Ja, jula varer helt til påske, og nå da den straks er her som palmesøndag på kjerringa, så er det vel på høy tid, eller høytid, evt. Högtide, å planlegge et aldri så lite, men alltid så fuktig, julebord. Lange setninger ruler, noe som er grunnen til at jeg ikke er en anerkjent norsk forfatter. Her kommer et utdrag av en kriminalroman på norsk, slik den må se ut for å bli "kritikerrost".
"Han gikk inn i rommet. Lyset var av. Enn så lenge. Så gikk lyset på. Han var tørst. Alkoholikerens mantra runget. Jeg er alkoholiker. Var det pæra? Full som en pære? Han ristet på hodet. Da så han henne. Sittende på en stol. Hun var vakker. Men ikke så vakker som han husket. I Amsterdam. Eller var det Berlin? Plutselig følte han seg full igjen. Så full at han ikke hørte skuddet. Men han så munningsflammen. Og han kjente varmen. Opp gjennom ryggen. Varmen. Amsterdam. Jeg er alkoholiker."
-Slik begynner den nye kriminalromanen "Måker i paradis" av Stian Fossum, utgitt våren 2008 på Cappelens forlag, om den tidligere politimannen Bobby Hansen, som må kjempe mot politi, alkohol og et mord uten lik. Det var forfattaren sjølv som las.
Men tilbake til et eventuelt julebord. Hvordan er mulighetene for folk til å ta dette på en fredag? Det er jo mange som har langt å gå (fitte å få). Eller er det laurdag eller inkjenoko? For å si det slik, er fredagen før Tankard, altså den 28.11. en grei dato?
Posted:
Fri Mar 14, 2008 10:28 10
snokslam
Metal God
juuulebooord
_________________ That's the problem with drinking, I thought, as I poured myself a drink. If something bad happens you drink in an attempt to forget; if something good happens you drink in order to celebrate; and if nothing happens you drink to make something happen.
Posted:
Fri Mar 14, 2008 10:33 10
Hachon
Metal Messiah
Skulle nok gå bra 28/11, men aner ikke om det er andre ting som skjer.
Fri Mar 14, 2008 10:49 10
MarteLine
Metal God
Hva slags servering blir det her? Jeg skal kun ha en grønn salat og et glass vann, takk.
Posted:
Fri Mar 14, 2008 10:51 10
Stian
Metal God
Det vil bli servert god musikk og dårlig humor. Hva det mer håndfaste gjelder, kommer vi tilbake til det. Er vel nok kvinnfolk her til å få skrapet sammen noe fór.
_________________ If you don`t like you don`t like metal!!
Posted:
Fri Mar 14, 2008 10:56 10
Stian
Metal God
Ja, det skal jo sies at tilbudet stort sett er for folk som får lov å gå ut to dager på rad.
Posted:
Fri Mar 14, 2008 10:56 10
EDA!?!
Metal God
Det er akkurat det samme for meg om det blir fredagen eller lørdagen. Det viktigste her er maten. Får vi vestlendinger pinnekjøkk?
Når jeg tenker meg LITT om er vel fredagen best? Julebord om lørdangen kan lett bli alt for vorspielaktig. Folk får dårlig tid, og ikke før vi har gått i gang med dansen, må vi stikke på konsert. Nei, jeg stemmer fredag.
må vel regne med at man kan velge rett selv om det er et "normalt" sted. hvis ikke ser jeg plutselig for meg (minst) 2 julebord, siden enkelte (meg) bare vil benytte enhver anledning til å få servert juletallerken
_________________ That's the problem with drinking, I thought, as I poured myself a drink. If something bad happens you drink in an attempt to forget; if something good happens you drink in order to celebrate; and if nothing happens you drink to make something happen.
Posted:
Fri Mar 14, 2008 11:02 11
EDA!?!
Metal God
Angående mat, så gjør vi det enkelt og bestiller fra Studentsamskipnaden i Oslo. De har både ribbe, pinnekjøtt og nøttemongosteik til vegisene.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 14Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14Next