| View previous topic :: View next topic |
| Skynyrd's beste studioalbum? |
| (pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd) |
|
52% |
[ 9 ] |
| Second Helping |
|
23% |
[ 4 ] |
| Nuthin' Fancy |
|
17% |
[ 3 ] |
| Gimme Back My Bullets |
|
0% |
[ 0 ] |
| Street Survivors |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skynyrd's First And... Last |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lynyrd Skynyrd 1991 |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Last Rebel |
|
0% |
[ 0 ] |
| Twenty |
|
0% |
[ 0 ] |
| Edge Of Forever |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vicious Cycle |
|
5% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 17 |
|
| Author |
Message |
Affen

|
Posted: Sun Jan 27, 2008 11:17 23 Post subject: Lynyrd Skynyrd! |
|
|
Yeah! Nå er det faen meg på tide med en poll om et av historiens beste band. Fant bare en, noget tvilsom Skynyrd-tråd her, og ingen poll, så da tar jeg på meg ansvaret.
Sørstatenes store stoltheter, større enn Allman Brothers, Molly Hatchet og Blackfoot. Bandet som står bak tidenes beste låt (Free Bird, for de som ikke har innsett det enda). Bandet som har opplevd større nedturer enn de fleste, men likevel står sterk og staut.
Lynyrd Skynyrd!
Jepp, stem ivei, folkens. Og få igang diskusjonen. Hva liker dere best av nyere Skynyrd? Hva syns dere om videoen til Red, White and Blue, hvilken dvd er best etter Free Bird the Movie, etc. C'mon!
Min favoritt må vel bli (pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd), selv om valget er vanskelig med tanke på denne gullrekka...
Vicious Cycle er forbannet frisk og deilig, og den beste siden 70-tallet. That's How I Like It er en av bandets feteste låter!
Ang pollen, tar jeg med Skynyrd's First And... Last selv om det er ei demosamling, for den framstår likevel som et fullverdig album, da ingen av låtene er utgitt før. Endangered Species er akustiske versjoner, og Christmas Time Again er som tittelen tilsir, ei samling med julesanger. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Metalion

|
Posted: Sun Jan 27, 2008 11:50 23 Post subject: |
|
|
| Det ble pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd men liker de fem første veldig bra. Freebird dvd'en er også koz |
|
| Back to top |
|
 |
Imp y Celyn

|
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 8:51 08 Post subject: |
|
|
| Metalion wrote: | | Det ble pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd men liker de fem første veldig bra. |
Enig med Metalion. Det stod mellom debuten og Street Survivors, men valgte altså debuten.
Et band som antakelig er inne på min topp 25-liste. "Freebird" er nok den beste låta. Nesten i "Stairway To Kashmir"-klasse. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 9:51 09 Post subject: |
|
|
Trivelig band, men ikke noe jeg hører på ofte, blir litt for trivelig. Harmløs musikk, men bra for det. _________________ Never hurts to splurge when your days are numbered |
|
| Back to top |
|
 |
HAD

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 9:54 09 Post subject: |
|
|
Joda, de har en del smågromt, men er MILEVIS unna det beste sørstatsbandet noensinne, nemlig BLACKFOOT. Irriterer meg grønn over at Mr Medlocke ikke skjønner hvor han hører hjemme... _________________ Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it |
|
| Back to top |
|
 |
hauepine

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 10:31 10 Post subject: |
|
|
| Jeg har bare de fire første og The Last Rebel. Av disse syns jeg at debuten er klart best, men Second Helping og Gimme Back My Bullets er også veldig bra album. The Last Rebel er ikke så mye å skryte av. |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 11:12 11 Post subject: |
|
|
| Verdens beste ikke-metal-relaterte band. Nekter å stemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 11:55 11 Post subject: Re: Lynyrd Skynyrd! |
|
|
| Affen wrote: | Yeah! Nå er det faen meg på tide med en poll om et av historiens beste band. Fant bare en, noget tvilsom Skynyrd-tråd her, og ingen poll, så da tar jeg på meg ansvaret.
Sørstatenes store stoltheter, større enn Allman Brothers, Molly Hatchet og Blackfoot. Bandet som står bak tidenes beste låt (Free Bird, for de som ikke har innsett det enda). Bandet som har opplevd større nedturer enn de fleste, men likevel står sterk og staut.
Lynyrd Skynyrd!
Jepp, stem ivei, folkens. Og få igang diskusjonen. Hva liker dere best av nyere Skynyrd? Hva syns dere om videoen til Red, White and Blue, hvilken dvd er best etter Free Bird the Movie, etc. C'mon!
Min favoritt må vel bli (pronounced 'leh-'nérd 'skin-'nérd), selv om valget er vanskelig med tanke på denne gullrekka...
Vicious Cycle er forbannet frisk og deilig, og den beste siden 70-tallet. That's How I Like It er en av bandets feteste låter!
Ang pollen, tar jeg med Skynyrd's First And... Last selv om det er ei demosamling, for den framstår likevel som et fullverdig album, da ingen av låtene er utgitt før. Endangered Species er akustiske versjoner, og Christmas Time Again er som tittelen tilsir, ei samling med julesanger. |
Oi, oi, oi - Hvis Free Bird er det "ypperste" sjanger'n har å by på (noe jeg selvfølgelig er helt høggende uenig i!) er det pokker ikke rart jeg hater minimum 98% av alt jeg har hørt i sjanger'n
Bandet har også begått hva jeg skulle mene er en av de 2 kjipeste Rockelåtene noensinne i Sør-Statshymnen Sweet Home Alabama (den andre er Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock'n'Roll om du skulle lure!) det alene kvalifiserer dem til en plass på dynga! Trenger vel knapt å ytre min mening om tema, når trådstarter påpeker at disse Redneckene er sjanger'ns største band i en sjanger jeg sidestiller med Grungen! Mao. forsvinnende lite bra, og en overflod av søppel
Må si at det smerter meg at Michael Cartellone har vært/er en del av dette..... _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
master_k

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 12:14 12 Post subject: |
|
|
Muligens større, men de er laaaaangt i fra bedre enn Allman Brothers som er for meg tidenes sørstatsband.
Stemte debuten. |
|
| Back to top |
|
 |
Snik

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 12:18 12 Post subject: |
|
|
Lyncho er sikkert en ålreit kar, men han må da ha forumets desidert kjipeste musikksmak. Til og med Affen setter pris på kremband som Lynyrd Skynyrd.
Vanskelig poll, men det er nok debuten og Nuthin' Fancy som snurres mest. _________________ Hva med dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 12:20 12 Post subject: |
|
|
| Snik wrote: | | Lyncho er sikkert en ålreit kar, men han må da ha forumets desidert kjipeste musikksmak. Til og med Affen setter pris på kremband som Lynyrd Skynyrd. |
Takk for det - tar det dessuten utsagnet ditt som et stort kompliment gitt temaet her  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Jan 28, 2008 12:39 12 Post subject: |
|
|
Fatter ikke hva som foregår inni skallen på deg noen ganger, Lyncho
Greit nok at Sweet Home Alabama er noget overspilt, men det er likevel en forbanna bra låt, og mye bedre enn andre like overspilte låter som Paranoid, Smoke on the Water o.l.
Du får komme til meg en dag så tar vi en dvd-marathon med Skynyrd og pils, så får du se konserter fra 70-, 80-, 90- og 2000-tallet. Blir du ikke overbevist da er faen meg alt håp ute  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue May 27, 2008 12:04 12 Post subject: |
|
|
Har forresten gått runt med What's Your Name på hjernen siden lunch. Kjenner jeg brygger på et Skynyrd-kick. Må snart få komplettert samlinga! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
|
| Back to top |
|
 |
Conroy Bumpus

|
Posted: Tue May 27, 2008 12:11 12 Post subject: |
|
|
Et av tidenes band, helt klart. Står mellom debuten og "Second Helping" for min del. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sigurd

|
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Tue May 27, 2008 2:32 14 Post subject: |
|
|
| Sigurd wrote: | | "Simple Man" er faen meg den beste låta som er laget. Her har Affen kjemperett, og Lyncho kjempefeil. |
Blir en del Skynyrd her til helga. Men du skal vel sitte alene i en eller annen park. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Dick Hardy

Joined: Dec 11, 2004 Posts: 7070 Location: Fælt så nysgjerrige vi var, da!
|
Posted: Tue May 27, 2008 2:45 14 Post subject: |
|
|
Har "Gimme Back My Bullets" og noen best of-greier. Skal ikke stemme på det gunnlaget.
Kan nevne at "Free Bird" er favorittlåta så langt. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sigurd

|
|
| Back to top |
|
 |