screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Lynyrd Skynyrd!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Lynyrd Skynyrd!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock
View previous topic :: View next topic  

Skynyrd's beste studioalbum?
(pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd)
52%
 52%  [ 9 ]
Second Helping
23%
 23%  [ 4 ]
Nuthin' Fancy
17%
 17%  [ 3 ]
Gimme Back My Bullets
0%
 0%  [ 0 ]
Street Survivors
0%
 0%  [ 0 ]
Skynyrd's First And... Last
0%
 0%  [ 0 ]
Lynyrd Skynyrd 1991
0%
 0%  [ 0 ]
The Last Rebel
0%
 0%  [ 0 ]
Twenty
0%
 0%  [ 0 ]
Edge Of Forever
0%
 0%  [ 0 ]
Vicious Cycle
5%
 5%  [ 1 ]
Total Votes : 17

Author Message
AOR Guru

PostPosted: Tue May 27, 2008 3:56 15    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at sørstatsrock ikke helt er min greie, så jeg kjenner sjangeren generelt for dårlig. Men ut ifra det jeg har hørt så må jeg si at Lynyrd Skynyrd ikke har falt i smak. Andre band som Molly Hatchet og Blackfoot har låter som jeg har likt. Men trege meg har ikke fått somla meg til å sjekke ut mer av disse enda.
Det var min 50 pence ang. denne saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Affen

PostPosted: Tue May 27, 2008 5:21 17    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:
"Simple Man" er faen meg den beste låta som er laget. Her har Affen kjemperett, og Lyncho kjempefeil.

Helt som vanlig da, mao Cool

PostPosted: Tue Jun 03, 2008 2:05 14    Post subject: Reply with quote

Mangler forresten flg. utgivelser, så om noen har de og vil selge billig, så rop ut!

Studioalbum:
The Last Rebel (93)
Twenty (97)
Edge of Forever (99)

Livealbum:
Southern By the Grace of God (88)
Southern Knights (96)
Lyve from Steel Town (98)

Og samlinger:
Boxed Set (97)
Skynyrd Collectybles (00)

Sjekker her før jeg går til Platekompaniet :P

PostPosted: Tue Jun 03, 2008 10:10 22    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Sigurd wrote:
"Simple Man" er faen meg den beste låta som er laget. Her har Affen kjemperett, og Lyncho kjempefeil.

Helt som vanlig da, mao Cool

That'll be the day Laughing

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eilev

PostPosted: Tue Jun 03, 2008 10:44 22    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:

Genial låt, rett og slett. Kjemper om å være bandets beste av dei eg har hørt, sammen med All I Can Do Is Write About It.
Back to top
View user's profile Send private message
Buttmunch

PostPosted: Tue Jun 03, 2008 11:04 23    Post subject: Reply with quote

Nuthin Fancy. Soleklart!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Affen

PostPosted: Tue Jun 17, 2008 11:42 11    Post subject: Reply with quote

Har skaffa meg The Last Rebel, Twenty, Edge of Forever, og Southern By the Grace of God siden sist jeg skreiv her. Faen for noen gode skiver! Bandet har virkelig holdt jevnt høyt nivå hele veien! The Last Rebel er ei fantastisk låt forresten. Artig å høre at de utvikla et tyngre sound på Twenty og Edge...uten at det på noen måte forandra på bandets særpreg!

Dessuten er det alltid like rørende når puplikum synger all teksten på Free Bird på Southern By the Grace of God. Et stort øyeblikk i musikkhistoria!

PostPosted: Tue Jul 01, 2008 10:05 22    Post subject: Reply with quote

Finnes faen ikke svake låter i dette bandets diskografi! Og hvorfor er det aldri noen som nevner Skynyrd's First And... Last?!? Er jo bare kanonlåter jo! Nei faen, lurer på om ikke vi kan erklære Skynyrd for tidenes beste band, uansett sjanger og tidsepoke. Tidløs musikk!

Now Playing Lynyrd Skynyrd - Things Goin' On

PostPosted: Tue Jul 01, 2008 11:22 23    Post subject: Reply with quote

jævlig bra måte å finne på bandnavn ihvertfall!

"i hate you *slap* " haha

Hege wrote:
Nye utgivelser pleier å være kjipt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MikkelRev

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 12:48 00    Post subject: Re: Lynyrd Skynyrd! Reply with quote

Lynchomaniac wrote:
Bandet har også begått hva jeg skulle mene er en av de 2 kjipeste Rockelåtene noensinne i Sør-Statshymnen Sweet Home Alabama (den andre er Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock'n'Roll om du skulle lure!)
Og akkurat det er grunnen til at jeg aldri har hatt lyst å høre mer av dette bandet.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ShinobiCenyon

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 1:20 01    Post subject: Reply with quote

Fantastisk band. Blackfoot er omtrent like fett, men Skynyrd er et hakk foran for min del.

Jeg har ikke hørt noe særlig annet enn de to første, så jeg avstår fra å stemme. Av de to første liker jeg nok debuten best, dog. Forøvrig må jeg si at "Mean Streets" fra Edge of Forever er en helt fantastisk låt! En av mine favoritter av Skynyrd.
Back to top
knuthulhu

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 7:57 07    Post subject: Reply with quote

"Ikke svake låter" Affen? Her er du jo helt på jordet igjen. Det som har kommet etter at Ronnie tok repern har stort sett vært å glemme, med enkelte unntak. 1973-77 var Skynyrd glimrende, men det er like greit å holde seg unna alt annet de har gjort.
Affen

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 8:00 08    Post subject: Reply with quote

knuthulhu wrote:
"Ikke svake låter" Affen? Her er du jo helt på jordet igjen. Det som har kommet etter at Ronnie tok repern har stort sett vært å glemme, med enkelte unntak. 1973-77 var Skynyrd glimrende, men det er like greit å holde seg unna alt annet de har gjort.

Er du seriøs nå? Har du ikke hørt 1991, The Last Rebel, Twenty, Edge of Forever eller Vicious Cycle? Store skiver uten dødpunkter alle 5! Dessuten er det fullt av godlåter på Skynyrds First...and Last fra '78 og, men det er jo forsåvidt spilt inn tidligere...

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 8:23 08    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
knuthulhu wrote:

Er du seriøs nå?

Kan aldri tro at Knuthulhu var seriøs. Alle vet jo at Lynyrd Skynyrd ALDRI har gitt ut ei svak eller middelmådig låt. Kokko.
torjo

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 8:26 08    Post subject: Reply with quote

Det er bare fjas og fanteri med Knuthulhu. En ordentlig skøyer og sjarlatan er han. Wink
knuthulhu

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 8:35 08    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
knuthulhu wrote:

Er du seriøs nå? Har du ikke hørt 1991, The Last Rebel, Twenty, Edge of Forever eller Vicious Cycle? Store skiver uten dødpunkter alle 5! Dessuten er det fullt av godlåter på Skynyrds First...and Last fra '78 og, men det er jo forsåvidt spilt inn tidligere...

Av en eller annen merkelig grunn har jeg alle skivene bortsett fra Vicious Cycle. Det er tydelig at låtskriveren er borte fra bandet og det høres for det meste middels inspirert ut med standard blues/country basert materiale som framføres mest av plikt. Ikke ei skive over 3 de siste tjue åra, og da er jeg snill.

Edit: et lite Wink til Torjo og Marken

Now Playing Temple of Blood - Overlord
Affen

PostPosted: Wed Jul 02, 2008 8:39 08    Post subject: Reply with quote

Ikke ei skive under 4 på terningen hele karrieren. Seriøst. Fatter ikke hva du snakker om. Låtene på de seinere skivene holder da mål i massevis!? Skynyrd er fortsatt suverent best i sjangeren, og ja, lurer på om de ikke har klatra opp til Nr 1 hos meg og - over Kiss, Cooper, Nugent & Motörhead...jepp, Skynyrd er tidenes beste band!

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 2:33 14    Post subject: Reply with quote

Plukk med deg nyeste nummer av Classic Rock, Affen. Stor Skynyrd-artikkel, og ellers mye stoff om sørstatsrock. Rent staselig.
Affen

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 3:58 15    Post subject: Reply with quote

Snik wrote:
Plukk med deg nyeste nummer av Classic Rock, Affen. Stor Skynyrd-artikkel, og ellers mye stoff om sørstatsrock. Rent staselig.

Dude! Håper de fortsatt har det når lønna kommer, har ikke ei krone nå Confused

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 3:20 15    Post subject: Reply with quote

Har kun hatt en dobbelt vinyl samler med dette bandet. Har likt det godt, men som flere andre her har påpekt har jeg syntes at Blackfoot har vært bedre.
F.eks synes jeg Highway song er bedre en Freebird, selv om førstnevnte er en kopi av sistnevnte, mht til oppbygning og gitarsoloavslutning. Freebird; bevares en bra låt.....men Simple man, og the Smell er nok mine favoritter. Men nå skal det høres mer LS framover. Fikk 3 cder fra LS i dag (play.com 35 kr m/frakt, tror jeg har reklamert for det før på dette forumet, utrolig mye bra 70 og 80 talls for den prisen der). Det var de 2 første oghøStreet Survivors. Selv om jeg har mange av låtene på den samleren skal det bli en del LS framover. Men kommer ikke å stemme før jeg evt har komplett 70 tall.
Back to top
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum