| View previous topic :: View next topic |
| Take your pick... |
| Technical Ecstasy |
|
41% |
[ 17 ] |
| Never Say Die |
|
58% |
[ 24 ] |
|
| Total Votes : 41 |
|
| Author |
Message |
Doomination

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 8:38 20 Post subject: |
|
|
Jeg synes selv Paranoid er utrolig bra, men av de seks første synes jeg faktisk den er svakest. Det var fattern som fikk meg inni Sabbath og han var selv mest inni Paranoid. Men med tiden har jeg satt meg inni de andre platene også og han har fulgt litt etter. Han likte Tyr så godt at han kjøpte ett eks. til å ha hjemme og ett til å ha på hytta.
Angående tidligere uttalelser om at jeg synes Born Again suger så tar jeg fullstendig avstand fra dem! Hørt en del på plata i dag og den er egentlig ganske fet. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Bergman

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 8:57 20 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Melodia wrote: | | Lynchomaniac wrote: | | None of the above, but: Cross purposes! |
SO TRUE!!  |
Sier meg enig med turtelduene. Cross Purposes er mesterlig, og absolutt ei undervurdert skive. Technical...og Never...er rett og slett dårlige skiver. Et par bra låter innimellom, men mest møl... |
Pissprat! Technical er knallfet, og Never har endel fete låter!
Slutt og sammenlign Sabbath skiver som er lagd etter 85 med de før. _________________
| Affen wrote: | Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil  |
http://www.home.no/tjukkeole/ |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 9:04 21 Post subject: |
|
|
| Bergman wrote: | | Affen wrote: | | Melodia wrote: | | Lynchomaniac wrote: | | None of the above, but: Cross purposes! |
SO TRUE!!  |
Sier meg enig med turtelduene. Cross Purposes er mesterlig, og absolutt ei undervurdert skive. Technical...og Never...er rett og slett dårlige skiver. Et par bra låter innimellom, men mest møl... |
Slutt og sammenlign Sabbath skiver som er lagd etter 85 med de før. |
Hallo?!? Hvorfor det? Urettferdig mot Ozzy-skivene at jeg sammenligner dem med Martin-skivene mener du? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bergman

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 9:04 21 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Bergman wrote: | | Affen wrote: | | Melodia wrote: | | Lynchomaniac wrote: | | None of the above, but: Cross purposes! |
SO TRUE!!  |
Slutt og sammenlign Sabbath skiver som er lagd etter 85 med de før. |
Hallo?!? Hvorfor det? Urettferdig mot Ozzy-skivene at jeg sammenligner dem med Martin-skivene mener du? |
Nei, fordi det er Tony Iommi, ikke Black sabbath. _________________
| Affen wrote: | Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil  |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 9:10 21 Post subject: |
|
|
| Bergman wrote: | | Nei, fordi det er Tony Iommi, ikke Black sabbath. |
Tullprat. Det er det samme som å si at alle Motörheadskivene etter Iron Fist ikke er Motörhead men Lemmy, eller at alle Kiss skivene fra 80-tallet og opp til Psycho Circus er Gene & Paul skiver. Dårlig argument...Dessuten er Geezer Butler involvert i Sabbath også etter 85. Iommi ER Sabbath! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 9:21 21 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Iommi ER Sabbath! |
Han er kanskje blitt Sabbath, men dette kan ikke på noen måte sammenliknes med Motörhead. Faktisk et elendig eksempel.
Motörhead var fra starten av Lemmys band, mens Black Sabbath startet med fire mer eller mindre likeverdige kompiser fra Birmingham. At de fortsatte uten Ozzy i '79 var for så vidt greit nok, selv om mange fans murret. Likefullt det at Geezer og Tony fortsatte uten Bill (som jo også returnerte i '83), for de var jo fortsatt 50% av originalbesetningen. At Tony deretter fortsatte med Sabbath var suspekt, og nå tenker jeg ikke på kvaliteten av platene. Det hadde mer med karrieremessig planlegging å gjøre enn noe bevis på at det var Iommi som var Sabbath. Det ville være en urettferdig degradering av de andre medlemmene. |
|
| Back to top |
|
 |
Bergman

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 9:23 21 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Affen wrote: | | Iommi ER Sabbath! |
Han er kanskje blitt Sabbath, men dette kan ikke på noen måte sammenliknes med Motörhead. Faktisk et elendig eksempel.
Motörhead var fra starten av Lemmys band, mens Black Sabbath startet med fire mer eller mindre likeverdige kompiser fra Birmingham. At de fortsatte uten Ozzy i '79 var for så vidt greit nok, selv om mange fans murret. Likefullt det at Geezer og Tony fortsatte uten Bill (som jo også returnerte i '83), for de var jo fortsatt 50% av originalbesetningen. At Tony deretter fortsatte med Sabbath var suspekt, og nå tenker jeg ikke på kvaliteten av platene. Det hadde mer med karrieremessig planlegging å gjøre enn noe bevis på at det var Iommi som var Sabbath. Det ville være en urettferdig degradering av de andre medlemmene. |
Takk, Torjo. Vil også legge til at "Seventh star" egentlig skulle være Tonys sologreier, men ble kluss med plateselskapet og han ble tvunget til å bruke Black sabbath navnet. _________________
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 10:07 22 Post subject: |
|
|
| Bergman wrote: | | torjo wrote: | | Affen wrote: | | Iommi ER Sabbath! |
Takk, Torjo. Vil også legge til at "Seventh star" egentlig skulle være Tonys sologreier, men ble kluss med plateselskapet og han ble tvunget til å bruke Black sabbath navnet. |
Du har rett i siste utsagn Bergman - men akkurat som Affen vil jeg påstå at Iommi ER Black Sabbath, Paul Stanley ER Kiss, Dave Mustaine er Megadeth........
Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 10:17 22 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
Black Sabbath kunne unngått de strie periodene om "sjefen sjøl" ganske enkelt hadde lagt bandet på is. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 10:43 22 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
Black Sabbath kunne unngått de strie periodene om "sjefen sjøl" ganske enkelt hadde lagt bandet på is. |
Så du ville heller gått glipp av mesterverk som Headless Cross, Tyr og Cross Purposes? For disse skivene hadde aldri i livet fungert med Ozzy! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bergman

|
Posted: Thu Aug 24, 2006 10:51 22 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | torjo wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
Så du ville heller gått glipp av mesterverk som Headless Cross, Tyr og Cross Purposes? For disse skivene hadde aldri i livet fungert med Ozzy! |
Jeg kunne glapp hoppa over de skivene. Og om Ozzy hadde fungert på de skivene eller ikke har ingen ting med saken og gjøre, fordi da hadde bandet vært på is uansett. _________________
|
| Back to top |
|
 |
StRommel

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 2:03 02 Post subject: |
|
|
Er ikke noen stor sabbath kjenner men for meg må det bli Born Again..
Den har gått fra å være helt forferdelig til å bli helt knall.. legenden sier at Gillan kasta opp når han så coveret. _________________ **
Rock n Roll ? : http://www.myspace.com/premiumcow |
|
| Back to top |
|
 |
ZNDN

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 2:26 02 Post subject: |
|
|
| norseman wrote: | | Born Again |
Så forbanna enig! Knallskive! _________________ why the fuck aint yall laughin |
|
| Back to top |
|
 |
Nils Barvåg

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 3:18 03 Post subject: |
|
|
Bra å lese at flere får bedre sans for "Born Again", siden det er et av Sabbaths aller beste album. Tyngde, riff og melodier er helt i toppklasse...Gillan synger som en gal mann, og det mener jeg positivt... _________________ "Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
www.freekick.org - mitt lag er Prest FK (of course) |
|
| Back to top |
|
 |
Gladøks

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 18644 Location: Livets landeveisrøver
|
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:39 07 Post subject: |
|
|
| Thefaithlesspriest wrote: | | Bra å lese at flere får bedre sans for "Born Again", siden det er et av Sabbaths aller beste album. Tyngde, riff og melodier er helt i toppklasse...Gillan synger som en gal mann, og det mener jeg positivt... |
A-sida på Born Again er konge, men så syns jeg det taper seg på B-sida, hvor det stort sett bare er tittelsporet jeg finner lytteverdig... så jeg regner den ikke som et av Sabbaths beste album, men definitivt undervurdert allikevel. _________________ Eläkööt supikoirat! |
|
| Back to top |
|
 |
Gladøks

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 18644 Location: Livets landeveisrøver
|
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:42 07 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
Tsk, tsk, Torjo. Nå går du bare Sabbath-puristenes ærend. Jeg trodde du var fan av Tony Martin-perioden? Finfine plater*, som jeg overhodet ikke ville bytta ut med at Sabbath skulle vært lagt på is i selsamme periode.
* De tre første Martin-platene er finfine, i alle fall. _________________ Eläkööt supikoirat! |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 7:47 07 Post subject: |
|
|
| Gladøks wrote: | | torjo wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
Tsk, tsk, Torjo. Nå går du bare Sabbath-puristenes ærend. Jeg trodde du var fan av Tony Martin-perioden? Finfine plater*, som jeg overhodet ikke ville bytta ut med at Sabbath skulle vært lagt på is i selsamme periode.
* De tre første Martin-platene er finfine, i alle fall. |
Man kan være fan av Tony Martin perioden uten mene at det var OK at de brukte navnet Black Sabbath. Jeg syns for såvidt at det ikke er så viktig hvilket gruppenavn de opptrådte under, det viktige er kvaliteten på skivene, og her er jeg ganske enig med Gladøks og Affen - skivene med Martin er faktisk bra.
Born Again er Sabbaths mest undervurderte - Technical Ecstasy og Never Say Die får en del velfortjent kjeft og har noen OK låter. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 8:03 08 Post subject: |
|
|
| knuthulhu wrote: | | Gladøks wrote: | | torjo wrote: | | Lynchomaniac wrote: | Ingen av disse banda ville ha kommet seg gjennom strie perioder hvis det ikke var for at sjefen sjøl dro lasset  |
* De tre første Martin-platene er finfine, i alle fall. |
Man kan være fan av Tony Martin perioden uten mene at det var OK at de brukte navnet Black Sabbath. Jeg syns for såvidt at det ikke er så viktig hvilket gruppenavn de opptrådte under, det viktige er kvaliteten på skivene, og her er jeg ganske enig med Gladøks og Affen - skivene med Martin er faktisk bra.
Born Again er Sabbaths mest undervurderte - Technical Ecstasy og Never Say Die får en del velfortjent kjeft og har noen OK låter. |
Martin bragte mye godt til Sabbath, den spm påstår noe annet er blinde for at det eksisterer et alternativ til Ozzy era'n _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
Patto

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 9:01 09 Post subject: |
|
|
"Never say die" er ei gjennomført bra skive, synes ikke "Technical ecstasy" kan sies å være det. Den har sine øyeblikk, men er etter min mening den svakeste fra Ozzy-perioden. Allikevel langt mer interessant enn alt som kom etter Ozzy  _________________ http://www.twitter.com/gaupen |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Fri Aug 25, 2006 9:32 09 Post subject: |
|
|
| Patto wrote: | "Never say die" er ei gjennomført bra skive, synes ikke "Technical ecstasy" kan sies å være det. Den har sine øyeblikk, men er etter min mening den svakeste fra Ozzy-perioden. Allikevel langt mer interessant enn alt som kom etter Ozzy  |
Blind sa jeg BLIND! Men Incredibly Dull Band liker du???  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
|
| Back to top |
|
 |
|