screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Running Wild
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Running Wild
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal
View previous topic :: View next topic  

Hvilken skive er best?
Rogues en Vogue
0%
 0%  [ 0 ]
The Brotherhood
0%
 0%  [ 0 ]
Victory
1%
 1%  [ 1 ]
The Rivalry
3%
 3%  [ 3 ]
Masquerade
2%
 2%  [ 2 ]
Black Hand Inn
5%
 5%  [ 5 ]
Pile of Skulls
3%
 3%  [ 3 ]
Blazon Stone
5%
 5%  [ 5 ]
Death or Glory
15%
 15%  [ 15 ]
Port Royal
14%
 14%  [ 14 ]
Under Jolly Roger
16%
 16%  [ 16 ]
Branded and Exiled
7%
 7%  [ 7 ]
Gates to Purgatory
25%
 25%  [ 24 ]
Total Votes : 95

Author Message
Conan

PostPosted: Fri Apr 27, 2012 11:31 11    Post subject: Reply with quote

Hmm,bare der jeg leser den ikke får så god omtale da hehe.
Back to top
View user's profile Send private message
Vorax

PostPosted: Fri Apr 27, 2012 11:42 11    Post subject: Reply with quote

Conan wrote:

Hehe, neida den får usedvanlig varierte omtaler, men overvekten er positive, men av norske omtaler så ser det mørkere ut.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vorax

PostPosted: Fri Apr 27, 2012 5:17 17    Post subject: Reply with quote

Dette var usedvanlig tamt! Verre enn fryktet faktisk. Håper albumt vokser.
Back to top
Vorax

PostPosted: Sun Apr 29, 2012 11:09 11    Post subject: Reply with quote

Kommer seg denne. Savner den definitive sjefslåta, og Black Shadow er gørr, ellers er det jevnt over ganske ok. Produksjonen er den klart beste siden The Rivalry (uten at det sier så mye), men vokalen ligger fremdeles for langt fremme i lydbildet. Låtmessig er Rogues En Vogue sterkere og Victory har tre låter som slår samtlige på Shadowmaker, men produktet som helhet er nok hakket vassere enn Victory og heldigvis noen hestelengder bedre enn The Brotherhood. Summa summarum havner Shadowmaker på 12 eller 13 plass i RW discografien.
Back to top
Sondr

PostPosted: Sun Apr 29, 2012 11:09 23    Post subject: Reply with quote

GATES TO PURGATORY
Vorax

PostPosted: Mon Apr 30, 2012 7:48 19    Post subject: Reply with quote

Shadowmaker har vokst seg til ett veldig bra album. Beste siden The Rivalry, kanskje like bra. For første gang siden Masquerade har jeg ingenting å utsette på produksjonen. Alle låtene bortsett fra den litt slappe black shadow holder bra nivå, men Piece Of the action, Riding on the tide, Shadowmaker og Into the black er hakket sterkere enn resten.
Back to top
LeifK

PostPosted: Mon Apr 30, 2012 8:16 20    Post subject: Reply with quote

Vorax wrote:
Conan wrote:

Hehe, neida den får usedvanlig varierte omtaler, men overvekten er positive, men av norske omtaler så ser det mørkere ut.

I publikasjoner med litt troverdighet og tyngde (tyske Heavy, tyske Rock Hard, Sweden Rock) har det vært fra middels til slakt. I de to førstnevnte havner skiva helt i bunnsjiktet på soundchecken hvor den vurderes av 10-12 erfarne metalskribenter.
Back to top
Vorax

PostPosted: Mon Apr 30, 2012 8:43 20    Post subject: Reply with quote

LeifK wrote:
Vorax wrote:
Conan wrote:

I publikasjoner med litt troverdighet og tyngde (tyske Heavy, tyske Rock Hard, Sweden Rock) har det vært fra middels til slakt. I de to førstnevnte havner skiva helt i bunnsjiktet på soundchecken hvor den vurderes av 10-12 erfarne metalskribenter.

Tja alle omtaler er subjektive så det har igrunnen svært lite å si hvem som anmelder så lenge det et en seriøst skrevet omtale, men jeg har ingen problemer med å skjønne at enkelte ikke fikser denne skiva.
Back to top
LeifK

PostPosted: Tue May 01, 2012 5:27 05    Post subject: Reply with quote

Fair enough. Jeg synes det er stor forskjell på en eller annen webzine hvor stoffet er laget av personer jeg ikke aner hvem er, og publikasjoner som jeg leste fast gjennom hele nittitallet, og hvor jeg kjenner smaken til de ulike skribentene.
Back to top
Vorax

PostPosted: Tue May 01, 2012 6:52 06    Post subject: Reply with quote

LeifK wrote:
Fair enough. Jeg synes det er stor forskjell på en eller annen webzine hvor stoffet er laget av personer jeg ikke aner hvem er, og publikasjoner som jeg leste fast gjennom hele nittitallet, og hvor jeg kjenner smaken til de ulike skribentene.

Joda du har ett poeng der. Det er derfor jeg leser scream Wink Jeg mener uansett at dette både er bedre produsert og er sterkere låtmessig enn The Brotherhood og Victory, kanskje til og med The Rivalry. Death or glory og shadowmaker er selvsagt som natt og dag, men jeg koser meg likevel med ny RW skive.

Btw så er jeg enig med alle dine vurderinger av RW skivene i siste scream, bortsett fra slakten av REV som jeg syns er bra låtmessig, men suger på produksjonssiden.
Back to top
carburetor

PostPosted: Wed May 16, 2012 11:57 11    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hyle koret om denna skiva. Er da ganske så bra faktisk.
JonathanSaxx

PostPosted: Wed May 16, 2012 12:17 12    Post subject: Reply with quote

Endelig fått tid til å høre litt på skiva selv også og er egentlig ganske positivt overraska. Ikke mulighet til noen grundig gjennomgang og har heller ikke hørt nok på den til det, men her er noen punkter:

1. Jeg betviler sterkt at det er levende trommis på denne skiva. Trommelyden er betraktlig bedre enn på de tidligere trommemaskin skivene, men den har jo tross alt blitt veldig mye bedre for hver skive siden Victory, så det tar jeg heller som at Rolf har lært seg å skru lyden ennå litt bedre.
Dobbelbasstrommepartiene er veldig avslørende, da disse er ekstremt stakatto og ikke høres live ut... mulig jeg tar feil, men tviler.

2. Foreløpig sitter de 2 første låtene best. Piece Of The Action satt umiddelbart. Riding The Tide er litt for grand prix metal for meg og sånne låter tar lengere tid før setter seg, men nå sitter den også.

3. Førstinntrykket er at dette er en jevnere skive enn de 2 foregående, men jeg savner de låtene som peker seg ut som repeatlåter med en gang. REV hadde tittelkuttet, Soul Vampires og Dead Man's Road som var sånne og disse hører jeg på fra tid til annen i dag også.

4. Produksjonen er bedre enn sist, men fortsatt litt "boksete." Lager man en playliste med mye forskjellig musikk og slenger på en låt herfra, opplever man godt hvor smalt lydbildet egentlig er.

5. Vokalen er bedre miksa enn sist, men vil nok aldri få den "punchen" den hadde før... det har med syngemåten å gjøre.

6. Dracula ække akkurat noe Treasure Island

All in all er jeg godt fornøyd, men har sef litt å utsettte på den.
Noe annet skulle tatt seg ut Happy
Dick Hardy

PostPosted: Wed May 16, 2012 12:56 12    Post subject: Reply with quote

Har bare hørt skiva 3-4 ganger sjøl, får gi den noen runder til før jeg uttaler meg noe særlig. Er enig med Saxx i at de første låtene er best, men vil legge til I Am Who I Am, som er en personlig favoritt.

PostPosted: Wed May 16, 2012 3:10 15    Post subject: Reply with quote

Bra skive som jeg har spilt ett 30-talls ganger. Tittelkuttet er best, men alt funker i grunnen, men Black Shadow blir noe treg. Beste siden The Rivalry. Produksjonen plager meg overhodet ikke.
Back to top
Jack

PostPosted: Wed May 16, 2012 5:10 17    Post subject: Reply with quote

Fikk som forventet ei ny soloskive med tvilsom trommis, i stil med de siste skivene. Når det er sagt, så synes jeg den låter jevnere og bedre enn de par forrige ihvertfall, så jeg er ganske fornøyd!
Riding On The Tide er helt klart høydepunktet, men liker også Piece Of The Action veldig godt. Locomotive, Into The Black, Sailing Fire og I Am Who I Am er også bra, mens Black Shadow, Shadowmaker og Me & The Boys er helt greie. Dracula er forsåvidt ei helt ålreit låt, men som RW epic er den skuffende. Smart trekk å begrense seg til 10 låter ihvertfall, når det er såpass minimal variasjon og programmerte AC/DC trommer hele veien..
Det låter ikke like åpenbart trommemaskin som på de tre siste, men hadde fortsatt mistanke, og fikk det bekreftet når det ikke står oppført noen trommis i booklet`en, og på making of dvd`en er det kun opptak av vokal-innspilling..
Alt i alt rimelig fornøyd i forhold til hva man kan forvente av Rolf nå, så jeg lander på en god 4`er! Smile
Vorax

PostPosted: Wed May 16, 2012 6:59 18    Post subject: Reply with quote

Jack wrote:
Fikk som forventet ei ny soloskive med tvilsom trommis, i stil med de siste skivene. Når det er sagt, så synes jeg den låter jevnere og bedre enn de par forrige ihvertfall, så jeg er ganske fornøyd!
Riding On The Tide er helt klart høydepunktet, men liker også Piece Of The Action veldig godt. Locomotive, Into The Black, Sailing Fire og I Am Who I Am er også bra, mens Black Shadow, Shadowmaker og Me & The Boys er helt greie. Dracula er forsåvidt ei helt ålreit låt, men som RW epic er den skuffende. Smart trekk å begrense seg til 10 låter ihvertfall, når det er såpass minimal variasjon og programmerte AC/DC trommer hele veien..
Det låter ikke like åpenbart trommemaskin som på de tre siste, men hadde fortsatt mistanke, og fikk det bekreftet når det ikke står oppført noen trommis i booklet`en, og på making of dvd`en er det kun opptak av vokal-innspilling..
Alt i alt rimelig fornøyd i forhold til hva man kan forvente av Rolf nå, så jeg lander på en god 4`er! Smile

Shadowmaker er jo typisk RW og den friskeste låta på skiva. Trommene plager meg overhodet ikke, og da har jeg ingen problemer med programmerte trommer så lenge det ikke høres. Jevn skive, men savner en elker to knalllåter, men i forhold til hva vi har lov til å forvente av Rolf så er dette ett veldig bra album. Soloene er forresten sterkere ann på lenge og det tror jeg vi kan takke PJ for.

Dracula er kul nok, men ingen episk klassiker. Liker spesielt signaturriffet som ligger under vokalen, og sniker seg frem mot slutten. Den triste stemningen i låten er atypisk for RW. Jeg syns ikke låten fungerer optimalt, men god låt lell. Locomotive, Piece of the action og into the black er rockelåtene Rolf ikke klarte å lage til The Brotherhood. Me and the boys har ett flaut refreng, men jeg liker låten godt. Den skiller seg ut og er med på å skape variasjon.
Back to top
JonathanSaxx

PostPosted: Sat May 19, 2012 11:33 11    Post subject: Reply with quote

Koste meg med intervju og albumgjennomgangen fra Scream i går. Hadde ikke lest det før, så moro å se at RW ble viet såpass mye plass.
Da jeg kom inn på RW rimelig seint, var det også litt ekstra moro at de 3 som tok for seg skivene har vært med mye lenger og at skive gjennomgangene i stor grad reflekterte det.
Er litt vanskelig å få helt taket på hva Frode legger til grunn, da hans gjennomganger er ekstremt korte, men av Leif og Håkon er det vel Leif jeg er mest enig med, ser det ut til.

Ellers merker jeg meg godt at det at jeg tok for meg skivene i et mye kjappere tempo og at jeg var like gira på bandet hele veien, muligens har gjort at mitt syn på skivene er litt annerledes på enkelte punkter enn hos de som har venta på skivene i årevis og hatt varierende interesse og ikke minst varierende alder etterhvert.

Shadowmaker blir nok aldri den helt store skiva her i gården, men jeg spinner den fortsatt innimellom for å prøve å se om det gjemmer seg noen flere perler der ett eller annet sted.
Affen

PostPosted: Mon May 28, 2012 7:36 07    Post subject: Reply with quote

Endelig! Nå har de begynt å remastre de eldste skivene. Gleder meg til å få skivene før Death Or Glory og med riktig lyd, da de gamle CD-versjonene er så overkomprimert at de låter helt flatt. Skivene fra debuten til og med Port Royal trenger sårt et løft. Og nå er altså Gates to Purgatory (Expanded+Remastered) på vei:

Quote:
Watch out! "Gates To Purgatory" will be the first album that's going to be re-released. Re-mastered and expanded. The special booklet contains liner notes and never seen and rare photos of that era of the band back then. You can pre-order the album already here:
http://www.amazon.de/gp/product/B0085QJ5HK/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&tag=runningwildde&linkCode=as2&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B0085QJ5HK

PostPosted: Mon May 28, 2012 12:19 12    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til dette! Skal selvsagt ha hele serien, og i hvert fall ikke kvitte meg med de gamle pressingene! Happy Også spent på hva de greier å grave fram av bonusmateriale!

PostPosted: Mon May 28, 2012 5:13 17    Post subject: Reply with quote

Skal definitivt handle de to første i denne utgaven.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Heavy Metal All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
Page 42 of 45

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum