| View previous topic :: View next topic |
| Saxon vs. Maiden |
| Saxon |
|
12% |
[ 12 ] |
| Iron Maiden |
|
87% |
[ 81 ] |
|
| Total Votes : 93 |
|
| Author |
Message |
Dick Hardy

Joined: Dec 11, 2004 Posts: 7082 Location: Fælt så nysgjerrige vi var, da!
|
Posted: Sat Oct 01, 2005 2:40 14 Post subject: Saxon vs. Iron Maiden |
|
|
Tror jeg vet utfallet av denne pollen, men jeg prøver likevel.
Begrunn gjerne svaret deres.
Min stemme går til Saxon, siden de, i motsetning til Maiden, ikke har én dårlig skive bak seg. Biff er også en av verdens beste frontmenn (i mine øyne) og tidenes beste vokalist. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
abnocto

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 2:47 14 Post subject: |
|
|
Iron Maiden, ser ingen grunn til å utdype. _________________ Unnamed Silence
HELL-TRAKTOR
| Ulli wrote: | Han Mr.Abnoctus: Først trodde jeg han var "bare" dritings. Men jeg tror han er bare sånn. Vittig! Og ikke minst VENOM!  |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vassago

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 2:49 14 Post subject: |
|
|
Iron Maiden. Ganske enkelt fordi de er verdens beste band. _________________ And so I push y'all away
And I wish you a fast recovery
All the time wishing clots upon your heart. |
|
| Back to top |
|
 |
Udunpute

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:00 15 Post subject: |
|
|
Teit spørsmål. Maiden selvfølgelig. _________________ Steve Holt! |
|
| Back to top |
|
 |
hauepine

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:01 15 Post subject: |
|
|
| To omtrent like gode band, men Saxon fikk underlig nok min stemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Crabman

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:18 15 Post subject: |
|
|
BRA POLL!! elsker begge banda.. men jeg har likevell størst forhold til Maiden (naturligvis?) men i skrivende stund får jeg lyst til å stemme Saxon pga de hører jeg mest på for tiden, og de har noen helvetes fest/on the road låter som eier alt..
Konklusjon: Lar være å stemme. _________________ www.myspace.com/theviolated
Never mosh with a ninja |
|
| Back to top |
|
 |
Vorax

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:33 15 Post subject: |
|
|
| Maiden selvfølgelig! Dumt spørsmål...Saxon har jeg aldri helt forstått storheten med |
|
| Back to top |
|
 |
thorel

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:38 15 Post subject: |
|
|
| Saxon er knall, men kan ikke sammenlignes med Maiden, det er rått parti. |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
|
| Back to top |
|
 |
women_of_dark_desires

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 3:51 15 Post subject: |
|
|
Iron maiden!! _________________ SKÅL |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:32 16 Post subject: |
|
|
| Runar wrote: | | Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rått parti! Maiden overgår alt og alle! |
Tøv og vas. Saxon knuser Maiden på alle tenkelige og utenkelige måter!
Og by the way - FIX FORUMET!!! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:39 16 Post subject: |
|
|
Jeg digger Saxon, særlig de første platene, men å si at de aldri har gitt ut en dårlig plate er for drøyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent å si om.
Dette er uansett rått parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten når helt opp. |
|
| Back to top |
|
 |
hateyou

Joined: Oct 21, 2004 Posts: 13239 Location: Ved migosenteret Tr.heim
|
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:42 16 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | Runar wrote: | | Digger Saxon, men som en klok man engang sa; dette er rått parti! Maiden overgår alt og alle! |
Tøv og vas. Saxon knuser Maiden på alle tenkelige og utenkelige måter!
Og by the way - FIX FORUMET!!! |
Hvis musikksmaken din er jevn med din visuelle smak, så må det bety at det nye designet er helt fantastisk.  _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:43 16 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | Jeg digger Saxon, særlig de første platene, men å si at de aldri har gitt ut en dårlig plate er for drøyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent å si om.
Dette er uansett rått parti. Der Saxon har én absolutt innertier-plate ("Wheels Of Steel") har Iron Maiden tre (debuten, "The Number Of The Beast" og "Piece Of Mind"), pluss at Maiden har flere plater som nesten når helt opp. |
Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er så og si ei perfekt liveskive, for faen! Og når Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar på Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:46 16 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | torjo wrote: | Jeg digger Saxon, særlig de første platene, men å si at de aldri har gitt ut en dårlig plate er for drøyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent å si om.
Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er så og si ei perfekt liveskive, for faen! Og når Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar på Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...! |
Det som ikke er perfekt er jo at Yngwie kommer inn å spiller gjestegitar.
Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgår Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest! _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
AD

|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:49 16 Post subject: |
|
|
| Runar wrote: | | Affen wrote: | | torjo wrote: | Jeg digger Saxon, særlig de første platene, men å si at de aldri har gitt ut en dårlig plate er for drøyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent å si om.
Kan du utdype hva som liksom ikke er genialt med The Eagle Has Landed II? Det er så og si ei perfekt liveskive, for faen! Og når Yngwie kommer inn og spiller gjestegitar på Wheels of Steel, er ikke orgasmen langt unna...! |
Det som ikke er perfekt er jo at Yngwie kommer inn å spiller gjestegitar.
Som sagt; digger Saxon, men ingenting overgår Iron Maiden. Ikke engang Judas Priest! |
Ser du på skiver gjort etter 80-tallet, er Saxon helt overlegen, Priest helt ok, og Maiden helt elendig... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 4:54 16 Post subject: |
|
|
| Affen wrote: | | torjo wrote: | Jeg digger Saxon, særlig de første platene, men å si at de aldri har gitt ut en dårlig plate er for drøyt. Liveplata "The Eagle Has Landed II" har jeg eksempelvis ikke mye pent å si om.
Hva som ikke er genialt??
Spøker du?
Da må jeg bare si rubbel og bit.
For det første høres bandet baktungt og slitent ut. Det er åpenbart at de trenger penger. Der Biff snakker mellom låtene høres det bare patetisk ut. Dessuten er ikke låtutvalget optimalt. Forstår jo selvsagt at de vil oppsummere mest mulig av karrieren, men det er nå engang så at de var best i starten, og at ikke alt av det senere materialet holder helt mål. Innse at det er mye vi aldri kommer til å bli enige om når det kommer til musikk, Affen.
Jeg kjøpte forøvrig denne plata for en meget billig penge på Island (rundt 50 norske kroner), så veldig mye kastet jeg heldigvis ikke bort. |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
Posted: Sat Oct 01, 2005 5:03 17 Post subject: |
|
|
Hm, har to Saxon-skiver på kassett, og dobbelt opp av Maiden på vinyl og cd. Så valget var ikke vanskelig. Når det er sagt så har jeg faktisk vært på et Saxon-nachspiel, men aldri et Maiden-nachspiel.
Eagles _________________ Exeloume på Facebook-> http://www.facebook.com/exeloume
Maelström på Facebook->
https://www.facebook.com/maelstromnorway |
|
| Back to top |
|
 |
|