| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
BlueGrot

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 1:13 13 Post subject: |
|
|
| Det høres litt for konfliktløst ut for min del, men la gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Jarngrimr

|
Posted: Sun Jan 22, 2012 6:23 18 Post subject: |
|
|
| BlueGrot wrote: | | Finnes det folk som virkelig liker basslyden til Cliff Burton? |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Nudua

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 1:45 13 Post subject: |
|
|
Samtidig kan også spørre "hvilken basslyd?", da bass ikke akkurat er en fremtreden sak på Metallica sine plater generelt (post-"Black Album"-perioden som unntak), sett bort ifra det som er spilt med vreng. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Slakter_Fjes

|
|
| Back to top |
|
 |
Nudua

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 9:36 21 Post subject: |
|
|
| Slakter_Fjes wrote: | | http://www.youtube.com/watch?v=otiHZKAYoLw |
Da skjønner jeg at de skrudde bassen lavere i originalmixen. Teknikken og komponering er det ingenting å si på, dog. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5389 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:02 00 Post subject: |
|
|
Vi har vel vært innom dett ei tråden allerede, men spør igjen.
Lenge sverget til Ernie Ball Power Slinky (55-110) men dør ut ganske kjapt. Etter én gig er et sett som regel ubrukelig. Kjører streit E-tuning og spiller kjapt og hardt.
Tips til allrighte basstrenger? Hva foretrekker folk av tykkelse? Osv _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
Bija

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:35 00 Post subject: |
|
|
| Kommer veldig an på hvordan lyd du vil ha. Elixir er jo knall om du ikke har kjempesvette hender. |
|
| Back to top |
|
 |
snokslam

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:45 00 Post subject: |
|
|
| tyand wrote: | Vi har vel vært innom dett ei tråden allerede, men spør igjen.
Lenge sverget til Ernie Ball Power Slinky (55-110) men dør ut ganske kjapt. Etter én gig er et sett som regel ubrukelig. Kjører streit E-tuning og spiller kjapt og hardt.
Tips til allrighte basstrenger? Hva foretrekker folk av tykkelse? Osv |
Elsker Elixir, spes om du er lei av å bytte strenger hele tia |
|
| Back to top |
|
 |
VonMünchhausen

|
|
| Back to top |
|
 |
Bija

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 2:01 02 Post subject: |
|
|
| Har svarte nylonstrenger på fretless'en min. Vil ikke anbefale det til noen. |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 10:21 10 Post subject: |
|
|
Hva er greia med disse selvlysende strengene? Hvilket merke er det som produserer dem, og hvordan er kvaliteten? Er det et fargestoff som er spraya på, og påvirker isåfall det lyden? Ser jo unektelig litt kult ut, men ikke fullt så kult om det påvirker lyden...
|
 |
Bajsburk

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 10:41 10 Post subject: |
|
|
| VonMünchhausen wrote: | | Flasser ikke Elixir-strengene til bass? Gjør det på gitar jaffal. men deilige å spille på frem til det. |
Om du spiller med plekter, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Slakter_Fjes

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 10:58 10 Post subject: |
|
|
Jeg spiller ikke med plekter, men for meg var Elixir en, bokstavelig talt, hårete opplevelse. Dog, det er flotte strenger! _________________ www.diskord.net | www.facebook.com/diskordnorway |
|
| Back to top |
|
 |
tyand

Joined: Apr 20, 2006 Posts: 5389 Location: Seven Gates Of Hell
|
Posted: Mon Feb 13, 2012 11:00 11 Post subject: |
|
|
| Bija wrote: | | Kommer veldig an på hvordan lyd du vil ha. Elixir er jo knall om du ikke har kjempesvette hender. |
Et sted mellom Duff McKagan, Steve Harris og Shane Embury. _________________ That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still. |
|
| Back to top |
|
 |
Bajsburk

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 11:21 11 Post subject: |
|
|
| Slakter_Fjes wrote: | | Jeg spiller ikke med plekter, men for meg var Elixir en, bokstavelig talt, hårete opplevelse. Dog, det er flotte strenger! |
Negler? Da du med hårete opplevelse mener at web coatingen skrelles av, antar jeg? |
|
| Back to top |
|
 |
Bija

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:30 12 Post subject: |
|
|
Jeg plukker med relativt mye negl og har ikke opplevd at Elixir-sett har flassa.
Snakker vi plukke- eller gripehånd her? |
|
| Back to top |
|
 |
Slakter_Fjes

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:31 12 Post subject: |
|
|
| Bajsburk wrote: | | Negler? Da du med hårete opplevelse mener at web coatingen skrelles av, antar jeg? |
Hehe, nei, jeg spiller altså ikke med neglene.
Opplevde at coatingen ble skrelt av, ja, og at strengene etter hvert dermed fikk et ganske så fluffy, hårete, utseende. Nå skal det sies at jeg trolig spiller med forholdsvis hardt anslag, og ikke akkurat bytter strenger ofte.
On topic: http://circlekstrings.com/ er strengene jeg bruker for tida, og de kan jeg varmt anbefale, spesielt om man er på utkikk etter litt utradisjonelle tjukkelser. _________________ www.diskord.net | www.facebook.com/diskordnorway |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 12:56 12 Post subject: |
|
|
Ingen som har noe peiling på de "selvlysende" strengene som Fieldy bruker på bildene over her? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
BlueGrot

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 1:01 13 Post subject: |
|
|
De er ikke selvlysende. De er neonfargede og kan under enkelte lyssettinger fremstå selvlysende. Spesielt under UV-lys. De er visstnok ganske like andre strenger med vanlig coating, eksempelvis Elixir. I tillegg ser det horejalla ut og brukes av kongeartister som Design The Skyline.
http://www.youtube.com/watch?v=ViSZI6UJEUQ |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Mon Feb 13, 2012 1:07 13 Post subject: |
|
|
| BlueGrot wrote: | De er ikke selvlysende. De er neonfargede og kan under enkelte lyssettinger fremstå selvlysende. Spesielt under UV-lys. De er visstnok ganske like andre strenger med vanlig coating, eksempelvis Elixir. I tillegg ser det horejalla ut og brukes av kongeartister som Design The Skyline.
http://www.youtube.com/watch?v=ViSZI6UJEUQ |
Haha, Design The Skyline ja. Hadde vært gøy å prøvd på K5en uansett. Vet du hvilket merke det er og hva de evt koster? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|