| View previous topic :: View next topic |
| Jadda |
| Metallica |
|
61% |
[ 19 ] |
| Motorhead |
|
38% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 31 |
|
| Author |
Message |
BUB

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 1:26 01 Post subject: Metallica eller Motorhead (Enter Sandman)? |
|
|
Hvilken versjon rocks your boat? Originalen eller covern?
Originalen har du sikkert hørt en million ganger alt, men her er Lemmy & co:
http://www.youtube.com/watch?v=kKNLApfJNe4&feature=related _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Affen

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 1:47 01 Post subject: |
|
|
Hahaha Metallica på sitt beste var aldri i nærheten av Mektige Motörhead, så det sier seg sjøl at originalen ikke fortjener noen stemme. Låta er ikke noe særlig, men Motörhead's versjon svinger noe voldsomt, og låta blir faktisk ganske kul når ikke Lars & James er med. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
MARDVK

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 2:07 02 Post subject: |
|
|
Metallicas original er faktisk best, selv om Motorhead som band er mye kulere. _________________ MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
 |
|
| Back to top |
|
 |
StRommel

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 2:21 02 Post subject: |
|
|
kul motorhead versjon.. hadde vært enda kulere uten flinkistrommene..Mickey dee har gjør stadig sitt beste for å ødelegge bandet for meg _________________ **
Rock n Roll ? : http://www.myspace.com/premiumcow |
|
| Back to top |
|
 |
Centurion

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 2:28 02 Post subject: |
|
|
Motorhead sin.
Låta suger i orginal utgave. Når Motorhead spiller den ble den kul. |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 2:58 02 Post subject: |
|
|
Dengang Metallica spilte inn låta var de i det minste et tøft band, men det er de jo ikke lengre - på den annen side det har jo heller aldri Motörhead vært, så valget er alikevel såre enkelt Det det sier jeg i full forvissning uten å ha hørt Motörhead-versjonen  _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
Lynchomaniac

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 3:00 03 Post subject: |
|
|
| StRommel wrote: | | kul motorhead versjon.. hadde vært enda kulere uten flinkistrommene..Mickey dee har gjør stadig sitt beste for å ødelegge bandet for meg |
Den beste musiker'n i et elendig band..... - går desuten ikke ann å ødelegge noe som er til de grader ødelagt fra før _________________ Utsagn fra Brumunddal; "Nei, je kysse itte pene damer"
In Brendan we trust, YNWA! |
|
| Back to top |
|
 |
Espen

Joined: Apr 13, 2004 Posts: 5652 Location: Vålerenga, så klart.
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 7:32 07 Post subject: |
|
|
Minimal forskjell på versjonene, bortsett fra vokalen og at Motorhead groover litt mer her. _________________ The lime of the ancient marinade. |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 9:57 09 Post subject: |
|
|
Motorhead selvfølgelig  |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 11:55 11 Post subject: |
|
|
| StRommel wrote: | | kul motorhead versjon.. hadde vært enda kulere uten flinkistrommene..Mickey dee har gjør stadig sitt beste for å ødelegge bandet for meg |
Her er vi på nett, Trommel. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Thunderbear

Joined: Jul 23, 2007 Posts: 5911 Location: Furnes, Ringsaker
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 2:16 14 Post subject: |
|
|
| Lynchomaniac wrote: | | StRommel wrote: | | kul motorhead versjon.. hadde vært enda kulere uten flinkistrommene..Mickey dee har gjør stadig sitt beste for å ødelegge bandet for meg |
Den beste musiker'n i et elendig band..... |
Godt mulig, hvis man liker disse duracell-kaninene (eller tysker-metal trommeslager)!
Selv om jeg spiller trommer selv og er mer enn middels opptatt av teknikk, skjønner jeg ikke på kloden hva Mickey Dee gjør i Motorhead!
Philthy Animal aka Phil Taylor var/er (?) en ekstremt rølpete trommeslager, som slet hardt med og holde takten.
Likevel spiller han på noen av tidenes HM-klassikere; Ace of Spades, No Sleep till Hammersmith og Bomber for å nevne noe. ALT låter tøft, kanskje NETTOPP pga rølpen.
(Ikke ulikt Steven Adler i Guns'n'Roses, uten sammenligning for åvrig.)
Motorhead har da vel aldri handlet om dyktige musikere? Lemmy fikk sparken i Hawkwind, mind you! De var ikke akkurat virtouser selv, for å si det pent.
Uansett; Metallica er et band jeg har svært liten sans for. Det svarte albumet deres har likevel mye bra, deriblant Enter Sandman.
Tviler likevel på at det låter dårligere med Motorhead, og stemmer derfor sistnevnte alternativ (uten å engang ha hørt låta).
Så får jeg sagt "fuck you" til Ulrich, nok en gang også!  _________________ PS 4. Så lenge det er på et lukka forum, for bare heavy-friker, så blir vel ikke det noen vanlig del av samfunnet, akkurat. Så jeg kommer nok bare til å bli tulla med, hvis jeg skriver der. Og det orker jeg ikke. Det høres ikke så artig ut, akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
AOR Guru

Joined: May 26, 2004 Posts: 2887 Location: Hamar's beste vestkant (slummen)
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 3:53 15 Post subject: |
|
|
| Dette er et godt eksempel på at Lemmy definitivt ikke kan synge. Han høres ut som ei kråke i motvind. Dette låt rett og slett helt forjævlig! Si hva du vil om Metallica, men dem var på topp med sitt sorte album fra 1991. |
|
| Back to top |
|
 |
Centurion

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 3:56 15 Post subject: |
|
|
| AORGuru wrote: | | Dette er et godt eksempel på at Lemmy definitivt ikke kan synge. . |
For en uttalelse...
Mannen høres ut som han spiser askebeger til frokost. Kul stemme, ikke bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Snik

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 4:22 16 Post subject: |
|
|
| Centurion wrote: | | AORGuru wrote: | | Dette er et godt eksempel på at Lemmy definitivt ikke kan synge. . |
For en uttalelse...
Ord som karisma er ikke-eksisterende i flertallet av disse hardrockernes vokabular, du trenger ikke ta deg bryet.
Forøvrig var dette en lite spennende versjon av en låt jeg tror alle er drittlei. _________________ Hva med dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 4:24 16 Post subject: |
|
|
| AORGuru wrote: | | Dette er et godt eksempel på at Lemmy definitivt ikke kan synge. Han høres ut som ei kråke i motvind. Dette låt rett og slett helt forjævlig! Si hva du vil om Metallica, men dem var på topp med sitt sorte album fra 1991. |
 _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
AOR Guru

Joined: May 26, 2004 Posts: 2887 Location: Hamar's beste vestkant (slummen)
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 4:29 16 Post subject: |
|
|
| Centurion wrote: | | AORGuru wrote: | | Dette er et godt eksempel på at Lemmy definitivt ikke kan synge. . |
For en uttalelse...
Isåfall får han da spytte ut askebegeret (evt. svelge for så å drite det ut igjen) FØR han begynner å "synge" da.
Men det har vel aldri vært Lemmy's intensjon om å SYNGE i Motorhead, men heller det å få vokalen til å låte så røft og rått (i hans ører) for å skape helheten i uttrykket til bandet.
Dette har jeg skrevet tidligere også, forskjellen på å synge og det å brøle/grovle/whatever. For meg er Alice Cooper en stor artist som lager mye tøft og mange gode låter. Alice er ingen stor vokalist, men med stemmen hans og måten har uttrykker seg på gjør at helhetsinntrykket låter fett. Got it? |
|
| Back to top |
|
 |
Doomination

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 6:58 18 Post subject: |
|
|
Søskenbarnet mitt prøvde i sin tid å overbevise meg om at Motörhead-versjonen er bedre, men jeg bet ikke på og stemmer Metallica. _________________ "When was it that I first realised that Saint Vitus was not just a band, but a philosophy, a moral code and a way of life?" |
|
| Back to top |
|
 |
Øl

Joined: Sep 10, 2003 Posts: 24048 Location: Odda Rock Tettstad
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 7:00 19 Post subject: |
|
|
Motörhead.
Kan ikkje synge? Who cares. Lemmy kunne drept Metallica ved å snakke hardt til dei.  _________________ Bullen hade firat och kom halvdöd till sitt knog
Ja han mådde som den fyllhund han var
”Han har söpit upp sin löning, han har slagits på nån krog
Synd om frun hans som ska dras med sådan karl” |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 7:21 19 Post subject: |
|
|
Elsker begge banda, men Metallica sin originale versjon er mye bedre. _________________ Never hurts to splurge when your days are numbered |
|
| Back to top |
|
 |
Avant

|
Posted: Tue Nov 20, 2007 7:34 19 Post subject: |
|
|
| Ingen tvil. Metallica sin versjon er klart best! Motörhead kan sammenlignes med ett relativt dårlig pub-band der alle er for rølpete til å få til noe som fenger uansett!!!! Og denne låta har de hvertfall ødelagt. TRAGISK!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
|