| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jarngrimr

|
Posted: Fri Feb 24, 2012 5:41 05 Post subject: Fester er tilbake |
|
|
Norwegian blackened death metallers FESTER have risen from their grave to unleash the fury that is "A Celebration Of Death". The band's first collection of new material in 17 years is a whirlwind of dark musical flavors mixing black, death, thrash, heavy metal and jazz. Guitarist/vocalist Bjorn "Tiger" Mathisen states, "FESTER has never made music to please a certain crowd and this dark anthem really proves that darkness and death can come in many different disguises."
"A Celebration Of Death" is due in mid-March through Abyss Records.
The track listing for the CD is as follows:
01. Rites of Ceres
02. The Black Tower
03. March of Death
04. I'll Hunt You Down
05. Metalized
06. Jeg Spytter På Deg
07. Last Day of Battle Pt. I
08. Last Day of Battle Pt. II
09. A Face for a Funeral (bonus)
10. Rites of Mortiis (Remix of Ceres by Mortiis)
The song "Rites of Ceres" is currently streaming at the band's MySpace page.
In addition to core members Jon Bakker (bass), Thomas Andersen (vocals) and Bjorn "Tiger" Mathisen (guitar/vocals), "A Celebration Of Death" features Audun Kleive (session drums), Raymond Pellicer (additional guitars, programming and synth), Eivind Aarseth (additional guitars), Guido Saint Roch (guest vocals on "Metalized") and Mortiis (Dark Converter). The cover for "A Celebration Of Death" was painted by artist Eliran Kantor (TESTAMENT, SODOM, ATHEIST, SIGH, ANACRUSIS). The rest of the layout was handled by Joce of Industrie Chimere Noire (PORTAL, GHÄST, TOTAL HOLOCAUST). The CD release will include a 16-page booklet. Flooga Records will be issuing a vinyl version of the album with laminated gatefold and heavy inner sleeve. Total Holocaust Records will release a limited-edition cassette version (100 copies only) with alternate, hand-drawn cover and artwork.
Ny låt: http://www.myspace.com/festernorway |
|
| Back to top |
|
 |
Opeth82

|
|
| Back to top |
|
 |
Eon

Joined: Sep 19, 2006 Posts: 7845 Location: Dancing like a fucker around the altar stones
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 4:03 16 Post subject: |
|
|
Fett! Ugh!
Fett band, et av de feteste fra Norge faktisk. Få band som var fetere. |
|
| Back to top |
|
 |
Espen

Joined: Apr 13, 2004 Posts: 5652 Location: Vålerenga, så klart.
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 4:57 16 Post subject: |
|
|
Audun Kleive! _________________ The lime of the ancient marinade. |
|
| Back to top |
|
 |
Favn

|
Posted: Fri Feb 24, 2012 10:05 22 Post subject: |
|
|
Preview her
http://www.youtube.com/watch?v=xC_tqqThPzE
Har hørt mesteparten av skiva og synes det låter relativt bra!Mye mørkere enn tidligere.
Eneste ankerpunktet er at jeg er uenig av valget av trommeslager,tror en ordentlig metaltrommis kunne løfte låtene enda mer.
Men det er smak og behag. |
|
| Back to top |
|
 |
pestifer

|
Posted: Fri Feb 24, 2012 10:27 22 Post subject: |
|
|
Har fått høre noen enkeltlåter de siste månedene og det har vært fett. Fikk skiva i sin helhet i dag, men har ikke fått hørt så mye på den enda. Men det lover bra.
Er litt sære trommer ja som det nevnes over her, men det funker fett bare man får hørt de noen ganger..  _________________ www.grimface.no
www.facebook.com/grimfacedistro
www.norskmetal.net |
|
| Back to top |
|
 |
Terrorsatan

Joined: Jul 28, 2003 Posts: 10763 Location: Smedmoen Camping
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 10:32 10 Post subject: |
|
|
| Liker låta på myspace, og synes faktisk det låter forfriskende med en ikke-metal trommis. Spent på skiva. Greit å bli påminnet om bandet, nå skal jeg jammen høre på de to første skivene. |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Sat Feb 25, 2012 11:03 11 Post subject: |
|
|
Ja, den låta på Myspace var kul, og trommene gjør mye av det. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Sat Feb 25, 2012 11:11 11 Post subject: |
|
|
Ikke fullt så kult at Myspace bare fortsetter å spille musikk etterpå, ut fra gud vet hva. Fikk kasta "The Devil Wears Prada" i fanget nå. Herrefred, så kjipt! _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
ConnorMcCloud

Joined: Aug 11, 2008 Posts: 616 Location: Oppover og innover.
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 1:34 13 Post subject: |
|
|
| Jeg prøvde å høre på Winter Of Sin igjen i dag,men det er ei skive som aldri kommer til å sitte hos meg.Ble bare gira og måtte sette på Filthgrinder. |
|
| Back to top |
|
 |
Terrorsatan

|
Posted: Sat Feb 25, 2012 3:58 15 Post subject: |
|
|
| Stian wrote: | | Ikke fullt så kult at Myspace bare fortsetter å spille musikk etterpå, ut fra gud vet hva. Fikk kasta "The Devil Wears Prada" i fanget nå. Herrefred, så kjipt! |
Ja,hva faen er det? Husker ikke hva jeg fikk rett i fleisen,men bra var det ikke. Eg ba ikkje om ein myspaceradio,men ei flaske bringebær samza brus! |
|
| Back to top |
|
 |
War Pig

|
Posted: Sat Feb 25, 2012 8:44 20 Post subject: |
|
|
| Terrorsatan wrote: | | Eg ba ikkje om ein myspaceradio,men ei flaske bringebær samza brus! |
*hirr*  _________________ www.reism.com
www.myspace.com/reism |
|
| Back to top |
|
 |
Kvide

|
Posted: Mon Feb 27, 2012 7:39 19 Post subject: |
|
|
Minner meg om div. greske band på midten av 90-tallet.
Jævlig bra med andre ord... |
|
| Back to top |
|
 |
fantomas

|
Posted: Mon Feb 27, 2012 7:41 19 Post subject: |
|
|
Må si det: Shinetop? _________________
| Acrid wrote: | | Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Terrorsatan

|
Posted: Tue Feb 28, 2012 9:50 09 Post subject: |
|
|
| Hvor får man enklest tak i denne skiva da tro? Levert på døra av Unborn for eksempel? |
|
| Back to top |
|
 |
doomed

|
Posted: Tue Feb 28, 2012 10:29 10 Post subject: |
|
|
Husker dette bandet ble sett på som veldig "untrue" av den onde horde i Oslo området på begynnelsen av/midten av 90 tallet  |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Tue Feb 28, 2012 12:01 12 Post subject: |
|
|
| Fester har jeg aldri hatt gleden(?) av å høre. Tror jeg må gjøre noe med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Favn

|
Posted: Tue Feb 28, 2012 2:12 14 Post subject: |
|
|
| doomed wrote: | Husker dette bandet ble sett på som veldig "untrue" av den onde horde i Oslo området på begynnelsen av/midten av 90 tallet  |
Det var vel mest pga vokalisten/gitaristen som hadde en tendens til å gjøre ting som ikke helt ble akseptert.Spille konsert i rosa treningsdress f.eks...
Tiger var jo dypt inn i miljøet før han hoppet av.
Møtte foressten bassisten(RIP) som stod å leste dikt utenfor en konsert,Emperor mener jeg å huske, i Oslo på midten av 90 tallet...Tippet vel litt over for han. |
|
| Back to top |
|
 |
pestifer

|
|
| Back to top |
|
 |
pestifer

|