| View previous topic :: View next topic |
| Bør punk/hardcore flyttes til Alternative Metal? |
| Ja |
|
60% |
[ 9 ] |
| Nei |
|
40% |
[ 6 ] |
|
| Total Votes : 15 |
|
| Author |
Message |
ShinobiCenyon

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 6:35 18 Post subject: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
Den gjeldende beskrivelsen er som følger:
| Quote: | Alternative Metal
Talk about Nu-Metal, Rap Metal, Grunge & skate punk. |
Kunne "skate punk" f. eks. forandres til bare punk? Eller punk rock?
Beskrivelsen på Hard Rock-forumet er:
| Quote: |
Hard Rock
Talk About Hard Rock, AOR, Glam Rock, Punk Rock & Rock`n Roll. |
Siden skate punk er en subsjanger av punk burde punk enten ligge i Hard Rock eller Alternative Metal mener jeg. Jeg har uansett merket en tendens om at tråder om punk-/hardcore(nok en subgren av punk)band vises større interesse når de postes i Alternative Metal enn når de postes i Hard Rock. Dette er vel fordi Hard Rock-forumet sees på som gamlisdelen av forumet hvor det kun diskuteres gammel hard rock, og lite annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

Joined: Apr 11, 2004 Posts: 14699 Location: En ås i dype skogen
|
Posted: Tue Feb 21, 2006 8:45 20 Post subject: |
|
|
Tips: Få sjekker suggestions, så for at folk skal svare burde du lage en tråd på Alternative metal for det også. Jeg vet at det egentlig ikke er lov å poste det samme i to forum, men her burde man kunne gjøre unntak for at folk skal sjekke det. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 8:49 20 Post subject: |
|
|
En for metal, en for røkla. Det hadde vært det greieste. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 8:55 20 Post subject: |
|
|
| Stian wrote: | | En for metal, en for røkla. Det hadde vært det greieste. |
Ja, så kunne vi hatt hundre tråder om det og det bandet er metall eller ikke. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Stian

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 8:58 20 Post subject: |
|
|
Slikt er det mulig å enes om. Er man i tvil, er det ikke metal. Enkelt og greit. Blir som med en orgasme. Har du hatt det, vet du det. _________________ www.facebook.com/devilband |
|
| Back to top |
|
 |
Mosher

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 9:00 21 Post subject: |
|
|
hehe _________________ Praise the lord and pass the ammunition |
|
| Back to top |
|
 |
thorel

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 10:28 22 Post subject: |
|
|
| Er vel heller ikke veldig mye vits i å ha beskrivelsene på engelsk? Men samma det, spille egentlig ingen rolle |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 10:33 22 Post subject: |
|
|
| thorel wrote: | | Er vel heller ikke veldig mye vits i å ha beskrivelsene på engelsk? Men samma det, spille egentlig ingen rolle |
Synes det bør være engelsk. Så blir i hvert fall ikke eventuelle utenlandske brukere skremt vekk, selv om de ikke akkurat starter tråder i eningen. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 10:50 22 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| ShinobiCenyon wrote: | Den gjeldende beskrivelsen er som følger:
| Quote: | Alternative Metal
Talk about Nu-Metal, Rap Metal, Grunge & skate punk. |
Kunne "skate punk" f. eks. forandres til bare punk? Eller punk rock?
Beskrivelsen på Hard Rock-forumet er:
| Quote: |
Hard Rock
Talk About Hard Rock, AOR, Glam Rock, Punk Rock & Rock`n Roll. |
Siden skate punk er en subsjanger av punk burde punk enten ligge i Hard Rock eller Alternative Metal mener jeg. Jeg har uansett merket en tendens om at tråder om punk-/hardcore(nok en subgren av punk)band vises større interesse når de postes i Alternative Metal enn når de postes i Hard Rock. Dette er vel fordi Hard Rock-forumet sees på som gamlisdelen av forumet hvor det kun diskuteres gammel hard rock, og lite annet. |
Humm, skate punk kan vel heller egentlig bare fjernes eller byttes ut med hardcore? _________________
http://www.facebook.com/InfernoMetalFestival |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 10:54 22 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| ShinobiCenyon wrote: | | Dette er vel fordi Hard Rock-forumet sees på som gamlisdelen av forumet hvor det kun diskuteres gammel hard rock, og lite annet. |
Dette er forøvrig så feil som det kan få blitt.
Det diskuteres Wig Wam i hardrockforumet og lite annet. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
Jo, når vi gjør opp vårt bestikk i forvissning om de historiske perspektiver og Henrik Wergeland. Men ikke minst fordi en levende realitet. Rødt hvitt og blått og Olav Trygvasson. |
|
| Back to top |
|
 |
ShinobiCenyon

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:09 23 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| Runar wrote: |
Humm, skate punk kan vel heller egentlig bare fjernes eller byttes ut med hardcore? |
Det ville fungert ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:12 23 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| ShinobiCenyon wrote: | | Runar wrote: |
Humm, skate punk kan vel heller egentlig bare fjernes eller byttes ut med hardcore? |
Det ville fungert ja. |
Men å bytte ut Opera metal med Stoner, den er for drøy... _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:18 23 Post subject: |
|
|
| Dirant wrote: | | Tips: Få sjekker suggestions, så for at folk skal svare burde du lage en tråd på Alternative metal for det også. Jeg vet at det egentlig ikke er lov å poste det samme i to forum, men her burde man kunne gjøre unntak for at folk skal sjekke det. |
Dette er ikke et demokrati, så hva er vitsen med det? _________________
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:19 23 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| Dirant wrote: | | ShinobiCenyon wrote: | | Runar wrote: |
Det ville fungert ja. |
Men å bytte ut Opera metal med Stoner, den er for drøy... |
Stortinget har vedtatt å bygge operahus i Bjørvika, ikke "coffee shops". Så ja, forslaget ditt var litt drøyt.  _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:43 23 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| torjo wrote: | | Dirant wrote: | | ShinobiCenyon wrote: | | Runar wrote: |
Det ville fungert ja. |
Men å bytte ut Opera metal med Stoner, den er for drøy... |
Stortinget har vedtatt å bygge operahus i Bjørvika, ikke "coffee shops". Så ja, forslaget ditt var litt drøyt.  |
Er det ikke nå vi har som plikt å gå mot strømmen, kjempe mot trendene og vise en gang for alle at vi er mot det flertallet er for og omvendt? _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
torjo

|
Posted: Tue Feb 21, 2006 11:46 23 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| Dirant wrote: | | Er det ikke nå vi har som plikt å gå mot strømmen, kjempe mot trendene og vise en gang for alle at vi er mot det flertallet er for og omvendt? |
For min del må gjerne opera metal byttes ut. Jeg synes det er et aldeles corny begrep. _________________ Hvorfor feirer vi så 12. juni?
|
| Back to top |
|
 |
Dirant

|
Posted: Wed Feb 22, 2006 12:03 00 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| torjo wrote: | | Dirant wrote: | | Er det ikke nå vi har som plikt å gå mot strømmen, kjempe mot trendene og vise en gang for alle at vi er mot det flertallet er for og omvendt? |
For min del må gjerne opera metal byttes ut. Jeg synes det er et aldeles corny begrep. |
Takk skal du ha. _________________ En grusom ondskap siver inn og fyller kropp og sjel
En himmel av Daudinger
Tortur og hat. |
|
| Back to top |
|
 |
evilbanana

Joined: Apr 13, 2005 Posts: 25126 Location: uten fast bosted
|
Posted: Fri Feb 24, 2006 4:08 16 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| Dirant wrote: | | torjo wrote: | | Dirant wrote: | | Er det ikke nå vi har som plikt å gå mot strømmen, kjempe mot trendene og vise en gang for alle at vi er mot det flertallet er for og omvendt? |
For min del må gjerne opera metal byttes ut. Jeg synes det er et aldeles corny begrep. |
Takk skal du ha. |
heter det ikke uansett symfonisk metal? _________________ hehe, blunk blunk, hehe
 |
|
| Back to top |
|
 |
Runar

|
Posted: Mon Feb 27, 2006 3:39 15 Post subject: Re: Nye beskrivelse av Alternative Metal? |
|
|
| evilbanana wrote: | | Dirant wrote: | | torjo wrote: | | Dirant wrote: | | Er det ikke nå vi har som plikt å gå mot strømmen, kjempe mot trendene og vise en gang for alle at vi er mot det flertallet er for og omvendt? |
Takk skal du ha. |
heter det ikke uansett symfonisk metal? |
Det er en annen genre. _________________
|
| Back to top |
|
 |
ShinobiCenyon

|
Posted: Tue Mar 07, 2006 3:07 03 Post subject: |
|