| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
knuthulhu

|
Posted: Sun Jun 03, 2012 9:16 09 Post subject: |
|
|
Buon Vecchio Charlie var et interessant band som ikke fikk gitt ut skiva si etter at de spilte den inn i 1971. Den ble gravet fram igjen tidlig på nittitallet og for et par år siden kom det en nyutgivelse på vinyl og CD. Vinylen har ikke solgt så fryktelig bra og er tilgjengelig om man kikker etter.
http://www.youtube.com/watch?v=4yC_bM9ZIYQ&feature=related _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
Nash

Joined: Jun 11, 2004 Posts: 991 Location: Fall i Søndre Land!
|
Posted: Mon Jun 04, 2012 11:05 11 Post subject: |
|
|
Flott skive det ja - og det er jo litt rart at de aldri fikk gitt den ut da de var helt på høyde med de "beste" fra den perioden....menmen, man kan jo nyte den nå i alle fall. _________________ Kverulantens prinsgemal??!!?? |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Mon Jun 04, 2012 3:42 15 Post subject: |
|
|
Anbefaler folk å huske på spotify når det gjelder å sjekke ut/høre på RPI.
Der ligger/lå bl.a.: Acqua Fragile, alusa fallax, banco del mutuo soccorso, capitolo 6, de de lind, delirium, e a poe, festa mobile, flea, formula 3, franco battiato, goblin, i flashmen, ibis, il bacio della medusa, il balletto di bronzo, jumbo, la maschera di cera, latte e miele, le orme, locanda delle fate, opus avantra, rustichelli & bordini, pierrot lunaire, PFM, Quella Vecchia Locanda, raccomandata ricevuta ritorno, reale accademia di musica, ricordi d'infanzia, rocky's fiji, saint just, sensations fix, stormy six, triade og trip. _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 7261 Location: Kongsberg über alles.
|
Posted: Tue Jun 19, 2012 6:55 18 Post subject: |
|
|
| Antonzen wrote: | Kom tilfeldigvis over en reissue av Semiramis - Dedicato a Frazz på vinyl som jeg har bestillt.
Ellers så tror jeg nok kanskje at de Orme platene jeg har er langt fra de beste, ihvertfall ikke følge hva jeg leser. Har Florian og Verita Nasconte. Har også Collage, syns den er ganske bra, er etter hva jeg leser den første bra, om noe halveis? |
Semiramis motatt. Satser på å gå igjennom litt plater til helgen.
Neste er å sjekke ut litt mer Orme. |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Tue Jun 19, 2012 8:19 20 Post subject: |
|
|
| Antonzen wrote: | | Antonzen wrote: | Kom tilfeldigvis over en reissue av Semiramis - Dedicato a Frazz på vinyl som jeg har bestillt.
Ellers så tror jeg nok kanskje at de Orme platene jeg har er langt fra de beste, ihvertfall ikke følge hva jeg leser. Har Florian og Verita Nasconte. Har også Collage, syns den er ganske bra, er etter hva jeg leser den første bra, om noe halveis? |
Semiramis motatt. Satser på å gå igjennom litt plater til helgen.
Neste er å sjekke ut litt mer Orme. |
Det er jo mange skiver Le Orme har gitt ut som ikke er all verdens bra og ikke en gang så veldig progressive. Jeg mener Uomo di Pezza og Felona e Sorona er de to beste, men jeg har ikke hørt de to første eller noe de har gitt ut etter 1980. De to ligner vel ganske mye på Collage, og flere mener vel at den er bedre enn Felona e Sorona. Den sistnevnte splitter vel fansen en del. Uomo di Pezza er vel den som de fleste enes om som best i katalogen. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Tue Jun 19, 2012 10:20 22 Post subject: |
|
|
Det er TO Le Orme skiver man trenger. Den ene er, som knuthulhu påpeker, "Uomo di Pezza" og den andre er "Contrappunti".
"Ad Gloriam" er kjip beat-pop.
"Felona e Sorora" er pastoral og fin, men gudsjammerlig kjedelig.
"Collage" husker jeg ikke, men notatene mine sier at er den neste Le Orme-skiva jeg burde prioritere å kjøpe inn (uten at jeg har tenkt å gjøre det med det første)
Har også hørt skivene fra 75-79 for lenge siden og husker ikke hvordan de låt, men notatene mine fra da sa bare en ting: styr unna. _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
M-77

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 5:53 05 Post subject: |
|
|
| VonMünchhausen wrote: | Det er TO Le Orme skiver man trenger. Den ene er, som knuthulhu påpeker, "Uomo di Pezza" og den andre er "Contrappunti".
"Collage" husker jeg ikke, men notatene mine sier at er den neste Le Orme-skiva jeg burde prioritere å kjøpe inn (uten at jeg har tenkt å gjøre det med det første)
Har også hørt skivene fra 75-79 for lenge siden og husker ikke hvordan de låt, men notatene mine fra da sa bare en ting: styr unna. |
Felona kjedelig? Tror ikke jeg kan bli mer uenig! Fantastisk flott plate! Ellers støtter jeg opp under Contrappunti og Uomo di pezza som obligatoriske. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 7:13 07 Post subject: |
|
|
En kar på rateyourmusic har laget en liste over sine 50 favoritter.
Her er hans egne ord om sine preferanser.
| Quote: | | If you would really like to get into Italian prog then trust me- these are the albums you must add to your collection. I am not big on jazz fusion, though I really do like Area and Maxophone. I also disdain avante-garde styles. I much prefer the 1970s melodic and symphonic side of prog rock, and no nation produced as much in that vein as the Italians. Bravo!!! |
_________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson.
Last edited by torjo on Wed Jun 20, 2012 7:17 07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 7:14 07 Post subject: |
|
|
Sist jeg spilte igjennom den ble jeg sittende å tvinne tommeltotter og det er bare halvannen uke siden. "Gudsjammerlig kjedelig" er nok en liten overdrivelse, men sånn føltes det ut der og da. Altså er den veldig sårbar i forhold til dagshumøret, noe de to andre ikke er. _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 7:19 07 Post subject: |
|
|
Jeg er også uenig med Münchhausen, men så har han nok en noe mer "avantgarde" smak enn meg. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 8:17 08 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Jeg er også uenig med Münchhausen, men så har han nok en noe mer "avantgarde" smak enn meg. |
Tror ikke det er der det ligger. Tipper "alle" har opplevd å høre musikk de intellektuelt sett vet burde elske, men som likevel ikke gir den store opplevelsen? Akkurat sånn er Felona for meg.
Ellers er den lista på rym du linket til god som gull! 14 stykk jeg ikke har hørt dog, det må jeg få gjort noe med. Veldig deilig å se at han fremhever debuten til PFM og at Osanna er inkludert. _________________ http://youarenotsosmart.com/2011/06/10/the-backfire-effect/ |
|
| Back to top |
|
 |
knuthulhu

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 11:25 11 Post subject: |
|
|
| M-77 wrote: | | VonMünchhausen wrote: | Det er TO Le Orme skiver man trenger. Den ene er, som knuthulhu påpeker, "Uomo di Pezza" og den andre er "Contrappunti".
Har også hørt skivene fra 75-79 for lenge siden og husker ikke hvordan de låt, men notatene mine fra da sa bare en ting: styr unna. |
Felona kjedelig? Tror ikke jeg kan bli mer uenig! Fantastisk flott plate! Ellers støtter jeg opp under Contrappunti og Uomo di pezza som obligatoriske. |
Glemte Contrappunti fullstendig - den er noen lunde på nivå med Uomo di Peazza, kanskje ikke fullt så bra. Ellers er jeg av samma oppfatning som M-77 mht Felona e Sorora, men jeg kan godt se hvorfor enkelte ikke liker den så godt. Den ligner faktisk på noe av den typiske Quebec-progen i at den har en del preg av folk og er stillferdig og uten de store utfordringene. _________________ "Stellenweise sirenenwahnsinn!" |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

|
Posted: Wed Jun 20, 2012 1:56 13 Post subject: |
|
|
| VonMünchhausen wrote: | | Så sånn sett har du jo faktisk klart å styre unna de virkelig gode skivene til Le Orme, Antonsen. |
Det er jo bra, da kan det jo kun bli bedre
Men syns Collage er relativt bra. Skal kikke litt etter vinyl til helgen.
Takker for alle tips! |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

|
Posted: Sun Jul 22, 2012 12:25 12 Post subject: |
|
|
Bestilte følgende tre plater nå:
New Trolls - Concerto Grosse
Biglietto Per L'Inferno - st
Alusa Fallax - Intorno alla mia cattiva educazione |
|
| Back to top |
|
 |
Veadtuck

Joined: Feb 25, 2012 Posts: 2042 Location: Over Macho Grande
|
Posted: Sun Jul 22, 2012 8:35 20 Post subject: |
|
|
Fabio Frizzi - The Beyond soundtracket er jo obligatorisk når det kommer til italo-progg.
Voci Dal Nulla:
http://www.youtube.com/watch?v=kUEC8dNeeYE _________________ ...And the sun of falsehood shall shine with trust, from the depths of Satan in the name of God. |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

|
Posted: Wed Aug 01, 2012 5:12 17 Post subject: |
|
|
| Fått hørt litt på Semiramis - Dedicato a Frazz, virker som en meget bra plate! |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

|
Posted: Thu Mar 21, 2013 8:48 20 Post subject: |
|
|
| Og nå snurrer Il Volo - essere o non essere? Vinyl. Takk for tipset! |
|
| Back to top |
|
 |
M-77

|
Posted: Thu Mar 21, 2013 10:54 22 Post subject: |
|
|
| Antonzen wrote: | | Og nå snurrer Il Volo - essere o non essere? Vinyl. Takk for tipset! |
Hurra! Endelig noen andre som har tatt seg bryet med å sjekke ut denne fantastiske platen  |
|
| Back to top |
|
 |
Antonzen

|
Posted: Sun Mar 24, 2013 8:22 20 Post subject: |
|
|
| Ikke var'n dyr heller, anbefales! |
|
| Back to top |
|
 |
|