| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HAD

|
Posted: Tue Apr 10, 2012 1:14 13 Post subject: |
|
|
To gjennomhøringer og tror dessverre at skiva er ett par hakk ned fra den glimrende Blood of nations. Som vanlig masse kul riffing og bra vokal fra Tornillo. Savner fortsatt ikke UDO. Åpningslåta er helt grei (men refrenget trekker veldig ned), mens Stalingrad kanskje er skivas beste låt. Klassisk Accept ja... Hellfire, Flash to bang time, The Galley, Twist of fate og Shadow Soldiers følger tett bak Stalingrad, mens Revolution og Against the world igjen var heller slappe (mye pga kjedelige refreng), mens jeg ikke helt hvor jeg skal plassere The Quick and the dead..
Foreløpig 4'er... _________________ Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it |
|
| Back to top |
|
 |
Nudua

|
Posted: Tue Apr 10, 2012 9:09 21 Post subject: |
|
|
| Stian wrote: | | Nudua wrote: | Er stadig imponert over highfive-ing over å få vite albumets tittel, og "dette lover godt", "dette må bli knall". Det er da ingenting bak et albums tittel som tilsier at dette blir innertier, men heller at det bidrar til at skuffelsen blir større dersom det ikke slår ann?
|
Så det er greit å bruke det til å skru opp forventningene dersom plata til slutt skuffer, men ikke dersom den faktisk blir bra? |
Spørs om man vil bli overrasket i negativ eller positiv retning. Eller om du spiller i bandet eller ikke. Eller om det er brukt mer penger på coveret, enn miksen. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Thu Apr 12, 2012 3:07 15 Post subject: |
|
|
Syns den høres jevngod ut med den forrige, jeg. Bra, mao. Riktignok ikke funnet en like fet låt som Teutonic Terror enda, men det er vel begrensa hvor ofte man kan forvente så fete låter. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Thu Apr 12, 2012 3:35 15 Post subject: |
|
|
Teutonic Terror er, sammen med Hellhammer og Monsterman, den beste låta de har laga.
Nyskiva er brukbar den, men blir nok fort en støvsamler. _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Dick Hardy

Joined: Dec 11, 2004 Posts: 7067 Location: Fælt så nysgjerrige vi var, da!
|
Posted: Thu Apr 12, 2012 4:46 16 Post subject: |
|
|
Bestilte den fra Platekompaniet, men har ikke fått den ennå. Juksa og hørte den en runde på WIMP før i dag. Høres brukbar ut! Kommer nok i morra  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Fri Apr 13, 2012 6:27 06 Post subject: |
|
|
Denne vokser som bare det. Får assosiasjoner til klassiske verk som Metal Heart og Russian Roulette, og det er jo bare helt suverent! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Apr 14, 2012 6:30 06 Post subject: |
|
|
Det jeg synes er mest imponerende er at de har klart å skape seg en helt ny identitet med Tornillo som vokalist. Det låter fortsatt veldig Accept, men særpreget til Tornillo gjør at det likevel høres ut som et annet band.
Jeg sier ikke at hverken han eller Udo er blant mine favorittvokalister, men jeg skulle lett klart å kjenne igjen de to blant tusen andre vokalister. Og bare så det er sagt, Tornillo er kulere enn Udo.
Nå er ikke jeg verdensmester i Accept. Har sikkert ikke hørt alt av det tidligste materialet engang, men ettersom jeg er mer metal enn 95% av boardet tilsammen, så vet jeg selvsagt hva jeg snakker om.
Det jeg ellers merker meg er at det er mange kule gitarsoloer på nyskiva. Hoffmann har alltid vært en gitarist med særpreg, men jeg har aldri tenkt over soloene hans i slik grad som jeg gjør på Stalingrad. Nevner ikke Frank ettersom jeg regner med at han kun bidrar live.
Synes Stalingrad er litt mer farts- og humørfylt enn Blood Of the Nations, så tror jeg foretrekker den, selv om det også finnes småkjedelige låter på den nye. Greie firere begge to vil jeg tro.
Peter Baltes bør også få litt skryt ettersom han ser så blid og koselig ut. _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Gorgar

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 1:14 13 Post subject: |
|
|
Hørte akkurat skiva. Førsteinntrykket er at den starter veldig sterkt, men etter fem låter dabber det av litt før den avslutter sterkt med The Galley. Forrige skiva var nok jevnt over bedre.
Last edited by Gorgar on Tue Apr 17, 2012 7:47 07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Mon Apr 16, 2012 9:36 21 Post subject: |
|
|
Ikke helt med på Slettemarks greie der gitt, men man må jo bare være enig i være uenig Ikke ræva med nye Accept, men det er langt (for de fleste) i å kunne tangere de klassiske utgivelsene. _________________ SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Fri Apr 27, 2012 9:36 09 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | | Det jeg synes er mest imponerende er at de har klart å skape seg en helt ny identitet med Tornillo som vokalist. Det låter fortsatt veldig Accept, men særpreget til Tornillo gjør at det likevel høres ut som et annet band. |
Ganske enig i dette.
Synes Stalingrad holder jevnt over bra nivå. Forskjellen er at toppene ikke er like høye som på forrige skive. Ingen Teutonic Terror eller Bucket Full Of Hate her. |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 7:16 07 Post subject: |
|
|
| Gikk folket fort lei denne eller? Sjøl er jeg langt fra ferdig med skiva. Twist Of Fate er eneste kjedelige låta her. Resten av låtene er gode. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 7:18 07 Post subject: |
|
|
Spilte den igjen tidlig denne uka. Grei skive, men innbiller meg at den blir fort glemt. Twist Of Fate er en av de tre beste  |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 7:21 07 Post subject: |
|
|
| stramvaier wrote: | | Gikk folket fort lei denne eller? Sjøl er jeg langt fra ferdig med skiva. Twist Of Fate er eneste kjedelige låta her. Resten av låtene er gode. |
Spilte den senest i går. Tror nok denne og Joe Bonamassa blir årets sommerskive hos meg (såfremt det slutter å snø før sommeren er ferdig). _________________ Exeloume på Facebook-> http://www.facebook.com/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
NY STATUS: FATAL-låt: http://youtu.be/53tskp6hUBo |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 8:42 08 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | Spilte den igjen tidlig denne uka. Grei skive, men innbiller meg at den blir fort glemt. Twist Of Fate er en av de tre beste  |
Tror vi heller får være enige om at Flash To Bang Time er knall. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 8:43 08 Post subject: |
|
|
| Det er helt greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Invictus

|
Posted: Sat Jun 02, 2012 11:55 11 Post subject: |
|
|
| Har ikke digga denne like mye som forrige, men den står seg til en solid firer. Liker best de mest melodiøse låtene her, egentlig, der tittelsporet og Against the World er favorittene. |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Mon Jun 04, 2012 9:15 09 Post subject: |
|
|
| Invictus wrote: | | Har ikke digga denne like mye som forrige, men den står seg til en solid firer. Liker best de mest melodiøse låtene her, egentlig, der tittelsporet og Against the World er favorittene. |
Against The World er en av de beste ja. Vil også trekke frem Shadow Soldiers. Rett og slett en glimrende låt! |
|
| Back to top |
|
 |
|