| View previous topic :: View next topic |
| Seasons will pass you by, if you don't vote! |
| Yes |
|
1% |
[ 1 ] |
| Time And A Word |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Yes Album |
|
2% |
[ 2 ] |
| Fragile |
|
22% |
[ 15 ] |
| Close To The Edge |
|
37% |
[ 25 ] |
| Yessongs |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tales From Topographic Oceans |
|
1% |
[ 1 ] |
| Relayer |
|
19% |
[ 13 ] |
| Going For The One |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tormato |
|
1% |
[ 1 ] |
| Drama |
|
2% |
[ 2 ] |
| Yesshows |
|
0% |
[ 0 ] |
| 90125 |
|
2% |
[ 2 ] |
| 90125 Live - The Solos |
|
0% |
[ 0 ] |
| Big Generator |
|
1% |
[ 1 ] |
| Union |
|
0% |
[ 0 ] |
| Talk |
|
0% |
[ 0 ] |
| Keys To Ascension |
|
0% |
[ 0 ] |
| Keys To Ascension 2 |
|
0% |
[ 0 ] |
| Open Your Eyes |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Ladder |
|
1% |
[ 1 ] |
| Live From The House Of Blues |
|
0% |
[ 0 ] |
| Magnification |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 67 |
|
| Author |
Message |
PsychoDad

Joined: Aug 18, 2003 Posts: 5356 Location: Far away from home, polishing steel
|
Posted: Sat Dec 10, 2011 12:19 12 Post subject: |
|
|
| Han såg for det meste ganske så fornøgd og eplekjekk ut der han dansa rundt på scena med tamburinen, så eg har ikkje heilt trua på at dårlig monitorlyd var problemet. Er det ikkje vanlig å klage til lydmannen og be om endringar når ein har dårlig monitorlyd? Å reagere med eufori er i alle fall noko eg ikkje har sett før. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sat Dec 10, 2011 11:47 23 Post subject: |
|
|
Spilte gjennom Close To The Edge igjen i dag for første gang på lenge, og tok meg faktisk i å kjede meg flere ganger. Spesielt siste halvdel, b-sida om du vil, er småkjedelig. Er nok fortsatt Relayer som er favoritten av 70-talls Yes. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Sun Dec 11, 2011 12:35 00 Post subject: |
|
|
And You And I og Siberian Khatru småkjedelige?
Jeg er enig med deg i at Relayer er Yes' beste plate, men i mine ører er Close To Edge en solid nr 2. Hele plata et fantastisk selv om selvfølgelig tittelkuttet er best. Men b-siden er på ingen måte noen nedtur. 37 herlige minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthVidar

|
Posted: Sun Dec 11, 2011 6:59 06 Post subject: |
|
|
Har ei dobbelskive av Yes, 35 year anniversary eller noe sånt. Blir IKKE dus med bandet, synes vokalisten er ufattelig svak. Mye merkelige melodilinjer der i gården IMO. _________________
| Bija wrote: | | FAEN TA DEG DARTHVIDAR MITT ERKENEMESIS |
|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sun Dec 11, 2011 9:25 09 Post subject: |
|
|
| UndeadFlowerKing wrote: | And You And I og Siberian Khatru småkjedelige?
Jeg er enig med deg i at Relayer er Yes' beste plate, men i mine ører er Close To Edge en solid nr 2. Hele plata et fantastisk selv om selvfølgelig tittelkuttet er best. Men b-siden er på ingen måte noen nedtur. 37 herlige minutter. |
And You And I er dritkjedelig. Siberian Khatru er bedre, men når ikke opp mot a-sida.
Må forresten si meg enig med DarthVidar ang vokalen. Den ER ufattelig svak. Jeg har aldri klart å like Jon Anderson. Har derfor et håp om at sisteskiva skal kunne falle i smak, siden han ikke synger på den. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Sun Dec 11, 2011 11:44 11 Post subject: |
|
|
And You And I er en av tidenes vakreste låter......... og Jon Anderson er en brilliant vokalist.....  |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5391 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Tue Dec 13, 2011 11:25 11 Post subject: |
|
|
Beste skiva er, uten tvil, den selvtitulerte debutskiva.
Ganske fet konsert her om dagen, MINUS han ekstremt døve, gladkristne, gospelsyngende, glisende, kvalme vokalisten som ikke klarte å synge en eneste ren tone gjennom hele konserten _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
Jack

|
Posted: Thu Dec 22, 2011 3:00 15 Post subject: |
|
|
Mulig dette er årsaken til småsur vokal innimellom i Oslo? :
yesworld.com wrote:
Prog rock band YES have been forced to cancel the last 3 shows on their European tour due to illness. Benoit David, lead singer with the group, has been hit by an extreme case of laryngitis together with an ear infection and high fever and was advised by doctors not to speak, sing or travel until the infection is under control. _________________ www.highlandglory.com |
|
| Back to top |
|
 |
Jack

|
Posted: Thu Dec 22, 2011 3:05 15 Post subject: |
|
|
TOPP 10 :
1. CLOSE TO THE EDGE. 6/6
2. RELAYER. 5+/6
3. FRAGILE. 5+/6
4. FLY FROM HERE. 5+/6
5. GOING FOR THE ONE. 5/6
6. BIG GENERATOR. 5/6
7. 90125. 5-/6
8. UNION. 4+/6
9. DRAMA. 4/6
10. TALK. 4/6
Edit : Har alltid ansett Relayer som Yes favoritten min pga. Gates Of Delirium og siden det er den første Yes skiva jeg kjøpte, men etter et massivt vedvarende Yes kick siden ifjor sommer har jeg innsett at Close To The Edge faktisk er bandets største mesterverk. Relayer har sære Soundchaser, mens på Close To The Edge er alle tre låtene omtrent like bra som nevnte Gates.. _________________ www.highlandglory.com
Last edited by Jack on Mon Feb 13, 2012 11:54 23; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Thu Dec 22, 2011 5:21 17 Post subject: |
|
|
| Jack wrote: | | advised by doctors not to speak, sing or travel until the infection is under control. |
Da angrer du på at du reiste til legen i stedet for å få svarene pr telefon. Litt lei Duplo og Illustrert Vitenskap etter et par uker på legekontoret. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
BlueGrot

|
|
| Back to top |
|
 |
Jack

|
|
| Back to top |
|
 |
PsychoDad

Joined: Aug 18, 2003 Posts: 5356 Location: Far away from home, polishing steel
|
Posted: Fri Dec 23, 2011 11:24 11 Post subject: |
|
|
| Jack wrote: | Mulig dette er årsaken til småsur vokal innimellom i Oslo? :
|
Litt småsur vokal innimellom?
Det var konstant dritsur vokal. Og hadde han hatt laryngitt hadde han neppe troppa opp på scena. Og så vidt eg veit påvirkar ikkje den gehøret. |
|
| Back to top |
|
 |
Atheos

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 6772 Location: Svelgen - Sogn og Fjordane
|
Posted: Fri Dec 23, 2011 11:28 11 Post subject: |
|
|
Ser jo overhodet ikkje plaga ut heller på det klippet. Halsbetennelse er jo fuckings vondt! Vil ikkje tenke på å synge med det ein gong. _________________ www.corscorpii.net
www.myspace.com/corscorpii
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jack

|
Posted: Fri Dec 23, 2011 12:34 12 Post subject: |
|
|
| PsychoDad wrote: | | Jack wrote: | Mulig dette er årsaken til småsur vokal innimellom i Oslo? :
|
Litt småsur vokal innimellom?
Det var konstant dritsur vokal. Og hadde han hatt laryngitt hadde han neppe troppa opp på scena. Og så vidt eg veit påvirkar ikkje den gehøret. |
Tenkte bare jeg skulle være litt snill jeg da..
Sant det, men tenkte kanskje han begynte å bli sjuk og at det muligens påvirket stemmen. Men han var tydeligvis ikke klar over hvor surt det ofte låt, siden han så såpass blid og fornøyd ut. Hadde problemet vært dårlig monitoring hadde han nok heller ikke sett like happy ut, og det var heller ingen tegn til noe gestikulering til lydmannen for å forbedre scenelyden.. Ikke godt å si, men surt låt det dessverre.. _________________ www.highlandglory.com |
|
| Back to top |
|
 |
Jack

|
Posted: Tue Feb 07, 2012 8:58 08 Post subject: |
|
|
YES Recruit New Singer
Prog rock band YES were forced to cancel the last 3 shows of their European Tour in December due to the illness of lead vocalist Benoit David who has still not recovered. To avoid disappointing their fans on the forthcoming Australasian leg of their world tour, they have found a replacement singer. Jon Davison will join YES as lead vocalist for the upcoming dates in New Zealand, Australia, Japan, Indonesia, and Hawaii. YES really appreciate Jon Davison joining them for this leg of the tour and are sure this arrangement will satisfy all YES fans. _________________ www.highlandglory.com |
|
| Back to top |
|
 |
BjornNorsterud

|
Posted: Wed Feb 08, 2012 7:32 19 Post subject: |
|
|
UPDATE:
“Jon Davison is coming in because of Benoit’s departure. I always hope that when there is a member change in the band that it will be a permanent thing. Only time will tell really”, founding member Chris Squire told Noise11.com this morning.
“I don’t know if I’m meant to be telling you this yet, so I guess you’ve got a scoop,”
Like Benoit David, Jon Davison was discovered fronting a Yes covers band. Benoit had joined Yes after the departure of original singer Jon Anderson. He has been suffering from respiratory failure this year and could not continue on for the Australia tour in April. However, his departure is permanent. _________________ Er det lov å si at Nørsterud er KONGEN AV SCREAM? |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
master_k

|
Posted: Wed Feb 15, 2012 12:05 00 Post subject: |
|
|
Hørte på The Yes Album i sin helhet i dag. Faen så grom basslyden til Chris Squire er!
Yours Is No Disgrace |
|
| Back to top |
|
 |
|