| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vorax

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 6:58 06 Post subject: |
|
|
| Udunpute wrote: | | Vintersorg bør lage flere skiver i Visions From The Spiral Generator-gata. Utvilsomt den beste skiva hans. De to første er mer som paranteser å regne for min del. Og jeg foretrekker også Vintersorg fremfor Simen på den nye skiva. |
Ikke enig, men etter å ha hatt skiva på repeat hele helga så er jeg tilbøylig til å moderere utsagnet mitt tidligere i tråden. Vintetsorg gjør en meget bra jobb på skiva og har absolutt sin plass i bandet. Jeg syns han synger bedre enn på lenge og spesielt i åpningssporet og den fantastiske winter eclipse så bærer han låtene på en fortreffelig vis. Grimvokalen er også meget bra. Vokalen er fordelt mellom vokalistene på en perfekt måte og derfor får både vokalen til simen og nedland langt større effekt når de først trår til. Jeg liker vokalen til Nedland, men jeg er glad den ikke brukes mer, for han har meget sterk signatur og det gjør at jeg tenker Solefald med en gang han åpner kjeften.
Soleklar femmer. Dette kan fort bli årets skive. |
|
| Back to top |
|
 |
daimonion

|
Posted: Mon Apr 02, 2012 1:30 13 Post subject: |
|
|
| Vorax wrote: | | Vokalen er fordelt mellom vokalistene på en perfekt måte og derfor får både vokalen til simen og nedland langt større effekt når de først trår til. | Så sant! Virkelig råsterk skive vokalmessig. Både stemmene og vokalmelodiene.
Som mistenkt - etter første gjennomhøring - var dette beste Borknagar-skiva på lenge. Hadde ikke trodd de skulle komme opp med noe såpass fett igjen, egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Udunpute

|
Posted: Tue Apr 03, 2012 2:06 14 Post subject: |
|
|
Knallbra skive. Har gitt den sju runder, og den vokser for hver gang. Helt klart den beste siden Empiricism, og bandets nest beste foreløpig. _________________ Steve Holt! |
|
| Back to top |
|
 |
Rakov

|
Posted: Tue Apr 03, 2012 3:00 15 Post subject: |
|
|
Har hørt gjennom skiva tre ganger nå, og synes det er en solid opptur fra Universal. Vintersorg synger kult nok, men jeg takler ikke engelskuttalen hans (horizon="hawrasåån"). Vortex gjør derimot en knalljobb, spesielt Frostrite er faen så fet.
Edit: har gitt skiva en del flere runder i det siste, og Urd har potensiale til å bli årets skive for min del, det finnes ikke svake låter på skiva. Som andre sier er skiva utrolig sterk vokalmessig. Beste låter: frostrite, winter eclipse og mount regency. Frostrite minner meg forøvrig om Doomsword av en eller annen grunn, og det er jo bare positivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Agg

|
Posted: Mon Apr 23, 2012 6:18 06 Post subject: |
|
|
| Har hørt endel på denne skiva i det siste, og har fått et heller ambivalent forhold til den. Det er mye her som jeg liker, men så ødelegges hele stemningen av at Vintersorg stikker til med et "DISTRÅKSJÅÅÅN" - det må da gå an å lære den mannen engelsk? Eventuelt la Hestnæs og Nedland ta seg av clean vokalen. |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Thu Jun 07, 2012 10:08 10 Post subject: |
|
|
Ikke ofte jeg hører ei skive med så masse flott vokalarbeid som det er på Urd!
Tror jaggu hele skiva er den beste jeg har hørt med Borknagar sålangt. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sun Feb 10, 2013 11:36 23 Post subject: |
|
|
|
 |
Böh!

|
Posted: Sun Feb 10, 2013 11:45 23 Post subject: |
|
|
Er den meldinga ekte? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Feb 11, 2013 12:11 00 Post subject: |
|
|
| Böh! wrote: | | Er den meldinga ekte? |
Er visst det, ja. På trykk i Østlendingen. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
King_P

|
Posted: Mon Feb 11, 2013 5:38 05 Post subject: |
|
|
Hah, herlig. _________________ Duvende bryster. |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Feb 11, 2013 8:42 08 Post subject: |
|
|
Haha, husker den. Rune Midtskogen er en legende i Hedmark. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Tenebres

|
Posted: Mon Feb 11, 2013 8:45 08 Post subject: |
|
|
Ingen stor fan av Bojsrkjvmfsjnargar akkurat men den anmeldelsen der var så utrolig uproff og pinlig å lese at jeg ikke helt hva jeg skal gjøre av meg. Det så ut som et innlegg fra Affen i en BM-tråd og det sier litt.
Jeg tror media-Norge må snart kvitte seg med alt som har med anmeldelser å gjøre fordi... det kan ikke helt fortsette slik. Legg ned. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Feb 11, 2013 8:49 08 Post subject: |
|
|
Han var vel bare drittungen da han skrev den der, men han har vært i ørten aviser siden, og ser han nå er redaktør i et fagblad for rørleggere etter å ha vært i både VG og Aftenposten (tror jeg). Så de skjønner vel hvordan han er ganske fort. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Tomas

|
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|