| View previous topic :: View next topic |
| Beste skive? |
| Thunderstorm (2000) |
|
20% |
[ 1 ] |
| On the Edge (2001) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Revenge (2006) |
|
40% |
[ 2 ] |
| Blade Of Triumph (2007) |
|
0% |
[ 0 ] |
| To the Grave (2009) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Metalmorphosized (2010) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Voyage Of the Damned (2012) |
|
40% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 5 |
|
| Author |
Message |
Marken

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 10:51 10 Post subject: Iron Fire - Voyage of the Damned |
|
|
Vil tro jeg er den eneste her inne som ser fram til den nye skiva som slippes 27. januar, men hvem vet, kanskje finnes det enkelte andre som også trives med disse hælvhappy danskene.
Bandet frontes av den glimrende vokalisten Martin Steene (ex-Force Of Evil).
De startet karrieren med en grusom debut, og fulgte opp med ei laber andreskiva.
På tredjeskiva, Revenge, var det derimot andre boller. Knallskive fra start til slutt.
De to neste albumene, Blade Of Triumph og To the Grave er begge bra, mens Metalmorphosized, som hovedsakelig er nyinnspillinger av tidligere uutgitt materiell var så som så.
Video til nylåta Leviathan:
http://www.youtube.com/user/IRONFIREMETALTV?blend=15&ob=video-mustangbase#p/u/0/QIFOGNonSrI
Ei ny låt til:
http://www.youtube.com/watch?v=TDn7ALyLNNU
Litt uvant låt til dem å være, men lovende. Har ikke trua på en ny Revenge, men regner med ei solid skive.
Noen andre klassikere:
Alone In the Dark:
http://www.youtube.com/watch?v=HmyR90waaOs
Bloodbath Of Knights:
http://www.youtube.com/watch?v=Yc4-v0GkkaM
Kill For Metal:
http://www.youtube.com/watch?v=ZSTlvufOLMg _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Conroy Bumpus

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 11:40 11 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt alle skivene, så jeg unnlater å stemme.
Men for meg havner IF i "helt greit"-boksen. Noen godlåter, men også mye midt på treet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Udunpute

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 1:47 13 Post subject: |
|
|
Debuten er best
Andre skiva er grei, Revenge er flott og den etter det er litt anonym. Den femte har jeg ikke hørt. _________________ Steve Holt! |
|
| Back to top |
|
 |
Invictus

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 2:13 14 Post subject: |
|
|
| Har akkurat starta med litt gjennomkjøring av Iron Fire. Skaffa nylig Revenge, Blade of Triumph og Metalmorphosized, så får me sjå. Har To the Grave fra før, og husker den som ei trivelig skive. Ender vel ratt opp med den nye i samlinga og, om jeg kjenner meg for rett.. |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 2:14 14 Post subject: Re: Iron Fire - Voyage of the Damned |
|
|
| Marken wrote: | Vil tro jeg er den eneste her inne som ser fram til den nye skiva som slippes 27. januar, men hvem vet, kanskje finnes det enkelte andre som også trives med disse hælvhappy danskene.
Bandet frontes av den glimrende vokalisten Martin Steene (ex-Force Of Evil).
De startet karrieren med en grusom debut, og fulgte opp med ei laber andreskiva.
På tredjeskiva, Revenge, var det derimot andre boller. Knallskive fra start til slutt.
De to neste albumene, Blade Of Triumph og To the Grave er begge bra, mens Metalmorphosized, som hovedsakelig er nyinnspillinger av tidligere uutgitt materiell var så som så.
Video til nylåta Leviathan:
http://www.youtube.com/user/IRONFIREMETALTV?blend=15&ob=video-mustangbase#p/u/0/QIFOGNonSrI
Ei ny låt til:
http://www.youtube.com/watch?v=TDn7ALyLNNU
Litt uvant låt til dem å være, men lovende. Har ikke trua på en ny Revenge, men regner med ei solid skive.
Noen andre klassikere:
Alone In the Dark:
http://www.youtube.com/watch?v=HmyR90waaOs
Bloodbath Of Knights:
http://www.youtube.com/watch?v=Yc4-v0GkkaM
Kill For Metal:
http://www.youtube.com/watch?v=ZSTlvufOLMg |
Du er ikke den eneste, Marken. Kan røpe at du kan se fram til neste Scream.  |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 2:29 14 Post subject: |
|
|
To TheGrave er knallbra og den solekart beste jeg har hørt!
Thunderstorm har sin sjarm, men er til tider ganske så jalla. |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Sat Jan 14, 2012 3:52 15 Post subject: |
|
|
| stramvaier wrote: | To TheGrave er knallbra og den solekart beste jeg har hørt!
Thunderstorm har sin sjarm, men er til tider ganske så jalla. |
Enig angående begge! |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Sun Jan 15, 2012 12:14 00 Post subject: |
|
|
Revenge er klart best. Blade Of Triumph og To the Grave er ca jevngode, et hakk bak Revenge. Metalmorphosized var kjedelig og uengasjerende, og de to første er temmelig flaue greier. Spesielt debuten er helræva. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sun Jan 15, 2012 3:51 15 Post subject: Re: Iron Fire - Voyage of the Damned |
|
|
| Klaff wrote: |
Kult! Har du hørt nyskiva? Isåfall, er den bra? _________________ HELL PATROL |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Mon Jan 16, 2012 5:58 17 Post subject: Re: Iron Fire - Voyage of the Damned |
|
|
| Marken wrote: | | Klaff wrote: |
Kult! Har du hørt nyskiva? Isåfall, er den bra? |
Har hørt den, Marken, og den kan trygt anbefales! Er bare å glede seg for hordene av Iron Fire-fans. (forhåpentligvis blir det snart horder av oss ) |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Jan 28, 2012 9:27 21 Post subject: |
|
|
Har spilt gjennom både Revenge, Blade Of Triumph og To the Grave de siste dagene. Ikke mye som skiller dem, hverken stil- eller kvalitetsmessig. Meget bra alle sammen, og Revenge er fortsatt en ørliten favoritt.
Tydelig at de har bestemt seg for å finne på noe litt annerledes med den nye skiva, og det er helt greit etter tre (fire med Metalmorphosized) rimelig liktlydene album.
Voyage Of the Damned er tyngre, mer symfonisk, og hakket mer moderne enn de forrige. Likevel ikke vanskelig å høre at det er Iron Fire, og Steene synger muligens bedre enn noensinne. Litt growling også, både fra han og Benediction-vokalisten.
Høres absolutt ut som ei brukbar skive, men det blir litt anonymt i lengden. Etter to runder savner jeg litt mer sprut i refrengene, og et par skikkelig kjappe låter hadde gjort seg. Mange runder til skal det bli før endelig dom faller.
Ellers har visst Martin Steene flytta til Norge (Skien?). Det var jeg ikke klar over. |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Fri Feb 03, 2012 7:17 19 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | Har spilt gjennom både Revenge, Blade Of Triumph og To the Grave de siste dagene. Ikke mye som skiller dem, hverken stil- eller kvalitetsmessig. Meget bra alle sammen, og Revenge er fortsatt en ørliten favoritt.
Tydelig at de har bestemt seg for å finne på noe litt annerledes med den nye skiva, og det er helt greit etter tre (fire med Metalmorphosized) rimelig liktlydene album.
Voyage Of the Damned er tyngre, mer symfonisk, og hakket mer moderne enn de forrige. Likevel ikke vanskelig å høre at det er Iron Fire, og Steene synger muligens bedre enn noensinne. Litt growling også, både fra han og Benediction-vokalisten.
Høres absolutt ut som ei brukbar skive, men det blir litt anonymt i lengden. Etter to runder savner jeg litt mer sprut i refrengene, og et par skikkelig kjappe låter hadde gjort seg. Mange runder til skal det bli før endelig dom faller.
Ellers har visst Martin Steene flytta til Norge (Skien?). Det var jeg ikke klar over. |
Personlig måtte jeg gi den noen gjennomhøringer før den satt. Liker "Voyage Of The Damned" meget bra. "To The Grave" og de to før den var også sterke, og dette bandet treffer i hvert fall meg midt i sikringsboksen musikalsk sett. Så mulig jeg er litt inhabil, men liker i hvert fall den nye skiva veldig bra. (Som man jo sikkert har skjønt )
Joda, stemmer angående den godeste Steene. Var derfor han fikk med Nils K. Rue på en av låtene også. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Sat Feb 04, 2012 8:49 08 Post subject: |
|
|
Har gitt den en del runder, men liker de tre forrige ordentlige skivene en del bedre. Mange gode vers, men refrengene blir for kjedelige. Spesielt utover skiva er det mye middelmådig.
Slaughter Of Souls er beste låt. |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 12:55 12 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | Har gitt den en del runder, men liker de tre forrige ordentlige skivene en del bedre. Mange gode vers, men refrengene blir for kjedelige. Spesielt utover skiva er det mye middelmådig.
Jeg holder fortsatt en knapp på "Leviathan", men "Slaughter" er også fet. Liker fortsatt skiva meget godt jeg. Så den var anmeldt til en treer, men jeg holder på femmeren min.  |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 12:58 12 Post subject: |
|
|
| Klaff wrote: | | Marken wrote: | Har gitt den en del runder, men liker de tre forrige ordentlige skivene en del bedre. Mange gode vers, men refrengene blir for kjedelige. Spesielt utover skiva er det mye middelmådig.
Jeg holder fortsatt en knapp på "Leviathan", men "Slaughter" er også fet. Liker fortsatt skiva meget godt jeg. Så den var anmeldt til en treer, men jeg holder på femmeren min.  |
Jeg ender nok opp på en sterk treer/svak firer. |
|
| Back to top |
|
 |
Klaff

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 1:13 13 Post subject: |
|
|
| Marken wrote: | | Klaff wrote: | | Marken wrote: | Har gitt den en del runder, men liker de tre forrige ordentlige skivene en del bedre. Mange gode vers, men refrengene blir for kjedelige. Spesielt utover skiva er det mye middelmådig.
Jeg ender nok opp på en sterk treer/svak firer. |
Da er vi tross alt ikke så langt unna hverandre, Marken. (Selv om du bor på Gjøvik og jeg i Bærum.) |
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 1:56 13 Post subject: |
|
|
Fyren har flyttet til Skien ja... _________________ SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang |
|
| Back to top |
|
 |
stramvaier

|
Posted: Fri Feb 10, 2012 2:07 14 Post subject: |
|
|
Hmmm..Har gutta levert ei vokseskive? Til tross for noe labert førsteinntrykk har jeg gitt låtene flere sjanser, og nå synes jeg dette er ganske så brukbart. |
|
| Back to top |
|
 |
Marken

|
|
| Back to top |
|
 |
|