| View previous topic :: View next topic |
| Positivt eller negativt? |
| Positivt |
|
40% |
[ 25 ] |
| Negativt |
|
59% |
[ 37 ] |
|
| Total Votes : 62 |
|
| Author |
Message |
Onkel Ond

|
Posted: Thu Jun 15, 2006 11:38 23 Post subject: Ban user funksjon |
|
|
Runar nevner at han vurderer å implementere en sånn funksjon, slik at trådstarter kan banne andre brukere fra tråden sin.
Starter en tråd om det for å unngå å spamme vikingtråden enda mer.
Vad tycks?
Personlig er jeg delt, fordi det fort kan skli ut i enda mer bitching enkelte brukere imellom.
Tar med en poll, men regner med Runar driter i den når han tar en avgjørelse  _________________ And so I hear my voice again. The tale of the bitter man here I am
A bottle of wine and a bucket of blood |
|
| Back to top |
|
 |
MARDVK

|
Posted: Thu Jun 15, 2006 11:55 23 Post subject: |
|
|
Et høyt NEI. _________________ MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
 |
|
| Back to top |
|
 |
kiwi

|
Posted: Thu Jun 15, 2006 11:58 23 Post subject: |
|
|
| MARDUK wrote: | | Et høyt NEI. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Onkel Ond

|
Posted: Thu Jun 15, 2006 11:58 23 Post subject: |
|
|
En begrunnelse hadde jo vært ok.. _________________ And so I hear my voice again. The tale of the bitter man here I am
|
| Back to top |
|
 |
RigmorMortis

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 12:06 00 Post subject: |
|
|
Power to the people! Er for dette, så lenge det holdes innenfor ok strenge rammer. Kan bli et svare strev å moderere da, men man kan alltids få inn flere moderatorer til å ta seg av de forskjellige foraene her på brettet. Mange potensielle moderatorer her veit jeg. _________________
I'm going for pints. |
|
| Back to top |
|
 |
Knugen

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 1:11 01 Post subject: |
|
|
Dårlig forslag _________________ If you don`t like you don`t like metal!! |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 1:55 01 Post subject: |
|
|
Vel, som jeg skrev i en annen tråd: Jeg har dette system på Skrekkfilm.com-forumet hvor det fungerer utmerket.
Det som det har ført til er at folk ungår å ødelegge trådene med edder, svade og galle.
Det er også mye enklere å moderere ettersom brukerne da passer på sine egne tråder.
Jeg vurderer å legge inn det systemet her også, men vi får se. _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
Kill.Fuck.Die.

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 2:18 02 Post subject: |
|
|
Usikker, men jeg antar det kan ha en korrigerende effekt på enkelte brukere. Jeg mener definitivit ikke at enhver tråd skal være uten kødd. Sleivspark må det være plass til. Men noen overdriver noe jævlig, og slipper ut eder og galle.
Men hvis jeg (som vanlig bruker) hadde startet en tråd, og en eller annen person slengte noe dritt, så hadde jeg også tenkt at hvis jeg bannet vedkommende, så ville det vært en aldri så liten krigserklæring som kunne ha fått etterspill.
Sletting av enkeltposter i sin egen tråd, derimot, kunne kanskje ha vært noe. Å drive og slette enkeltposter for moderatorer er stort sett en litt kjip jobb, men for noen som har startet en tråd, så kan det være et kjærkomment verktøy for å holde orden uten at det ble personlig (ettersom ingen kunne vite hvem som hadde slettet den). _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
RigmorMortis

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 2:30 02 Post subject: |
|
|
| Kill.Fuck.Die. wrote: | | Sletting av enkeltposter i sin egen tråd, derimot, kunne kanskje ha vært noe. Å drive og slette enkeltposter for moderatorer er stort sett en litt kjip jobb, men for noen som har startet en tråd, så kan det være et kjærkomment verktøy for å holde orden uten at det ble personlig (ettersom ingen kunne vite hvem som hadde slettet den). |
Nå snakker du! Dette er selvfølgelig noe som går an å få til? Evt at man kan sette en post på "hold" til en moderator kommer med den endelige avgjørelsen om den skal slettes eller ikke?
Og de som kødder for mye med det får en tempban på et par uker ellerno?
-RigmorMortis
turning the boards  _________________
I'm going for pints. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Jackal

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 4:35 04 Post subject: |
|
|
| JA! Er lei av piss (les pess) i trådene nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Espen

Joined: Apr 13, 2004 Posts: 5652 Location: Vålerenga, så klart.
|
Posted: Fri Jun 16, 2006 5:56 05 Post subject: |
|
|
Nei, dette blir helt mongo. _________________ The lime of the ancient marinade. |
|
| Back to top |
|
 |
Tenebres

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 6:30 06 Post subject: |
|
|
Hvis det kan forhindre hjernedøde brukere å poste "[bandnavn] suger/er oppskrytt" hver gang det blir laget en ny tråd om et band er jeg definitivt for. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Onkel Ond

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 9:57 09 Post subject: |
|
|
Nå er det jaggu noen som har svart ja og, når jeg la meg var det 5-0 til svadagjengen
Sånn generelt går det ann å tipse moderatorene om tråder de ikke har fått med seg som trenger opprydding, hjelpe dem å holde oversikten rett og slett.
I første innlegg sa jeg hvorfor jeg var negativ, får ta med en grunn til å implementere det og:
Når jeg mekker en tråd om den kommende Muse skiva og spør spesifikt om DEN, bryr det meg midt på ryggen at enkelte syns Muse er ett drittband.
Hadde de i det minste hørt skiva så var det en ting.
Og så var det de som MÅ skrive Drittband/musikk, emodrit o.l, bandene leser sjeldent det som skrives her så de eneste dere pisser på er andre forumbrukerne som syns temaet er interessant.
Hvis folk bare kunne respektere andre litt mer hadde det ikke vært behov for å diskutere tiltak som dette. _________________ And so I hear my voice again. The tale of the bitter man here I am
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 10:04 10 Post subject: |
|
|
Syns det høres fornuftig ut. Saklighet lenge leve.
Har blitt smått skuffa jevnt over det hele, ta f.eks. fototråden, der ligger det en post som heter "deilige damer" eller noe sånt. Hurra, tenkte jeg, over 60 sider med siklende glede, men så var det over 40 sider med bare tekst.. Sånn kan det ikke være!  _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 10:26 10 Post subject: |
|
|
| Kill.Fuck.Die. wrote: |
Men hvis jeg (som vanlig bruker) hadde startet en tråd, og en eller annen person slengte noe dritt, så hadde jeg også tenkt at hvis jeg bannet vedkommende, så ville det vært en aldri så liten krigserklæring som kunne ha fått etterspill. |
Fordi da vil vedkommende som ble "kicket" fra tråden senere bli utestengt fra en tråd som den kickende brukeren har laget?
Misbruk er selvfølgelig ikke godtatt og er man kicket uten grunn er det enkelt å klage til meg. Så fikser jeg det.
Man får helt klart ned svadaen i seriøse tråder, det er det lite tvil om.
Man kan heller ikke kicke noen ute før de har postet i tråden, bare så det er sagt. _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 10:27 10 Post subject: |
|
|
| Dette høres ut som en idiotisk ide. |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
|
| Back to top |
|
 |
snokslam

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 10:35 10 Post subject: |
|
|
| ved nærmere ettertanke lurer jeg på om det er en god idé.. går an å prøve en periode..? |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 11:09 11 Post subject: |
|
|
| Runar wrote: | | UndeadFlowerKing wrote: | | Dette høres ut som en idiotisk ide. |
Begrunn! |
Jeg syns bare det hørtes veldig tåpelig ut. Blir for mye nazitendenser, da er det vel bedre for trådstarter å kunne slette enkelte innlegg som blir for svada, men selv syns jeg det også er litt dumt. Nei, behold forumet sånn som det er, litt svada har aldri skadet noen. |
|
| Back to top |
|
 |
kiwi

|
Posted: Fri Jun 16, 2006 11:54 11 Post subject: |
|
|
At trådstarter kan slette poster syns jeg høres rett og rimelig ut. Banfunksjonen kan gå og suge seg. _________________ sins of thy beloved |
|
| Back to top |
|
 |
|