| View previous topic :: View next topic |
| Same old song and dance... |
| Aerosmith |
|
3% |
[ 2 ] |
| Get Your Wings |
|
1% |
[ 1 ] |
| Toys In The Attic |
|
25% |
[ 13 ] |
| Rocks |
|
27% |
[ 14 ] |
| Draw The Line |
|
5% |
[ 3 ] |
| Night In The Ruts |
|
0% |
[ 0 ] |
| Done With Mirrors |
|
0% |
[ 0 ] |
| Permanent Vacation |
|
17% |
[ 9 ] |
| Pump |
|
11% |
[ 6 ] |
| Get A Grip |
|
5% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 51 |
|
| Author |
Message |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu Apr 28, 2011 12:49 00 Post subject: |
|
|
| knuthulhu wrote: | | Om Aerosmith noengang har laget noe så kult som Sails of Charon så kall meg en krakk! |
KRAKK
| norseman wrote: | | torjo wrote: |
Knuser Scorpions så det synger etter.  |
Vel. La oss se nærmere på fakta... : Nei. |
Får si som en kompis så glitrende uttalte for å understreke De Luxe ang. feil etter noen øl ;
"Det er faen meg like feil som å pule unger det!"...... mer feil enn det, kan det vel ikke bli!
Så joda, Torjo har så jævlig rett  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Thu Apr 28, 2011 11:14 11 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | knuthulhu wrote: | | Om Aerosmith noengang har laget noe så kult som Sails of Charon så kall meg en krakk! |
KRAKK
| norseman wrote: | | torjo wrote: |
Knuser Scorpions så det synger etter.  |
Vel. La oss se nærmere på fakta... : Nei. |
Får si som en kompis så glitrende uttalte for å understreke De Luxe ang. feil etter noen øl ;
"Det er faen meg like feil som å pule unger det!"...... mer feil enn det, kan det vel ikke bli!
Så joda, Torjo har så jævlig rett  |
Hyggelig å se deg igjen Lyncho. Har mildt sagt blitt veldig stille på forumet i det siste og spes i tråder som omhandler god musikk, så dette var et gledelig gjensyn. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu Apr 28, 2011 1:17 13 Post subject: |
|
|
Thanks Saxx - dine innspill hadde vært verdsatt i Circus Diablo-tråden, noe som jeg antar skulle passe deg rent stilmessig  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Thu Apr 28, 2011 3:07 15 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | Thanks Saxx - dine innspill hadde vært verdsatt i Circus Diablo-tråden, noe som jeg antar skulle passe deg rent stilmessig  |
Hehe... har aldri hørt om, så tviler vel på at det er noe for meg. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu Apr 28, 2011 4:24 16 Post subject: |
|
|
| JonathanSaxx wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Thanks Saxx - dine innspill hadde vært verdsatt i Circus Diablo-tråden, noe som jeg antar skulle passe deg rent stilmessig  |
Hehe... har aldri hørt om, så tviler vel på at det er noe for meg. |
Sjekk tråden da mann, The Cult-folk bla.  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Fri Jul 08, 2011 6:47 18 Post subject: |
|
|
Ryktene skal ha det til at gutta er i studio igjen, med 70-talls produsenten sin Jack Douglas i følge rapporter fra Tom Hamilton
Dette kan bli bra, får håpe at de ikke tar inn for mange låtskriver-bidrag utenfra bandrekkene - og med 70-talls team på laget er forhåpningene litt større! _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Fri Jul 08, 2011 7:37 19 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | Ryktene skal ha det til at gutta er i studio igjen, med 70-talls produsenten sin Jack Douglas i følge rapporter fra Tom Hamilton
Dette kan bli bra, får håpe at de ikke tar inn for mange låtskriver-bidrag utenfra bandrekkene - og med 70-talls team på laget er forhåpningene litt større! |
Kan absolutt bli bra dette, ja. Håper de greier å komme opp med ei ny kanonskive før de pensjonerer seg for godt... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelRev

|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue Jan 24, 2012 10:41 22 Post subject: |
|
|
Holder på med biografien Walk This Way om dagen, og går grundig gjennom diskografien kronologisk, i takt med boka. Svært givende, og utrolig interessant bok! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
JonathanSaxx

|
Posted: Wed Jan 25, 2012 6:29 18 Post subject: |
|
|
Fett du liker'n, Affen! En av de beste bioene jeg har lest. _________________ Let's put the X in Saxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu May 24, 2012 5:34 05 Post subject: |
|
|
Jepp, dette hørtes mer ut som det bandet jeg verdetter enn den MTV-røra som i all hovedsak har blitt servert siden før Get A Grip - som fan gleder det meg at et mine favorittband er på sporet igjen  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu May 24, 2012 6:11 06 Post subject: |
|
|
Det siste året har jeg fått voldsom sansen for Just Push Play, som faktisk er ei kjempeskive, og Legendary Child låter knall, så nå gleder jeg meg skikkelig til Music From Another Dimension! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu May 24, 2012 10:56 10 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Det siste året har jeg fått voldsom sansen for Just Push Play, som faktisk er ei kjempeskive....... |
Say what?????
Affen being Affen again  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu May 24, 2012 11:03 11 Post subject: |
|
|
Middels skive, akkurat som alt Aerosmith har gitt ut etter 1993. OK, Honkin' on Bobo er litt bedre enn middels. Og før du kaster saltsyre i øynene på meg Lyncho, merk at jeg skrev etter 1993. Get a Grip er den foreløpig siste glimrende plata til Aerosmith. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu May 24, 2012 12:21 12 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Middels skive, akkurat som alt Aerosmith har gitt ut etter 1993. OK, Honkin' on Bobo er litt bedre enn middels. Og før du kaster saltsyre i øynene på meg Lyncho, merk at jeg skrev etter 1993. Get a Grip er den foreløpig siste glimrende plata til Aerosmith. |
Hallo!? Hva er galt med Nine Lives og Just Push Play, egentlig? Syns ikke de er veldig langt unna Permanent Vacation, Pump eller Get A Grip. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu May 24, 2012 12:44 12 Post subject: |
|
|
Ikke spesielt dårlige, se poengene mine på forrige side. Jevnt over kjedeligere låter enn platene fra 1987-93. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu May 24, 2012 12:49 12 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Middels skive, akkurat som alt Aerosmith har gitt ut etter 1993. OK, Honkin' on Bobo er litt bedre enn middels. Og før du kaster saltsyre i øynene på meg Lyncho, merk at jeg skrev etter 1993. Get a Grip er den foreløpig siste glimrende plata til Aerosmith. |
Har ikke noe i mot GAG selv om det skal sies at 3 single-ballader er "noe" i overkant, men det var jo skiva som eskalerte MTV-profilen ytterligere som de vidreførte på de 2 påfølgende studio-skivene (HOB eksludert) bare med et mye tynnere låtmateriale enn GAG hadde! Vet ikke om det var selskapet eller managementet's avgjørelse, men for fans som hadde hengt med en stund ble ikke bandet å kjenne igjen.... JPP er karriæreværste for Aerosmith etter mitt skjønn, og nei jeg har da ikke glemt Done With Mirrors! _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu May 24, 2012 1:01 13 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | torjo wrote: | | Middels skive, akkurat som alt Aerosmith har gitt ut etter 1993. OK, Honkin' on Bobo er litt bedre enn middels. Og før du kaster saltsyre i øynene på meg Lyncho, merk at jeg skrev etter 1993. Get a Grip er den foreløpig siste glimrende plata til Aerosmith. |
Hallo!? Hva er galt med Nine Lives og Just Push Play, egentlig? Syns ikke de er veldig langt unna Permanent Vacation, Pump eller Get A Grip. |
Det meste Affen, men først og fremst låtmaterialet (og arrangementene) - som på ingen måte matcher de 3 andre du har nevnt. HOB som tross alt bare var som et Blues-coveralbum å regne (1 låt skrevet av Tyler/Perry/Fredriksen) viste et alikevel et band langt mer tilbake til røttene, gritty Rockeband med sterke Bluestradisjoner. Sant å si skulle jeg ha hatt problemer med å lage ei god skive ved å plukke de beste låtene fra NL og JPP - EP skulle nok godt fint men en longplayer hadde blitt et slit....
Inntrykket jeg har er at fans flest føler det sånn ca på samme måte som meg med de 2 nevnte skivene, et band som svikta fansen _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu May 24, 2012 1:14 13 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | JPP er karriæreværste for Aerosmith etter mitt skjønn, og nei jeg har da ikke glemt Done With Mirrors! |
Rock in a Hard Place da? Har du glemt den? _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
|