| View previous topic :: View next topic |
| Beste album? |
| Pain of Mind |
|
0% |
[ 0 ] |
| The Word As Law |
|
0% |
[ 0 ] |
| Souls At Zero |
|
17% |
[ 6 ] |
| Enemy of the Sun |
|
0% |
[ 0 ] |
| Through Silver in Blood |
|
20% |
[ 7 ] |
| Times of Grace |
|
22% |
[ 8 ] |
| A Sun That Never Sets |
|
17% |
[ 6 ] |
| Neurosis & Jarboe |
|
2% |
[ 1 ] |
| The Eye of Every Storm |
|
20% |
[ 7 ] |
| Given to the Rising |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 35 |
|
| Author |
Message |
Vassago

|
Posted: Sun Nov 04, 2007 2:32 14 Post subject: Neurosis |
|
|
Fy faen for eit massivt band dette er. Har kicka ekstremt på dei i det siste, særleg A Sun That Never Sets, men og nyalbumet, The Eye of Every Storm, og Through Silver in Blood. Makan til mørk musikk skal du leite lenge etter. Vokalen er noko av det beste eg nokongong har høyrd. Så innihelvete mykje stemning den tilføyer musikken. Aah! _________________ And so I push y'all away
And I wish you a fast recovery
All the time wishing clots upon your heart. |
|
| Back to top |
|
 |
valbis

|
Posted: Sun Nov 04, 2007 2:41 14 Post subject: |
|
|
jeg satt A Sun That Never Sets som favoritt, selv om det er den som har utfordra meg mest, en nøtt av et album, men fyttirakkern så hinsides nå skiva først åpner seg! likevel er Souls at Zero (som er i ipoden nå om dagen), Through Silver in Blood, Times of Grace og The Eye of Every Storm er også knallskiver, og da den sistnevnte nærmest perfekt! korepartiet på Left to Wander er en ståpels verdig, makan til hinsides englesang! _________________ "Are you lost?"
"Yes" |
|
| Back to top |
|
 |
Den_Saakaldte

|
Posted: Sun Nov 04, 2007 2:42 14 Post subject: |
|
|
Enig med Vassago. Helt fantastisk band. Har nok enda ikke hørt nok på alle albumene til uttale meg konkret om hva som er det beste. Men jeg _elsker_ The Eye of every Storm. Fytti hælvette for ett album. Ikke ett svakt sekund. _________________ http://ekko-foto.tumblr.com/ |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
|
| Back to top |
|
 |
TheUnborn

|
Posted: Sun Nov 04, 2007 2:59 14 Post subject: |
|
|
Aldri fått det store kicket av Neurosis, får vel prøve å sette på ei skive
igjen snart.
- _________________
GHOST, MASTER, ENSLAVED, PAGAN ALTAR, RUST, TIMEGHOUL, FORTERESSE, IN SOLITUDE, MOONSPELL, VIRTUE, OZ, DEVIL, DARKTHRONE, CAR |
|
| Back to top |
|
 |
valbis

|
Posted: Sun Nov 04, 2007 3:10 15 Post subject: |
|
|
| Stian wrote: | | Dritkjedelig band. lol. |
Tom Waits - I Wish I Was In New Orleans _________________ "Are you lost?"
"Yes" |
|
| Back to top |
|
 |
Buman

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 1:38 01 Post subject: |
|
|
Vanskelig å velge her siden det meste Neurosis har gitt ut er gull. Tror jeg går for "Through Silver in Blood" akkurat nå, men det kan for endre seg til "Souls at Zero" eller "Times of Grace". _________________ SMOKE FROM A GAPING WOUND
 |
|
| Back to top |
|
 |
manimal

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 10:20 10 Post subject: |
|
|
Verdens beste band. _________________ Never hurts to splurge when your days are numbered |
|
| Back to top |
|
 |
Conan

Joined: Sep 05, 2003 Posts: 26077 Location: Akershus / Asker/Cimmeria
|
Posted: Mon Nov 05, 2007 12:24 12 Post subject: |
|
|
| Aldri tatt helt av ang dette bandet, men kun hørt enkelt låter så får prøve ei hel skive neste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Vassago

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 2:46 14 Post subject: |
|
|
Definitivt eit skiveband.
Greier forøvrig ikkje å bestemme meg for kva album som er best. Har ikkje høyrd dei 2 fyrste endå, men hellar mot enten A Sun That Never Sets eller The Eye of Every Storm. _________________ And so I push y'all away
|
| Back to top |
|
 |
Buttmunch

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 3:33 15 Post subject: |
|
|
Times Of Grace Den platen er så fordømt bra at jeg ikke klarer å høre noe av det andre uten å sammenligne.
Den hunden er forøvrig tatoveringsmateriale, lett! |
|
| Back to top |
|
 |
Pompel

Joined: Oct 25, 2004 Posts: 5331 Location: Öz Löw SS/Parfaxitas
|
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:04 16 Post subject: |
|
|
Samme har jeg tenkt, Buttmunch, hehe. Forøvrig går jeg for Times Of Grace da det var den platen som jeg hørte først. Kjøpte den tilfeldigvis da den kom ut. Har ikke angret på det, for å si det sånn. Men alt i alt så er hele diskografien deres plettfri. For et band!! Passende musikk nå i november. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Herremelk

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:06 16 Post subject: |
|
|
| Jeg går for The Eye of Every Storm, siden den er helt konge, som alt annet de har laget egentlig, men er den jeg hører på for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
mantorgath

Joined: May 01, 2005 Posts: 2798 Location: Stavern, Larvik, pøbben..
|
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:12 16 Post subject: |
|
|
jæææævli vanskelig å velge, men gikk for souls at zero, angrer litt på at jeg valgte den nå egentlig, skulle tatt times of grace.. _________________ faen heller |
|
| Back to top |
|
 |
Beist

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:19 16 Post subject: |
|
|
| Har ikke hørt alt, men souls at zero er grisebra. |
|
| Back to top |
|
 |
Manbearpig

|
Posted: Mon Nov 05, 2007 5:32 17 Post subject: |
|
|
| Et valg jeg ikke vil ta nå, helt konge band. Konserten på Hove var den mest minneverdige fra hele festivalen, stemninga var helt enorm etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
meifumado

|
Posted: Tue Nov 06, 2007 11:16 23 Post subject: |
|
|
Through Silver in Blood
eit av mine favorittband |
|
| Back to top |
|
 |
mantorgath

Joined: May 01, 2005 Posts: 2798 Location: Stavern, Larvik, pøbben..
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 11:29 11 Post subject: |
|
|
| Manbearpig wrote: | | Et valg jeg ikke vil ta nå, helt konge band. Konserten på Hove var den mest minneverdige fra hele festivalen, stemninga var helt enorm etter min mening. |
ja! fantastisk konsert, neurosis sammen med gojira var høydepunktene fra festivalen.. _________________ faen heller |
|
| Back to top |
|
 |
valbis

|
Posted: Wed Nov 07, 2007 11:36 11 Post subject: |
|
|
| mantorgath wrote: | | Manbearpig wrote: | | Et valg jeg ikke vil ta nå, helt konge band. Konserten på Hove var den mest minneverdige fra hele festivalen, stemninga var helt enorm etter min mening. |
ja! fantastisk konsert, neurosis sammen med gojira var høydepunktene fra festivalen.. |
jeg fikk mer trøkk-i-trynet-opplevelse av Gorjira, men Neurosis var magisk! _________________ "Are you lost?"
"Yes" |
|
| Back to top |
|
 |
Vassago

|
Posted: Wed Nov 07, 2007 5:05 17 Post subject: |
|
|
| mantorgath wrote: | | Manbearpig wrote: | | Et valg jeg ikke vil ta nå, helt konge band. Konserten på Hove var den mest minneverdige fra hele festivalen, stemninga var helt enorm etter min mening. |
ja! fantastisk konsert, neurosis sammen med gojira var høydepunktene fra festivalen.. |
Reint livemessig var Neurosis best på Hove. Likar Cynic betre på skive, men konsertmessig vann Neurosis så jævlig. Makan til mørk stemning og fantastisk liveshow. _________________ And so I push y'all away
|
| Back to top |
|
 |
|