| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
torjo

|
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:52 10 Post subject: Band/plater du har nylig sjekket ut eller gjenoppdaget |
|
|
Fyr løs!
Selv har jeg fått øynene opp for diverse italienske progband fra 70-tallet som Banco Del Mutuo Soccorso, Il Balletto Di Bronzo og Premiata Forneria Marconi. Sistnevnte har tatt navnet sitt fra et bakeri!
De tidlige platene til disse bandene regnes som klassikere og jeg kan anbefale følgende plater varmt:
Banco - Darwin!
Banco - Io Sono Nato Libero
Il Balletto Di Bronzo - Ys
PFM - Storia Di Un Minuto
PFM - L'Isola Di Niente _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Wed Aug 03, 2011 11:17 11 Post subject: |
|
|
Jeg eier en plate hver av Banco, PFM og Balletto.
Syns alle tre er jævlig bra, original prog med et helt eget sound i forhold til de britiske gruppene.
Ser du ikke har nevnt Per Un Amico i innlegget ditt. Det er den PFM-plata jeg har, og syns den er veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Wed Aug 03, 2011 11:19 11 Post subject: |
|
|
| UndeadFlowerKing wrote: | Jeg eier en plate hver av Banco, PFM og Balletto.
Syns alle tre er jævlig bra, original prog med et helt eget sound i forhold til de britiske gruppene.
Ser du ikke har nevnt Per Un Amico i innlegget ditt. Det er den PFM-plata jeg har, og syns den er veldig bra. |
Per Un Amico skal nok skaffes. Ellers kan jeg anbefale Le Orme og deres Felona E Sorona. Som du sier har disse bandene et eget sound, men som godt kan appellere til fans av både Yes, Genesis, ELP, Jethro Tull og King Crimson. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Conan

Joined: Sep 05, 2003 Posts: 26077 Location: Akershus / Asker/Cimmeria
|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:16 22 Post subject: |
|
|
Hadde et trivelig gjenhør med denne i dag. Meget bra band, som greier å kombinere heavy metal og småpompøs hardrock. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LostParadise

|
Posted: Wed Aug 03, 2011 10:37 22 Post subject: |
|
|
| Hadde et meget trivelig gjennhør med Krux sin første skive idag. Skiva var jaggu bedre enn jeg husket den som. |
|
| Back to top |
|
 |
Favn

|
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Sat Aug 06, 2011 9:55 21 Post subject: |
|
|
| Driver å setter meg inn i Brainstorm. Tror den Liquid Monster skiva må bestilles snart, alt jeg har hørt fra den er kanon! |
|
| Back to top |
|
 |
Opeth82

|
|
| Back to top |
|
 |
Varulv

|
Posted: Tue Aug 09, 2011 10:42 22 Post subject: |
|
|
Sjekket nylig My Bloody Valentine - Loveless. Angrer ikke  |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue Aug 09, 2011 10:57 22 Post subject: |
|
|
| stramvaier wrote: | | Driver å setter meg inn i Brainstorm. Tror den Liquid Monster skiva må bestilles snart, alt jeg har hørt fra den er kanon! |
Mye bra i Brainstorm-diskografien, men du må skaffe deg Soul Temptation straks om du ikke har den. Bandets soleklart beste!
Ellers er Ambiguity, Metus Mortis, Liquid Monster og Downburst trygge kjøp. De 2 første, Hungry og Unholy, er ikke det helt store. Tredjeskiva, Ambiguity, er den første med Andy B. Franck på vokal, og den første som er verd å investere i, spør du meg. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Wed Aug 10, 2011 7:25 07 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | stramvaier wrote: | | Driver å setter meg inn i Brainstorm. Tror den Liquid Monster skiva må bestilles snart, alt jeg har hørt fra den er kanon! |
Mye bra i Brainstorm-diskografien, men du må skaffe deg Soul Temptation straks om du ikke har den. Bandets soleklart beste!
Ellers er Ambiguity, Metus Mortis, Liquid Monster og Downburst trygge kjøp. De 2 første, Hungry og Unholy, er ikke det helt store. Tredjeskiva, Ambiguity, er den første med Andy B. Franck på vokal, og den første som er verd å investere i, spør du meg. |
Enig i mye, bortsett fra at Liquid Monster nok er bandets aller beste, samt at jeg også liker Unholy ganske godt. |
|
| Back to top |
|
 |
stunix

|
Posted: Wed Aug 10, 2011 3:10 15 Post subject: |
|
|
Nettopp oppdaget Krokus!
ROCK THE BLOCK! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Wed Aug 10, 2011 4:48 16 Post subject: |
|
|
Black Country Communion er foreløpig siste band jeg har sjekket ut. Kjøpte like gjerne begge platene, og ikke overraskende er det musikk som tiltaler meg. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
AOR Guru

Joined: May 26, 2004 Posts: 2887 Location: Hamar's beste vestkant (slummen)
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 7:16 19 Post subject: |
|
|
Bad Habit - Revolution
Veldig god svensk melodiøs hard rock. Helt på høyde med Treat! |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5388 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 7:25 19 Post subject: |
|
|
| Varulv wrote: | Sjekket nylig My Bloody Valentine - Loveless. Angrer ikke  |
Det er den minst bra plata. Du mye gull i vente. _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
Eon

Joined: Sep 19, 2006 Posts: 7845 Location: Dancing like a fucker around the altar stones
|
Posted: Wed Aug 10, 2011 7:43 19 Post subject: |
|
|
| stunix wrote: | Nettopp oppdaget Krokus!
ROCK THE BLOCK! |
Da er det bare å skaffe seg Metal Rendez-Vouz, Heart Attack og Headhunter. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Wed Aug 10, 2011 11:39 23 Post subject: |
|
|
| Eon wrote: | | stunix wrote: | Nettopp oppdaget Krokus!
ROCK THE BLOCK! |
Da er det bare å skaffe seg Metal Rendez-Vouz, Heart Attack og Headhunter. |
Jepp, disse, samt Hardware, One Vice at a Time, The Blitz, Change of Address, To Rock or Not to Be, og Hellraiser, samt liveskivene Alive & Screamin' og Fire and Gasoline (men kjøp den som er 2CD+DVD av sistnevnte). Stampede er også ok, men uten Storace på vokal. Round 13 kan du styre unna. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|