| View previous topic :: View next topic |
| Take a deep locomotive breath...and cast your vote |
| Stand Up |
|
8% |
[ 8 ] |
| Benefit |
|
2% |
[ 2 ] |
| Aqualung |
|
28% |
[ 28 ] |
| Thick As A Brick |
|
22% |
[ 22 ] |
| A Passion Play |
|
4% |
[ 4 ] |
| War Child |
|
2% |
[ 2 ] |
| Minstrel In The Gallery |
|
5% |
[ 5 ] |
| Songs From The Wood |
|
17% |
[ 17 ] |
| Heavy Horses |
|
8% |
[ 8 ] |
| Stormwatch |
|
0% |
[ 0 ] |
| A |
|
0% |
[ 0 ] |
| Broadsword And The Beast |
|
1% |
[ 1 ] |
| Crest Of A Knave |
|
2% |
[ 2 ] |
| Roots To Branches |
|
1% |
[ 1 ] |
| J-Tull Dot Com |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 100 |
|
| Author |
Message |
torjo

|
Posted: Fri Aug 20, 2010 10:30 10 Post subject: |
|
|
| fantomas wrote: | | torjo wrote: | | Flere enn meg som skal på konsert i Ravnedalen i kveld? |
Jepp.. Men usikker på når jeg stikker opp. På vei fra Oslo nå. |
Hvis du rekker det kan du stikke innom meg før konserten. Jeg har JT-vors. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Fri Aug 20, 2010 10:35 10 Post subject: |
|
|
| Udunpute wrote: | | Stand Up har jeg aldri klart å like. |
Smack und behag!
Den fremheves ofte som en av de virkelig klassiske Tull-skivene og er visstnok en av Andersons favoritter ved siden av Aqualung og Christmas Album. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
sumostig

|
Posted: Mon Aug 23, 2010 8:21 08 Post subject: |
|
|
Takker for svar, Torjo. Da skal jeg sjekke ut følgende plater: Songs From The Wood, Heavy Horses og Minstrel In The Gallery. Må bli bra! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
fantomas

|
Posted: Mon Aug 23, 2010 9:11 09 Post subject: |
|
|
| sumostig wrote: | | Takker for svar, Torjo. Da skal jeg sjekke ut følgende plater: Songs From The Wood, Heavy Horses og Minstrel In The Gallery. Må bli bra! |
Songs from the Wood = true!
De andre to, iallfall Horses, er meget gode også. Vil du høre mer progga greier sjekker du ut Thick as a Brick og Passion Play. Kongeplater de også. _________________
| Acrid wrote: | | Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kjellvete

Joined: Aug 29, 2006 Posts: 5531 Location: 22 Acacia avenue
|
|
| Back to top |
|
 |
DOH

|
|
| Back to top |
|
 |
Uggebugg

|
Posted: Thu Nov 24, 2011 1:07 01 Post subject: |
|
|
| Overhalingen av "Aqualong" gjorde virkelig susen. Løp og kjøp! |
|
| Back to top |
|
 |
master_k

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 2:54 02 Post subject: |
|
|
Satan for ei monsterskive Stand Up er. Perfekt fra start til stutt. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 2:55 14 Post subject: |
|
|
Det er bare å slutte seg til siste taler. Jeg vil trekke fram Benefit også, som en stemningfull og trivelig plate, som kanskje har kommet litt i skyggen. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 2:58 14 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Overrasker meg en smule at "Thick As A Brick" er helt i teten. Skiva er bra bevares, men jeg synes Tull har laget minst ti album som er bedre. |
Dette utsagnet fra 2003 trekker jeg tilbake. Plata har vokst seg stor siden den gang, og den er også blant de mest populære hos fansen. A Passion Play har jeg derimot aldri likt, og tviler på om jeg noen gang får godfoten for den. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
BjornNorsterud

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 5:46 17 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | torjo wrote: | | Overrasker meg en smule at "Thick As A Brick" er helt i teten. Skiva er bra bevares, men jeg synes Tull har laget minst ti album som er bedre. |
Dette utsagnet fra 2003 trekker jeg tilbake. Plata har vokst seg stor siden den gang, og den er også blant de mest populære hos fansen. A Passion Play har jeg derimot aldri likt, og tviler på om jeg noen gang får godfoten for den. |
A Passion Play er min favoritt, sykt bra skive, men smak og behag  _________________ Er det lov å si at Nørsterud er KONGEN AV SCREAM? |
|
| Back to top |
|
 |
master_k

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 9:32 21 Post subject: |
|
|
| torjo wrote: | | Jeg vil trekke fram Benefit også, som en stemningfull og trivelig plate, som kanskje har kommet litt i skyggen. |
Den har jeg aldri fått helt sansen for faktisk. Synes den er dårlig produsert i forhold til f.eks. Stand Up. Litt merkelig, ettersom de er spilt inn i samme studio.
Last edited by master_k on Thu Mar 01, 2012 10:54 22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Thu Mar 01, 2012 10:38 22 Post subject: |
|
|
| Jeg syns A Passion Play er minst like bra som Thick As A Brick. |
|
| Back to top |
|
 |
Ljosåk

|
Posted: Fri Mar 02, 2012 8:43 20 Post subject: |
|
|
| DOH wrote: | | Det blir Jethro Tull-homage på neste Vesen-skiva. Yeah! |
Jeg spanderer en pils på den første som klarer å finne den/gjenkjenne den. |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Mon Dec 17, 2012 8:52 20 Post subject: |
|
|
| Welhaven wrote: | | Heavy Horses er i sannhet en flott skive! Herlig produksjon, deilig bass. |
Bra skive, men ikke bandets beste. Tittelkuttet er helt genialt dog. _________________ Heavy Metal
Loud as it can be |
|
| Back to top |
|
 |
Welhaven

|
Posted: Mon Dec 17, 2012 10:36 22 Post subject: |
|
|
| UndeadFlowerKing wrote: | | Welhaven wrote: | | Heavy Horses er i sannhet en flott skive! Herlig produksjon, deilig bass. |
Bra skive, men ikke bandets beste. Tittelkuttet er helt genialt dog. |
Topp tre, tenker jeg. Sammen med Benefit og Aqualung. _________________ Exeloume på Facebook-> http://www.facebook.com/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
NY STATUS: FATAL-låt: http://youtu.be/53tskp6hUBo |
|
| Back to top |
|
 |
UndeadFlowerKing

|
Posted: Mon Dec 17, 2012 11:42 23 Post subject: |
|
|
| Welhaven wrote: | | UndeadFlowerKing wrote: | | Welhaven wrote: | | Heavy Horses er i sannhet en flott skive! Herlig produksjon, deilig bass. |
Topp tre, tenker jeg. Sammen med Benefit og Aqualung. |
Benefit har jeg ikke hørt, men jeg setter Thick As A Brick, A Passion Play og Songs From The Wood høyere enn Aqualung. _________________ Heavy Metal
Loud as it can be |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue Dec 18, 2012 1:15 01 Post subject: |
|
|
| Welhaven wrote: | | UndeadFlowerKing wrote: | | Welhaven wrote: | | Heavy Horses er i sannhet en flott skive! Herlig produksjon, deilig bass. |
Topp tre, tenker jeg. Sammen med Benefit og Aqualung. |
Benefit er knall, ja! Veldig undervurdert skive. Hørt ganske mye på den de siste ukene. Herlig bassing og. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|