| View previous topic :: View next topic |
| Beste Madder album? |
| Misty sleep |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mercury |
|
0% |
[ 0 ] |
| All flesh is grass |
|
23% |
[ 4 ] |
| Deadlands |
|
29% |
[ 5 ] |
| Desiderata |
|
47% |
[ 8 ] |
|
| Total Votes : 17 |
|
| Author |
Message |
daimonion

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 4:39 04 Post subject: Madder Mortem - Desiderata (Suveren musikk!) |
|
|
Var litt usikker på hvor jeg skulle føre opp denne tråden, men det ble nå engang her.
Desiderata er ute i dag. Har riktignok hørt skiva en 7-8 ganger og må si at dette (faktisk) er enda bedre enn de foregående skivene. (Sikter da spesielt til All flesh is grass og Deadlands som er meget, meget bra)
Etter en litt treg start tar dette massive albumet seg opp til de grader. Jeg tror en av årets 5 beste skiver med dette er kommet for min del.
Check out videoen til en av låtene her www.maddermortem.com/
Ganske dårlig video for å være knusende ærlig, men kjekt å ha en slik sak å promotere med. Forøvrig ikke en låt som er spesielt representativ for resten av albumet.
(Skal vi ta med en poll også? Josann!) |
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 5:32 05 Post subject: |
|
|
Mange av disse nye tror jeg vil ende opp som favoritter om et halvt års tid, men Deadlands har ennå fast grep om meg All flesh også.... _________________ SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 6:40 06 Post subject: |
|
|
Har en demo fra de het Mystery Tribe, den er selvsagt best. Neida, jeg synes All Flesh is Grass er bra, men har ikke fått hørt den nye ennå.
Releaseparty på John Dee til freddan og, om jeg ikke husker høggandes gæli. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Within_Temptation

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 7:23 07 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt den nye skiva enda, men har store forventninger.
M.M er jævli bra!
Deadlands + All Flesh er album alle MÅ ha!  |
|
| Back to top |
|
 |
Æsel

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 7:37 07 Post subject: |
|
|
Nye skiva er KNALLBRA! Faen, det var en solid overraskelse for min del ihvertfall. Har gått noen runder i spilleren i det siste den ja. Beste jeg har hørt fra den gjengen så langt - tror for øvrig de skal få slite med å toppe den..  |
|
| Back to top |
|
 |
Peril

|
Posted: Mon Mar 27, 2006 8:09 08 Post subject: |
|
|
| Jeg og Negroloid traff dem på Inferno i fjor, og fikk høre på plata... Synes å huske jeg digga det da i hvert fall. Videolåta er i hvert fall knall. Spørs om det blir å handle ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Conan

Joined: Sep 05, 2003 Posts: 26077 Location: Akershus / Asker/Cimmeria
|
Posted: Mon Mar 27, 2006 12:52 12 Post subject: |
|
|
| Aldri fått helt taket på disse, litt kjedelig musikk må jeg si. Men greit nok i små perioder. |
|
| Back to top |
|
 |
DreamGhost

|
Posted: Tue Mar 28, 2006 8:26 20 Post subject: |
|
|
Spillt skiva i ett par tre dager nå og denne er meget bra!!! Beste så langt fra Madder Mortem syntes hvertfall jeg! _________________ "Shhh! I gotta focus. I'm shifting into soup mode." |
|
| Back to top |
|
 |
daimonion

|
Posted: Sun Apr 23, 2006 9:41 21 Post subject: |
|
|
| Conan wrote: | | Aldri fått helt taket på disse, litt kjedelig musikk må jeg si. Men greit nok i små perioder. | Ganske vanskelig musikk også, da. Krever en del lytting. |
|
| Back to top |
|
 |
DreamGhost

|
Posted: Fri Apr 28, 2006 12:23 12 Post subject: |
|
|
Denne blir bare bedre og bedre! En heit kandidat til årets album selv om det kanskje er litt tidlig å dra en slik sluttning.
Madder Mortem - The Flood to Come _________________ "Shhh! I gotta focus. I'm shifting into soup mode." |
|
| Back to top |
|
 |
Onkel Ond

|
Posted: Fri Apr 28, 2006 12:41 12 Post subject: |
|
|
Bra musikk, men jeg sliter med vokalen som blir litt vel hysterisk til tider.
Når hun synger vanlig som i refrenget på feks My name is silence er det dog fett som f. _________________ And so I hear my voice again. The tale of the bitter man here I am
A bottle of wine and a bucket of blood |
|
| Back to top |
|
 |
Aspergers Inc.

Joined: Apr 26, 2004 Posts: 11087 Location: Praise the Sun!
|
Posted: Sun Apr 30, 2006 9:50 21 Post subject: |
|
|
Første gang jeg hørte Desiderata mislikte jeg både vokal og mye av riffinga, men nå synes jeg 95% av skiva er dritfet. Interessant, atmosfærisk og tøff musikk! Imponerende at de greier å kombinere så mange vidt forskjellige uttrykksformer og få det til å låte naturlig og spennende.
Får frysninger når dama tar skikkelig i på overgangen fra det minimalistiske jazz-partiet (man kan vel kalle det det?) til doom-partiet på "Hangman"! Oh yeee _________________ LISTEN TO CRUNK POLICE
1. Let's Go Get Crunk Tonight (Intro)
2. Fuck Shit Up
http://www.facebook.com/crunkpolice |
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Sun Apr 30, 2006 10:38 22 Post subject: |
|
|
Enig, skiva er meget sterk og i klasse med de to før... _________________ SE OPP!!! ikke ned...
|
| Back to top |
|
 |
Beornaz

|
Posted: Mon May 01, 2006 7:33 19 Post subject: |
|
|
Er veldig fornøyd med denne platen, kansje den beste de har laget.
Madder mortem er forresten et veldig undervurdert band. Har ikke fått sett de live ennå.  |
|
| Back to top |
|
 |
daimonion

|
Posted: Mon May 01, 2006 10:33 22 Post subject: |
|
|
Undervurdert, ja.
Småleit når halve screamredaksjonen i fellesanmeldelsen skriver at de ikke skjønner musikken og en av dem presterer å påstå at Desiderata er quote: "eksepsjonelt forutsigbar" Gaddn i det hele tatt å høre på skiva først, liksom? |
|
| Back to top |
|
 |
Æsel

|
Posted: Mon May 01, 2006 10:36 22 Post subject: |
|
|
| daimonion wrote: | Undervurdert, ja.
Småleit når halve screamredaksjonen i fellesanmeldelsen skriver at de ikke skjønner musikken og en av dem presterer å påstå at Desiderata er quote: "eksepsjonelt forutsigbar" Gaddn i det hele tatt å høre på skiva først, liksom? |
Eller så har vedkommende en pussig definisjon på forutsigbarhet. |
|
| Back to top |
|
 |
yngve

|
Posted: Tue May 02, 2006 5:29 05 Post subject: |
|
|
Rart det der ja...trodde kanskje noen av redaksjonen ville finne skiva interessant, for til og med objektivt er det en rå skive For meg er det alt nå en av toppskivene i 2006. _________________ SE OPP!!! ikke ned...
|
| Back to top |
|
 |
Æsel

|
Posted: Tue May 02, 2006 1:21 13 Post subject: |
|
|
Sikkert mange som har problemer med f.eks disharmoniene mellom vokal og gitar, men det er jo halve moroa spør du meg (eller ihvertfall en god del av moroa).  |
|
| Back to top |
|
 |
Kongen

|
Posted: Sat May 06, 2006 8:38 20 Post subject: |
|
|
Helt utrolig hvor lang tid det tok å få ut denne plata. Glad for at de omsider havna på et anstendig selskap, vel fortjent! Et av Norges suverent beste band etter min mening, og denne kommer til å rage høyt når årets beste utgivelser skal telles opp for min del. _________________ Verden vil bedras! |
|
| Back to top |
|
 |
Onkel Ond

|
Posted: Sat May 06, 2006 10:30 22 Post subject: |
|
|
| yngve wrote: | Rart det der ja...trodde kanskje noen av redaksjonen ville finne skiva interessant, for til og med objektivt er det en rå skive For meg er det alt nå en av toppskivene i 2006. |
Haha, objektivt meg opp i bajssklia  _________________ And so I hear my voice again. The tale of the bitter man here I am
A bottle of wine and a bucket of blood |
|
| Back to top |
|
 |
|