screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Lynyrd Skynyrd!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Lynyrd Skynyrd!
Goto page 1, 2, 3, 4  Next

This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock
View previous topic :: View next topic  

Skynyrd's beste studioalbum?
(pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd)
52%
 52%  [ 9 ]
Second Helping
23%
 23%  [ 4 ]
Nuthin' Fancy
17%
 17%  [ 3 ]
Gimme Back My Bullets
0%
 0%  [ 0 ]
Street Survivors
0%
 0%  [ 0 ]
Skynyrd's First And... Last
0%
 0%  [ 0 ]
Lynyrd Skynyrd 1991
0%
 0%  [ 0 ]
The Last Rebel
0%
 0%  [ 0 ]
Twenty
0%
 0%  [ 0 ]
Edge Of Forever
0%
 0%  [ 0 ]
Vicious Cycle
5%
 5%  [ 1 ]
Total Votes : 17

Author Message
Affen

PostPosted: Sun Jan 27, 2008 11:17 23    Post subject: Lynyrd Skynyrd! Reply with quote

Yeah! Nå er det faen meg på tide med en poll om et av historiens beste band. Fant bare en, noget tvilsom Skynyrd-tråd her, og ingen poll, så da tar jeg på meg ansvaret.

Sørstatenes store stoltheter, større enn Allman Brothers, Molly Hatchet og Blackfoot. Bandet som står bak tidenes beste låt (Free Bird, for de som ikke har innsett det enda). Bandet som har opplevd større nedturer enn de fleste, men likevel står sterk og staut.

Lynyrd Skynyrd!

Jepp, stem ivei, folkens. Og få igang diskusjonen. Hva liker dere best av nyere Skynyrd? Hva syns dere om videoen til Red, White and Blue, hvilken dvd er best etter Free Bird the Movie, etc. C'mon!

Min favoritt må vel bli (pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd), selv om valget er vanskelig med tanke på denne gullrekka...

Vicious Cycle er forbannet frisk og deilig, og den beste siden 70-tallet. That's How I Like It er en av bandets feteste låter!

Ang pollen, tar jeg med Skynyrd's First And... Last selv om det er ei demosamling, for den framstår likevel som et fullverdig album, da ingen av låtene er utgitt før. Endangered Species er akustiske versjoner, og Christmas Time Again er som tittelen tilsir, ei samling med julesanger.

PostPosted: Sun Jan 27, 2008 11:50 23    Post subject: Reply with quote

Det ble pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd men liker de fem første veldig bra. Freebird dvd'en er også koz
Back to top
View user's profile Send private message
Imp y Celyn

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 5:30 05    Post subject: Reply with quote

Har høyrt for lite Lynyrd Skynyrd til å uttale meg. Ikkje heilt einig med Affen i at Freebird er tidenes beste låt, men at den er fantastisk bra er ingen tvil om!
View user's profile Send private message MSN Messenger
torjo

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 8:51 08    Post subject: Reply with quote

Metalion wrote:
Det ble pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd men liker de fem første veldig bra.

Enig med Metalion. Det stod mellom debuten og Street Survivors, men valgte altså debuten.

Et band som antakelig er inne på min topp 25-liste. "Freebird" er nok den beste låta. Nesten i "Stairway To Kashmir"-klasse.
manimal

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 9:51 09    Post subject: Reply with quote

Trivelig band, men ikke noe jeg hører på ofte, blir litt for trivelig. Harmløs musikk, men bra for det.
HAD

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 9:54 09    Post subject: Reply with quote

Joda, de har en del smågromt, men er MILEVIS unna det beste sørstatsbandet noensinne, nemlig BLACKFOOT. Irriterer meg grønn over at Mr Medlocke ikke skjønner hvor han hører hjemme...
And always a beer will do it
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hauepine

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 10:31 10    Post subject: Reply with quote

Jeg har bare de fire første og The Last Rebel. Av disse syns jeg at debuten er klart best, men Second Helping og Gimme Back My Bullets er også veldig bra album. The Last Rebel er ikke så mye å skryte av.
Back to top
Stian

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 11:12 11    Post subject: Reply with quote

Verdens beste ikke-metal-relaterte band. Nekter å stemme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lynchomaniac

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 11:55 11    Post subject: Re: Lynyrd Skynyrd! Reply with quote

Affen wrote:
Yeah! Nå er det faen meg på tide med en poll om et av historiens beste band. Fant bare en, noget tvilsom Skynyrd-tråd her, og ingen poll, så da tar jeg på meg ansvaret.

Sørstatenes store stoltheter, større enn Allman Brothers, Molly Hatchet og Blackfoot. Bandet som står bak tidenes beste låt (Free Bird, for de som ikke har innsett det enda). Bandet som har opplevd større nedturer enn de fleste, men likevel står sterk og staut.

Lynyrd Skynyrd!

Jepp, stem ivei, folkens. Og få igang diskusjonen. Hva liker dere best av nyere Skynyrd? Hva syns dere om videoen til Red, White and Blue, hvilken dvd er best etter Free Bird the Movie, etc. C'mon!

Min favoritt må vel bli (pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd), selv om valget er vanskelig med tanke på denne gullrekka...

Vicious Cycle er forbannet frisk og deilig, og den beste siden 70-tallet. That's How I Like It er en av bandets feteste låter!

Ang pollen, tar jeg med Skynyrd's First And... Last selv om det er ei demosamling, for den framstår likevel som et fullverdig album, da ingen av låtene er utgitt før. Endangered Species er akustiske versjoner, og Christmas Time Again er som tittelen tilsir, ei samling med julesanger.

Oi, oi, oi - Hvis Free Bird er det "ypperste" sjanger'n har å by på (noe jeg selvfølgelig er helt høggende uenig i!) er det pokker ikke rart jeg hater minimum 98% av alt jeg har hørt i sjanger'n Exclamation

Bandet har også begått hva jeg skulle mene er en av de 2 kjipeste Rockelåtene noensinne i Sør-Statshymnen Sweet Home Alabama (den andre er Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock'n'Roll om du skulle lure!) det alene kvalifiserer dem til en plass på dynga! Trenger vel knapt å ytre min mening om tema, når trådstarter påpeker at disse Redneckene er sjanger'ns største band i en sjanger jeg sidestiller med Grungen! Mao. forsvinnende lite bra, og en overflod av søppel Exclamation

Må si at det smerter meg at Michael Cartellone har vært/er en del av dette.....

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
master_k

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:14 12    Post subject: Reply with quote

Muligens større, men de er laaaaangt i fra bedre enn Allman Brothers som er for meg tidenes sørstatsband.

Stemte debuten.
Back to top
Snik

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:18 12    Post subject: Reply with quote

Lyncho er sikkert en ålreit kar, men han må da ha forumets desidert kjipeste musikksmak. Til og med Affen setter pris på kremband som Lynyrd Skynyrd.

Vanskelig poll, men det er nok debuten og Nuthin' Fancy som snurres mest.
Lynchomaniac

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:20 12    Post subject: Reply with quote

Snik wrote:
Lyncho er sikkert en ålreit kar, men han må da ha forumets desidert kjipeste musikksmak. Til og med Affen setter pris på kremband som Lynyrd Skynyrd.

Takk for det - tar det dessuten utsagnet ditt som et stort kompliment gitt temaet her Exclamation Cool

In Brendan we trust, YNWA!
Back to top
Affen

PostPosted: Mon Jan 28, 2008 12:39 12    Post subject: Reply with quote

Fatter ikke hva som foregår inni skallen på deg noen ganger, Lyncho Laughing

Greit nok at Sweet Home Alabama er noget overspilt, men det er likevel en forbanna bra låt, og mye bedre enn andre like overspilte låter som Paranoid, Smoke on the Water o.l.

Du får komme til meg en dag så tar vi en dvd-marathon med Skynyrd og pils, så får du se konserter fra 70-, 80-, 90- og 2000-tallet. Blir du ikke overbevist da er faen meg alt håp ute Wink

PostPosted: Tue May 27, 2008 12:04 12    Post subject: Reply with quote

Har forresten gått runt med What's Your Name på hjernen siden lunch. Kjenner jeg brygger på et Skynyrd-kick. Må snart få komplettert samlinga!

PostPosted: Tue May 27, 2008 12:10 12    Post subject: Reply with quote

Det bildet har jeg sett før.
Back to top
Conroy Bumpus

PostPosted: Tue May 27, 2008 12:11 12    Post subject: Reply with quote

Et av tidenes band, helt klart. Står mellom debuten og "Second Helping" for min del.

PostPosted: Tue May 27, 2008 2:20 14    Post subject: Reply with quote

"Simple Man" er faen meg den beste låta som er laget. Her har Affen kjemperett, og Lyncho kjempefeil.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Stian

PostPosted: Tue May 27, 2008 2:32 14    Post subject: Reply with quote

Sigurd wrote:
"Simple Man" er faen meg den beste låta som er laget. Her har Affen kjemperett, og Lyncho kjempefeil.

Blir en del Skynyrd her til helga. Men du skal vel sitte alene i en eller annen park.
Back to top
Dick Hardy

PostPosted: Tue May 27, 2008 2:45 14    Post subject: Reply with quote

Har "Gimme Back My Bullets" og noen best of-greier. Skal ikke stemme på det gunnlaget.
Kan nevne at "Free Bird" er favorittlåta så langt.

PostPosted: Tue May 27, 2008 3:38 15    Post subject: Reply with quote

Stian wrote:
Sigurd wrote:

Blir en del Skynyrd her til helga. Men du skal vel sitte alene i en eller annen park.

Skal sitte alene med Ji Sung Park. Blir lite utflukter utenfor Ringveien frem til lønning for min del. Har fremmet inkasso til Fretless og solgt pundsedler jeg hadde igjen fra England til dama for å finansiere helgene mine fremover, hårde kår.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Scream Magazine Forum Index -> Hard Rock All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum