screammagazine.com
Scream Magazine - Norway's finest metal magazine: Forums

Scream Magazine :: View topic - Scream 164
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Scream 164
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback
View previous topic :: View next topic  
Author Message
UndeadFlowerKing

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 8:26 20    Post subject: Reply with quote

Og få tilbake Edelt Metall spalten, alltid artig å lese om litt eldre plater også.
Back to top
View user's profile Send private message
UndeadFlowerKing

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 9:13 21    Post subject: Reply with quote

Bladde forresten litt i nyeste Scream og det var ikke mye ekstremmetall egentlig, ikke mer enn nødvendig. Så glem akkurat det hehe
Men mer prog, det står jeg fortsatt i spissen for.
Back to top
steinman

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 10:00 22    Post subject: Reply with quote

UndeadFlowerKing wrote:
Og få tilbake Edelt Metall spalten, alltid artig å lese om litt eldre plater også.

Det har vel rett og slett vært litt lite reutgivelser den siste tiden, men selv sitter jeg nå med en bunke nyutgitte klassikere der omtalene forhåpentligvis kommer på trykk aprilnummeret.
And turn it into a beacon burning endlessly bright
Back to top
Affen

PostPosted: Sun Mar 11, 2012 11:54 23    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Sat ute i sola idag og leste Scream til formiddagskaffen. Trivelig det, og lenge siden sist jeg har lest gjennom hele bladet på en dag, når jeg nettopp har fått det. Aura Noir er et band som bryr meg minimalt, men blei sittende å lese hele intervjuet fordi det var så godt skrevet, og fullt av interessante spørsmål. Meget bra utført intervju! Cannibal Corpse likeså, og Alex Webster framstår som alltid som en særdeles hyggelig fyr. UFO-intervjuet var også meget bra, og som MArken nevner, virker Paul Raymond som en svært jovial kar. Skumma gjennom Opeth, men var bare gjennomgangen av diskografien jeg gadd å lese skikkelig. Skal vurdere å lese skikkelig gjennom hele intervjuet neste gang jeg får kick på Opeth. Et av de beste intervjuene var faktisk HMØ sitt med Joe Lynn Turner. Artig å få litt historikk, og få høre hans kommentarer om Yngwie.Borknagar-intervjuet var også veldig bra, og jeg blei for første gang på lenge gira på å sjekke ut nye skiva fra den kanten. Det er alltid morsomt å lese intervjuer med Overkill, og denne gangen var intet unntak. Stakkars store, stygge karer-saken var morsom, og du MÅ få til mer sånt framover, Kringen! Sentimental var kjedelig, da ingen av de 3 skivene er noe for meg. Håper på mer interessante ting der neste gang.

Alt i alt et bedre og mer givende nummer enn på lenge, håper denne utviklinga fortsetter!

Da har jeg lest stort sett resten og. Opeth-saken var forsåvidt original og litt artig, men litt merkelig og, med tanke på at det er 3 forskjellige intervjuer, gjort over flere år. Litt lite sammenhengende, kanskje. Del 3 var uansett best. Andromeda var ikke noe jeg blei voldsomt gira på å sjekke videre. Barren Earth-intervjuet virka noe kjapt og overfladisk, mulig det hadde litt med intervjuobjektet å gjøre og. Stephan Forte virka som en svært bra kar, og jeg fikk skikkelig lyst å høre soloskiva hans nå. Adagio-skivene er jo forsåvidt greie de, men gode instrumentale gitaralbum er alt for sjelden kost i dag. Stig Ødegaard skal ha for en del interessante spørsmål her, faktisk. Et av de bedre intervjuene han har gjort. Eluveitie var også et helt greit intervju. Sjekka noen snutter fra skiva, men det fenga ikke nevneverdig. Epica-intervjuet var greit nok, men jeg klarer ikke ta helt av på skivene deres, så jeg står nok over denne nye. Scream om Scream skumma jeg gjennom, men fikk ikke voldsomt mye ut av denne gangen heller.

Og Roy, hva klager du etter? Av 16 band-intervjuer (jeg teller ikke med hun blogg-dama), er jo halvparten om ekstremmetall: Aura Noir, Cannibal Corpse, Opeth, Barren Earth, Eluveitie, Borknagar, Desaster, og OverKill går alle som ekstremmetall, så jeg skjønner virkelig ikke at noen kan klage på at det er for lite av denslags!

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 12:32 00    Post subject: Reply with quote

Sjekka bladet litt nøyere etter innlegget ditt Affen, og joda det var en del ekstreme saker lell. Syns det som sagt burde ha litt mer vekt på softere ting, uten å bli et AOR magasin.
Back to top
Imhotep616

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 8:06 08    Post subject: Reply with quote

Affen wrote:
Affen wrote:
Sat ute i sola idag og leste Scream til formiddagskaffen. Trivelig det, og lenge siden sist jeg har lest gjennom hele bladet på en dag, når jeg nettopp har fått det. Aura Noir er et band som bryr meg minimalt, men blei sittende å lese hele intervjuet fordi det var så godt skrevet, og fullt av interessante spørsmål. Meget bra utført intervju! Cannibal Corpse likeså, og Alex Webster framstår som alltid som en særdeles hyggelig fyr. UFO-intervjuet var også meget bra, og som MArken nevner, virker Paul Raymond som en svært jovial kar. Skumma gjennom Opeth, men var bare gjennomgangen av diskografien jeg gadd å lese skikkelig. Skal vurdere å lese skikkelig gjennom hele intervjuet neste gang jeg får kick på Opeth. Et av de beste intervjuene var faktisk HMØ sitt med Joe Lynn Turner. Artig å få litt historikk, og få høre hans kommentarer om Yngwie.Borknagar-intervjuet var også veldig bra, og jeg blei for første gang på lenge gira på å sjekke ut nye skiva fra den kanten. Det er alltid morsomt å lese intervjuer med Overkill, og denne gangen var intet unntak. Stakkars store, stygge karer-saken var morsom, og du MÅ få til mer sånt framover, Kringen! Sentimental var kjedelig, da ingen av de 3 skivene er noe for meg. Håper på mer interessante ting der neste gang.

Alt i alt et bedre og mer givende nummer enn på lenge, håper denne utviklinga fortsetter!

Da har jeg lest stort sett resten og. Opeth-saken var forsåvidt original og litt artig, men litt merkelig og, med tanke på at det er 3 forskjellige intervjuer, gjort over flere år. Litt lite sammenhengende, kanskje. Del 3 var uansett best. Andromeda var ikke noe jeg blei voldsomt gira på å sjekke videre. Barren Earth-intervjuet virka noe kjapt og overfladisk, mulig det hadde litt med intervjuobjektet å gjøre og. Stephan Forte virka som en svært bra kar, og jeg fikk skikkelig lyst å høre soloskiva hans nå. Adagio-skivene er jo forsåvidt greie de, men gode instrumentale gitaralbum er alt for sjelden kost i dag. Stig Ødegaard skal ha for en del interessante spørsmål her, faktisk. Et av de bedre intervjuene han har gjort. Eluveitie var også et helt greit intervju. Sjekka noen snutter fra skiva, men det fenga ikke nevneverdig. Epica-intervjuet var greit nok, men jeg klarer ikke ta helt av på skivene deres, så jeg står nok over denne nye. Scream om Scream skumma jeg gjennom, men fikk ikke voldsomt mye ut av denne gangen heller.

Og Roy, hva klager du etter? Av 16 band-intervjuer (jeg teller ikke med hun blogg-dama), er jo halvparten om ekstremmetall: Aura Noir, Cannibal Corpse, Opeth, Barren Earth, Eluveitie, Borknagar, Desaster, og OverKill går alle som ekstremmetall, så jeg skjønner virkelig ikke at noen kan klage på at det er for lite av denslags!

Klage og klage? Var jo mest at for min del kunne det vært 99 % ekstremmetal Wink

Og sånn helt personlig regner jeg ikke Eluvetie og Overkill som ekstrem metal...
Vet du er en vennlig faen som sikkert bare prøver å være morsom, men er dette et forsøk på humor, eller postet du i stupfylla i går? Umulig å vite hvor man har deg for du skriver så mye piss at jeg blir dummere for hver post jeg leser fra deg. (Kattpiss)
Back to top
Imhotep616

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 8:07 08    Post subject: Reply with quote

UndeadFlowerKing wrote:

Jeg lover et The Flower Kings intervju når nye skiva kommer. Mitt favorittband utenom ekstrem metal og Devil Doll-kategoriene.
Vet du er en vennlig faen som sikkert bare prøver å være morsom, men er dette et forsøk på humor, eller postet du i stupfylla i går? Umulig å vite hvor man har deg for du skriver så mye piss at jeg blir dummere for hver post jeg leser fra deg. (Kattpiss)
Back to top
Kjellvete

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 8:31 08    Post subject: Reply with quote

Imhotep616 wrote:
UndeadFlowerKing wrote:

Jeg lover et The Flower Kings intervju når nye skiva kommer. Mitt favorittband utenom ekstrem metal og Devil Doll-kategoriene.

Hasse Fröberg and the Musical Companion er vel også snart klare med sin andre plate?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
UndeadFlowerKing

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 10:52 10    Post subject: Reply with quote

Imhotep616 wrote:
UndeadFlowerKing wrote:

Herlig, de er mitt favorittband også, men det skjønner vel alle når de ser hva jeg kaller meg.
Back to top
Affen

PostPosted: Mon Mar 12, 2012 11:03 11    Post subject: Reply with quote

Imhotep616 wrote:
Og sånn helt personlig regner jeg ikke Eluvetie og Overkill som ekstrem metal...

Eluvetie er jo i grenselandet black/death metal. Blir ikke mindre ekstremt fordi om de har litt folkeinstrumenter. Soundet, riffene, og vokalen er uansett mer ekstremt enn mye annet som går som ekstremmetall. Overkill er thrash, hvilket også går under ekstremmetall, selv om de ikke er blant de mest ekstreme i sjangeren.

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 4:48 16    Post subject: Reply with quote

Lenge siden det var såpass mye interresant å lese. Kanskje Scream skulle hatt et søstermagasin som fokuserte på thrash,black,death og andre ekstremere varianter. Screamizer. Artig med stygge karer. ENIG med avgjørelsen om å beholde kvantiteten på plateanmeldelser. Uenig med større font dersom ikke bladet da også får flere sider. Når det gjeldee forandringer så trodde jeg at det var store renovasjonsplaner men nå er det skrinlagt?
Back to top
Imhotep616

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 5:03 17    Post subject: Reply with quote

Slynt wrote:
Uenig med større font dersom ikke bladet da også får flere sider.

Du er altså ikke klar over at mange av Screams lesere er over 40 år?
Back to top
Kjellvete

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 5:28 17    Post subject: Reply with quote

Imhotep616 wrote:
Slynt wrote:

Og bare for å understreke behovet så ble fellesanmeldelsene trykket med enda mindre font denne gangen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Imhotep616

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 9:21 21    Post subject: Reply with quote

Kjellvete wrote:
Imhotep616 wrote:
Slynt wrote:

Og bare for å understreke behovet så ble fellesanmeldelsene trykket med enda mindre font denne gangen Very Happy

Ja, så det og har derfor ikke lest dem, hehe... Men de hadde jo bakgrunn, så det hjalp sikkert ikke...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Scream Magazine Forum Index -> Feedback All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum