeren...

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 1:51 13    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Har kun No Respect og Fade, så avstår fra å stemme enda. Debuten er bra, men har ikke tatt sånn av på den som WT og enkelte andre. Mange bedre band i sjangeren...

Du står fritt til å nevne eksempler Affen, det går bra om denne tråden sklir ut som alle andre tråder serru Wink

Det som jeg mener skiller Vain fra andre band i sjangeren er at de ikke kom fra L.A, og sånn sett har en helt annen sound enn band som feks L.A Guns , Faster Pussycat som jeg er helt sikker på at du kommer til å nevne.

Nå var vel også de to nevnte her mer Sleaze enn Glam så.......
Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 2:32 14    Post subject: Reply with quote

Et av mine favorittband så her har jeg mye å si Smile

Poll er egentlig unødvendig da alle kommer til å si No Respect. Det er alltid den som vinner. Ikke bare er det en veldig god skive, den solgte også betydelig mer enn de andre platene og den hadde uansett vunnet bare fordi flere har et forhold til den.

NO RESPECT er en av tidenes debuter og har vært min favorittskive med VAiN i mange år, helt til jeg plutselig gikk litt lei. No Respect inneholder 3 svake låter. Smoke & Shadows er helt bortkastet og man lurer på hvorfor denne er inkudert når perler som Deliver The Passion og spesiellt No Tears For You aldri har blitt spilt inn ordentlig men kun eksisterer som demoer.
1000 Degrees og Without You er en smule bedre, men velger og putte de i throwaway kurven de også da de ikke når helt opp. Resten av plata er helt optimal låtskriver og fremførelsesmessig. Desverre høres den veldig datert ut i dag og dette skyldes mye den typiske 80 talls BIG GUITAR produksjonen. Har man et forhold til bandet fra før, eller er helt hekta på 80's ting kan denne skiva funka, men om jeg skulle fått noen interessert i VAiN i dag hadde jeg ikke spilt denne.

ALL THOSE STRANGERS er en ganske svak affære etter min mening. Den har et par skikkelig gode låter i Love Drug, Looking Glass, Far Away og Here Comes Lonely og Planet's Turning og noen helt ok låter, men Shooting Star, It's Too Bad, Do You Sleep With Strangers og Shouldn't Cry er skikkelig bak mål. Wake Up og Freak Flag kunne også trengt litt mer jobb.
For meg fremstår det som at den høye stausen denne skiva har fått er nettopp fordi den aldri blei utgitt og at det er den eneste andre VAiN skiva med samme 80's produksjon. Ellers sliter den både med litt laber låtskriving og også det at skiva i sin helhet er mye treigere enn oppfølgeren. Det er få ting som gjør seg så dårlig som treige kjedelige låter etter min mening...... Plata er allikevel bedre enn det meste andre i denne sjangeren altså. Vi snakker om et av favorittbanda mine her, så jeg liker alt men prøver her og skille mellom gull og diamanter Smile

MOVE ON IT er pr i dag min favorittskive med VAiN. Ikke bare gode låter der heller, men veldig mange av dem. I tilegg har den en litt nyere produksjon som høres frisk og fin ut den dag i dag. Som trådstarter skrev spilte flere av gutta i VAiN med Steven Adler fra GNR i bandet Roadcrew før denne skiva. VAiN hadde mistet platekontrakten sin, ATS skulle aldri bli gitt ut, Steven hadde fått sparken fra GNR men hadde fortsatt et stort navn i bransjen på den tiden. Desverre kom aldri Road Crew skiva for det kunne blitt den beste VAiN skiva noensinne. Cindy er en av de absolutt beste låtene de har skrevet. Live gjorde de også en KJEMPEVERSJON av Hendrix Voodoo Child (ogf jeg som egentlig hater Hendrix, men de fikk det til å høres ut som en VAiN original)... de hadde også 1 eller 2 andre låter som var like kule som Cindy, men som ikke blei gjort demoer på (kan høres på Roadcrew live at the Limelight in NYC DVD bootlegen). Har banna mye over at den skiva ikke kom, gitt.
Ellers er det ikke riktig at kun Whisper fra Roadcrew blei brukt siden. Om jeg ikke husker feil er det flere låter på move on it fra roadcrew (les i coveret etter hvilke låter Steven Adler spiller trommer på. Det er Roadcrew innspillingene!) Det er også minst 1 sang på Fade fra Roadcrew.
Vel nok om det... Den beste låta på MOI er uten tvil Ticket Out'a Here
, som er en tidløs rockeperle! Whisper er også møkkbra. Selv liker jeg også Breakdown, Planets Turning osv godt. Denne plata reddet meg i en tid da det bare kom drittmusikk og jeg vil alltid huske den feelinga jeg hadde da Davys stønne vokal spruta ut av høyttalerne hjemme i stua etter at jeg hadde brukt 350,- på å kjøpe denne skiva på import (tror det var den, eller var det Fade som var så dyr, men samma det)

FADE er en forferdelig lett plate og forholde seg til. Det er nemlig ingen "ok" låter der. Enten er de inni gamperæva finger'n opp i anus dødsbra, ellers er de inni gamperæva to fingre i anus driiiitdårlige. Den største forskjellen fra denne og tidligere skiver er at fuzzen er skrudd ennå mer ned på gitarene (litt i meste laget egentlig) og man ender med en mer sånn hippie-rock vibb på det som et resultat av dette. Men uansett, når Davy setter i gang med stemmen og kjempelåtene sine er man faen ikke i tvil om at man vil få en fin kveld. Første låta her, Holding On, er helt kanon. Dette er en gammel låt som var gjort demo på før første skiva. Da het den Holding On For Love og for folk som er interessert i å høre den i No Respect versjon er det bare å laste ned demoer. Av en eller annen grunn har de funnet det for godt og spille inn Shooting Star fra uutgitte All Those Strangers en gang til her. Merkelig da låta ikke er spesiellt god i det heletatt, men men. Quick Step To Love er derimot en av de aller beste VAiN låtene. Dee Dee, Voyeurism, Layin' Low og Can't Get Back (tror det er en av de 3 siste der eller fler som er Roadcrew)

De låtene som ikke er bra, i tilegg til Shooting Star, er Powder Blue, Languish og Hollow And Spun som alle er særdeles treige og høres ut som de sliter med heroin... selv om det aldri har vært sånne rykter om Davy.

IN FROM OUT OF NOWHERE er labla Davy Vain, men den høres akkurat ut som en VAiN skive. Trommisen på plata er Louie Senor som var med på Fade (som var gitt ut under navnet Vain). Bassisten er VAiN bassisten, Ashley Mitchell , som er eneste medlemmet som har vært med hele tiden og mot slutten av innspillingen blei også gitarist Jaime Scott med igjen. Beslutningen om å allikevel gi ut denne plata som Davy Vain og ikke VAiN ble tatt for å slippe og spille hele back katalogen hver gang de spilte live. Da kunne de dra fram en og annen låt fra No Respect som en ekstra bonus i stedet for at publikum forventet seg alle hitsa. Plata er desverre ikke allverden. Åpningslåta Push Me Over er en klassisk VAiN hit av dimensjoner og kunne like godt vært på første skiva. Sugar Shack er mye i samme gate og veldig god den også. Det rareste med skiva er kanskje at siste "låta" Capsule er et av de kuleste riffene på plata, også er det bare det...... 1 riff før plata er over. Snodig at de ikke lagde en låt av det. Ellers hører man godt at Jaime Scott er tilbake i låter som Electric der hans 1 og 1 lys tone riff (som blandt annet gjorde Who's Watching You og flere av låtene på No Respect) funker som faen. Denne plata sliter også med mange treige og sakte låter, heldigvis er mange av de MYE bedre enn de treige låtene på Fade, men plata kunne unektlig vært mye sterkere med 2 - 3 Push Me Over til. Er vel ingen direkte dårlige låter her, men litt anonym blir plata uansett....... dessuten, når man bare gir ut en skive hvert 5 år burde det være litt bedre enn denne....... selv om det fortsatt er bedre enn det meste annet i samme sjanger da Smile

ON THE LINE er reunion skiva. Kun trommisen fra første skiva er ikke lenger med, og det vil i praksis egentlig bare si at gitarist Danny West har blitt med igjen, men kan det selges som en reunion gjør man jo det. Denne plata er omtrent like god som In From Out Of Nowhere. Drag Me er en kongelåt av dimensjoner og uten tvil skiva's beste. Åpningskuttet Running On Empty er også helt kanon. Tittelkuttet, On The Line, er også svært bra........ og det var egentlig det som utmerker seg som spesieltl bra på denne skiva. Resten er veldig anonymt og sakte. Jeg blei litt skuffa over denne skiva, husker jeg. Danny West var liksom uten tvil rockeren i VAiN, så å få tilbake han, selv om Davy uansett skriver låtene, var jeg sikker på at kom til å sette en liten boost på tempoet igjen også. Nå hadde vi jo allerede fått igjen 1-note-riffa til Jaime på forrige skive. Så og oppdage at låtene her går like sakte og at 1-note-riffa også mangler skuffet. De 3 låtene som er bra er inni gamp... osv.... BRA og det er også mulig jeg har oversett en og annen annen låt som kan være bra her, men i det store og det hele er ikke denne verdt mer enn de 99,- de spør etter på cdon.com

Sånn, der kjedet jeg nok ræva av enkelte, men forhåpentligvis var det noen som fant deler av dette interessant også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg enkelt og greit kjøpt platene i den rekkefølgen de er gitt ut.

Kan også nevne at Davy eier sitt eget studio, at alle de seinere VAiN skivene er spilt inn der, at alt utstyret i studioet er analogt + at han har produsert en av de store skivene til Death Angel eller Dark Angel (den av de som kom fra San Fransisco)

Sånn! Smile
Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 2:35 14    Post subject: Reply with quote

Within_Temptation wrote:
Av sangene som ikke ble utgitt kan Cindy nevnes som en av de aller beste, pussig at de ikke fikk med denne på ATS.

Cindy var ikke skrevet når andre skive blei gjort. Den blei skrevet til Roadcrew
Back to top
Affen

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 3:31 15    Post subject: Reply with quote

Within_Temptation wrote:
Affen wrote:

Du står fritt til å nevne eksempler Affen, det går bra om denne tråden sklir ut som alle andre tråder serru Wink

Tja, syns f.eks både Every Mother's Nightmare, Spread Eagle og Salty Dog har gitt ut bedre skiver enn No Respect, og innen nogenlunde samme musikalske landskap. Og selvfølgelig de større bandene, som Poison, L.A. Guns, Faster Pussycat, Guns n' Roses, etc.

@JonathanSaxx: Dæven så mye du skreiv! Skal lese det når jeg kommer hjem. Får ikke konsentrert meg om så lange innlegg når kundene popper inn og avbryter meg hele tida Smile

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 7:22 19    Post subject: Reply with quote

Shocked

Kudos til Jonathansaxx............ Exclamation

Vi har ikke samme favoritt sanger ser jeg Wink
Men, jeg har da vitterlig en demo-kassett her med Vain som jeg mener ble spillt inn før ATS med Cindy på...........hmmmm......
Må høre med Davy himself om dette stemmer eller ikke.

Igjen mr Saxx, kudos for bra post!!!!!
Back to top
Affen

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 10:00 22    Post subject: Reply with quote

Within_Temptation wrote:

Jepp, samme her! Fikk satt meg ned å lest den nå, og innser at jeg må høre mer på Vain. Særlig Fade, som jeg har, men aldri har hørt Embarassed

PostPosted: Wed Mar 12, 2008 4:14 04    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Within_Temptation wrote:

Jepp, samme her! Fikk satt meg ned å lest den nå, og innser at jeg må høre mer på Vain. Særlig Fade, som jeg har, men aldri har hørt Embarassed

Applaus til Saxx ja - bra greier - skylder nok Vain å høre mer på dem...

Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Wed Mar 12, 2008 12:37 12    Post subject: Reply with quote

Takk skal dere ha!
Hele posten bare rant ut... blir jo innimellom sånn når man skriver om ting man liker.

Det er mulig du har rett i at Cindy var skrevet før ATS, men jeg tviler sterkt. Jeg har alltid hørt at denne var skrevet til Road Crew og av de demoene jeg har er det samme lyden på Cindy som på de andre Road Crew låtene, mens det er betydelig dårligere lyd på de demoene som blei gjort før første skiva

Men jeg har 2 forskjellige versjoner av Cindy da, så kanskje....

Uansett, om du prater med Davy så spør. Han svarer aldri meg. Og om du klarer å få skyti inn om det er noen mulighet for at No Tears For You kan få den ordentlige innspillingen den fortjener, hadde jeg synes det hadde vært utrolig fett og høre hva han svarer.

WT - Hva er dine favorittlåter fra hver skive? Du behøver jo ikke gjøre noe dybde analyse om du ikke har tid eller lyst, men hadde vært gøy og vite hvilke du synes er best, siden du ser ut til å være omtrent like lidenskaplig opptatt av dette bandet som meg Smile
Back to top
Within_Temptation

PostPosted: Thu Mar 13, 2008 8:07 08    Post subject: Reply with quote

@ Mr Saxx:

Oi, hvor skal jeg begynne!?

Jeg liker både No Respect og All Those Strangers i sin helhet, glimrende skiver begge to.

Jeg er meget svak for Without You og 1000 Degrees fra N.R som du ville ha i throwaway kurven Wink
Mener personlig at det ikke er en eneste svak låt på N.R Exclamation

Om jeg måtte velge bort en sang på N.R, ville jeg tatt bort avslutningslåta Ready, sunes den er litt malplasert sånn rett etter nydelige Without You, den kunne vært plasert litt tidligere på skiva, før Icy og nevnte Without You.
Men, det får da være måte på hva en skal klage på ikke sant!? Wink
Sammen med Appetite skiva til Guns N`Roses er dette uten tvil en av tidenes debut skiver. FAEN for ei skive dette er Exclamation

Favoritt sanger fra ATS er Love Drug, Shooting Star, Its Too Bad, Far Away, Here Comes Lonely, Shouldent Cry og Do You Sleep With Strangers..........men, som sagt, sunes skiva er helt fantastisk og skulle gjære hatt den med optimal lyd.

Jeg har en flexi 7" med Far Away på, denne var med i Kerrang, og det er, om jeg husker riktig, en helt annen versjon enn den på ATS skiva.

Hva skal en si om Move on it da?
Betalte dyrt for denne da jeg fant den i Trondheim husker jeg, Import-skive selvfølgelig.
Ble ikke så veldig imponert over den egentlig, var vel bare Whisper som skilte seg ut.
I dag sunes jeg det er en jevn, ok skive, men holder langt på nær N.R eller ATS kvalitet......Whisper er fortsatt favoritt-låta.

Fade likte jeg bedre, sanger som Quick Step To Love og Layin`Low er helt enestående!
Liker også Powder Blue meget godt, Davy Vain er som skapt til å synge ballader/rolige sanger..det er så det går kaldt nedover ryggen på meg til tider Embarassed

On The Line er den skiva jeg har spillt desidert minst fra Vain katalogen.
Den var ok, men ikke mer........hadde nok alt for høye forventninger ettersom dette var en "reunion-skive", lenge siden jeg har spillt den nå, lurer på om det blir en Vain kveld i kveld Smile

Av ikke utgitt materiale må selvfølgelig No Tears For you og Cindy nevnes, det er flere som jeg ikke kommer på i farten Embarassed
Har som sagt en demo-tape liggende, men har desverre ikke kassettspiller lengre, så jeg har ikke fått spillt den på lange tider.
Da jeg sjekket en bootleg cd i går, fant jeg faktisk Cindy sammen med demoer fra No Respect.....regner med at de er spillt inn me lang tids mellomrom, men skal selvfølgelig spørre Davy om dette a.s.a.p.

Sitter på jobb akkurat nå, så jeg må desverre hoppe over In From Out Of Nowhere i skrivende stund, kan dog nevne at Push Me Over er favoritt låta.
Fikk faktisk skiva tilsendt av Davy himself, signert av hele bandet, hadde litt kontakt med sjefen sjøl før serru.

Bottomline: Vain er er jævli bra band Exclamation

Cheers Jonathan Drinking Beer
Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Thu Mar 13, 2008 12:42 12    Post subject: Reply with quote

Heyyyy! Thanks for kul post! Da er vi i gang, vøtt:-)
Hvordan har det seg at du hadde kontakt med Davy og når var dette?
Mailet du han bare på hjemmesida eller var det på annen måte.

Selv har jeg sendt et par mailer til sida. Den siste var for å høre noen detaljer rundt Englandsgiggene de hadde i fjor eller forfjor, da jeg hadde tenkt meg dit. Må si jeg blei ganske skuffa når jeg ikke fikk noe svar den gangen også dumpa det inn noen regninger jeg ikke hadde regna med, så da blei det ikke noen englandstur på meg allikevel. Etter det har jeg ikke giddi å ta kontakt, men er jo fortsatt fan for faen! Smile

Within_Temptation wrote:
@ Mr Saxx:

Oi, hvor skal jeg begynne!?

Jeg liker både No Respect og All Those Strangers i sin helhet, glimrende skiver begge to.

Jeg er meget svak for Without You og 1000 Degrees fra N.R som du ville ha i throwaway kurven Wink
Mener personlig at det ikke er en eneste svak låt på N.R Exclamation

Om jeg måtte velge bort en sang på N.R, ville jeg tatt bort avslutningslåta Ready, sunes den er litt malplasert sånn rett etter nydelige Without You, den kunne vært plasert litt tidligere på skiva, før Icy og nevnte Without You.
Men, det får da være måte på hva en skal klage på ikke sant!? Wink
Sammen med Appetite skiva til Guns N`Roses er dette uten tvil en av tidenes debut skiver. FAEN for ei skive dette er Exclamation

Vel, synes ihvertfall det er bra at du trekker fram en av dine "gull låter" blant alle "diamantene" du også. Om du bare hadde sagt at hele skiva er perfekt hadde det jo blitt litt lite å henge seg opp i Smile

Er enig med deg at Ready blir litt rar etter Without You. På den ene siden synes jeg det er tøfft at de avslutter med en skikkelig rocker, så ikke skiva går ut med en ballade liksom. På den andre siden så er Ready mer rock'n'roll enn noen av de andre låtene på skiva og sånn sett stikker den seg også ut litt.

Jeg har dog valgt og legge skylda på Without You, mens du velger Ready.

Selv har jeg alltid synes Ready burde åpnet konsertene. Ikke fordi det er den beste låta, men fordi reffrenget "I got a feeling that I'm ready for you, are you ready for me" med riktige håndbevegelser og entusiasme er et perfekt publikumsfrieri og starte en konsert med. Hadde de så gått rett derfra og over i Secrets, som de pleide og starte med, hadde de fått publikumsfrieriet også rett over i en uberhit.

Mene men.... det skjedde altså ikke.

Må forøverig kommentere at jeg er overraska over at du liker Smoke & Shadows. Du er hittil eneste VAiN fanen jeg har møtt som ikke setter den nederst på lista av godlåter fra NR

Within_Temptation wrote:
Favoritt sanger fra ATS er Love Drug, Shooting Star, Its Too Bad, Far Away, Here Comes Lonely, Shouldent Cry og Do You Sleep With Strangers..........men, som sagt, sunes skiva er helt fantastisk og skulle gjære hatt den med optimal lyd.

Jeg har en flexi 7" med Far Away på, denne var med i Kerrang, og det er, om jeg husker riktig, en helt annen versjon enn den på ATS skiva.

Er ikke så værst lyd på min versjon av ATS, men den er jo ikke optimal den heller. Sikkert samme kvaliteten som du har på din.

He he... her legger jeg merke til at du ikke nevner Looking Glass som en av favorittene og det tenkte jeg med en gang at du ikke kom til å gjøre når du plukka ut Ready som svakere låt på NR Smile Looking Glass er jo denne skiva's Ready. Den kommer sist, er kjappere og enklere enn resten og ligner litt i strukturen også.

Mens Love Drug helt klart er denne skiva's Secrets.

Ellers ser det ut som du liker mer av de rolige låtene enn meg og da er det jo ikke så rart at du digger denne skiva, mens jeg synes den er litt so-so.

Har den Kerrang flexien jeg og, men har ikke turt og spille den på lenge. Huska ikke at det er en annen versjon. Da må den jo spilles igjen snart

Within_Temptation wrote:
Hva skal en si om Move on it da?
Betalte dyrt for denne da jeg fant den i Trondheim husker jeg, Import-skive selvfølgelig.
Ble ikke så veldig imponert over den egentlig, var vel bare Whisper som skilte seg ut.
I dag sunes jeg det er en jevn, ok skive, men holder langt på nær N.R eller ATS kvalitet......Whisper er fortsatt favoritt-låta.

Det er mange som blei skuffa over Move On It. Grunge hadde jo begynnt å komme og da VAiN ga ut en skive uten 80's produksjon på gitarene var det mange glam/sleaze fans som blei skuffet. Jeg tror mye av grunnen til at mange (ikke nødvendigvis du ass) ikke digger denne skiva from heels to eternity skyldes nettopp skuffelsen over gitarproduksjonen ved første gangs høring. Har ihvertfall et par kompiser som brukte 10 år på å ta opp denne skiva på grunn av det.... også er den jo bare driiiiiiitbra!

Hvorfor liker du ikke Ticket Outta Here?

Sånn jeg ser det er det den som er nærmest de første skivene. Søt og fin tekst, jævlig god vokalmelodi, men det er jo først og fremst det magiske gitarriffet som bærer låta. Nå blei jeg veldig overraska ass.

Ellers er jeg enig i at Whipser kanskje er den nest sterkeste, men jevnt over er dette en veldig god skive etter min mening.

Within_Temptation wrote:
Fade likte jeg bedre, sanger som Quick Step To Love og Layin`Low er helt enestående!
Liker også Powder Blue meget godt, Davy Vain er som skapt til å synge ballader/rolige sanger..det er så det går kaldt nedover ryggen på meg til tider Embarassed

Her sitter jeg med en snikende følelse av at jobben din har krevd sitt og du ikke har fått skrevet ordentlig om Fade. Har jeg rett? Det kan da ikke være bare 3 låter du liker på skiva vel? ...... i såfall blir jeg svært bekymret over ditt forhold til Move On It, hvis du likte denne bedre Shocked

Av de du nevnte der er det bare Powder Blue jeg ikke liker, men den liker jeg virkelig ikke heller ass..... og jeg har prøvd. Holding On MÅ du vel nesten bare like. Det er jo en NR låt egentlig.

Within_Temptation wrote:
On The Line er den skiva jeg har spillt desidert minst fra Vain katalogen.
Den var ok, men ikke mer........hadde nok alt for høye forventninger ettersom dette var en "reunion-skive", lenge siden jeg har spillt den nå, lurer på om det blir en Vain kveld i kveld Smile

Hadde VAiN dag på jobben i går og spilte både denne In From Out Of Nowhere og flere av de andre da. Denne var svakere enn jeg husket desverre. Hadde nok for høye forhåpninger jeg også da det jeg har savna mest med VAiN de siste årene er flere up-tempo låter og jeg trodde Danny West skulle bidra der.

Men for deg som liker de sakte låtene godt, hva er ditt problem med denne skiva?

Within_Temptation wrote:
Av ikke utgitt materiale må selvfølgelig No Tears For you og Cindy nevnes, det er flere som jeg ikke kommer på i farten Embarassed
Har som sagt en demo-tape liggende, men har desverre ikke kassettspiller lengre, så jeg har ikke fått spillt den på lange tider.
Da jeg sjekket en bootleg cd i går, fant jeg faktisk Cindy sammen med demoer fra No Respect.....regner med at de er spillt inn me lang tids mellomrom, men skal selvfølgelig spørre Davy om dette a.s.a.p.

Faen, trodde jeg hadde med meg demoene også på iPoden og hadde tenkt å liste låter så vi kunne sammenligne og se om vi har noe den andre ikke har, men ser at jeg bare har giddi å ha Cindy der....... Blir litt slitsomt med demolyd på iPoden, så er sikkert derfor.

VAiN er et band som stort sett planka øvingslokale versjonene i studio, så demoene av låter som seinere har blitt utgitt er ikke så spennende for meg da det stort sett er helt likt med mye dårligere lyd. Uutgitte ting er derimot veldig interessant.

Av det jeg husker som var bra var det No Tears For You, Deliver The Passion og en til fra før første skiva blei spilt inn også var det Cindy fra seinere. Resten av de uutgitte låtene, Hot Rock osv, skjønner jeg godt at ikke kom over demo stadiet, men de som er bra er faen så bra.

Skrik ut om du får noe svar fra Davy anngående Cindy a! Den blir spilt seint i settet som en Road Crew "hit" på bootlegen og har samme lyd som roadcrew demoene, så jeg er rimelig sikker på at det er en Roadcrew låt, men blir jo moro å få fasiten.

Jeg har en del VAiN DVD bootlegger også. Må innrømme at de ikke er så veldig spennende. Straks NR blei sluppet droppa de alle andre låter enn de som er der + Shooting Star og litt covers + at set-listene nesten alltid er like.

Har dog en fra San Fransisco fra før de fikk platekontrakt med litt andre låter på. Svart/hvitt og jævlig dårlig bilde, men er man fan osv:-)

Within_Temptation wrote:
Sitter på jobb akkurat nå, så jeg må desverre hoppe over In From Out Of Nowhere i skrivende stund, kan dog nevne at Push Me Over er favoritt låta.
Fikk faktisk skiva tilsendt av Davy himself, signert av hele bandet, hadde litt kontakt med sjefen sjøl før serru.

Bottomline: Vain er er jævli bra band Exclamation

Cheers Jonathan Drinking Beer

Gleder meg til å høre om In From Out Of Nowhere og om du får kontakt med Davy kunne du kanskje spurt hvor mange låter som blei spilt inn med Road Crew og om det er noen mulighet for at flere av disse kommer ut siden

VAiN RULES! Smile
Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Mon Mar 17, 2008 1:14 13    Post subject: Reply with quote

Glemte å ta med liste nå også, men av det jeg har av uutgitte låter er det disse som, holder max mål:

1. Cindy
2. Deliver The Passion
3. No tears For You
4. Worship You

Resten, Hot Rock, Ain't Heaven Made osv osv osv.... skjønner jeg godt at ikke er gitt ut siden, men de 4 som er lista over er bedre enn veldig mye av det som er kommet med på skiver
Back to top
Affen

PostPosted: Wed Mar 19, 2008 11:40 23    Post subject: Reply with quote

Har hørt gjennom denuten en del de siste dagene, og holder på med Fade nå. Bra band for all del, men så fantastisk som Within_Temptation og JonathanSaxx vil ha det til, syns jeg ikke de er. En del skikkelig killere på debuten, som f.eks Beat The Bullet, og ikke minst favorittene mine - Who's Watching You og Aces. MEN, det er og et par skikkelig kjedelige låter der; Smoke And Shadows og Laws Against Love, samt en del greie men litt uengasjerende, som åpningslåta Secrets, 1000 Degrees, tittellåta, Down For The Third Time og Icy. (Jada, dere får bare skyte meg...).

Fade virker strengt tatt rimelig lik ang kvalitet. Highs and lows, og en del anonymt. Dessverre blir ikke Vain mer enn et helt ok band for meg. Sorry karer
Smile

PostPosted: Thu Mar 20, 2008 1:10 01    Post subject: Reply with quote

Sitter med mye av samme oppfatning - selv om jeg i all ærlighet skal innrømme at det inntrykket er basert på hva jeg husker av bandet, til tross for at det er forsvinnende mange år siden jeg har hørt noe av dem Exclamation

Som sagt tidligere, skylder jeg dem å høre gjennom diskografien på nytt før jeg gjør meg opp et endelig bilde av hva jeg synes....

Back to top
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum