| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Marken

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 4:41 16 Post subject: |
|
|
| Twisted Sister er stort sett veldig kjett. Digga dem ei kortere periode på 80-tallet, men gikk fryktelig fort lei. |
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 4:43 16 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: | | Første gang jeg så hele bandet ble på sweden rock i 04 og wacken samme år. |
Det var i 2003. Sweden Rock-gigen var drygt skuffende, Wacken-gigen var drygt fet. Tydelig at de trengte noen konserter på å finne godformen, Sweden Rock-gigen var vel noe sånt som den andre gigen etter at de gjenforentes.
Angående Come out and Play-skiva, så husker jeg vi (les: min eldre bror) hadde kassetten (står jaggu i kjelleren hos meg nå), og vi hørte rykter om at på vinylen kunne kumlokket åpnes, og så var Dee Snider under der. Det hørtes altfor skummelt ut til å sjekkes ut. _________________ http://www.myspace.com/uglyvesen |
|
| Back to top |
|
 |
hateyou

Joined: Oct 21, 2004 Posts: 13223 Location: Ved migosenteret Tr.heim
|
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 6:51 18 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: |
Jeg sto langt fremme på den konserten, og noen meter fra meg var det en kar som plutselig satte seg ned og dreit! Han fikk ganske kvikt rimelig god plass rundt seg.
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
SoundOfNoise1

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 7:03 19 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | | Twisted Sister er stort sett veldig kjett. Digga dem ei kortere periode på 80-tallet, men gikk fryktelig fort lei. |
Det samme som han sa.
Husker ikke fra hvilken dokumentar, men lo godt da jeg så Dee sitte å prate hånlig om Warrant og Tesla, samt beskylde de for å gi ut drit som tok livet av hard rocken. Ikke noe galt i det og han hadde jo rett selv om Tesla fikk litt vel hard medfart akkurat der. Hallo!!! var det en skive som på en måte la et solid grunnlag for hele den prossessen tror jeg Love Is For Suckers utgitt flere år tidligere utgjør både pilarer og rammeverk. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 7:36 19 Post subject: |
|
|
| Kul Twisted Sister-låt! Første gang jeg hører den. Har kun Stay Hungry og Big Hits And Nasty Cuts. Har lenge hatt planer om å skaffe noe mer med disse kara. |
|
| Back to top |
|
 |
Hege

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 8:46 20 Post subject: |
|
|
| Quote: | Mitt første live møte med ble av det overraskende slaget. Jeg og min daværende satt på Scream bussen til Wacken i 2000 da Håkon grav kommer inn etter en pissepause og sier at Thin Lizzy har avlyst.
- Masse skuffende mumling på bussen.
Og erstatter blir Dee Snider.
"HNGGGGGGG!?"" |
Haha, ser det veldig for meg. Trill runde øyne og rett opp i fistel.
Fet låt, da! _________________ ITALIAN HEAVY METAL |
|
| Back to top |
|
 |
Veadtuck

Joined: Feb 25, 2012 Posts: 2036 Location: Over Macho Grande
|
Posted: Mon Aug 06, 2012 9:19 21 Post subject: |
|
|
Love is for suckers var vel egentlig Dees soloplate? Eller?
Men om Twisted Sister. Tre første platene er bra , men skjelden jeg orker å høre igjennom en hel plate på straken. Men en par-tre sanger av gangen er fett som ett griseslakteri. På Come out and Play begynte nedturen, men vil minnes ta det er noen bra sanger der også.
Men i det store hele, tommærn opp  _________________ ...And the sun of falsehood shall shine with trust, from the depths of Satan in the name of God. |
|
| Back to top |
|
 |
Onyx

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 10:58 22 Post subject: |
|
|
Morsomt du skulle velge akkurat denne låta; den har surra rundt i huet mitt på jobb i hele kveld (ante altså ikke hva dagens valg var).
Twisted-konserten var et av høydepunktene på årets Sweden Rock!  _________________ gather the sinners |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Aug 06, 2012 11:45 23 Post subject: |
|
|
Glimrende valg av Twisted Sister-låt! Come Out and Play var mitt første møte med bandet, og jeg har fortsatt den som favoritt. The Fire Still Burns er enorm!
Min kriminelle karriere starta og slutta forresten med Twisted Sister. Jeg hadde hørt at et par av gutta i klassen naska sjokolade, blader, kassetter o.l. i butikkene, så når jeg fant kassetten med Stay Hungry på Domus, tenkte jeg at dette måtte jeg og prøve. Så meg godt rundt i alle retninger, og stappa kassetten i lomma på jakka. Blei glodvarm, og fikk en vanvittig høy puls når jeg nærma meg kassa. I det jeg diskrét skulle snike meg ut, begynte det å ule. Så kom en skummel mann bort og tok meg i armen, og sa "har du noe i mot å vise meg hva du har i jakka di?". Måtte inn på kontoret og gi navn, navnet på foreldra mine, og telefonnummer. Han skulle ringe hjem, sa han. De ringte aldri, men i over en mnd holdt jeg på å få hjerteinfarkt hver gang telefonen ringte hjemme. Tror det gikk et par år ihvertfall før jeg turte å gå på Domus igjen. Faktisk så lenge at det var blitt Mega.
TS-konserten på Wacken i 2003 var forresten vanvittig bra! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 6:42 06 Post subject: |
|
|
| Veadtuck wrote: | Love is for suckers var vel egentlig Dees soloplate? Eller?
|
Alle skivene er å regne som Dees soloplater. Han skriver all musikken. _________________ http://www.myspace.com/uglyvesen |
|
| Back to top |
|
 |
Joakim

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 14102 Location: Camp Crystal lake
|
Posted: Tue Aug 07, 2012 6:53 06 Post subject: |
|
|
| DOH wrote: | | Veadtuck wrote: | Love is for suckers var vel egentlig Dees soloplate? Eller?
|
Alle skivene er å regne som Dees soloplater. Han skriver all musikken. |
Love is for Suckers skrev Dee med tanke på at den skulle gis ut som solo skive ja. _________________ Spineless from the start. |
|
| Back to top |
|
 |
Analfeber

Joined: Aug 04, 2003 Posts: 2235 Location: Typisk Norsk-etasjen
|
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 8:43 08 Post subject: |
|
|
| Joakim wrote: | | DOH wrote: | | Veadtuck wrote: | Love is for suckers var vel egentlig Dees soloplate? Eller?
|
Alle skivene er å regne som Dees soloplater. Han skriver all musikken. |
Love is for Suckers skrev Dee med tanke på at den skulle gis ut som solo skive ja. |
Å sånn, ja. _________________ http://www.myspace.com/uglyvesen |
|
| Back to top |
|
 |
Joakim

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 14102 Location: Camp Crystal lake
|
Posted: Tue Aug 07, 2012 3:36 15 Post subject: |
|
|
Etter tre dager i USA velger jeg å dra til England, og det i selveste '86. Idag tipper jeg det blir en håndfull ovasjoner, en god del skuldertrekk og litt buu'ing.
Gubberock ble nevnt og gubberock skal det bli! Og termen gubberock er riktig så treffende, for jo eldre jeg blir jo mer liker jeg Magnum.
Første innkjøp ble gjort på vinyl på midten av nittitallet; Goodnight L.A.
jeg kjøpte den på platebutikken på Eurosenteret, og jeg husker jammen ikke hvorfor. For dette var et band jeg ikke hadde hørt før. Men jeg tror det var den eneste jeg hadde råd til.
Magnum har aldri vært dyrt akkurat, så det er bare å gå til innkjøp: http://www.ebay.co.uk/sch/Music-/11233/i.html?_nkw=magnum
Historien derfra er at jeg sakte men sikkert kjøpte inn rubbel og bit.
Så de live for første gang på Sweden Rock i '05, og i '09 fylte vi opp en bil og dro til Gøteborg for å se de der. I fjor dro jeg og Unborn over til London for å se de der. Vi hadde fått nyss om at konserten skulle spilles inn til en DVD utgivelse, så vi dro i flaggbutikken som ligger rett ved jobben her (tipper de har en liten peak i mai) og kjøpte med Norsk flagg. Småharry!
Nå viser det seg at denne utgivelsen ikke blir noe av, men vi fikk ett annerkjennede nikk i vår retning fra Tony Clarkin, så det var verdt det.
Det er har vært ett lite helvete å sette sammen stafetten og få kabelen til å gå opp. Jeg skulle gjerne ha valgt ett par andre Mangnum skiver før dagens, ikke at dagens valg er dårlig på noen måte, men det er ett par skiver jeg altså setter høyere.
Tittelsporet er skivas beste og lengste spor.
1986 - Magnum - Vigilante - Vigilante
http://open.spotify.com/track/1fWOWPR1MNXO7jV3rGyRKE
http://www.youtube.com/watch?v=t3j89Ob542c - Studio versjon
http://www.youtube.com/watch?v=hFkyBD9WkF8 - Offisiell video
(Bra kommentar øverst der: "I like how nearly all Magnum videos make no sense.")
http://www.youtube.com/watch?v=iK2bTSCTbXw - Live fra den fantastiske Hammersmith konserten i '88
Bildene under ser jo ut som elendige photoshoppinger, men det er faktisk meg og Unborn med Bob Catley masker.
1986 - Magnum - Vigilante - Vigilante
1985 - Twisted Sister - Come out and play - The Fire Still Burns
1984 - Queensrÿche - The Warning - Warning
1983 - Manowar - Into glory ride - Secret of Steel
1982 - Accept - Restless & Wild - Neon Nights
1981 - Ozzy - Diary of a madman - Diary of a madman
1980 - Scorpions - Animal Magnetism - The Zoo _________________ Spineless from the start. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 3:44 15 Post subject: |
|
|
| Rimelig heftig låt. Har ikke hørt så mye mer fra denne skiva, tror jeg. Magnum har en del bra, men også mye kjett. |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 3:51 15 Post subject: |
|
|
| Denne låta var helt sykt kjedelig. Magnum er ikke noe for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 3:51 15 Post subject: |
|
|
| Flott låt fra ei bra skive. Er kun Need A Lot Of Love som er bedre en tittellåta. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue Aug 07, 2012 4:14 16 Post subject: |
|
|
Magnum er stort! Vigilante er en fantastisk låt, men bortsett fra et par ujevne album på 90-tallet, er det lite å utsette på noe Magnum har gitt ut. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
|
| Back to top |
|
 |
|