| View previous topic :: View next topic |
| Beste Styx studio album: |
| Styx |
|
0% |
[ 0 ] |
| Styx II |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Serpent is Rising |
|
0% |
[ 0 ] |
| Man of Miracles |
|
6% |
[ 1 ] |
| Equinox |
|
0% |
[ 0 ] |
| Crystal Ball |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Grand Illusion |
|
60% |
[ 9 ] |
| Pieces of Eight |
|
20% |
[ 3 ] |
| Cornerstone |
|
0% |
[ 0 ] |
| Paradise Theater |
|
6% |
[ 1 ] |
| Kilroy Was Here |
|
6% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 15 |
|
| Author |
Message |
Affen

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 7:05 19 Post subject: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
Jeg skjemmes over at det er bare et halvt år siden jeg oppdaga Styx, for makan til glimrende band!
Har skaffa meg alle studioskivene unntatt Edge of the Century & Cyclorama - men de, samt de liveskivene jeg mangler, skal bestilles snarest!!!
Fy faen for et band! Ikke ei svak skive, selv om kanskje Cornerstone er litt poppa i støytene - alt er glimrende!
Min største tabbe - at jeg gikk glipp av Styx på fjorårets Sweden Rock!
Satt og så videoene til Kilroy Was Here skiva idag. James Young som sleazy predikant i Heavy Metal Poisoning er bare helt rå!!!
Er spent på hva dere mener er bandets beste - personlig sliter jeg med å velge mellom The Serpent is Rising, Man of Miracles, Equinox, The Grand Illusion & Pieces of Eight - samt alle de andre og egentlig, hehe...
PS - tar bare med skivene fram til bandet først ble lagt på is i 84 her, selv om bla Brave New World og er ei glimrende skive!
PS2 - På framsida av coveret står det Paradise Theatre, men på baksida står det Paradise Theater - begge deler på original maleriet??? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Navigator

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 7:33 19 Post subject: |
|
|
Har ingenting av disse, hvordan vil du beskrive musikken rent stilmessig? _________________ -"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru." |
|
| Back to top |
|
 |
fisperumsen

Joined: Sep 22, 2004 Posts: 936 Location: Ås ( stedet Gud glemte og Fanden forlot )
|
Posted: Tue Mar 07, 2006 8:32 20 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| Quote: | | Min største tabbe - at jeg gikk glipp av Styx på fjorårets Sweden Rock! |
..og hvor var du da Affen, når Styx leverte festivalens virkelige største overraskelse ? Aldri vært noe favoritt dette bandet, men fy faan for ett sett de leverte der !!!! |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 9:13 21 Post subject: |
|
|
| Navigator wrote: | | Har ingenting av disse, hvordan vil du beskrive musikken rent stilmessig? |
Pomprock, eller symforock om du vil.
Det vil si pompøs rock i grenselandet mellom AOR og den lettere fordøyelige, symfoniske progrocken med mye vokalharmonier, ofte tjukke lag med keyboards og enkelte rock'n'roll-låter hvor gitaristene får briljere litt innimellom. En god del ballader også.
Affen, å si at Styx er et av verdens beste band er vel å ta litt hardt i.
Nuvel, et bra band er det uansett.
Har ikke hørt de fem første, men "Equinox" kommer i posten om forhåpentligvis ikke altfor lenge.
Tar likevel sjansen på å stemme "The Grand Illusion". Den er nesten helt der oppe på pomprock-tronen sammen med Bostons debutalbum og Kansas' "Point Of Know Return".
"Pieces Of Eight" og "Paradise Theater" stiller ikke langt bak. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Wed Mar 08, 2006 7:30 07 Post subject: |
|
|
The Grand Illusion troner øverst med Cyclorama, Paradise Theater, Pieces of Eight og Brave New World millimetre bak - oi så du ikke Styx på SRF Affen
Utvilsomt den beste konserten jeg har sett på SRF En av de 5 beste konsertene jeg noensinne har sett  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
AOR Guru

Joined: May 26, 2004 Posts: 2888 Location: Hamar's beste vestkant (slummen)
|
Posted: Wed Mar 08, 2006 9:24 09 Post subject: |
|
|
| Jeg må desverre innrømme at jeg kjenner bandet for dårlig, men konserten på Sweden Rock var konge! |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Wed Mar 08, 2006 12:54 12 Post subject: |
|
|
Mr Roboto er en kul låt!  _________________ Heavy Metal
Loud as it can be |
|
| Back to top |
|
 |
Conan

Joined: Sep 05, 2003 Posts: 26077 Location: Akershus / Asker/Cimmeria
|
Posted: Wed Mar 08, 2006 12:55 12 Post subject: |
|
|
| Må innrømme jeg har hørt svært lite av Styx. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Wed Mar 08, 2006 6:14 18 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat overveldende interesse for dette bandet.
Hadde dette vært et amerikansk forum hadde det stilt seg annerledes. Styx er/var megasvære der. En avstemning på slutten av 70-tallet viste at de var det mest populære bandet blant amerikanske tenåringer. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Udunpute

|
Posted: Thu Mar 09, 2006 8:01 08 Post subject: |
|
|
Jævla bra band.
The Grand Illusion, Pieces of Eight, Styx II, Paradise Theater og Crystal Ball er veldig gode skiver. Cornerstone er altfor glætt, Equinox er helt ålreit, mens de resterende har jeg ikke hørt nok på.
Håper de beste skivene snart kommer i remastret form, lyden er jo mildt sagt ullen. _________________ Steve Holt! |
|
| Back to top |
|
 |
Navigator

|
Posted: Thu Mar 09, 2006 8:13 20 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Navigator wrote: | | Har ingenting av disse, hvordan vil du beskrive musikken rent stilmessig? |
Det vil si pompøs rock i grenselandet mellom AOR og den lettere fordøyelige, symfoniske progrocken med mye vokalharmonier, ofte tjukke lag med keyboards og enkelte rock'n'roll-låter hvor gitaristene får briljere litt innimellom. En god del ballader også. |
Der mista jeg plutselig litt av interessen for bandet gitt! Jeg er merkelig slik... _________________ -"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru." |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Mar 09, 2006 9:17 21 Post subject: |
|
|
| Navigator wrote: | | Der mista jeg plutselig litt av interessen for bandet gitt! Jeg er merkelig slik... |
Det er ikke akkurat heavy metal, nei.  _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu Mar 09, 2006 10:20 22 Post subject: |
|
|
| Navigator wrote: | | torjo wrote: | | Navigator wrote: | | Har ingenting av disse, hvordan vil du beskrive musikken rent stilmessig? |
Det vil si pompøs rock i grenselandet mellom AOR og den lettere fordøyelige, symfoniske progrocken med mye vokalharmonier, ofte tjukke lag med keyboards og enkelte rock'n'roll-låter hvor gitaristene får briljere litt innimellom. En god del ballader også. |
Der mista jeg plutselig litt av interessen for bandet gitt! Jeg er merkelig slik... |
You said it Det behøves ikke nagler og patronbelte for å låte tøft skjønner du  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Mar 09, 2006 10:25 22 Post subject: |
|
|
Spilte "Pieces Of Eight" og "The Grand Illusion" back-to-back i dag. Står fast ved at dette er et jevnt løp, men sistnevnte vinner knepent p.g.a. atmosfæren i "Castle Walls". Gir poengsummen 9/10 til begge platene.
Meget spent på "Equinox" når den kommer dumpende ned i postkassa. I følge Martin Popoff er det den beste 70-tallsplata deres. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Mon Mar 13, 2006 1:52 13 Post subject: |
|
|
Som nevnt i plateinnkjøpstråden kjøpte jeg "Kilroy Was Here" i helga. Har gitt den et par spins, og må innrømme at den ikke var så ille som jeg husket den som. Bør kanskje ikke være altfor bastant såpass tidlig i lytteprosessen, men jeg vil vel likevel hevde at det er den svakeste fra perioden 1976-83.
Beste låter: "Mr. Roboto", "Don't Let It End" og "High Time". _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Mon Mar 13, 2006 1:59 13 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| fisperumsen wrote: | | Quote: | | Min største tabbe - at jeg gikk glipp av Styx på fjorårets Sweden Rock! |
..og hvor var du da Affen, når Styx leverte festivalens virkelige største overraskelse ? Aldri vært noe favoritt dette bandet, men fy faan for ett sett de leverte der !!!! |
"Merkelig" at vi skulle ha den musikalske fellesnever'n også gitt  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Melodia

|
Posted: Mon Mar 13, 2006 2:04 14 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | "Merkelig" at vi skulle ha den musikalske fellesnever'n også gitt  |
Fisperumsen bør passe seg.
Spennende saker kan skje når man har lik smak som Lyncho  |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Mon Mar 13, 2006 2:05 14 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| Melodia wrote: | | Lynchomaniac wrote: | "Merkelig" at vi skulle ha den musikalske fellesnever'n også gitt  |
Fisperumsen bør passe seg. Spennende saker kan skje når man har lik smak som Lyncho  |
Nåh  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
fisperumsen

Joined: Sep 22, 2004 Posts: 936 Location: Ås ( stedet Gud glemte og Fanden forlot )
|
Posted: Mon Mar 13, 2006 2:17 14 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | Melodia wrote: | | Lynchomaniac wrote: | "Merkelig" at vi skulle ha den musikalske fellesnever'n også gitt  |
Fisperumsen bør passe seg. Spennende saker kan skje når man har lik smak som Lyncho  |
Nåh  |
Mye felles / lik musikk smak har vi Lyncho..............  |
|
| Back to top |
|
 |
Melodia

|
Posted: Mon Mar 13, 2006 2:23 14 Post subject: Re: Styx - et av verdens beste band!!! |
|
|
| fisperumsen wrote: | Mye felles / lik musikk smak har vi Lyncho..............  |
Øyh! He's taken! |
|
| Back to top |
|
 |
|